Ontwikkeling Type-26 fregat / global combat ship

Gestart door dudge, 10/02/2012 | 10:45 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#83
Citaat van: Ronald Elzenga op 02/07/2017 | 11:39 uur
Positieve stap!. Hopelijk gaan de Britten zichzelf in de komende jaren nog corrigeren en uiteindelijk meer type 26 aanschaffen en geen type 31. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Standaardisatie en hogere efficiëntie belangrijk dezer dagen. En de dreiging groot. Geen concessies.

Volledig mee eens.. 8 Type26 is volkomen onvoldoende om de groeiende ASW dreiging het hoofd te bieden en de Engelse HVT's (in het kader van een echt conflict) te begeleiden.

Al vrees ik een Engels: penny wise, pound foolish.

4.2 mjd euro/3= 1.4 mjd euro per exemplaar... is best pittig te noemen.

Ronald Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 08:29 uur
First Type 26 Frigate batch ordered on the Clyde in £3.7bn deal

https://ukdefencejournal.org.uk/first-type-26-frigate-batch-ordered-clyde-3-7bn-deal/ via @ukdefjournal
Positieve stap!. Hopelijk gaan de Britten zichzelf in de komende jaren nog corrigeren en uiteindelijk meer type 26 aanschaffen en geen type 31. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Standaardisatie en hogere efficiëntie belangrijk dezer dagen. En de dreiging groot. Geen concessies.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


walter leever

Citaat van: ARM-WAP op 28/02/2017 | 09:18 uur
Het komt wel goed met die 'vuurpijlen'.
Bij de RN zijn ze zich maar al te bewust van beperkingen en de "fitted for but not with" toestanden.
Mochten de politici zich eens wat minder moeien met Defensie en budgetten toekennen die realistisch zijn, dan zouden er een pak minder problemen zijn.
Dit gezegd zijnde... 'men' is ook aan handen en voeten (lees firma's als BAe, Rolls-Royce,...) gebonden want dat levert producte van eigen bodem op.
De enige hoop die de Britse defensie heeft bij dit Type 26 programma, is dat er andere landen zoals Canada en Australie op de kar springen voor hun escorte-vervangingsprojecten.
Dan kan de hele projectprijs zakken en is everybody happy.
Of dat zal gebeuren valt nog te bezien. De Australiers zijn gaan shoppen bij andere landen/partners voor hun recente aankopen. En bij de Canadezen lijken ze al problemen te hebben met het uitschrijven...

Bij deze 2 aangehaalde landen(Australie en Canada),is er ondanks de moeilijkheden bij 't uitschrijven(canada) en de andere eisen qua bewapening/gevechtssysteem/radar(australie)wel degelijk interesse in de Type-26 en doet 't ontwerp nog altijd mee(oftewel in de "race") ;)

Ace1

Citaat van: ARM-WAP op 28/02/2017 | 09:18 uur
Het komt wel goed met die 'vuurpijlen'.
Bij de RN zijn ze zich maar al te bewust van beperkingen en de "fitted for but not with" toestanden.
Mochten de politici zich eens wat minder moeien met Defensie en budgetten toekennen die realistisch zijn, dan zouden er een pak minder problemen zijn.
Dit gezegd zijnde... 'men' is ook aan handen en voeten (lees firma's als BAe, Rolls-Royce,...) gebonden want dat levert producte van eigen bodem op.
De enige hoop die de Britse defensie heeft bij dit Type 26 programma, is dat er andere landen zoals Canada en Australie op de kar springen voor hun escorte-vervangingsprojecten.
Dan kan de hele projectprijs zakken en is everybody happy.
Of dat zal gebeuren valt nog te bezien. De Australiers zijn gaan shoppen bij andere landen/partners voor hun recente aankopen. En bij de Canadezen lijken ze al problemen te hebben met het uitschrijven...

Niet voor niets heeft BEA Systems Tenix Defence overgenomen in Australie zodat men in de toekomst verzekerd is van opdrachten uit Australie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tenix_Defence

https://en.wikipedia.org/wiki/BAE_Systems_Australia

ARM-WAP

Het komt wel goed met die 'vuurpijlen'.
Bij de RN zijn ze zich maar al te bewust van beperkingen en de "fitted for but not with" toestanden.
Mochten de politici zich eens wat minder moeien met Defensie en budgetten toekennen die realistisch zijn, dan zouden er een pak minder problemen zijn.
Dit gezegd zijnde... 'men' is ook aan handen en voeten (lees firma's als BAe, Rolls-Royce,...) gebonden want dat levert producte van eigen bodem op.
De enige hoop die de Britse defensie heeft bij dit Type 26 programma, is dat er andere landen zoals Canada en Australie op de kar springen voor hun escorte-vervangingsprojecten.
Dan kan de hele projectprijs zakken en is everybody happy.
Of dat zal gebeuren valt nog te bezien. De Australiers zijn gaan shoppen bij andere landen/partners voor hun recente aankopen. En bij de Canadezen lijken ze al problemen te hebben met het uitschrijven...

