Turkse wapens in opkomst

Gestart door Jooop, 03/05/2013 | 12:26 uur

Parera

#201
Citaat van: Jooop op 30/04/2019 | 10:10 uur
Vanaf IDEF in Istanbul
Nou de nieuwe wapens van de Turken zou ik wel graag willen.


Ik niet  ;D Op dit moment is alles wat met Turkije te maken heeft voor mij een no-go op militair samenwerken, aankopen. Ze zijn daar veel te druk met vrienden maken in Moskou, een risico dus voor een NAVO land.

Jooop,  ben jij zelf aanwezig op deze beurs of komen de foto's van een andere bron? Als je daar zelf aanwezig bent vraag ik me toch af wat je daar te zoeken hebt? :angel:

Jooop

Vanaf IDEF in Istanbul
Nou de nieuwe wapens van de Turken zou ik wel graag willen.






Mast mounted Mildar radar





Jooop

Citaat van: Huzaar1 op 30/04/2019 | 07:21 uur
Hmwja sorry Jooop we zijn niet zo snel onder de indruk als de gemiddelde Turk. We worden niet direct wild van vlaggetjes en gestolen ontwerpen ; )

Onderschatting is een vorm van arrogantie, terwijl wij nog op de Reaper wachten vliegen de Turken al jaren met eigen UCAV's. Het is nog maar de vraag wanneer de Reapers dan nog bewapend gaat worden, kan ook nog jaren duren.
De Turken mogen nog niet top of the line zijn, maar ze timmeren flink.

Huzaar1

Hmwja sorry Jooop we zijn niet zo snel onder de indruk als de gemiddelde Turk. We worden niet direct wild van vlaggetjes en gestolen ontwerpen ; )
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Jooop op 29/04/2019 | 23:44 uur
TF2000 fregat


Dit ontwerp veranderd per seizoen in het jaar van ontwerp. En de naam zegt genoeg ''TF2000''. Ik heb al 10 verschillende ontwerpen gezien van deze klasse, en ze zijn al zeker 10 jaar aan het ''ontwerpen'' waarbij er elke keer een compleet ander ontwerp op tafel ligt. Eerst zien dat ze het ook echt gaan bouwen. De voorganger (TF-1000 / MILGEM / Ada klasse) is officieel gelanceerd in 1996 maar ook pas in 2011 (na 15 jaar) in dienst genomen.

Het TF-2000 loopt sinds 2017 , als ze op hetzelfde tempo ontwikkelen /bouwen als de TF-1000 dan komt het eerste schip niet voor 2032 in dienst.



Jooop

#194
Nog een paar nieuwtjes van IDEF  (bij nader inzien, lijkt op een broertje van de Panhard Crab)




TF2000 fregat



Altay T1 tank


A.J.

Citaat van: Jooop op 29/04/2019 | 23:11 uur
Tjah we kunnen wel lacherig doen maar intussen hebben de Turken wel 3 tanks gebouwd

Of al die photoshop een beetje inzetbaar is moet nog maar blijken... Dit zijn ook "tanks":



Huzaar1

Citaat van: Jooop op 29/04/2019 | 23:11 uur
Tjah we kunnen wel lacherig doen maar intussen hebben de Turken wel 3 tanks gebouwd

tjah dat zegt helemaal niets. Iran claimt ook elke maand een nieuwe straaljager of kruisraket uit te vinden. We gaan het vanzelf zien. Tot zover moet het apparaat zich nog bewijzen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Jooop

#191
Citaat van: Huzaar1 op 29/04/2019 | 20:29 uur
Wat een kitcherige afbeelding, zo'n nepexplosie. 2 turkse vlaggen in de top, erg indrukwekkend.. dit moet wel de beste tank ter wereld zijn.


Enige wat ik me erdoor afvraag is wat is er mis met het kanon van dit ding, schiet dat niet? Want ze zijn zo plaatjesgeil.
En hebben ze NEXTER gehackt, of wat is hier aan de hand  ;D

Tjah we kunnen wel lacherig doen maar intussen hebben de Turken wel 3 tanks gebouwd






Jooop

Citaat van: Ace1 op 29/04/2019 | 17:34 uur
Het klopt dat de Heron maar een motor heeft maar wat dacht je van de afmetingen in cad invoeren en dan de romp te verlengen en daarnaast kun je ook de avonica ook kopieren.

Klopt, de Turken zullen vast wel goed hebben afgekeken dat doen ze met de meeste wapens (net als Chinezen)

Huzaar1

#189
Citaat van: Jooop op 29/04/2019 | 15:54 uur
Turkse Altay tank opgepimpt



Wat een kitcherige afbeelding, zo'n nepexplosie. 2 turkse vlaggen in de top, erg indrukwekkend.. dit moet wel de beste tank ter wereld zijn.


Enige wat ik me erdoor afvraag is wat is er mis met het kanon van dit ding, schiet dat niet? Want ze zijn zo plaatjesgeil.
En hebben ze NEXTER gehackt, of wat is hier aan de hand  ;D
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

#188
Citaat van: Jooop op 21/03/2019 | 12:11 uur
ANKA II first flight (lijkt een beetje op de Israelische Heron maar dan twee propellers)

Waarom is de nummering en Turkse vlag in spiegelbeeld?

Edit: Bij nader inzien alleen de vlag, het nr. is 001.

Ace1

Citaat van: Jooop op 29/04/2019 | 17:17 uur
Heron heeft 1 motor en is een heel stuk kleiner maar de Turkse ANKA lijkt er inderdaad wel op

Het klopt dat de Heron maar een motor heeft maar wat dacht je van de afmetingen in cad invoeren en dan de romp te verlengen en daarnaast kun je ook de avonica ook kopieren.