Wilders, waarom wel... of waarom niet?

Gestart door SMI de Boer, 02/09/2010 | 22:15 uur

KapiteinRob

Citaat van: DvdW op 20/06/2014 | 10:00 uur
Dat mag, maar ik mag er ook kritiek op hebben. Maar blijkbaar hier niet... Vreemd, weer van die jaren 20-30 trekjes.. Kritiek op de Leider is niet toegestaan...

Uhhh, van mij mag je hier kritiek spuien tot je een ons weegt. Lijkt me (ook) onderdeel van een discussie.  ;)

Mourning

#1202
Citaat van: Oorlogsvis op 20/06/2014 | 09:53 uur
Alles wat je hierboven schrijft is pure onzin en stemmingmakerij..en dat weet je best. Wilders is zeker niet racistisch en anti semitsch al helemaal niet...en anti-democratisch ?...

HILARISCH en oh zo ironisch dat een sympathisant van Wilders klaagt over stemmingmakerij...

Overigens problemen aan de kaak stellen is prima, zeker als grote delen van de overige partijen daar geen aandacht aan schenken, maar de wijze waarop dat door Wilders wordt gedaan en de retoriek waar hij zich daarbij van bediend daar gaan mijn haren echt recht van omhoog staan.

Daarbij ben ik het voor alle duidelijkheid ook nog eens lang niet altijd eens met de "oplossingen" welke hij voor de door hem geconstateerde problemen aandraagt (een aantal waarvan ik niet helemaal inzie waarom dat een "probleem" zou zijn, maar allah....  :devil:), maar goed dat is wat anders en iedereen heeft wat dat betreft een andere invalshoek.

De wijze van optreden, de retoriek, de kwaliteit van zijn oplossingen ("alles of niets"-achtig) en het goedkope ervan waarbij mensen zwart-wit worden weggezet of in hokjes worden geplaatst dan wel gewoon bruut worden uitgescholden... daar heb ik TOTAAL niets mee, sorry, en als ik het al met een deel van de boodschap waar het in principe om zou gaan eens zou zijn dan zou hij me daardoor alleen al volledig verliezen, maar dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

MasterChief1971

Citaat van: DvdW op 20/06/2014 | 12:20 uur
Ah, de aloude links/rechts wordt weer ten tonele gevoerd (grappig trouwens dat Wilder vaak zo links is als de SP, soms nog linkser in sommige opvattingen...). We kunnen de discussie niet meer aan en gaan we weer op de wij-zij tour? Jammer. En komen met feiten en onderbouwingen? Ho, maar... Als je mij een beetje had gevolgd op dit forum zou je kunnen weten dat ik SGP stem, dus links?

Wie zijn mijn helden en wanneer draai ik eromheen? Ik zou graag voorbeeld willen zien
Waar gaat dit topic over? Kijk eens naar de titel! Dus je weet niet wie mijn 'politieke helden' zijn, maar ze falen wel? Yeah right  :big-smile:
Je verwacht nog een serieuze reactie hierop?
Mwah. De SGP vind ik zeker niet rechts. Toegegeven, ze zijn niet links. Wél behoren ze tot de gevestigde (hoewel kleine) politieke orde.
Dus wij-zij, ja. Same difference. En Wilders is enkel economisch links. Niet in de zin van waarden, normen, cultuur en ethiek.

Vooruit. Als je verwijt dat kritiek op Wilders door een paar van ons verboden zou zijn, impliceer je ook het tegenovergestelde. Zeker omdat je niet ingaat op de "schuld/oorzaak"-vraag. Wilders is een gevolg van... Als je dat nou eens wél zou doen.
Dan zou ik dat hautaine verwijt van intellectueel tekortkomen misschien wel beter vreten (denk het niet, hoor).

Topictitel slaat ook nergens op omdat ze oorzaak en gevolg (fundament onder hele debat) door elkaar haalt of negeert.
Dus ja, als de gehele politieke, gevstigde orde faalt, faalt de SGP ook. Waarbij ik moet toegeven dat ze meer over o.a. immigratieproblemen durven te zeggen dan de rest. Maar is niet genoeg. Mag als gedoogpartij daarin ook wel wat concessies eisen.
Zouden ze minder falen. Simpel, toch?

