Welke TV-series volg/kijk jij?

Gestart door Mourning, 08/12/2014 | 12:23 uur

Mourning

Ja, Game of Thrones begint volgende week weer! Yay! Serie benadert de boeken echt behoorlijk goed.

Verder ben ik op dit moment bezig met seizoen 3 van The Americans en heb ik net het laatste (helaas) seizoen van The Newsroom afgekeken.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Green

Ik kijk op dit moment Better call Saul en binnenkort gaat Games of Thrones weer beginnen  :heart:

Citaat van: A.J. op 08/12/2014 | 16:36 uur
Hij staat al/nog op de NAS.


Ooh, je maakt gebruik van NAS! Daar heb ik een vraagje over, maar ik open wel ff een nieuw topic, want dat is wel erg offtopic vraag hier.

A.J.

Citaat van: Mourning op 08/12/2014 | 16:18 uur
Misschien dat ik de DVD box nog heb staan. ALS ik hem vindt mag je hem zo hebben... (maar voor hetzelfde geld heb ik hem al aan iemand anders weggegeven onder het motto "dat is ECHT wat voor jouw..."  :crazy: :lol: :lol: :lol:). Ik zal vanavond eens kijken.

Hij staat al/nog op de NAS.

Citaat
Dexter de eerste 3-4 seizoenen goed, daarna bagger. The Shield vond ik altijd ook wel leuk, lekker foute smerissen in ik dacht L.A., soms een beetje onwaarschijnlijk, maar ik had wel een beetje een zwak voor die serie.

Als je foute smerissen leuk vindt moet je Life on Mars kijken, wel de Britse uitvoering en niet de US versie.

Een moderne agent die in de jaren 70 terecht komt met al zijn moderne moraal tegen de opvattingen van zijn jaren 70 collega's.

A.J.

Citaat van: Mourning op 08/12/2014 | 16:11 uur
the Blacklist ken ik nog niet. Justified was ik geen fan van, maar wordt wel goed aangeschreven. Game of Thrones, House of Cards, Homeland (en btw ook Sons of Anarchy) zijn allen zeer, zeer goed. Line of Duty ken ik niet. Vikings is entertaining en Hell on Wheels kijk ik steeds 4 afleveringen en dan .... ja, komt er weer iets anders wat me toch meer weet te pakken, maar wordt ook goed aangeschreven. The Newsroom vond ik ook zonder meer de moeite waard. Banshee heb ik het eerste seizoen gekeken en... ja, seizoen 2 heb ik eigenlijk nooit gezien, maar seizoen Uno was redelijk, maar zeker geen hoogvlieger. Tijdvulling zullen we maar zeggen.


Ze kunnen natuurlijk ook niet allemaal van het kaliber "the Wire" zijn. Battlestar Galactica (de "nieuwe") is ook erg goed als je daarvan houdt.

Mourning

Citaat van: A.J. op 08/12/2014 | 15:52 uur
Moet ik nog steeds zien... Ben er na al die kritieken destijds nog nooit aan begonnen maar ga nog wel eens een poging wagen (vandaar dat hij ook in SB staat)

Misschien dat ik de DVD box nog heb staan. ALS ik hem vindt mag je hem zo hebben... (maar voor hetzelfde geld heb ik hem al aan iemand anders weggegeven onder het motto "dat is ECHT wat voor jouw..."  :crazy: :lol: :lol: :lol:). Ik zal vanavond eens kijken.

Citaat van: A.J. op 08/12/2014 | 15:52 uurJa, goeie serie! Alhoewel er wel verschil zit tussen het eerste en de latere seizoenen. Seizoen 1 is van Sky1 (UK). De volgende seizoenen zijn een samenwerking tussen Sky1 en Cinemax (USA).

Ok. Cool. Dan is dat een nieuw doelwit voor als ik de afsluiting van Sons of Anarchy later deze maand heb gezien.

Oh, hoorde dat Chicago PD ook wel de moeite waard zou zijn.

Dexter de eerste 3-4 seizoenen goed, daarna bagger. The Shield vond ik altijd ook wel leuk, lekker foute smerissen in ik dacht L.A., soms een beetje onwaarschijnlijk, maar ik had wel een beetje een zwak voor die serie.

