Inventarisatie europees vliegend materieel

Gestart door dudge, 17/07/2010 | 14:41 uur

Northern_Darkness

De lijst is nogal gedateerd lijkt me. Tussen de jets staan zo 9 typen die niet meer in dienst zijn...

Elzenga

http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/aircraft.htm

en deze voor je landsystemen overzicht..

http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/ground.htm

Het laat in ieder geval goed zien hoe versnippert alles nog is en hoeveel "winst" hier behaald zou kunnen worden door betere samenwerking...

Lex

Citaat van: dudge op 17/07/2010 | 14:57 uur
Probeer om alleen militair materieel op te nemen dat nog een toekomst heeft.

Ter info: de enige die veranderingen kan aanbrengen ben jij; de leden kunnen slechts citeren en dat lijkt me geen goed idee, omdat het topic dan snel veel te lang wordt.
Het meest eenvoudige zou zijn, dat leden die een toevoeging/aanvulling geplaatst willen hebben, dit via de PM aan jou richten en dat jij het topic bijwerkt.

Lex
Agheheel Beheerder

Lex

Citaat van: dudge op 17/07/2010 | 14:57 uur
Probeer om alleen militair materieel op te nemen dat nog een toekomst heeft. Vandaar ook dat bv de A400m (tussen haakjes) er wel tussen staat, maar een Lynx bv niet.
In het VK heeft de (Army) Lynx een MLu ondergaan; verder zijn er diverse varianten.

dudge

#1
Naar aanleiding van de diverse discussies waarin door aantal leden regelmatig wordt opgeroepen vooral europees te kopen, lijkt het mij interesant om een overzicht te hebben van wat we al dan niet hebben. Op deze wijze moet ook eventueele overlap en gaten zichtbaar worden. ook kan het dienen als 'shopping' lijstje. Hoe het precies overzichtelijk blijft ben ik nog niet helemaal uit, lijkt me in ieder geval goed om geen details te plaatsen, alleen naam(evt hyperlink).

De meest overzichtelijke markt lijkt me die in de lucht, dus zal daar mee beginnen.

AIRPOWER

Fixed wing:
Transport, Tactical
EADS Casa 295
CASA CN-235
Alenia C27 Spartan
Transall c-160
(Airbus A400M)


Transport, Strategic
Airbus A310

Transport/tanker
Airbus A330 Multi-role Transport tanker

Fighter
Euorfighter Typhoon
Dassault Rafale
SAAB JAS-39 Gripen (NG)


Close Air support/ground attack


Bomber
-


Intel, Sentry, Awacs
SAAB 340B
Saab 2000 AEW&C
(EADS-CASA C-295 AEW&C)

MPA
EADS CASA C-295 MPA


UAV, HALE/MALE
EADS Talarion
EADS Harfang
EADS Barracuda
Rheinmetall KZO
(Dassault nERUOn)

UAV, <MALE
EMT ALADIN


Trainers


Rotary Wing

Transport, heavy



Transport, <heavy
NHI NH-90
AW AW-101
AW 159 lynx wildcat
Eurocopter EC725 Super Cougar

Atack
Eurocopter Tiger
Agusta A129 Mangusta

Recon


UAV
Schiebel Camcopter S-100

Link naar:
Landsystemen
Varend materieel