Onverwerkte oorlog in Indonesië

Gestart door Do1990, 28/10/2015 | 09:17 uur

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 20:22 uur
Ik ook, Nederland had een belofte gemaakt aan de Molukkers. Tijd om kracht bij die woorden te zetten. Oftewel, meer financiële en politieke steun aan de Molukse regering in ballingschap, en hun helpen om een eigen leger te trainen en te bewapenen.
Nederland kan die belofte wel hebben gemaakt, maar de bal ligt nog steeds bij Indonesië. Zelfde geldt voor het andere genoemde deel.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Als we het dan toch over onrecht hebben, dan pleit ik nog steeds voor onafhankelijkheid van de Molukken en voormalig Nieuw-Guinea.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

dudge

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 20:07 uur
Ik heb een hekel aan onrecht, jij niet?

De wereld is vol onrecht, en dan ga jij je bezig houden met iets dat generaties geleden gebeurd is?

Daarbij, als je het ooit op denkt te kunnen lossen ben je een mooie idealist, maar de een z'n recht is de ander z'n onrecht.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 20:07 uur
Ik heb een hekel aan onrecht, jij niet?

Wie niet... maar gaan we straks discussiëren over al het onrecht welke Homo Sapiens elkaar hebben aangedaan sinds ze uit een Afrikaanse boom zijn gekropen?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 28/10/2015 | 20:02 uur
Dit is wel jou topic ja, volgens mij heb die oorlog die je nooit meegemaakt hebt nog steeds niet verwerkt nee.

Z'n e-mail adres en forum naam suggereren een bouwjaar uit 1990.

dudge

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 19:55 uur
Ja, aangezien ik de TS ben van dit topic. Is dit desbetreffende topic van mij ja, dus..

Nee, vandaar dat je komt met "maar maar maar hunnie deden het ook", ja. Heel goed argument ja. :annoyed:

Vertel, hoeveel Nederlandse oorlogsmisdadigers zijn er berecht? Ohja, nul. Dus als iemand jou familie afslacht, dan zou je ook geen wraak nemen? En wat als er camerabeelden van zijn, en het allemaal niks uitmaakt, de zaak wordt door het OM verworpen. Zou je het geen probleem vinden als de dader vrijuit mag lopen? Want dat is wat er nu is gebeurd. En het erge is die wezens worden nog geëerd tijdens veteranen dag ook

Dit is wel jou topic ja, volgens mij heb die oorlog die je nooit meegemaakt hebt nog steeds niet verwerkt nee.

dudge

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 19:51 uur
Je bent er wel van op de hoogte dat voor de Hollandse Opstand in de 16de eeuw, er ook nooit een onafhankelijk Nederlandse staat was? Dus mensen zonder land mag je afslachten, maar mensen met een internationaal erkend land niet?

Mogen de Koerden dan ook afgeslacht worden? Die hebben immers ook geen internationaal erkend land. Dus de inheemse bevolking in een kolonie mag de kolonisator ongestraft afslachten? Het zijn de speeltjes van de kolonisator, en hun leven heeft geen waarde? :doh:

Snap de discussie niet echt tussen oorlogsmisdaden, en of het stuk land een internationaal erkende staat heeft of niet. Oorlogsmisdaad is een oorlogsmisdaad, of het nou gebeurd in een soeverein land of in een kolonie. Nederland heeft geen fundamenteel recht om een koloniaal rijk in bezit te hebben.

Dat komt dan omdat jij blijkbaar totaal geen kennis hebt van het internationaal recht.

A.J.

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 17:01 uur
Als ik de reacties hier lees, krijg ik de indruk dat jullie denken dat Indonesië degene was die Nederland binnenviel, maar nee. Het was andersom.

Tussen binnenvallen en een kolonie zijn (lees, een soort van gegroeid iets) zit nogal wat verschil. Als ik jou gedachtegang ga volgen mag ik als Fries zijnde nogal wat gewapend verzet plegen tegen de Hollanders samen met mijn collega Noord Hollanders, Groningers, Ost-Friezen en Zuid Denemarken...


A.J.

Citaat van: Tanker op 28/10/2015 | 16:16 uur
Men heeft het altijd en alleen over wreedheden begaan door Nederlandse militairen, over de Bersiap-periode hoor je helemaal niets in de media.
Tijdens de Bersiap-periode zijn 20.000 Nederlandse mannen, vrouwen, kinderen vermoord door Indonesische nationalisten. Ongewapende en weerloze burgers vermoord puur omdat het Nederlanders waren. Dat eenzijdige gelul komt me de strot uit, vertel dan ook over de wandaden gepleegd door de andere zijde.Ik heb ook een gigantische pl**rishekel aan die Liesbeth Zegveld, die belicht ook altijd één zijde die van de zogenaamde slachtoffers, en Nederlandse militairen zijn altijd de daders in haar beleving.

http://www.archiefvantranen.nl/
http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/article/detail/3546643/2013/11/18/De-Bersiap-een-vergeten-golf-van-etnisch-geweld.dhtml

Dat dus.

