Iran onthult nieuwe gevechtsvliegtuig

Gestart door Jah, 02/02/2013 | 08:41 uur

Zeewier

Citaat van: 5m@sh_1up op 03/02/2013 | 02:48 uur
Hahahaha,  die snelheidsmeter in de closeup,  te grappig!
Het is inderdaad een hilarische presentatie. Echt alles is decorum.

Echter grote aantallen en vindingrijkheid compenseren veel. Als het ooit van oorlog komt zal Iran denk ik niet voor dogfights kiezen.

5m@sh_1up

Hahahaha,  die snelheidsmeter in de closeup,  te grappig!

Poleme

Citaat van: 5m@sh_1up op 02/02/2013 | 09:21 uur
Je lult, iedereen lacht dit uit. Ik heb voor de grap die Lightning en Thunderbolt van ze opgezocht. Ik zie weinig verschil tussen de twee, maar wat ik wel zie is hilarisch!!!!



Een F5 waar ze een extra vleugel op hebben geplakt en 'm in de stijl van de Blue Angels hebben gespoten. En dat dan jouw (serieus) trots jouw eigen vliegtuig noemen. How fucking low can you go? Dit is toch niet serieus te nemen? Denk je nou echt dat ze hier in de USA niet keihard om hebben gelachen? :D
Nou nee, deze Saeqeh kan het een F-18E/F Super Hornet of de F-35C LightningII verdomd moeilijk maken in een dogfight.
Daarnaast weten we niet wat voor capaciteiten deze Saeqeh herbergt.  Experts zeiden in de jaren 80 dat de Iraanse luchtmacht hooguit 8 a 9 F-14 Tomcats van een vloot van ca. 88 stuks operationeel zouden kunnen houden.  Iran bleek echter in staat om veel meer Tomcats operationeel te houden, ondanks een Amerikaans wapen embargo.
Iran is helemaal geen bananen republiek.  Dat was het niet onder de Shah en dat is het zeker niet onder de ayatollah's.  Zo steeg het aantal universitaire studenten van 100.000 in 1979 naar 2.000.000 in 2006.
Hierdoor boekte Iran grote vooruitgang op de gebieden van bijvoorbeeld: lucht-, en ruimtevaart; nucleaire technologie; nano technologie en informatica.  Dit zorgde voor een goede kennis basis voor de in de afgelopen 25 jaar fors gegroeide Iraanse defensie industrie.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

DvdW

#53
Uit een iets andere hoek:


Citaat van: Ace1 op 02/02/2013 | 11:47 uur

The cockpit seems to be basic (a bit too much for a modern plane – note the lack of wirings behind the front panel).




Grotere versie:


En nog wat foto's:


The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


onderofficier

#51
Citaat van: 5m@sh_1up op 02/02/2013 | 17:33 uur
Kom je nou alweer met VS gelul? Het gaat hier om bananenrepubliek Iran.

Jij komt altijd met het VS gelul: dat het daar zo goed en dat het materiaal/materieel wat daar van komt zo goed is........

Iran is géén bananenrepubliek anders is de VS niet zo bang voor Iran ivm het nucleaire programma.  Als men een nuclair programma kan opzetten die de VS niet wenselijk vind kan men ook andere programma's opzetten.....  

Citaat van: 5m@sh_1up op 02/02/2013 | 17:33 uur
Heb je uberhaupt dit topic wel gelezen, of haal je gewoon random quotes van mij aan om daarover te zeiken? Je ziet toch zelf ook wel dat het niet hun eigen materiaal is, maar gewoon oude teringzooi met wat plastic/schrootmetaal erop geplakt?

Ok... Het verschil tussen ons is dat ik gewoon wat verstand ervan hebt, jij totaal niet. Jij bent misschien onder de indruk van die Q/F-313, ik kijk er met een wat intelligentere blik naar en ik kan er hard om lachen.

Heb jij mij citaten wel goed gelezen??  Ik beweer nergens dat ik onder de indruk bent van die Q/F-313,
Ik geef aan dat ik het goed vind dat landen zich niet afhankelijk maken van een ander land/landen wat betreft het defensie materieel/materiaal.

Voel je je aangevallen? Daar lijkt het wel een beetje op  vandaar je persoonlijke opmerking/aanval er bij richting mij....  Dat is dus jouw intelligente en verstandige manier van reageren :devil:  

Heb je dan ook hard gelachen om de houten JSF waarmee de VS "de boer" op ging:  o daar kon je vast met je verstand en je intelligentere blik :crazy:  :sick: zien dat het een top vliegtuig zou worden  (wat nog steeds niet waar is......)   de stickertjes waren er wat beter opgeplakt......   ;)
Het zegt mij weer genoeg  :devil:  ik moet vooral om jouw lachen ......
Citaat van: Ace1 op 02/02/2013 | 20:05 uur
Hou je er ook rekening dat de  Islamitische landen met de jaartelling achterlopen en nu ergens in de middeleeuwen met hun jaartelling zitten.

