Belgische defensie - Algemene nieuwstopic

Gestart door Belgje, 09/09/2014 | 09:54 uur

Alkmaar


Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 31/01/2018 | 22:43 uur
" vergelijking met onze buurlanden is onze artilleriecapaciteit – de getrokken 105 mm-kanonnen – momenteel een van de vlotst inzetbare, hoewel onze mobiele wapensystemen slechts een beperkte reikwijdte bieden.

"We blijven fungeren als aanvulling op de Nederlandse en Duitse artillerie, met wie we nauw samenwerken", verduidelijkt de generaal-majoor. "Zij beschikken echter niet over uitzendbare middelen, terwijl onze visie net op een strategisch inzetbare artillerie mikt."

Aldus een belgische landmacht generaal.


Ik weet niet wat hij gedronken had toen hij dat interview afgaf trouwens. Maar wiens artillerie stond er in Afghanistan vuursteun te geven?  Ik heb nog geen getrokken of gemotoriseerd geschut de pzh2000 zien bijhouden. Volgens mij halen de belgen net de helft van reikwijdte. Maar lekker vingers in je oren en heel hard lalala blijven roepen.


Gehele link hier

http://stoonbrace.blogspot.nl/2018/01/de-f-35-voor-belgie-wat-mij-overtuigde.html?spref=tw&m=1

Nee, die link gaat over vliegtuigen.

Huzaar1

" vergelijking met onze buurlanden is onze artilleriecapaciteit – de getrokken 105 mm-kanonnen – momenteel een van de vlotst inzetbare, hoewel onze mobiele wapensystemen slechts een beperkte reikwijdte bieden.

"We blijven fungeren als aanvulling op de Nederlandse en Duitse artillerie, met wie we nauw samenwerken", verduidelijkt de generaal-majoor. "Zij beschikken echter niet over uitzendbare middelen, terwijl onze visie net op een strategisch inzetbare artillerie mikt."

Aldus een belgische landmacht generaal.


Ik weet niet wat hij gedronken had toen hij dat interview afgaf trouwens. Maar wiens artillerie stond er in Afghanistan vuursteun te geven?  Ik heb nog geen getrokken of gemotoriseerd geschut de pzh2000 zien bijhouden. Volgens mij halen de belgen net de helft van reikwijdte. Maar lekker vingers in je oren en heel hard lalala blijven roepen.


Gehele link hier

http://stoonbrace.blogspot.nl/2018/01/de-f-35-voor-belgie-wat-mij-overtuigde.html?spref=tw&m=1
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 31/01/2018 | 19:19 uur
Ik heb hier al meermaals gezegd dat die 1.3% niet voldoende is. Alleen lijk jij vooral te vergeten dat die groei wel degelijk een uitgewerkt plan is. Wanneer het je uitkomt. Verder denk ik dat je nuttige tussenkomsten in deze topic op 1 hand te tellen zijn. Je grote bek theater is al een tijdje over z'n houdbaarheidsdatum.

Ga het document eens doorlezen aub. Er wordt notabene in verklaard waarom er meer geld benodigd is en waar dat naartoe gaat. Samengevat : zodat aan alle (betalings)verplichtingen kan worden voldaan en de organisatie niet in elkaar stort. Dag is TOTAAL wat anders dan een structurele organisatie en is TOTAAL wat anders dan de papieren financiële werkelijkheid die wordt geschetst namelijk dat er geld bijkomt en jij dat interpreteerd als een vooruitgang. Want NEE, dat is het namelijk helemaal niet. Het is gewoon dik ruk en dat blijft het, voornamelijk door de gigantisch hoge verjonging die eraan moet komen in BV BE en de pensioenskosten diendit gaat betekenen voor diezelfde BV. Ik ben het echt rete beu dat je de ene keer van die bijdehandte reacties plaatst en reageert wanneer het je wel uitkomt in plaats van gewoon een discussie aan te gaan met open vizier. En dit is geen grote bek, het heet de realiteit. Koud he soms.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 31/01/2018 | 19:17 uur
Dan lijkt me dat een prima samenwerking, misschien ook met de Fransen erbij waar al redelijk wat kennis is met het gebruik van de RPA's in onbewapende vorm.

Die heeft België ook al, weliswaar in beperkte mate. Met de B-Hunter.