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 27/02/2017 | 17:46 uur
Als ik het goed weet kan de CAMM (COMMON ANTI-AIR MODULAR MISSILE) in VLS MK41 worden geplaatst.


http://www.mbda-systems.com/press-releases/lockheed-martin-to-begin-qualification-testing-of-3-cell-exls-in-2016/



Waarom is mij niet helemaal bekend, maar de CAMM krijgt een aparte lanceerinstallatie.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: StrataNL op 27/02/2017 | 16:00 uur
Veel heisa op twitter hier ook over, snap het probleem niet zo. Net als die drukte rond het uitfaseren van de Harpoons...
Denken ze nou echt dat er geen nieuwe missiles aangeschaft worden, tis de Royal Navy...

Het is slecht gesteld met de RN, maar als ze geen vuurpijlen kopen voor in dat VLS en vervangers voor de Harpoons dan moeten ze zich wel heel erg schamen.

Als ik het goed weet kan de CAMM (COMMON ANTI-AIR MODULAR MISSILE) in VLS MK41 worden geplaatst.


http://www.mbda-systems.com/press-releases/lockheed-martin-to-begin-qualification-testing-of-3-cell-exls-in-2016/



Harald

Citaat van: StrataNL op 27/02/2017 | 16:00 uur
Veel heisa op twitter hier ook over, snap het probleem niet zo. Net als die drukte rond het uitfaseren van de Harpoons...
Denken ze nou echt dat er geen nieuwe missiles aangeschaft worden, tis de Royal Navy...

Het is slecht gesteld met de RN, maar als ze geen vuurpijlen kopen voor in dat VLS en vervangers voor de Harpoons dan moeten ze zich wel heel erg schamen.

Misschien is hebben ze in werkelijkheid ook wel een iets ander plan voor ogen. Heeft allemaal met GELD te maken.
Ik denk dat ze onderstaande hebben gezegd/gedacht ;
1) Harpoons worden uitgefaseerd, .... ze krijgen veel tegengas en iedereen geeft aan dat er wel iets anders moet komen
2) type 26 zijn onderbewapend, en nu geeft de RN aan dat er VLS mk41 Strike geplaatst gaan worden, maar geen vuurpijlen .... weer krijgt de RN de volle laag en iedereen geeft aan dat er wel iets in moet.
3) plan : De RN gaat die VLS vullen met LRASM, Long Range Anti Ship Missile (vervanging van de Harpoon)

Zie ook onderstaande, ze weten allang wat ze willen ;

The Mk41 Vertical Launch silo provides the flexibility to field a variety of weapons, which may include the next generation of ship-launched strike weapons – including the Future Offensive Surface Weapon and the Next Generation Land Attack Weapon - being developed through the MOD's current ten-year, £178 billion equipment plan.

The MOD continuously reviews the capabilities it requires and we have work in hand to examine current and future weapon choices for Type 26 over the coming years as her entry into service approaches

StrataNL

Citaat van: Thomasen op 27/02/2017 | 16:13 uur
Kan gewoon hé. Ook bij de RN.

Het,kan, maar het lijkt mij toch sterk dat DÉ Royal Navy het zover laat komen, mocht het wel zo zijn.....RIP  :dead:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Veel heisa op twitter hier ook over, snap het probleem niet zo. Net als die drukte rond het uitfaseren van de Harpoons...
Denken ze nou echt dat er geen nieuwe missiles aangeschaft worden, tis de Royal Navy...

Het is slecht gesteld met de RN, maar als ze geen vuurpijlen kopen voor in dat VLS en vervangers voor de Harpoons dan moeten ze zich wel heel erg schamen.

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

UK MoD Defends Missile-less Type 26 Frigate Plans

Type 26

(Source: UK Ministry of Defence; issued Feb 27, 2017)


The Sun and Daily Record follow up on The Sunday Times story on the Type 26 not being fitted with missiles for their Mk41 silos. The Sun also briefly mentions that the Wildcat is carrying 'World War II technology" after the MOD stripped its ability to beam back live enemy images.

A Royal Naval spokesman said:

"The Type 26 Frigate will be delivered with cutting edge weapons and sensors that build on the excellent operational record of the Type 23.

