YPR ontvreemd vanaf JPK

Gestart door bber, 28/06/2014 | 19:10 uur

SMI de Boer

Citaat van: Nikehercules op 30/06/2014 | 18:02 uur
Je kunt nu natuurlijk gaan afgeven op het personeel van het DBBO maar zij moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. Want je begrijpt zelf ook dat een patrouille niet voorkomt dat je ongezien via de achterpoort de kazerne verlaat.

En zijn we daar al die jaren niet ontzettend blij om geweest :)
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 30/06/2014 | 18:02 uur
Je kunt nu natuurlijk gaan afgeven op het personeel van het DBBO maar zij moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. Want je begrijpt zelf ook dat een patrouille niet voorkomt dat je ongezien via de achterpoort de kazerne verlaat.
Als dat al op de gebruikelijke officiƫle wijze is gegaan...heb ik nog niets over gelezen..

Nikehercules

Citaat van: ZitStuk op 30/06/2014 | 12:57 uur
Wanneer gaat de bezem eens door die DBBO organisatie? Lijkt me dat een aantal mensen wel eens hakjes mogen gaan maken ergens. Is niet de eerste keer dat het gebeurt. En dan moeten ze niet weer personeel van de operationele eenheden als wacht aan de poort zetten! Zorgen dat de mensen die er voor aangenomen zijn hun werk fatsoenlijk doen.

Je kunt nu natuurlijk gaan afgeven op het personeel van het DBBO maar zij moeten ook roeien met de riemen die ze hebben. Want je begrijpt zelf ook dat een patrouille niet voorkomt dat je ongezien via de achterpoort de kazerne verlaat.

Ros

Citaat van: Zander op 30/06/2014 | 13:48 uur
Klopt, maar ik vind ook dat binnenslapers veilig moeten zijn.

Dan moet je er een vesting van maken en met beveiliging/bewaking door de operationele gevechtseenheden. Die dreiging is er, denk ik, (nog) niet.

Zander

Klopt, maar ik vind ook dat binnenslapers veilig moeten zijn.
Daarbij denk ik dan aan van die terug kerende leipe ISIS/Al Qaida jihadmuppets die het in hun bol krijgen en hier een aanslag op een militair doel willen plegen.

Een legerings/KEK/lesgebouw opblazen waar onze jongens en meisjes liggen te slapen eten of net in een les zitten.....................

Het materieel is natuurlijk bijzaak.
Erg knullig dat een burger de televaag openslaat en leest dat er een YPR is gejat.  Maar dat is minder erg dan bovenstaand.

Ik denk overigens dat de aanschaf van een degelijk camera systeem niet eens zo heel veel hoeft te kosten. Waterdicht is het niet maar
1 het schrikt de meeste uilskuikens af
2 het verhoogt de pakkans

O ja, en koop het dan voor de verandering eens van de plank. Scheelt in de ontwikkelingskosten en je hebt iets dat wel werkt.
People are sheep

Ros

Miljoenen investeren voor een handjevol incidenten per jaar ?

Om spionage tegen te gaan is het in ieder geval niet nodig. Bijna alles is op internet te vinden.

Zander

Ach je kan je er druk om maken maar er zijn kilometers hekwerk rond kazerne terreinen onbewaakt.
Spionage is dood eenvoudig, als de gemiddelde chinees wil weten hoe een CV90 in elkaar zit kom je toch gewoon effe kijken.

Misschien moeten ze eens gaan beginnen met vaste camera's op te stellen langs de hekwerken.
Bewegingsmelder erop en bij een melding meteen een soort QRF er op af.

Maar ja, de centjes he.
People are sheep

ZitStuk

Wanneer gaat de bezem eens door die DBBO organisatie? Lijkt me dat een aantal mensen wel eens hakjes mogen gaan maken ergens. Is niet de eerste keer dat het gebeurt. En dan moeten ze niet weer personeel van de operationele eenheden als wacht aan de poort zetten! Zorgen dat de mensen die er voor aangenomen zijn hun werk fatsoenlijk doen.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

A.J.

Citaat van: Elzenga op 30/06/2014 | 11:48 uur
wel idee dat het een insider is? of oud-militair? of kan iedereen zo'n YPR in beweging krijgen en besturen?

Denk wel dat het een oud-militair is, gok op een dienstplichtige gezien zijn leeftijd. En ja, je moet wel het eea weten van de YPR om dat ding te rijden, je bestuurt die dingen met sticks en als je er nooit mee gereden hebt beland je al snel in de vangrail.

Overigens heeft RTV Drenthe het over een "Veteraan"...

Citaat
Veteraan steelt pantserwagen in Havelte en rijdt over de snelweg

HAVELTE - Op de Johannes Post kazerne in Havelte is vanmorgen een pantserwagen gestolen. De bestuurder, een 52-jarige veteraan zonder vaste verblijfplaats, reed er vervolgens de A28 mee op.

De man moest met pech op een parkeerplaats langs de snelweg bij 't Harde stoppen. Hij is aangehouden en wordt verhoord. Hij zou onderweg zijn naar de veteranendag in Den Haag. De pantserwagen is door een bergingsvoertuig afgevoerd.

RTV Drenthe

Elzenga

Citaat van: A.J. op 29/06/2014 | 17:02 uur
Och, is allemaal niet zo moeilijk meer tegenwoordig. Dat krijg je er van als centen belangrijker geacht worden dan een adequate beveiliging/ bewaking.
wel idee dat het een insider is? of oud-militair? of kan iedereen zo'n YPR in beweging krijgen en besturen?

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 29/06/2014 | 17:05 uur
:angel: Die hebben we volgens mij nog steeds, netje onderhouden, startklaar in het depot....
Net zo startklaar als vroeger?  ;D

Over niet al te lang staan ze voor een appel en een ei te ronken in Estland...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 29/06/2014 | 16:54 uur
Wat een amateur, had dan op zijn minst een CV90 gepakt, dat maakt nog een beetje indruk. Vroeger gingen we tenminste met de Leo2 naar de Reeperbahn... Maar ja, toen hadden we nog tanks.


:angel: Die hebben we volgens mij nog steeds, netje onderhouden, startklaar in het depot....

A.J.

Citaat van: Lynxian op 29/06/2014 | 16:49 uur
Heeft iemand hier een idee hoe het mogelijk is zo'n ding te stelen? Ik snap dat onze kazernes geen beveiliging hebben als Fort Knox, maar ik mag er toch vanuit gaan dat je niet zomaar binnen komt en ook weer buiten, en al helemaal niet met een YPR?

Och, is allemaal niet zo moeilijk meer tegenwoordig. Dat krijg je er van als centen belangrijker geacht worden dan een adequate beveiliging/ bewaking.

A.J.

Wat een amateur, had dan op zijn minst een CV90 gepakt, dat maakt nog een beetje indruk. Vroeger gingen we tenminste met de Leo2 naar de Reeperbahn... Maar ja, toen hadden we nog tanks.


Lynxian

Heeft iemand hier een idee hoe het mogelijk is zo'n ding te stelen? Ik snap dat onze kazernes geen beveiliging hebben als Fort Knox, maar ik mag er toch vanuit gaan dat je niet zomaar binnen komt en ook weer buiten, en al helemaal niet met een YPR?