Toekomst lunabev manoeuvre eenheden

Gestart door Zander, 19/10/2015 | 12:05 uur

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 11:46Allemaal waar, maar de 2e kamer en die budgettering heeft hier niks mee te maken. 2e kamer moest al heel lamg verbouwd worden en ja dat kost geld. Tja

Prima.

Dat jij het er niks mee te maken vindt hebben is allemaal prima, ik en meerderen met mij vinden van wel en derhalve mag daar prima wat van gevonden worden.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op Vandaag om 11:35Het gaat niet om legering alleen het gaat om complete kazernes. Laatste voorbeeld is natuurlijk Assen, alle zeilen zijn bijgezet om die kazerne te behouden en dat is gelukkig gelukt, mede dankzij Oekraine ondertussen maar ook daar was het verhaal niet doelmatig, niet toekomstgereed, te oud dus te duur blablaba... Dan gaat men wel volkomen voorbij aan de rest van de argumenten zoals locatie, historische binding, personeel, werkgelegenheid etc. dan is geld alleen wel de grote motivator om de boel maar af te stoten.

Allemaal waar, maar de 2e kamer en die budgettering heeft hier niks mee te maken. 2e kamer moest al heel lamg verbouwd worden en ja dat kost geld. Tja

Prima.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op Vandaag om 11:24Het is echt niet te vergelijken. Ja het regeringscentrum mag wat meer kosten/prioriteit dan een legering. Of een dorpskern ergens in Limburg, of Den Helder.. Vind ik.

Het gaat niet om legering alleen het gaat om complete kazernes. Laatste voorbeeld is natuurlijk Assen, alle zeilen zijn bijgezet om die kazerne te behouden en dat is gelukkig gelukt, mede dankzij Oekraine ondertussen maar ook daar was het verhaal niet doelmatig, niet toekomstgereed, te oud dus te duur blablaba... Dan gaat men wel volkomen voorbij aan de rest van de argumenten zoals locatie, historische binding, personeel, werkgelegenheid etc. dan is geld alleen wel de grote motivator om de boel maar af te stoten.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op Vandaag om 11:03Niemand heeft bezwaar tegen een topgebouw voor onze regering echter is het wel heel wrang dat er ondertussen legio kazernes gesloten/gesloopt zijn omdat verbouwen te duur is en het personeel mag gaan verhuizen of binnenslaper gaan worden. Maar in dit geval speelt geld plotseling geen enkele rol meer.

Het is echt niet te vergelijken. Ja het regeringscentrum mag wat meer kosten/prioriteit dan een legering. Of een dorpskern ergens in Limburg, of Den Helder.. Vind ik.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 17/04/2024 | 19:17 uurDe MMR is echt het beste systeem ter wereld. Ik denk niet dat er gelijken zijn.  Wat het apparaat kan is ongekend.

Ik ben binnenkort weer een dag of wat op de Peel. De MMR zal zeker een onderwerp zijn.

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 17/04/2024 | 18:38 uurDe twee hebben niks met elkaar te maken. Zo voer je geen financieel nationaal beleid. De 2e kamer heeft een topgebouw nodig,  en de budgettering daarvoor mag prima bestaan naast die van andere noden.

Niemand heeft bezwaar tegen een topgebouw voor onze regering echter is het wel heel wrang dat er ondertussen legio kazernes gesloten/gesloopt zijn omdat verbouwen te duur is en het personeel mag gaan verhuizen of binnenslaper gaan worden. Maar in dit geval speelt geld plotseling geen enkele rol meer.

A.J.

#675
Citaat van: Master Mack op 18/04/2024 | 23:09 uurIk was even benieuwd ik hoorde bij veldheren de voormalig C-LAS Beulen als oude LUA man zeggen dat de pruttels omdat ze een veel grotere elevatie hebben dan de leopard gevechtstanks en CV90 veel beter te gebruiken zijn in verstedelijkt gebied want de pruttel kan wel de bovenkanten van flatgebouwen onder direct vuur nemen. Nu was ik benieuwd of er iets bekend is of de Oekraïne zijn pruttels op deze manier heeft ingezet???

Ik denk van wel maar is op basis van boerenverstand. Overigens is dat niks nieuws natuurlijk, de Russen gebruikten de Shilka in Afghanistan en Tsjetsjenië vanwege exact dezelfde reden:

CitaatDuring the Soviet–Afghan War ZSU-23-4 units were used widely and to great effect against mujahideen positions in the mountains, the ZSU-23-4's guns being able to elevate much higher than the weapons on BMPs, BTRs, T-55s, or T-62s.They were also used to suppress defensive positions around the presidential palace during the initial coup in Kabul at the start of the Soviet-Afghan war. The Russian Army used the ZSU-23-4 for mountain combat in Chechnya.

Wiki

Master Mack

Ik was even benieuwd ik hoorde bij veldheren de voormalig C-LAS Beulen als oude LUA man zeggen dat de pruttels omdat ze een veel grotere elevatie hebben dan de leopard gevechtstanks en CV90 veel beter te gebruiken zijn in verstedelijkt gebied want de pruttel kan wel de bovenkanten van flatgebouwen onder direct vuur nemen. Nu was ik benieuwd of er iets bekend is of de Oekraïne zijn pruttels op deze manier heeft ingezet???