En nee, ik verwacht geen serieuze reactie. Net als ik je Godwin niet serieus neem. Waarom denk je dat ik met zo'n kul-argument kom?
Waar het mij om gaat is dat verkeerde argumenten weer eens ingezet worden om iemand als neo-nazi weg te kunnen zetten zodat je hem lekker veilig kunt negeren.

Het is zóóó makkelijk om iemand met Hitler te vergelijken. BTW. onder Hitler waren vrouwen vooral voor het aanrecht en de nakomelingen.
Moet ik nog verder gaan? Kom óp, hé.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

DvdW

Citaat van: tentara71 op 20/06/2014 | 12:14 uur
Kijk, kijk, kijk. Op het moment dat iemand het niet met je eens is dan trek je zijn intellectuele vermogens maar in twijfel, gemengd met wat moreel hoog-van-de-toren geleuter. Kenmerkend voor de (s)linkse) Gutmensch.
Ah, de aloude links/rechts wordt weer ten tonele gevoerd (grappig trouwens dat Wilder vaak zo links is als de SP, soms nog linkser in sommige opvattingen...). We kunnen de discussie niet meer aan en gaan we weer op de wij-zij tour? Jammer. En komen met feiten en onderbouwingen? Ho, maar... Als je mij een beetje had gevolgd op dit forum zou je kunnen weten dat ik SGP stem, dus links?


Citaat
Overigens, volgens jou is kritiek op jouw helden ook niet toegestaan. Je draait daar in ieder geval omheen.
Wie zijn mijn helden en wanneer draai ik eromheen? Ik zou graag voorbeeld willen zien

Citaat
Wilders is niet belangrijk. Problemen willen zien en aanpakken, dát is belangrijk. En daar falen jouw politieke helden (wie dat ook mogen zijn) spijkerhard in.
Waar gaat dit topic over? Kijk eens naar de titel! Dus je weet niet wie mijn 'politieke helden' zijn, maar ze falen wel? Yeah right  :big-smile:

Citaat
Overigens koop ik wel eens Jaffa sinaasappels. Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de nederzettingenpolitiek van Israël.
Of is dat ook anti-semitisch?
Je verwacht nog een serieuze reactie hierop?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

MasterChief1971

Citaat van: DvdW op 20/06/2014 | 10:00 uur
Wijs dan maar eens aan wat precies pure onzin en stemmingmakerij is... Maar zelfstandig denken gaat niet iedereen zo goed af, dus doe het rustig aan :devil: Ik zeg ook nergens dat Wilders dat zelf allemaal is. Maar hij werkt er wel aan mee. Dat zegt al genoeg.
Als je goed had gekeken had je hem al eerder voorbij zien komen, maar goed. Er zijn genoeg overeenkomsten tussen die twee personen en tijdperken... Maar het roepen van Godwin is altijd makkelijk als de waarheid te pijnlijk wordt...
Dat mag, maar ik mag er ook kritiek op hebben. Maar blijkbaar hier niet... Vreemd, weer van die jaren 20-30 trekjes.. Kritiek op de Leider is niet toegestaan...

Kijk, kijk, kijk. Op het moment dat iemand het niet met je eens is dan trek je zijn intellectuele vermogens maar in twijfel, gemengd met wat moreel hoog-van-de-toren geleuter. Kenmerkend voor de (s)linkse) Gutmensch.
Overigens, volgens jou is kritiek op jouw helden ook niet toegestaan. Je draait daar in ieder geval omheen.
Doe dáár maar eens wat mee ipv. steeds weer Wilders af te kammen.
Wilders is niet belangrijk. Problemen willen zien en aanpakken, dát is belangrijk. En daar falen jouw politieke helden (wie dat ook mogen zijn) spijkerhard in.