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 17:20 uur
Nee, maar ze proberen het wel goed te praten. En mensen huilen omdat de inheemse bevolking wraak nam op de Nederlanders, maar vervolgens wel goedpraten dat de Nederlanders wraak namen op NSB'ers etc.
Laat ik even voor mijzelf voorop stellen dat ik het nemen van wraak niet accepteer. Het wordt i.i.g. niet door mij goedgepraat. Zelfs tussen de regels door lees ik ook niet bij anderen dat zij het wel goed praten.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Mourning

#38
Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 17:01 uur
Wanneer ga jij nou eens weg? Moet ik aannemen dat jou woorden niks betekenen? Aangezien jij letterlijk zei dat je niet meer zou reageren in mijn topics.

Dat was in het andere topic. Overigens nooit geschreven dat ik niet meer zou reageren in ''jouw'' topics (heb jij overigens het onverdeeld eigendom op die topics verkregen ofzo?). Strikt genomen alleen in dat topic. Mezelf kennende zal ik me daar wel niet aangehouden hebben. Lekker belangrijk.

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 17:01 uurMaar nee, ik kijk of men consistent is. En dat zijn ze dus blijkbaar niet, enige wat ik zie is "ik mag wel oorlogsmisdaden plegen, maar mijn vijand niet". Als ik de reacties hier lees, krijg ik de indruk dat jullie denken dat Indonesië degene was die Nederland binnenviel, maar nee. Het was andersom.

Lol... leuke poging om de zaken om te draaien... maar er is hier door niemand ontkend dat er door Nederlandse militairen oorlogsmisdaden zijn gepleegd, ze zijn ook door niemand goedgepraat en ook is het handelen van de overheid niet weggemoffeld of misschien lees je niet zo goed.

Wat wel naar voren komt is een irritatie dat er alleen maar gepraat wordt over de Nederlandse kant en je over grove wandaden vanuit Indonesische zijde gepleegd niets verneemt.

En vervolgens begin wederom jij daar op in te hakken en komt met vergelijkingen die echt te belachelijk voor woorden zijn en doet juist wat je anderen verwijt de ene zijde ''mag wel oorlogsmisdaden plegen, maar mijn vijand niet'', bagetalisseerd en praat goed wat er vanuit Indonesische zijde is gedaan. We mogen van jouw blijkbaar alleen de door Nederland gepleegde wandaden bespreken.... echt te triest voor woorden...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 17:01 uur
Maar nee, ik kijk of men consistent is. En dat zijn ze dus blijkbaar niet, enige wat ik zie is "ik mag wel oorlogsmisdaden plegen, maar mijn vijand niet". Als ik de reacties hier lees, krijg ik de indruk dat jullie denken dat Indonesië degene was die Nederland binnenviel, maar nee. Het was andersom.
Wordt in dit topic door iemand geschreven dat Nederland geen oorlogsmisdaden heeft begaan? Dacht het niet.

Maar waar wil je nu naar toe?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 16:35 uur
Pardon? Want de Nederlanders gedroegen zich zeer hoffelijk in Indonesië? Je mag elke dag op je blote knietjes de Duitsers bedanken dat ze zich niet zo beestachtig in Nederland hadden gedragen, als dat de Hollanders zich in Indonesië hadden gedragen.
Duitsers op m'n blote knietjes bedanken???
Ooit van het drama van putten gehoord?
En de indonesische terroristen  dwongen de lokale bewoners ook om mee te helpen in de strijd iets wat je nu terugziet bij de taliban...
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Mourning

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 16:44 uur
Oh, je creëert een uitzonderingspositie voor je zelf? Wat een verassing.

Nee, dat doe jij nu juist! Jij belicht alleen de Nederlandse wandaden, maar wordt er melding gemaakt van wandaden vanuit Indonesische zijde om een meer evenredig beeld te krijgen, kom je met het volgende lulverhaal:

CitaatEn Nederlanders namen ook wraak op "moffenhoeren", NSB'ers en Waffen-SS'ers, en gebruikten hun om mijnvelden op te ruimen en werden gemarteld in concentratiekampen. Denk je dat enkel Hollanders het recht hebben om wraak te nemen? Wat verwacht je, dat die Indonezen net gaan doen alsof er niks is gebeurd? Ja, want als iemand jou complete familie afslacht, dan zul je natuurlijk ook geen wraak nemen, toch?

Waarin je o.a. Waffen SS'ers gelijksteld aan Nederlands-Indische burgers die om hun AFKOMST zijn vermoord en je de moord op die burgers bagetalliseerd en eigenlijk gewoon goedpraat. Trouwens uberhaupt weer van die debiele vergelijkingen.

H-Y-P-O-C-R-I-E-T...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Sparkplug

Citaat van: Do1990 op 28/10/2015 | 16:44 uur
Oh, je creëert een uitzonderingspositie voor je zelf? Wat een verassing.
Hoezo een verrassing? Waarom zou ik voor mijzelf een uitzonderingspositie creëren?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.