..."Investment in the MK 41 launcher enables the Royal Navy the option of investing in a wide range of additional capabilities at short notice and according to the threat."

The Type 26 Global Combat Ship will be fitted with the Mk41 Vertical Launch Silo, providing options for development of Type 26 capability throughout its life.

Type 26 is planned to be a key component of the RN's fleet until at least 2060 and it makes sense to build a strike missile launcher into its design that enables a flexible choice of weapons throughout its service life.

The Mk41 Vertical Launch silo provides the flexibility to field a variety of weapons, which may include the next generation of ship-launched strike weapons – including the Future Offensive Surface Weapon and the Next Generation Land Attack Weapon - being developed through the MOD's current ten-year, £178 billion equipment plan.

The MOD continuously reviews the capabilities it requires and we have work in hand to examine current and future weapon choices for Type 26 over the coming years as her entry into service approaches.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/181467/uk-mod-defends-missile_less-type-26-frigate-plans.html

Sparkplug

UK confirms Sea Ceptor order for Type 26 programme

Richard Scott, London - IHS Jane's Missiles & Rockets - 09 November 2016

Key Points
. The GWS 35 Sea Ceptor fit for Type 26 will have separate magazines forward and aft for a total of 48 CAMM missiles
. GWS 35 is due to become operational in the RN in 2017

The UK Ministry of Defence (MoD) has confirmed a GBP100 million (USD124 million) Demonstration and Manufacture (D&M) contract with MBDA for the supply of the GWS 35 Sea Ceptor local area anti-air guided weapon system for the Royal Navy's (RN's) new Type 26 Global Combat Ship.

Although it was revealed on 4 November as part of a wider announcement on the start date for Type 26 build, IHS Jane's understands the contract was in fact awarded in August.

Want to read more? For analysis on this article and access to all our insight content, please enquire about our subscription options ihs.com/contact

To read the full article, Client Login
(138 of 619 words)

http://www.janes.com/article/65385/uk-confirms-sea-ceptor-order-for-type-26-programme
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

UK confirms Type 26 build schedule and air defences

UK defence secretary Michael Fallon announced on 4 November that steel for the first of eight new Type 26 frigates for the Royal Navy (RN) will be cut at BAE Systems' facilities on the Clyde in Glasgow "next summer".

He also confirmed a GBP100 million (USD125 million) order for MBDA's Sea Ceptor air defence missile system to arm the eight new frigates. That system, based on the Common Anti-air Modular Missile, is currently being qualified for installation aboard the Type 23 frigates that will be replaced by the new vessels and forms the core of the British Army's new Future Local Area Air Defence System.

Orders for other major Type 26 subsystems - including an electric propulsion system, its Mk 45 main gun package, and other long-lead items for the ships - were authorised under a GBP859 million (USD953 million) initial development deal signed with BAE Systems in February 2015.

In March 2016 the UK Ministry of Defence (MoD) announced a GBP472 million contract to extend the Type 26 demonstration phase by a year, taking that phase through to June 2017.

Harriet Baldwin, under-secretary of state for defence, told Parliament on 18 October that the contract enabled the MoD "to continue work with industry to develop an optimised schedule for the programme to reflect the outcome of the Strategic Defence and Security Review [SDSR]; to mature further the detailed ship design ahead of the start of manufacture; to invest in shore testing facilities; and to extend our investment in the wider supply chain to cover almost all the equipment for the first three ships".

http://www.janes.com/article/65296/uk-confirms-type-26-build-schedule-and-air-defences

ARM-WAP

#69
Citaat van: Harald op 24/11/2015 | 12:17 uur
Met de Royal Navy werd vervolgens samengewerkt in het Anglo-Dutch frigate (AD).
Ook dit project strandde, naar verluidt wegens onenigheid over het plaatsen van Nederlandse apparatuur op Engelse schepen.


Uit eindelijk is voor Nederland hier het "Standaardfregat" uit ontwikkeld, of ook wel Kortenaerklasse.

Ik heb thuis boeken liggen over designs van Britse destroyers.
Ik meen me te herinneren dat er verschilende malen met de KM werd samengewerkt.
Het ging toen om de radarsystemen... meerbepaald de 3D radars die op de oude Tromp/Ruytter in de Kojak bol zaten.
Die waren voorzien voor de Type-82 (waarvan uiteindelijk slechts eentje gebouwd werd, HMS Bristol) en CVA-01 - die geannuleerd werd.
De Britten gebruikten dan maar de Type 965 met de "twin bedstead" AKE-2.