Dan lopen ze eigenlijk voor op de westerse landen want  Pakistan heeft ook "gewoon" een nucleaire programma.....   want in onze middeleeuwen had er geen

Het westen loopt dan een tijdje achter op Israël  daar is het jaar 5773    :devil:
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

DvdW

#50
Citaat van: 5m@sh_1up op 02/02/2013 | 20:32 uur
Ik vind het een komedisch tafereel.
En jouw plaat blijft hangen.... :silent:

Citaat van: 5m@sh_1up
Hahahaha! Grappig dit

Citaat van: 5m@sh_1up
Echt, die Ahmadinejad en dat hele land, wat een slechte grap...

Citaat van: 5m@sh_1up
Dat land is een grote grap in mijn ogen.

Citaat van: 5m@sh_1up
Ik heb voor de grap die Lightning en Thunderbolt van ze opgezocht. Ik zie weinig verschil tussen de twee, maar wat ik wel zie is hilarisch!!!!

Citaat van: 5m@sh_1up
Hahahahaha, fucking grappig dit allemaal

Citaat van: 5m@sh_1up
Wel leuk om effe te lachen, maar hier serieus over lullen gaat natuurlijk nergens over.

Citaat van: 5m@sh_1up
Ik blijf lachen om die Iraniers, zolang zij met dit soort bullshit op internet komen en er harstikke serieus over doen!!!
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

5m@sh_1up

Citaat van: IPA NG op 02/02/2013 | 19:39 uur
Wat een haat hier zeg. Iran is het meest ontwikkelde en beschaafde land in die regio, de regering is de weg kwijt ja maar de mensen zijn daar heel anders dan aan de andere kant van de Golf waar alleen maar baardapen wonen in flitsende gebouwen, die dan zogenaamd wel onze vrienden zijn. En een jonge natie? Haha.


Het vliegtuig zit er niet bijzonder uit, maar de F-35 ziet er ook niet uit... Dus ik snap jou niet Smash.

Dat ding vliegt niet. Al is het alleen al vanwege het feit dat ie nooit van de grond af kan komen doordat de knuppel tegen de vlieger z'n klokkenspel aan zit. De enige knuppel die de vlieger achteruit kan trekken is die van hemzelf, niet die van het toestel. Het is gewoon een grote grap dat ding. En dan een verschrikkelijk amateuristisch filmpje erbij van een schaalmodelletje dat rondvliegt, en een Generaaltje en een Ahmedinehad erbij die heel interessant naar dat ding staan te kijken. Ik vind het een komedisch tafereel.

Ace1

Citaat van: Tanker op 02/02/2013 | 19:47 uur
Ja het is een fantastisch ontwikkeld en beschaafd land, toppie:

Hou je er ook rekening dat de  Islamitische landen met de jaartelling achterlopen en nu ergens in de middeleeuwen met hun jaartelling zitten.

IPA NG

Citaat van: Tanker op 02/02/2013 | 19:47 uur
Ja het is een fantastisch ontwikkeld en beschaafd land, toppie:

http://observers.france24.com/content/20130125-iran-machine-amputating-thieves-finger

http://www.liveleak.com/view?i=cb6_1338942643

Hier ga je toch bijna over je nek van ?

Lijfstaffen ben ik geen voorstander van maar uiteindelijk heb je gewoon geen misdaden te begaan. Net als die twee die onlangs zijn opgehangen. Moet je maar niet iemand met een mes in het gezicht slaan zou ik zeggen.

Citaat
De bevolking daar verdient beter, de mullahs en andere haatbaarden een flink bombardement !!!

Ja klopt maar dat moet vanuit het volk zelf komen (en dat is al aan het gebeuren). Iraniërs zijn een zeer trots volk die totaal niet zitten te wachten op een stel buitenlanders die hun komen vertellen wat ze moeten doen. Zelfs de meest seculiere ondergrondse feestbeesten van Noord-Teheran willen dit niet. Net als de door de VS gesteunde terroristen van de MEK, niemand wilt die.

En als Iran al een bombardement verdient, dan toch eerst Saoedi-Arabië, Afghanistan, de VAE, Oman en Qatar want daar zijn ze veel barbaarser.

Daarnaast raad ik je eens aan reisverslagen over Iran te lezen. Iraniërs staan bekend als zeer vriendelijke en gastvrije mensen, veel meer seculier dan je zou denken en men is over het algemeen niet haatdragend.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu


Tanker

Ja het is een fantastisch ontwikkeld en beschaafd land, toppie:

http://observers.france24.com/content/20130125-iran-machine-amputating-thieves-finger

http://www.liveleak.com/view?i=cb6_1338942643

Hier ga je toch bijna over je nek van ?

De bevolking daar verdient beter, de mullahs en andere haatbaarden een flink bombardement !!!

IPA NG

Wat een haat hier zeg. Iran is het meest ontwikkelde en beschaafde land in die regio, de regering is de weg kwijt ja maar de mensen zijn daar heel anders dan aan de andere kant van de Golf waar alleen maar baardapen wonen in flitsende gebouwen, die dan zogenaamd wel onze vrienden zijn. En een jonge natie? Haha.


Het vliegtuig zit er niet bijzonder uit, maar de F-35 ziet er ook niet uit... Dus ik snap jou niet Smash.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Flyguy