Preventiemaatregelen buitenlandse uitzending/missie.

Gestart door pablobelgium, 27/10/2009 | 20:31 uur

Welke preventieve maatregelen kan men volgens jullie treffen om de uitzending tot een goed einde te brengen.

Meer rekening houden met gezinssituatie
1 (100%)
Max leeftijd voor uitzending/missie
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Enforcer

Gelukkig heb ik dit soort problemen niet, en anders had ik je waarschijnlijk wel willen helpen.

pablobelgium

Citaat van: hdevreij op 29/10/2009 | 18:28 uur
Citaat van: pablobelgium op 27/10/2009 | 20:31 uur
Als preventieadviseur bij Defensie België ben ik dagelijks begaan met het welzijn van Belgische militairen. Na opzoekingswerk i.v.m. stress en nazorg tijdens uitzending/missie kom ik meestal terrecht bij artikels van Defensie Nederland, na enkele artikels gelezen te hebben krijg ik toch de indruk dat men bij jullie al heel wat verder staat dan bij ons in België. Dit wil niet zeggen dat er bij ons binnen Defensie minder aandacht wordt besteed aan deze materie.

Ik vraag dan ook aan diegene die reeds op uitzending zijn geweest en in aanraking zijn gekomen met stress of PTSD mij hierin te helpen.

Dit kan bijvoorbeeld door een opsomming te geven van wat er volgens jullie verkeerd loopt of waar er geen aandacht aan besteed wordt voor, tijdens en na de uitzending. Of opmerkingen van diegene die tijdens de uitzending/missie naar huis gestuurd worden en opgenomen worden op de geneeskundige zorgen i.v.m. stress of PTSD.

Welke preventieve maatregelen kan men volgens jullie treffen om de uitzending/missie tot een goed einde te brengen. Hier bedoel ik mee: begeleiding van militairen en thuisfront die voor de uitzending/missie ten einde loopt naar huis gestuurd worden en in behandeling moeten voor stress of PTSD.

Alvast bedankt.

Pascal


Dag Pascal ,

Ik denk niet dat je op dit openbare forum antwoorden op detailvragen mag verwachten. Daarvoor kun je beter terecht bij instanties als het Nederlandse veteraneninstituut (zie bijvoorbeeld http://www.veteraneninstituut.nl/page/pag_view.asp?pag_id=22412) en het ministerie van Defensie, Afdeling Individuele Hulpverlening.

Beste,

Ik weet dat het niet gemakkelijk zal zijn om informatie te verzamelen, maar ik had graag mensen bereikt die met deze problemen in aanraking zijn gekomen tijdens buitenlandse uitzendingen. Dit om de problemen te vergelijken met onze militairen om zo te kunnen komen tot een oplossing die voor meerdere landen kan dienen. Ben van mening dat de gezinssituatie een heel belangrijke factor is bij uitzending, alsook dat men er moet toe komen om militairen te vormen binnen een peleton (kleine cursus psychologie).

Alvast bedankt voor de reactie.

hdevreij

Citaat van: pablobelgium op 27/10/2009 | 20:31 uur
Als preventieadviseur bij Defensie België ben ik dagelijks begaan met het welzijn van Belgische militairen. Na opzoekingswerk i.v.m. stress en nazorg tijdens uitzending/missie kom ik meestal terrecht bij artikels van Defensie Nederland, na enkele artikels gelezen te hebben krijg ik toch de indruk dat men bij jullie al heel wat verder staat dan bij ons in België. Dit wil niet zeggen dat er bij ons binnen Defensie minder aandacht wordt besteed aan deze materie.

Ik vraag dan ook aan diegene die reeds op uitzending zijn geweest en in aanraking zijn gekomen met stress of PTSD mij hierin te helpen.

Dit kan bijvoorbeeld door een opsomming te geven van wat er volgens jullie verkeerd loopt of waar er geen aandacht aan besteed wordt voor, tijdens en na de uitzending. Of opmerkingen van diegene die tijdens de uitzending/missie naar huis gestuurd worden en opgenomen worden op de geneeskundige zorgen i.v.m. stress of PTSD.

Welke preventieve maatregelen kan men volgens jullie treffen om de uitzending/missie tot een goed einde te brengen. Hier bedoel ik mee: begeleiding van militairen en thuisfront die voor de uitzending/missie ten einde loopt naar huis gestuurd worden en in behandeling moeten voor stress of PTSD.

Alvast bedankt.

Pascal


Dag Pascal ,

Ik denk niet dat je op dit openbare forum antwoorden op detailvragen mag verwachten. Daarvoor kun je beter terecht bij instanties als het Nederlandse veteraneninstituut (zie bijvoorbeeld http://www.veteraneninstituut.nl/page/pag_view.asp?pag_id=22412) en het ministerie van Defensie, Afdeling Individuele Hulpverlening.

pablobelgium

Citaat van: Lex op 27/10/2009 | 22:37 uur
Citaat van: Enforcer op 27/10/2009 | 22:34 uur
Ik neem aan dat waar jij "opdracht" schrijft, je eigenlijk "uitzending" bedoeld. Opdracht is in NL niet de gebezigde term.
Dat klopt. Wij zouden "opdracht" vertalen naar "uitzending/missie".

Blijkbaar is er niemand die mij met deze materie wil helpen, is soms mijn vraag verkeerd gesteld. Ik zoek alleen maar informatie, hulpmiddelen en goede iedeeen.

Thanks

Lex

Citaat van: Enforcer op 27/10/2009 | 22:34 uur
Ik neem aan dat waar jij "opdracht" schrijft, je eigenlijk "uitzending" bedoeld. Opdracht is in NL niet de gebezigde term.
Dat klopt. Wij zouden "opdracht" vertalen naar "uitzending/missie".

Enforcer

Ik neem aan dat waar jij "opdracht" schrijft, je eigenlijk "uitzending" bedoeld. Opdracht is in NL niet de gebezigde term.

pablobelgium

#1
Als preventieadviseur bij Defensie België ben ik dagelijks begaan met het welzijn van Belgische militairen. Na opzoekingswerk i.v.m. stress en nazorg tijdens uitzending/missie kom ik meestal terrecht bij artikels van Defensie Nederland, na enkele artikels gelezen te hebben krijg ik toch de indruk dat men bij jullie al heel wat verder staat dan bij ons in België. Dit wil niet zeggen dat er bij ons binnen Defensie minder aandacht wordt besteed aan deze materie.

Ik vraag dan ook aan diegene die reeds op uitzending zijn geweest en in aanraking zijn gekomen met stress of PTSD mij hierin te helpen.

Dit kan bijvoorbeeld door een opsomming te geven van wat er volgens jullie verkeerd loopt of waar er geen aandacht aan besteed wordt voor, tijdens en na de uitzending. Of opmerkingen van diegene die tijdens de uitzending/missie naar huis gestuurd worden en opgenomen worden op de geneeskundige zorgen i.v.m. stress of PTSD.

Welke preventieve maatregelen kan men volgens jullie treffen om de uitzending/missie tot een goed einde te brengen. Hier bedoel ik mee: begeleiding van militairen en thuisfront die voor de uitzending/missie ten einde loopt naar huis gestuurd worden en in behandeling moeten voor stress of PTSD.

Alvast bedankt.

Pascal