nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Parera

#961
Citaat van: Ipkiss op 28/12/2017 | 12:00 uur
Tja, NFP is vast een prima patroontje maar je moet alles speciaal voor NLD laten maken. Iets wat de kostprijs aardig opdrijft..
Ik hoop (en verwacht) nog steeds dat BE-LUX op termijn aan zullen sluiten als een gezamenlijke BENELUX patern. Ik weet alleen niet of dat NFP heel goed gaat werken richting de Ardennen en in de Luxemburgse bossen. Maar voor de woestijn en sneeuw variant moet het geen probleem vormen. Ik verwacht dit naar aanleiding van de aankoop van het Smart-Vest en samenwerking met het VOSS programma van Nederland dat men makkelijker overstapt. En laten we er niet omheen draaien dat Belgische jigsaw patroon ziet er gewoon niet uit:cute-smile:

Ipkiss

Tja, NFP is vast een prima patroontje maar je moet alles speciaal voor NLD laten maken. Iets wat de kostprijs aardig opdrijft..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Parera

#959
Citaat van: Ipkiss op 27/12/2017 | 21:07 uur
vanaf midden Frankrijk zou het een optie zijn. Maar in Nederland tot en met Litouwen in ieder geval niet. Daarom zou mijn keuze ook zijn om daar multicam tropic te gebruiken. Als standaard kleur dus.
Laten we het dan maar bij NFP houden :) en deze multi cam gebruiken als tussen/ nood oplossing. Uit een ''test'' die ik ooit uitvoerde bleek trouwens dat het Duitse Flecktarn beter werkt in Nederland dan de landmacht camo.

Ipkiss

Citaat van: Parera op 27/12/2017 | 17:38 uur
Ik vraag me alleen af of multicam werkt in de West-Europese bossen?

vanaf midden Frankrijk zou het een optie zijn. Maar in Nederland tot en met Litouwen in ieder geval niet. Daarom zou mijn keuze ook zijn om daar multicam tropic te gebruiken. Als standaard kleur dus.
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Parera

Citaat van: Ipkiss op 27/12/2017 | 16:53 uur
Klopt, die overige varianten komen (deels) voort uit de Amerikaanse behoefte aan specifieke patronen. Alleen is multicam nooit gekozen als testwinnaar (wel OCP, wat de voorloper is van multicam, maar hierdoor hebben ze nog steeds geen familie van patronen voor verschillende gebieden).

Wat mij betreft mogen we dit gewoon aanschaffen ipv NFP. Multicam tropic voor optreden in Europa en de gewone multicam voor warme gebieden. En voor wie denkt dat multicam tropic alleen voor die gebieden is: de Finnen hebben het reeds met succes beproefd in hun thuisland. Een F16 kan ook bombarderen, maar er zijn betere specifieke bommenwerpers..

Aan de ene kant zeg ik koop multicam voor defensiebreed en dan 4 varianten Multicam/ Multicam Arid / Multicam Tropic/ Muticam Alpine. Ik vraag me alleen af of multicam werkt in de West-Europese bossen?

Aan de andere kant heeft een eigen camo patroon ook wel iets en dan ben ik ook voor een zelfde systeem wat bij NFP in3 patronen + 1 mix uitkomen NFP-Green / NFP-Tan / NFP-mix / NFP-Snow (niet openbaar/niet bestaand).

Ipkiss

Klopt, die overige varianten komen (deels) voort uit de Amerikaanse behoefte aan specifieke patronen. Alleen is multicam nooit gekozen als testwinnaar (wel OCP, wat de voorloper is van multicam, maar hierdoor hebben ze nog steeds geen familie van patronen voor verschillende gebieden).

Wat mij betreft mogen we dit gewoon aanschaffen ipv NFP. Multicam tropic voor optreden in Europa en de gewone multicam voor warme gebieden. En voor wie denkt dat multicam tropic alleen voor die gebieden is: de Finnen hebben het reeds met succes beproefd in hun thuisland. Een F16 kan ook bombarderen, maar er zijn betere specifieke bommenwerpers..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Parera

Citaat van: Robin7 op 27/12/2017 | 16:40 uur
Er zijn zelfs nog meer varianten!


Ja ik zag het ook op de website van Crye, toch vreemd iets dat multicam heet voor verschillende gebieden en dan nog speciale versies maken ;D

Robin7

Citaat van: Parera op 27/12/2017 | 16:37 uur
...

Ik wist trouwens niet dat multicam er ook in een woestijn versie was (linker broek/jas/shirt)

Er zijn zelfs nog meer varianten!


Parera

Citaat van: Ipkiss op 27/12/2017 | 15:47 uur
Het interessante aan dat plaatje is dat het allemaal artikelen van Crye precision laat zien. Ben benieuwd..

Waarschijnlijk zal dat dan de leverancier zijn, of de ''redactie'' heeft gewoon een mooi plaatje gevonden ergens op het web.

Ik wist trouwens niet dat multicam er ook in een woestijn versie was (linker broek/jas/shirt)

Ipkiss

Het interessante aan dat plaatje is dat het allemaal artikelen van Crye precision laat zien. Ben benieuwd..
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Robin7

CitaatNieuwe kleren
DMO heeft een contract getekend voor de levering van 7.200 sets Multicam combat en field-kleding. De eerste 2.000 arriveren in april 2018. De pakketten zijn bestemd voor in 2018 en 2019 uit te zenden militairen.

Commandant der Strijdkrachten luitenant-admiraal Rob Bauer had DMO gevraagd de kleding aan te schaffen, omdat er vertraging is ontstaan bij de invoering van het Defensie Operationeel Kledingsysteem.
Er is voor Multicam gekozen, omdat een aantal landen het naar tevredenheid gebruikt.
Defensie koopt de kleding via een raamovereenkomst.



https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2017/09/03-mg2017_kort


Robert2

Citaat van: Andros Wald op 21/12/2017 | 09:18 uur
Operational Camouflage Pattern (OCP) is een multifunctioneel camo-ontwerp. Is dus geschikt voor zeer verschilende omstandigheden en achtergronden.
En wat heeft OCP met dit topic te maken?

Andros Wald

Operational Camouflage Pattern (OCP) is een multifunctioneel camo-ontwerp. Is dus geschikt voor zeer verschilende omstandigheden en achtergronden.








Parera

Citaat van: Ipkiss op 30/11/2017 | 22:10 uur
Zijn inderdaad van Marom Dolphin. Ik was ter plaatse en heb ook deze foto's gemaakt  8)
Aha een van de weinige setjes goede foto's van de nieuwe systemen. Mooi werk!

Ipkiss

Citaat van: Parera op 04/11/2017 | 02:30 uur
Vanaf 2020 als ik het me goed herinner.  Onderstaande vest zou afkomstig zijn van Marom Dolphin(Israel).



[Photo's via Soldiersystems.net ]



Zijn inderdaad van Marom Dolphin. Ik was ter plaatse en heb ook deze foto's gemaakt  8)
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj