De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

Laurenzo

#716
hallo allemaal.

ik ben Laurenzo van der Zwaan. Ik heb mijn geregistreerd om meer te komen weten over de KMar en defensie. 

Ik heb gesolliciteerd bij de KMar als beveiliger. Ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden op de selectie procedure.
Zelf heb ik al een keer een psychologisch en medisch onderzoek, helaas moest ik deze opdoen omdat het al een tijdje gelden was. Ik heb veel gezocht naar tips voor het Korpsgesprek echter kan ik hier weinig van vinden. Ik weet dat je de volgende dingen moet weten:

- Locatie en bewoners van de paleizen
- De Koninklijke familie
- De taken van je toekomstige werkplek en KMar taken algemeen
- Reactie op verschillende scenario's

Heeft iemand nog aanvullingen of tips?

Alvast bedankt voor de reactie
 
Laurenzovdz1995

MichelvH90

Citaat van: 050 op 12/01/2015 | 13:09 uur
Goedemiddag heren,

Tot voor kort volgde ik de HBO studie Integrale Veiligheid in Leeuwarden. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen, dat deze studie niet "mijn ding" is. Ik heb nu mijn zinnen gezet op een baan bij de Koninklijke Marechaussee. Welke richting ik precies op wil binnen de KMar ben ik nog niet helemaal uit.

Wel ben ik alvast informatie aan het vergaren over de mogelijkheden. Ook zit ik 4 keer in de week in de sportschool en volg ik het schema van het korps Mariniers om fit te zijn voor de keuring. Op dit moment heb ik de volgende vragen aan jullie:

1. Komen er binnenkort weer vacatures online en zo ja aan welke maand moet ik dan denken? (ivm training en vakantieplannen)
2. Wat zijn de doorgroeimogelijkheden binnen de KMar?
3. Hoe fysiek is de opleiding van de KMar?
4. Hoeveel mensen vallen af voor de keuring en tijdens de opleiding?

Tot zover mijn vragen, er zullen ongetwijfeld nog veel meer komen. Ook ben ik opzoek naar "buddies" die hetzelfde doel hebben als ik om daarmee contact te houden en elkaar op de hoogte te houden en om tips uit te wisselen.

Groet




NIKS IS ONMOGELIJK VOOR HEN DIE WILLEN

Over de vacatures kan geen van alle hier antwoord geven, simpelweg omdat wij niet van werving en selectie zijn, die het echter het zelfde antwoord als ons zullen geven namelijk: Hou ww.werkenbijdefensie.nl in de gaten. Over je vakantie.. tjah, jij zult je moeten aanpassen op hun wensen, daar waar je wel na je keuring met je aanstellingsgesprek het wel over kan hebben natuurlijk.

Overdoorgroei mogelijkheden. Lastig te zeggen, het is maar net waar er plek is en of jij geschikt ben voor die plek. Maar ze zijn er wel ;)

Over de opleiding zijn bijna alle leden van dit forum van mening dat je dat zelf moet ondergaan. Dit ervaart iemand anders maar als je daadwerkelijk 4 keer per week naar de sportschool gaat en het schema van het Korps Mariniers aanhoud zal dit geen probleem voor jou worden.

Over afvallers is er weinig te zeggen, dat verschilt per lichting. De meeste vallen af omdat ze de bivakken niet trekken??Wat mij verbaasd aangezien je daar redelijk voor kan trainen. Ongetraind naar defensie gaan is niet echt handig. Verder vallen er veel af voor integriteits feiten.

050

Goedemiddag heren,

Tot voor kort volgde ik de HBO studie Integrale Veiligheid in Leeuwarden. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen, dat deze studie niet "mijn ding" is. Ik heb nu mijn zinnen gezet op een baan bij de Koninklijke Marechaussee. Welke richting ik precies op wil binnen de KMar ben ik nog niet helemaal uit.

Wel ben ik alvast informatie aan het vergaren over de mogelijkheden. Ook zit ik 4 keer in de week in de sportschool en volg ik het schema van het korps Mariniers om fit te zijn voor de keuring. Op dit moment heb ik de volgende vragen aan jullie:

1. Komen er binnenkort weer vacatures online en zo ja aan welke maand moet ik dan denken? (ivm training en vakantieplannen)
2. Wat zijn de doorgroeimogelijkheden binnen de KMar?
3. Hoe fysiek is de opleiding van de KMar?
4. Hoeveel mensen vallen af voor de keuring en tijdens de opleiding?

Tot zover mijn vragen, er zullen ongetwijfeld nog veel meer komen. Ook ben ik opzoek naar "buddies" die hetzelfde doel hebben als ik om daarmee contact te houden en elkaar op de hoogte te houden en om tips uit te wisselen.

Groet




NIKS IS ONMOGELIJK VOOR HEN DIE WILLEN

Alsafewijs

Goede dag!

Ik weet niet of ik met mijn vraag hier op de juiste plek ben anders hoor ik het graag!
Ik zit momenteel in week 9 van de amol en in GOED overleg met mijn sgt. Majoor heb ik vastgesteld dat ik na week 9 nog steeds niet ol mijn plek ben hier op de kazerne. Het programma en de oefeningen zijn meer dan geweldig echter kan ik maar niet wennen. Aan het sociaal "afgesloten" militaire leven. Ik hoop dat ik met deze ervaring geen collegas beledig maar ik zoek gewoon werl waarbij (uitijndelijk) onder de burgers kan werken en direct mijn diensten kan verlenen.