Overigens koop ik wel eens Jaffa sinaasappels. Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de nederzettingenpolitiek van Israël.
Of is dat ook anti-semitisch?
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

Elzenga

Citaat van: DvdW op 20/06/2014 | 08:59 uur
Er zijn zat anti-EU partijen, maar waarom willen ze niet met Wilders samen? Dat komt door hemzelf en niemand anders. Beetje laf om de rest de schuld te geven van iets waar je zelf de oorzaak van bent. Samenwerking betekend het erkennen en onderkennen van elkaar standpunten. Je kunt praten als Brugman, maar uiteindelijk is het toch soort zoekt soort, en waar je mee omgaat daar wordt je mee............  :angel:
+1

DvdW

#1197
Citaat van: Oorlogsvis op 20/06/2014 | 09:53 uur
Alles wat je hierboven schrijft is pure onzin en stemmingmakerij..en dat weet je best. Wilders is zeker niet racistisch en anti semitsch al helemaal niet...en anti-democratisch ?...
Wijs dan maar eens aan wat precies pure onzin en stemmingmakerij is... Maar zelfstandig denken gaat niet iedereen zo goed af, dus doe het rustig aan :devil: Ik zeg ook nergens dat Wilders dat zelf allemaal is. Maar hij werkt er wel aan mee. Dat zegt al genoeg.

Citaat van: A.J. op 20/06/2014 | 09:49 uur
Het duurde even maar daar is de Godwin dan...
Als je goed had gekeken had je hem al eerder voorbij zien komen, maar goed. Er zijn genoeg overeenkomsten tussen die twee personen en tijdperken... Maar het roepen van Godwin is altijd makkelijk als de waarheid te pijnlijk wordt...

Citaat van: Kapitein Rob op 20/06/2014 | 09:57 uur
Los van het feit dat GW zich volgens mij niet schuldig maakt aan racisme, is de vraag misschien wel gerechtvaardigd of het democratisch is dat als een deel van je bevolking racistisch zou zijn, dit deel toch ook democratisch vertegenwoordigd zou mogen zijn?
Dat mag, maar ik mag er ook kritiek op hebben. Maar blijkbaar hier niet... Vreemd, weer van die jaren 20-30 trekjes.. Kritiek op de Leider is niet toegestaan...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

KapiteinRob

Citaat van: DvdW op 20/06/2014 | 09:45 uur
De 'massa' is altijd te porren voor racisme en vreemdelingenhaat. Dat was in het Romeinse Rijk zo, in het Derde Rijk, in Sudan en Noord-Korea maar ook in Nederland. Iemand die daar aandacht aan geeft, zeker ten tijde van crisis (denk aan de jaren 20, vorige eeuw in Duitsland!) krijgt altijd een deel van de bevolking met zich mee.

Los van het feit dat GW zich volgens mij niet schuldig maakt aan racisme, is de vraag misschien wel gerechtvaardigd of het democratisch is dat als een deel van je bevolking racistisch zou zijn, dit deel toch ook democratisch vertegenwoordigd zou mogen zijn?



Oorlogsvis

Citaat van: SMI de Boer op 19/06/2014 | 21:17 uur
Hitler was vòòr één groot Europa... Wilders niet.
+2...klopt Hitler was zijn tijd ver vooruit...zelfs onder dwang een groot Europa stuitte toen al op veel weerstand  ;D

Oorlogsvis

Citaat van: DvdW op 19/06/2014 | 13:57 uur
Hoe je voor je land opkomt door met een stel antisemitische, anti-democratische en racistische lui in zee te gaan is mijn onduidelijk...
Alles wat je hierboven schrijft is pure onzin en stemmingmakerij..en dat weet je best. Wilders is zeker niet racistisch en anti semitsch al helemaal niet...en anti-democratisch ?...

A.J.

Citaat van: DvdW op 20/06/2014 | 09:45 uur
Ene Adolf H. stelde in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw ook problemen aan de kaak. Een "fout" waar de rest van de politiek niets over zei of 'negeerde'... Ook goed dat hij zich liet horen?

Het duurde even maar daar is de Godwin dan...