Huzaar1

De MMR is echt het beste systeem ter wereld. Ik denk niet dat er gelijken zijn.  Wat het apparaat kan is ongekend.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Poleme op 17/04/2024 | 10:14 uurDe afstand Utrecht - St Petersburg is in vogelvlucht 1.733 km.
Vorig jaar zei jij dat je met een MMR radar vanuit Vilnius de luchtverkeersgeleiding van Moskou kan doen.
Die afstand bedraagt 790 km.
Deze laatste afstand lijkt mij realistisch.  1.733 km is voor de SMART-L MM/N.

Het is heel er simpel, officieel kan de MMR 400 km ver kijken. Dit is ongetwijfeld (veel) verder, maar die info is niet openbaar. Er was eerder een SMART-L MM/D variant (Deployable) op een MAN 8x8 vrachtwagen chassis en deze had een bereik van 750 of 1000 km afhankelijk van de modus.

Ik hoop dat Defensie deze op termijn nog door ontwikkeld samen met Thales en dat deze prachtige maritieme radar zo ook haar weg vind naar de landmacht net als dat gebeurd is met de NS-200 naar nu de GM-200.

Huzaar1

#671
Citaat van: Poleme op 17/04/2024 | 10:14 uurDe afstand Utrecht - St Petersburg is in vogelvlucht 1.733 km.
Vorig jaar zei jij dat je met een MMR radar vanuit Vilnius de luchtverkeersgeleiding van Moskou kan doen.
Die afstand bedraagt 790 km.
Deze laatste afstand lijkt mij realistisch.  1.733 km is voor de SMART-L MM/N.

Ik kan en ga er niets over zeggen, maar ik keek vanuit ergens in de buurt mee met het vliegverkeer aan de andere kant van ons continent.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 17/04/2024 | 00:05 uurNou zet dat bedrag voor wat het is, een super de luxe vergader locatie eens uit tegen de kosten om andere ook rijks ambtenaren van fatsoenlijke werkplekken te voorzien (brakke kazernes) en de bezwaren die dat oplevert door de gebruikers van het super de luxe vergaderhok dan vindt ik een kosten overschreiding op de planning van 300% en waarschijnlijk nog meer als de eindafrekening komt toch opvallend, in mijn ogen als je dicht bij vuur zit krijg je het niet koud, zie dat niet alleen hier maar ook in de civiele wereld. Dus argument er is geen geld wordt steeds ongeloofwaardiger.
Hou in achterhoofd dat deze radars als ze echt zo goed zijn als je omschrijft de hoofddoelen zijn om aan te vallen door een vijand, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.



De twee hebben niks met elkaar te maken. Zo voer je geen financieel nationaal beleid. De 2e kamer heeft een topgebouw nodig,  en de budgettering daarvoor mag prima bestaan naast die van andere noden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 15/04/2024 | 22:29 uurOke, dit brengt ons tot een van de meest  operationeel gevoede en geinformeerde strijkdrachten in zowel vredes als oorlogstijd in de wereld. Met 1 MMR kun je het luchtverkeer van St Petersburg regelen vanuit Scheveningen.  18 systemen is bizar veel.

Fantastische capaciteit.
De afstand Utrecht - St Petersburg is in vogelvlucht 1.733 km.
Vorig jaar zei jij dat je met een MMR radar vanuit Vilnius de luchtverkeersgeleiding van Moskou kan doen.
Die afstand bedraagt 790 km.
Deze laatste afstand lijkt mij realistisch.  1.733 km is voor de SMART-L MM/N.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Umbert

Citaat van: Huzaar1 op 16/04/2024 | 18:09 uurBegrijp niet wat de verbouwing van de 2e kamer hiermee te maken heeft. En alsof de regering geen fatsoenlijk gebouw verdient?

Daarnaast komt zoiets niet op elk militair complex te staan. Heeft ook totaal geen zin.
Nou zet dat bedrag voor wat het is, een super de luxe vergader locatie eens uit tegen de kosten om andere ook rijks ambtenaren van fatsoenlijke werkplekken te voorzien (brakke kazernes) en de bezwaren die dat oplevert door de gebruikers van het super de luxe vergaderhok dan vindt ik een kosten overschreiding op de planning van 300% en waarschijnlijk nog meer als de eindafrekening komt toch opvallend, in mijn ogen als je dicht bij vuur zit krijg je het niet koud, zie dat niet alleen hier maar ook in de civiele wereld. Dus argument er is geen geld wordt steeds ongeloofwaardiger.
Hou in achterhoofd dat deze radars als ze echt zo goed zijn als je omschrijft de hoofddoelen zijn om aan te vallen door een vijand, maar dat hoef ik jou niet te vertellen.


Huzaar1

Citaat van: Kornet43 op 16/04/2024 | 21:19 uurHoe kan een grote, maar relatief simpele verbouwing van de Tweede Kamer 2 miljard euro kosten? Terwijl het hoogste gebouw ter wereld 828 meter hoog slechts 1,5 miljard kost? Het antwoord; systeem corruptie.

Kap eens met dit geblaat.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"