Verregaande samenwerking Dld-Nl defensie

Gestart door Ace1, 06/11/2011 | 14:56 uur

Ace1

Citaat van: IPA NG op 22/05/2013 | 22:42 uur
Een voorloper op de politieke annexatie door Duitsland, die snel voortschrijdt.

Valt wel mee IPA NG de Duiters zien Nederland als een voorbeeld hoe je men een mix van  diverse politieke partijen in een parlement heeft.

IPA NG

Een voorloper op de politieke annexatie door Duitsland, die snel voortschrijdt.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Flyguy

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 20:17 uur
Mart de Kruif ‏@GeneraaldeKruif 2h

'Hol.Fallschirmjaeger verstaerken Bundeswehr'. Van samenwerking naar integratie, in vredestijd en bij inzet. Zie: http://www.rp-online.de/politik/deutschland ....

-----

Ronald Elzenga ‏@RonaldElzenga 2h

@GeneraaldeKruif bevestigt u met het plaatsen van deze link dit bericht?
Ah, ok. Beetje vaag antwoord van de generaal, maar hij kan niet anders.

Elzenga

Mart de Kruif ‏@GeneraaldeKruif 2h

'Hol.Fallschirmjaeger verstaerken Bundeswehr'. Van samenwerking naar integratie, in vredestijd en bij inzet. Zie: http://www.rp-online.de/politik/deutschland ....

-----

Ronald Elzenga ‏@RonaldElzenga 2h

@GeneraaldeKruif bevestigt u met het plaatsen van deze link dit bericht?

Flyguy

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 18:31 uur
Mart de Kruif ‏@GeneraaldeKruif 3m

@RonaldElzenga Nee, intentie tot integratie is breed aanwezig en is ook onderwerp van bezoek MinDef aan GER 28 mei. Maar nog geen besluit.
Wat was je vraag?

onderofficier

Citaat van: Elzenga op 22/05/2013 | 18:31 uur
Mart de Kruif ‏@GeneraaldeKruif 3m

@RonaldElzenga Nee, intentie tot integratie is breed aanwezig en is ook onderwerp van bezoek MinDef aan GER 28 mei. Maar nog geen besluit.

De mindef reist wat af.....
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Clas op 22/05/2013 | 18:31 uur
Mart de Kruif ‏@GeneraaldeKruif 3m

@RonaldElzenga Nee, intentie tot integratie is breed aanwezig en is ook onderwerp van bezoek MinDef aan GER 28 mei. Maar nog geen besluit.

Dus gaat het door... Ik ken dit soort zandstrooierij in de ogen ondertussen wel zo'n beetje.

Elzenga

Mart de Kruif ‏@GeneraaldeKruif 3m

@RonaldElzenga Nee, intentie tot integratie is breed aanwezig en is ook onderwerp van bezoek MinDef aan GER 28 mei. Maar nog geen besluit.

Elzenga

Citaat van: Ton de Zwart op 22/05/2013 | 17:14 uur
Dus ongeveer een opzet als de UK/NL landingforce. die al bijna 40 jaar bestaat.  Een prima idee en in vredestijd, dus oefensituaties functioneert het uitstekend.  Maar daar is het niet voor bedoeld. Het gaat om de echte inzet op het moment dat er belangen in het spel zijn van de aangesloten landen.  Dan  zijn er problemen. Toen de Britten opstoomden naar de Falklands wist Nederland niet hoe snel ze de Nederlandse AGGP1 uit de 3e commandobrigade moesten halen. Zelfs een verborgen uitwisselingsofficier moest op zee met een heli opgehaald worden.  Een volledige integratie werkt alleen in een oefenscenario.  In de praktijk blijkt het een lege dop door de politieke correctheid.
Precies!!....en dus moet je er wat mij betreft voor zorgen dat je wel goed met elkaar kan samenwerken (=standaardisatie en interoperabiliteit)...maar niet samengaat. Dat laatste betekent niet alleen de doodsteek voor onze Krijgsmacht.... want de volgende stap is...waarom eigen krijgsmacht? als Duitsland en Groot-Brittannië ons kunnen beschermen...(mede door te weinig nadruk op de eigen strategische belangen en rol en nut van de Krijgsmacht daarbij)...maar ook dat je niet zelf goed meer kan optreden als dat nodig is. Wat een narigheid...met primair kosten voor ogen... >:(

StrataNL

#59
Citaat van: Lex op 22/05/2013 | 17:30 uur
Zou het toch waar zijn? CLAS heeft het bericht ook op twitter gezet.

Je bent me weer een fractie voor, feit dat CLAS het tweet is wel een voorteken...
Ik heb ergens een keer iets over de "Rapid Forces Division" gelezen, ging ook over de fallschirmjager, misschien dat LMB hier ook deel van gaat uitmaken?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Zou het toch waar zijn? CLAS heeft het bericht ook op twitter gezet.

Ros

Ik denk dat de Duitse media er zelf een draai aan heeft gegeven, zoals als de militaire journalisten experts in Nederland ook vaak doen. Het zal hooguit een verregaan samenwerking betreffen. Zou het zo zijn zoals beschreven was er lang wat politieke commotie ontstaan. Beslist Duitsland wanneer en waar deze troepen worden ingezet ?. Onder welke grondwet vallen onze militairen, de Duitse of Nederlandse ?.

Het heeft hier de media nooit gehaald, Defensie sshrijft/bericht er niet over......en de vakbonden hebben ook nog geen vragen gesteld  :silent:

Ton de Zwart

#56
Dus ongeveer een opzet als de UK/NL landingforce. die al bijna 40 jaar bestaat.  Een prima idee en in vredestijd, dus oefensituaties functioneert het uitstekend.  Maar daar is het niet voor bedoeld. Het gaat om de echte inzet op het moment dat er belangen in het spel zijn van de aangesloten landen.  Dan  zijn er problemen. Toen de Britten opstoomden naar de Falklands wist Nederland niet hoe snel ze de Nederlandse AGGP1 uit de 3e commandobrigade moesten halen. Zelfs een verborgen uitwisselingsofficier moest op zee met een heli opgehaald worden.  Een volledige integratie werkt alleen in een oefenscenario.  In de praktijk blijkt het een lege dop door de politieke correctheid.

Flyguy

Krijgen ze dan ook Duitse gear, uniformen en een Duitse basis? Wat ontzettend vaag allemaal. Is de lmb dan überhaupt nog van ons?

I had eerder, en liever, gezien dat de mech. brigs. meer met Duitsland gingen werken, die hebben er echt baat bij.  Ik hoop dat we spoedig opklaring krijgen.

Elzenga

Citaat van: Lex op 22/05/2013 | 16:08 uur
Ik ben het helemaal met je eens. Vreemd dat dit enkel in die krant staat en dat in NL het betrokken personeel niet door de organisatie is ingelicht.
Daarbij lijkt me een brigade van 9000 soldaten wel iets te groot...betekent dit dus ook dat de LMB een bataljon gaat verliezen? Is al vaker in de scenario's langs gekomen....

Ik juich samenwerking toe...maar dit zou me veel te ver gaan. En dan nog de opmerking van A.J....