De lol in het leger

Gestart door sgt Rob, 15/05/2006 | 22:55 uur

Ice^

zal ik ook een kort verhaaltje vertellen:

Op een dag lang geleden kregen wij te horen zat hare majesteit koningin beatrix bij ons op de oefening in duitsland kwam kijken.
en ook kwam ze even langs bij de verbindingsdienst. ik kreeg van mijn zwaar in paniek zijnde SM te horen dat alles er PIEKFIJN uit moest zien, dus geen peuken op de grond etc. etc. en 3 uur van te voren begon het al, hij kwam langs, "het ziet er nog niet goed uit" en elke 10 minuten later kwam hij kijken en alles controleren.
nu had ik wel zin in een geintje dus gaf de mannen de opdracht wat blikjes / peuken / rantsoen verpakkingen etc. te verzamelen.
10 minuten voor dat "bea" langs kwam hebben we dat allemaal neer geflikkerd voor de bak.
nou je had het moeten zien de SM ging helemaal door het dak, begon te trillen/ te schreeuwen en begon al met "ownee nu mag ik me verantwoorden bij de BC.."
we hebben alles opgeruimt en beatrix kwam langs, ze vroeg aan een kpl of hij het thuisfront miste en liep door. stond ik dan, klaar met mijn verhaal over ZODIAC en hoe belangrijk het wel niet allemaal is.
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Northside

Er was ooit zo´n rubriek in de defensiekrant; het leven van. Ging over het leven van de bevelhebbers, hun hobby´s, hun familie, etc. Beetje bedoeld om de top wat "opener" te maken. Een maand later stond er een stuk in de telegraaf waarin wat generaals belachelijk werden gemaakt door de feiten te verdraaien. (bijv. "ik lees geen boeken, ik gebruik internet" werd "generaal blabla heeft nog nooit een boek gelezen").

Beetje flauw allemaal, maar inderdaad oppassen met wat je zegt.
Si vis pacem... para bellum

renault

Citaat van: Kapitein Rob op 16/05/2006 | 05:22 uur
Alvast een (wellicht overbodige) voorwaarschuwing: postings die niet over lol bij defensie gaan, zal ik verwijderen...... ;) :police:

Rob
Forumbeheerder

Serieus bedoeld Rob: Goed dat er iemand meekijkt en beoordeelt ! Inderdaad kan het zo zijn dat mensen die de militaire humor verkeerd interpreteren misbruik maken van een topic als deze. Het zou kunnen voorkomen dat er, in een enthousiaste bui, mededelingen op zouden komen staan, die door kwaadwillenden, verkeerd uitgelegd worden. Ben het volkomen met je eens dat er, om De Telegraaf niet aan nieuws te helpen, kan worden ingegrepen!

sgt Rob

dat bedoelde ik in mijn openingspost...

Ik heb effe een linkje aan de telegraaf gestuurd

KapiteinRob

Alvast een (wellicht overbodige) voorwaarschuwing: postings die niet over lol bij defensie gaan, zal ik verwijderen...... ;) :police:

Rob
Forumbeheerder

Mikemans

bravo, de telegraaf journalisten zijn je vast dankbaar voor deze thread.

sgt Rob

hehe... dus het kan wel !

We hadden een goeie band met onze Sgt. Op een zéér koude februari morgen lag er een centimeter ijs op de vijver. Staande in de deuropening daagde onze Sgt ons uit, wijzend naar de vijver met de woorden "Jullie durven niet....." Verder kwam hij niet, want 8 joelende pantserinfanteristen stormden door de deuropening in blote konten en onderbroekjes de besneeuwde en bevroren vijver in




Uiteraard met medeneming van de Sergeant...

renault

Blikje aardbeienjam op een verwarmingsblikje gezet (voor eten koken bedoeld)tijdens een velddienst: geweldig effect man!


Twee YT 514 trekkers tegen elkaar gezet op de parking met de paniekverlichting aan (was op een hoek), wachten tot de majoor kwam. En zie hij kwam en riep direct: "Nou wat heb ik gezegd? der wordt hier altijd al te hard gejakkerd, dit heb je er nou van!

In Duitsland tijdens een oefening een reclamebord ingeladen met de tekst "Gut Bürgerliche Küche"en die bovenop het dak van de keuken gezet 's nachts.

Een pony van de een of andere cavaleriegroep (op oefening in Duitsland) in ons slaapverblijf naar binnengehaald en deze voorzien van een A.A.T.-embleem in zijn manen,

renault

Dat is een uitdaging !
Weet nog dat we 's nachts  een keer zo hard aan het touw van de vlaggemast hebben getrokken (zonder dat er dus een vlag in zat) dat het oogje muurvast bovenin bleef zitten. Daarna hebben we het resterende stuk touw netjes opgerold en vastgemaakt. Mijn collega kwam 's morgens met 2 soldaten aan tijdens het appel (afgemarcheerd) met de vlag bij hen, maar ze konden niets uitrichten, het oogje zat bovenin de mast en bleef daar.
we stikten bijna van het lachen, maar de collega wachtcmdt. niet zow. :police:

sgt Rob

Het valt me op dat het hier op het forum allemaal een beetje "volgens het boekje" is...


Zijn jullie nooit een patatje wezen halen met de YPR??? Hebben jullie nooit op het vlaggetje geschoten??? heb je nog nooit lichtspoor het ijselmeer in zien verdwijnen of een teddybeer gelanceerd met trotyl???


Braaf hoor...:angel:


Vertel je verhaal eens