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 31/01/2018 | 19:13 uur
Ik ontdekte wel zo veel tegenstrijdigheden en uitdagingen in dat document e n je uitspraken. Ik heb je gespaard, want ik weet nog goed datik mijn post besloot niet eruit te gooien. Je zou wel eens het gevoel kunnen krijgen dat je niet gewenst zou kunnen zijn met al je luchtfietserij waar ik maar op blijf reageren.

In 2030 op 1,3 procent, tjah. Ga je hier nu blij mee zijn? Geen heropbouw, geen uitbereiding. Enkel het dekken van structurele behoeften waardoor de organisatie niet totaal in elkaar dondert. Indien je deze strijd wil aangaan, doe dat. Kaat het me weten dan ga ik graven, reageer je dan ook terug? Of krijgen we dan een stampvoetende calimero?

Ik heb hier al meermaals gezegd dat die 1.3% niet voldoende is. Alleen lijk jij vooral te vergeten dat die groei wel degelijk een uitgewerkt plan is. Wanneer het je uitkomt. Verder denk ik dat je nuttige tussenkomsten in deze topic op 1 hand te tellen zijn. Je grote bek theater is al een tijdje over z'n houdbaarheidsdatum.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 31/01/2018 | 19:14 uur
Zelfde insteek als NL vooralsnog op dit gebied. Fitted for.
Dan lijkt me dat een prima samenwerking, misschien ook met de Fransen erbij waar al redelijk wat kennis is met het gebruik van de RPA's in onbewapende vorm.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 31/01/2018 | 19:09 uur
Ruik ik daar een samenwerking met Nederland aankomen in aankoop? :silent: Gaan de Belgische MALE's ingezet worden voor intel of ook bewapend?

Zelfde insteek als NL vooralsnog op dit gebied. Fitted for.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 31/01/2018 | 19:08 uur
*Awkward*

Ik ontdekte wel zo veel tegenstrijdigheden en uitdagingen in dat document e n je uitspraken. Ik heb je gespaard, want ik weet nog goed datik mijn post besloot niet eruit te gooien. Je zou wel eens het gevoel kunnen krijgen dat je niet gewenst zou kunnen zijn met al je luchtfietserij waar ik maar op blijf reageren.

In 2030 op 1,3 procent, tjah. Ga je hier nu blij mee zijn? Geen heropbouw, geen uitbereiding. Enkel het dekken van structurele behoeften waardoor de organisatie niet totaal in elkaar dondert. Indien je deze strijd wil aangaan, doe dat. Kaat het me weten dan ga ik graven, reageer je dan ook terug? Of krijgen we dan een stampvoetende calimero?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Sparkplug op 31/01/2018 | 18:49 uur
Belgium eyes Predator B derivative for MALE UAS requirement

Janes

Ruik ik daar een samenwerking met Nederland aankomen in aankoop? :silent: Gaan de Belgische MALE's ingezet worden voor intel of ook bewapend?

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 09/12/2017 | 15:19 uur
ik heb wat te snel gepost. Ik begrijp dat België in 2030 1.3% BNP wil gaan uitgeven aan Defensie.
ik bestudeer de informatie even.

*Awkward*

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Zoals nu :'(

Een groeipad is een commitment, vastgelegd met nota's. Geplande uitgaven.
Dat is in Nederland met bv DOKM als kapstok gedaan. Structureel volgt er een verhoging en a.d.h van studies worden er trajecten uitgestippelt.
Die 10 miljard injectie is iets heeeeeeeeeeeel anders en nogal vuil. Want elk jaar steekt elk land wel een aantal miljard in de aanschaf van materieel. De nood is enkel nu zo hoog en het zijn zulke grote dossiers geworden door het probleem jarenlang te negeren dat dit de enige manier geworden is om het door de Belgische kamer te krijgen. Er gaat geen groot geld meer naar defensie Belgie. Dit is hét.. meer gaat no way geaccepteerd worden en structureel al helemaal niet. Dat groeipad zoals jij hrt ziet bestaat niet. Daarnaast moet je toch echt eens beter onderzork gaan doen. Stap 1 zou zijn, praat eens met een belgische militair over deze kwestie. Zal een goede koffie worden. Of vakbond..nog beter, met je groeipad. Vent jullie eigen defensie had nooit op achterste poten gestaan als er een groeipad zou zijn wat serieus werd genomen. Iedereen loopt net als hier weg bij defensie en buiten jij neemt echt niemand dat groeipad naar een belgische krijgsmacht die in 2030 zo'n 8 tot 10 miljard het jaar gaat krijgen serieus.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"