De Kmar heeft altijd op de eerste plek gestaan maar doordat steeds geen vacatures vrij waren ben ik me gaan orieenteren op de landmacht.
Nu weet ik dus zeker dat ik alsnog voor die baan bij de kmar wil gaan. Na week 9 heb ik al een aardige basis betreft de algemene kennis militair.
Kan iemand mij iets meer vertellen over het "doorstromen" of helemaal opnieuw gekeurd worden voor de kmar? En misschien nog wel belangrijker wanneer komen er weer vavatures vrij voor politietaken kmar? (Schiphol)

Alvast bedankt!

dudge

Citaat van: SMI de Boer op 18/02/2014 | 00:03 uur
Ik ben trouwens bang dat er ook een plunjebaal bij zit

Twee toch tegenwoordig.

En vroeger kon je er ook wel kartonnen dozen krijgen. Weet niet of die al wegbezuinigd zijn.

SMI de Boer

Ik ben trouwens bang dat er ook een plunjebaal bij zit
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

Landmacht? Bij KPU? Er zit een woodlandtas en een rugzak en een rotota bij. Anders neem je het winkelwagentje toch mee?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Kevin90

Ik heb binnenkort mijn kleeddag. Spullen als kisten, schoenen ed krijg ik al mee naar huis. Moet ik zelf een tas meenemen, of krijg ik die er bij?

SMI de Boer

Citaat van: jeroen343 op 13/02/2014 | 18:20 uur
Stom zeg,

Sorry niet gelezen .... nogmaals bedankt voor het antwoord..
Nou.. Blij dat we je toch konden helpen.. :)

Blijf vooral je input geven...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

jeroen343

Stom zeg,

Sorry niet gelezen .... nogmaals bedankt voor het antwoord..

SMI de Boer

Citaat van: jeroen343 op 13/02/2014 | 14:06 uur
Hallo,

Ik ben nieuw hier . 
Ik heb afgelopen dinsdag  mijn sollicitatiebrieven opgestuurd
naar de marechaussee en online een  PVL ingevuld.
Hoelang duurt het voordat ik bericht krijg?

Groeten Jeroen               

Tjongejonge... je houdt het niet voor mogelijk: de laatste tien posts van deze discussie beginnen hiermee

Citaat van: Nytrix op 27/09/2013 | 16:51 uur
Hoe lang duurt het ongeveer vanaf de dag dat je alle documenten op de post doet tot je bericht krijgt over wanneer je het psychologisch onderzoek krijgt?
Bedankt als iemand dit weet!;)




Citaat van: kyrameenhuisx op 27/09/2013 | 20:24 uur


Ongeveer 2 weken


je leert bij defensie 2 heel belangrijke dingen: 1) omgaan met tegenslagen en 2) wachten
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

jeroen343

 Hallo,

Ik ben nieuw hier . 
Ik heb afgelopen dinsdag  mijn sollicitatiebrieven opgestuurd
naar de marechaussee en online een  PVL ingevuld.
Hoelang duurt het voordat ik bericht krijg?

Groeten Jeroen               

kyrameenhuisx

Citaat van: Nytrix op 11/10/2013 | 15:48 uur
Jaaa heb nu ook bericht dat ze m'n sollicitatie binnen hebben! En als officier bij de marechaussee valt het wel mee hoe druk hoor. Natuurlijk wel honderden mensen, maar je kunt nog steeds solliciteren. Andere functies bij de marechaussee waren binnen een paar dagen al offline gehaald, omdat er zoveel aanmeldingen waren.
Gewoon wachten wordt het dus voor mij en me zo goed mogelijk voorbereiden op wat er na het psychologisch onderzoek komt. Jij ook succes!:p

Ja klopt! Die waren al snel weer eraf gehaald! Dankjewel! En jij ook succes :)

Rgerr

Citaat van: kyrameenhuisx op 03/10/2013 | 15:54 uur
Wat zijn de startfuncties van de functie wachtmeester?

Startfuncties voor wachtmeesters zijn over het algemeen 'gewoon' algemeen opsporingsambtenaar op een brigade ergens in het land, velen zullen op Schiphol starten omdat dit de grootste brigade is van de KMar. Waar alle brigades zich bevinden kun je vinden na even te googelen. Tijdens de AMBV zal je stageplaats bekend worden en dat is vaak ook de plek waar je je eerste functie zal dienen. Na de eerste functie kun je solliciteren voor 'leukere' functies, zoals vuurwapeninstructeur.

Nytrix

Citaat van: kyrameenhuisx op 10/10/2013 | 14:14 uur
Ik kreeg via mail en post, ja het kon ook een maand duren hoor, het is gewoon even afwachten, het is erg druk op dit moment.
Ja, ik ben al door het psychologisch onderzoek gekomen

Jaaa heb nu ook bericht dat ze m'n sollicitatie binnen hebben! En als officier bij de marechaussee valt het wel mee hoe druk hoor. Natuurlijk wel honderden mensen, maar je kunt nog steeds solliciteren. Andere functies bij de marechaussee waren binnen een paar dagen al offline gehaald, omdat er zoveel aanmeldingen waren.
Gewoon wachten wordt het dus voor mij en me zo goed mogelijk voorbereiden op wat er na het psychologisch onderzoek komt. Jij ook succes!:p