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Citaat van: A.J. op 08/12/2014 | 15:32 uur
Homeland, Banshee, Justified, the Blacklist, House of Cards, The Newsroom, Game of Thrones, Hell on Wheels, Line of Duty, Vikings...

the Blacklist ken ik nog niet. Justified was ik geen fan van, maar wordt wel goed aangeschreven. Game of Thrones, House of Cards, Homeland (en btw ook Sons of Anarchy) zijn allen zeer, zeer goed. Line of Duty ken ik niet. Vikings is entertaining en Hell on Wheels kijk ik steeds 4 afleveringen en dan .... ja, komt er weer iets anders wat me toch meer weet te pakken, maar wordt ook goed aangeschreven. The Newsroom vond ik ook zonder meer de moeite waard. Banshee heb ik het eerste seizoen gekeken en... ja, seizoen 2 heb ik eigenlijk nooit gezien, maar seizoen Uno was redelijk, maar zeker geen hoogvlieger. Tijdvulling zullen we maar zeggen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Citaat van: Mourning op 08/12/2014 | 14:19 uur
"Over there"... heb ik toevallig eens "blind" gekocht toen er nog niet zo veel te downloaden viel... ik vond het, eerlijk gezegd, een draak van een serie  :lol:.

Moet ik nog steeds zien... Ben er na al die kritieken destijds nog nooit aan begonnen maar ga nog wel eens een poging wagen (vandaar dat hij ook in SB staat)

Citaat
Iemand toevallig "Strike Back" gezien? Moet ook best wel goed zijn...

Ja, goeie serie! Alhoewel er wel verschil zit tussen het eerste en de latere seizoenen. Seizoen 1 is van Sky1 (UK). De volgende seizoenen zijn een samenwerking tussen Sky1 en Cinemax (USA).

A.J.

#11
Citaat van: Jellington op 08/12/2014 | 14:44 uur
Van Breaking Bad heb ik de eerste 3 afleveringen gezien, tot nu toe is het erg goed. Een maat van me is helemaal gek van Hannibal, terwijl die op andere series heel kritisch is dus dat moet ook wel goed zitten. Heeft iemand nog aanraders? Liever geen crime series, daar volg ik er al te veel van.

Homeland, Banshee, Justified, the Blacklist, House of Cards, The Newsroom, Hell on Wheels, Line of Duty, Vikings...

Jellington

Citaat van: Mourning op 08/12/2014 | 15:18 uur
Ik had in mijn eerste post een lijstje. Misschien dat je er daar een paar nog niet van gezien hebt.

Misschien vind jij "Gotham" wel leuk. Ik heb een aflevering gekeken en het is niet mijn ding, terwijl ik bijv. de film "The Dark Knight" toch echt wel heeeeel erg goed vindt. Te gelukt for my liking, maar goed wat ik leuk vindt hoeft iemand anders natuurlijk ook niet leuk te vinden...  ;)


Gotham had ik ook al op het oog, ik zal eens een kijkje nemen. Is als het ware in dezelfde wereld als Arrow maar de shows worden gemaakt door verschillende bedrijven dus dat is dan wel weer een beetje jammer.

A.J.

#9
Ik heb maar even wat screenshots van SB gemaakt, want overtypen had ik niet zoveel zin in... ;D Dit zijn de series die ik volg, of recent gevolgd heb, er zijn alweer een aantal uit de lijst zoals Breaking Bad want afgelopen, maar er staan ook "oudere" series tussen die ik nog een keer wil zien, zoals bv. Lost. (Jaja, binnenslaper he....)

En oh ja, er zitten ook series tussen die nog moeten starten maar die me de moeite waard lijken.










Mourning

Citaat van: Jellington op 08/12/2014 | 14:44 uur
Van Breaking Bad heb ik de eerste 3 afleveringen gezien, tot nu toe is het erg goed. Een maat van me is helemaal gek van Hannibal, terwijl die op andere series heel kritisch is dus dat moet ook wel goed zitten. Heeft iemand nog aanraders? Liever geen crime series, daar volg ik er al te veel van.

Ik had in mijn eerste post een lijstje. Misschien dat je er daar een paar nog niet van gezien hebt.