DvdW

#1192
Citaat van: tentara71 op 20/06/2014 | 09:36 uur
Dat legt enkel de focus op de samenwerking met FN en die rechtse Polen. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat als je met iemand samenwerkt van wie de ideeen je niet aanstaan, je fout bent. Wauw, dan kan ik ook nog wel een paar partijen opnoemen. Met name die veel van Mao hielden/houden en ook Stalin en Castro wel goeie peren vonden. Want eens fout altijd fout, toch?
Die zijn net zo verkeerd, ja. Maar goed, ik ben ook altijd teveel mens geweest om in de politiek te gaan...

Citaat van: tentara71 op 20/06/2014 | 09:36 uur
Daarbij ga je voorbij aan het feit dat hij dingen aan de kaak stelt die andere partijen bagatelliseren of ontkennen.
En als iets fout is dan is het wegkijken van problemen. In het grote geheel zijn die problemen misschien niet zo belangrijk.
Ze zorgen echter wel voor heel veel klein leed bij een grote groep mensen. En die problemen treden vaker en steeds groter op.
Zolang dat gaande is, mag Wilders van mij zeggen wat hij wil.
Dat mag hij sowieso want we wonen in Nederland.

Daarbij hoeft hij van mij geen regeringsverantwoordlijkheid te krijgen want in de gedoogvariant heeft hij al laten zien daar niet mee om te kunnen gaan.
Ene Adolf H. stelde in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw ook problemen aan de kaak. Een "fout" waar de rest van de politiek niets over zei of 'negeerde'... Ook goed dat hij zich liet horen? De 'massa' is altijd te porren voor racisme en vreemdelingenhaat. Dat was in het Romeinse Rijk zo, in het Derde Rijk, in Sudan en Noord-Korea maar ook in Nederland. Iemand die daar aandacht aan geeft, zeker ten tijde van crisis (denk aan de jaren 20, vorige eeuw in Duitsland!) krijgt altijd een deel van de bevolking met zich mee.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

MasterChief1971

Dat legt enkel de focus op de samenwerking met FN en die rechtse Polen. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat als je met iemand samenwerkt van wie de ideeen je niet aanstaan, je fout bent. Wauw, dan kan ik ook nog wel een paar partijen opnoemen. Met name die veel van Mao hielden/houden en ook Stalin en Castro wel goeie peren vonden. Want eens fout altijd fout, toch?

Daarbij ga je voorbij aan het feit dat hij dingen aan de kaak stelt die andere partijen bagatelliseren of ontkennen.
En als iets fout is dan is het wegkijken van problemen. In het grote geheel zijn die problemen misschien niet zo belangrijk.
Ze zorgen echter wel voor heel veel klein leed bij een grote groep mensen. En die problemen treden vaker en steeds groter op.
Zolang dat gaande is, mag Wilders van mij zeggen wat hij wil.
Dat mag hij sowieso want we wonen in Nederland.

Daarbij hoeft hij van mij geen regeringsverantwoordlijkheid te krijgen want in de gedoogvariant heeft hij al laten zien daar niet mee om te kunnen gaan.
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

DvdW

Citaat van: Ton de Zwart op 19/06/2014 | 21:11 uur
Omdat de PVV de enige partij is die zich met hand en tand verzet tegen de reus op lemen voeten die Europa heet. Niemand wil met de PVV samenwerken dus moet Wilders steun zoeken elders. Maakt niet uit wat voor partijen dat zijn, als Europa maar tegengehouden wordt.  Doel heiligt de middelen in dit geval. Het is ook overal bekend, dat Wilders geen antisemiet is, niet ondemocratisch en dat hij geen fürher genoemd wil worden.  Europa moet gestopt worden want we gaan er door naar de vernieling.
Een en ander wil ook niet zeggen dat Wilders alle standpunten van de verfoeide partijen onderschrijft.
Er zijn zat anti-EU partijen, maar waarom willen ze niet met Wilders samen? Dat komt door hemzelf en niemand anders. Beetje laf om de rest de schuld te geven van iets waar je zelf de oorzaak van bent. Samenwerking betekend het erkennen en onderkennen van elkaar standpunten. Je kunt praten als Brugman, maar uiteindelijk is het toch soort zoekt soort, en waar je mee omgaat daar wordt je mee............  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ton de Zwart