Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Sparkplug

Citaat van: Kornet43 op 14/04/2022 | 13:35 uur
De Manticore is waarschijnlijk van dezelfde categorie als de Fyra en de NH-90.

Je vergat een smiley erachter te zetten  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Kornet43

Citaat van: Sparkplug op 14/04/2022 | 12:18 uur
Is de Manticore van dezelfde categorie zoals de JLTV en de Hawkei of is deze 1 categorie groter?

De Manticore is waarschijnlijk van dezelfde categorie als de Fyra en de NH-90.

Sparkplug

Citaat van: Harald op 14/04/2022 | 12:03 uur
Wel hoog, je zit boven de wielen lijkt het wel. Betere bescherming tegen mijnen e.d., denk ik

Dat is anders dan bijvoorbeeld bij de Joint Light Tactical Vehicle van Oshkosh, daar zit je lager, meer tussen de wielen.

Is de Manticore van dezelfde categorie zoals de JLTV en de Hawkei of is deze 1 categorie groter?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Ontwerp ziet er bruut uit ..  :big-smile:

Wel hoog, je zit boven de wielen lijkt het wel. Betere bescherming tegen mijnen e.d., denk ik

Dat is anders dan bijvoorbeeld bij de Joint Light Tactical Vehicle van Oshkosh, daar zit je lager, meer tussen de wielen.

Zou de hoogte vergelijkbaar zijn met de Bushmaster ??



StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: Diesel op 14/04/2022 | 09:53 uur


Ah! Dat is dus de foto waar Huzaar eerder naar keek. :angel:

Ik vind het nog wel een irak oorlog mrap qua looks.


Huzaar1

Citaat van: MartijnR op 08/04/2022 | 15:07 uur
Mag je dit binnen kort ook delen met ons? Ben erg benieuwd naar de specs.

Ik ga niet de eerste zijn die iets dergelijks deelt ;) . Volgende week zullen er wel foto's in de media komen.
Het is echt een groot apparaat, gaat de MB ook vervangen gedeeltelijk begrijp ik. Ziet er ook 'gezond' uit.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

MartijnR

Mag je dit binnen kort ook delen met ons? Ben erg benieuwd naar de specs.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 08/04/2022 | 13:36 uur
Ik heb de link van de afbeelding aangepast en hierbij de originele grote van de foto voor wat meer details. Het ziet er naar uit dat dit een echte foto is en geen impressie of mockup variant.
Ik moet toegeven dat het er vanaf de foto goed uitziet.

Hoge Resolutie foto Manticore

Heb hier een foto voor me, Nederlands exemplaar. RCWS op het dak. Laadbak met canvas achterop. Ziet er goed uit hoor.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#1268
Citaat van: Jellington op 08/04/2022 | 10:43 uur
Kwam toevallig een recentelijker plaatje (maart 2022) tegen op de website van DMV, was hier volgens mij nog niet gepost:

Ik heb de link van de afbeelding aangepast en hierbij de originele grote van de foto voor wat meer details. Het ziet er naar uit dat dit een echte foto is en geen impressie of mockup variant.
Ik moet toegeven dat het er vanaf de foto goed uitziet.

Hoge Resolutie foto Manticore

Zander

#1267
Citaat van: Kornet43 op 11/02/2022 | 18:26 uur
Over-snow capaciteit = rupsvoertuig, vraag maar aan de Russen; die hebben duizenden wielvoertuigen vastzitten in Wit-Rusland met de misleidings-oefeningen!
Met je prius onverhard gaan is ook niet slim.
Je moet de beperkingen van je auto kennen voor je er mee op pad gaat. Daar pas je je plan op aan. Gewoon als een eencellige de drek inrijden  :dead:

Ben jij überhaupt wel eens een dag militair geweest? Je noemt jezelf Kornet, maar gezien de inhoud van jou bijdragen op dit forum durf ik te betwijfelen of jij ooit binnen de muren van de KMA bent geweest.
People are sheep

Jellington

Kwam toevallig een recentelijker plaatje (maart 2022) tegen op de website van DMV, was hier volgens mij nog niet gepost:




Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 08/04/2022 | 09:23 uur
19 april ga ik naar de presentatie van de manticore. Apparaat is een beest.

Mooi man  8)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.