Misschien vind jij "Gotham" wel leuk. Ik heb een aflevering gekeken en het is niet mijn ding, terwijl ik bijv. de film "The Dark Knight" toch echt wel heeeeel erg goed vindt. Te gelukt for my liking, maar goed wat ik leuk vindt hoeft iemand anders natuurlijk ook niet leuk te vinden...  ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jellington

Citaat van: Mourning op 08/12/2014 | 14:27 uur
Breaking Bad is ECHT de moeite waard. Hannibal moet ook wel ok zijn.

Van Breaking Bad heb ik de eerste 3 afleveringen gezien, tot nu toe is het erg goed. Een maat van me is helemaal gek van Hannibal, terwijl die op andere series heel kritisch is dus dat moet ook wel goed zitten. Heeft iemand nog aanraders? Liever geen crime series, daar volg ik er al te veel van.

Harald

Citaat van: Mourning op 08/12/2014 | 14:19 uur
Iemand toevallig "Strike Back" gezien? Moet ook best wel goed zijn...

Seisoen 1, 2, 3 en 4 heb ik gedownload
seisoen 1 gezien ... spanning genoeg ... heb er veel kijk plezier aan beleefd, ik vond het wel een gave serie.
de rest moet ik nog zien.

Tja, zit nu meer in de losse films.... serie moet je achterelkaar kijken

The Last ship ook nog als serie gedownload en ook nog op de nominatie staan om te kijken.... tja tijd he

Mourning

Breaking Bad is ECHT de moeite waard. Hannibal moet ook wel ok zijn.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Jellington

De series die ik volg zijn; The Mentalist, Castle, Game of Thrones, Arrow (ben een grote stripboekfan) en ik volgde een tijd lang the Walking Dead maar na een paar seizoenen werd ik er een beetje moe van.

Ik ben van plan om de series Hannibal en Breaking Bad ook nog een keer te gaan kijken als ik daar tijd voor heb.

Mourning

"Over there"... heb ik toevallig eens "blind" gekocht toen er nog niet zo veel te downloaden viel... ik vond het, eerlijk gezegd, een draak van een serie  :lol:.

Iemand toevallig "Strike Back" gezien? Moet ook best wel goed zijn...

PS: Leden Cafetaria is inderdaad een betere bestemming voor dit topic.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

dudge

Vrij veel gezien, hoort er een beetje bij als Millenial.

Kijk op dit moment niet zoveel, af en toe NCIS, the Daily Show, South Park, Top Gear en als het er weer is Game of Thrones.

Vikings en The Americans ook gezien, leuke series.
Meer defensiegeorienteerd heb ook nog wel genoten van Sea Patrol, Band of Brothers, Generation Kill en zelfs 'over there'.
House of Cards ben ik wel benieuwd naar, als ik een keer tijd heb ga ik dat ook maar eens kijken.


@Ros, past deze niet beter in het Leden Cafetaria? Gebeurd daar ook eens wat  ;D

Mourning

Niet echt Defensie gerelateerd, maar dit deel van het forum wordt niet overbevolkt met topics waardoor andere topics ondersneeuwen en het is gericht op TV/Radio dus...  :big-smile:

Mijn vraag:
Welke TV-series kijken jullie? Wat zijn je favoriete tv-series (all-time, alsmede nu nog draaiende)?

Ik kijk op nieuws, af en toe een documentaire, talkshow of achtergrond van het nieuws programma eigenlijk geen televisie, maar series, ja, daar kan ik in de avond wel van genieten.

Ik volg de volgende series (in willekeurige volgorde):
- Game of Thrones
- Homeland
- House of Cards
- The Walking Dead (amper nog, maar goed)
- Suits
- Sons of Anarchy
- Tyrant
- The Knick
- Ray Donovan
- The Newsroom
- Vikings
- The Americans

Favoriete lopende series (in willekeurige volgorde):
- Game of Thrones
- House of Cards
- Suits
- The Knick
- Sons of Anarchy
- The Americans

Favoriete all-time series (in willekeurige volgorde):
- Game of Thrones
- The Wire
- Breaking Bad
- The Killing (seizoen 1 en 2 daarna, mwa... minder)
- True Detectives
- Fargo
- Generation Kill
- Black Adder
- The Office (de Engelse versie, de Amerikaanse is echt sufff)
- Band of Brothers
- Pleidooi
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).