Spanningen in Mali

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 22/03/2012 | 08:23 uur

Flyguy

Citaat van: onderofficier op 12/01/2013 | 22:52 uur
Vele inwoners van de eerder genoemde landen zijn eigenlijk wat klaar met de houding van Europa(eanen) en Amerika(nen) richting hen. 
Waar ik best wel beeld bij heb.
Deze landen zijn nog niet sterk genoeg, mede doordat de dictators gesteund werden door "ons", maar ik ben bang dat er een tijd komt dat deze landen wel sterk genoeg zijn + de moslims (extremisme) in Europa..... Het eea gaat een zware dopper worden voor met name Europa.
Nog meer redenen om de boel daar plat te bombarderen dus.  8)

Lex

RAF transport planes to support French in Mali

Two RAF C-17 transport planes and crew are to support French and other forces in Mali says Downing Street.

ITV News,
12-01-2013, 10:37 GMT

Lex

UK to provide 'logistical assistance' in Mali

The Prime Minister spoke to President Hollande this evening to discuss the deteriorating situation in Mali and how the UK can support French military assistance provided to the Malian Government to contain rebel and extremist groups in the north of the country. The Prime Minister has agreed that the UK will provide logistical military assistance to help transport foreign troops and equipment quickly to Mali.

We will not be deploying any British personnel in a combat role. They also agreed that the peacekeeping mission from West African countries needs to be strongly supported by countries in the region and deployed as quickly as possible.

ITV News,
12-01-2013, 10:22 GMT

onderofficier

Als de extreme moslims het echte doel is waarom dan niet ingrijpen in bijv. Syrië. Men heeft het over de problemen in "onze achtertuin". Wat ik nogal een vreemde opmerking vind over zelfstandige landen. Europa / VS is het? En de rest van de wereld moet doen wat veilig is voor Europa/VS. Dat is juist het probleem . Europa en de VS hebben altijd mede door de dictators te steunen mensen onderdrukt. Deze landen kiezen nu voor bijv. Iran. Egypte is hier een "goed" voorbeeld van.  Dus ik kan binnenkort aanvallen richting Egypte, Algerije e.d. verwachten? 

Vele inwoners van de eerder genoemde landen zijn eigenlijk wat klaar met de houding van Europa(eanen) en Amerika(nen) richting hen. 
Waar ik best wel beeld bij heb.
Deze landen zijn nog niet sterk genoeg, mede doordat de dictators gesteund werden door "ons", maar ik ben bang dat er een tijd komt dat deze landen wel sterk genoeg zijn + de moslims (extremisme) in Europa..... Het eea gaat een zware dopper worden voor met name Europa.

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

@Elzenga, klopt het is in het belang van heel Europa dat we niet in onze achtertuin een moslim extremistische uitvalsbasis hebben die heel Noord Afrika kan besmetten.

Elzenga

Citaat van: Thomasen op 12/01/2013 | 20:40 uur
Net als Nederland overigens. Een noord Afrika waar terreurgroepen vrijuit actief kunnen zijn is een groot gevaar voor Europa.
En Frankrijk opereert er niet alleen. Ook Amerika is er actief en ik lees steeds dat ook Duitsland meedoet. En in Mali is het radicalisme in het noorden wel even iets heftiger dan in Libië. Dat de voormalige kolonisator het voortouw neemt is vaak ook gebruikelijk. In zoverre dat wordt geaccepteerd. Het is dus m.i. niet alleen maar eigen belang van Frankrijk.

dudge

Net als Nederland overigens. Een noord Afrika waar terreurgroepen vrijuit actief kunnen zijn is een groot gevaar voor Europa.

onderofficier

Citaat van: Oorlogsvis op 12/01/2013 | 20:04 uur
Ja inderdaad onderofficier wat was het allemaal perfect daar onder Khadaffi he !??

Dat heb ik nergens beweerd.... Nee, nu is het perfect (cynisch bedoelt) .. maar dit is een topic over Mali.

Ik beweer alleen dat de Fransen de "verantwoordelijkheid" nemen uit eigen belang.   Uranium uit Mali en ze hebben belang in een rustige regio.


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Citaat van: onderofficier op 12/01/2013 | 19:53 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 12/01/2013 | 18:15 uur
Ik heb toch wel bewondering voor de Fransen die hun verantwoordelijkheid nemen,terwijl heel Europa alweer aan het toekijken was hoe moslim extremisten en Touareg (ex khadaffie sympathisanten) Mali willen veroveren. Vergeet niet dat de Fransen militaire interventie in Libie ook hebben doorgedrukt en het voortouw namen. Voor de rest natuurlijk zijn het geen sympathieke gasten die Franzozen maar ze doen het toch maar.

En waarom doen ze het: uit eigen belang......   Hoorde vandaag daar een gesprek over op radio 1    
Echt niet voor de inwoners van Mali, de Franzen hebben behoorlijk wat belangen in die regio en zijn gebaat bij een rustige regio.
edit: Frankrijk haalt uranium uit Mali voor de eigen kernreactoren in Frankrijk   dus het gaat in deze om grondstoffen......

Heeft niets met moslim extremisten te maken: die hebben nu een aardige macht gekregen in Libië... met dank aan de Fransen  
De situatie in Libië is nu een stuk slechter dan onder Ghadaffi....met dank aan de Fransen.    


Ja inderdaad onderofficier wat was het allemaal perfect daar onder Khadaffi he !??

onderofficier

#93
Citaat van: Oorlogsvis op 12/01/2013 | 18:15 uur
Ik heb toch wel bewondering voor de Fransen die hun verantwoordelijkheid nemen,terwijl heel Europa alweer aan het toekijken was hoe moslim extremisten en Touareg (ex khadaffie sympathisanten) Mali willen veroveren. Vergeet niet dat de Fransen militaire interventie in Libie ook hebben doorgedrukt en het voortouw namen. Voor de rest natuurlijk zijn het geen sympathieke gasten die Franzozen maar ze doen het toch maar.

En waarom doen ze het: uit eigen belang......   Hoorde vandaag daar een gesprek over op radio 1    
Echt niet voor de inwoners van Mali, de Franzen hebben behoorlijk wat belangen in die regio en zijn gebaat bij een rustige regio.
edit: Frankrijk haalt uranium uit Mali voor de eigen kernreactoren in Frankrijk   dus het gaat in deze om grondstoffen......

Heeft niets met moslim extremisten te maken: die hebben nu een aardige macht gekregen in Libië... met dank aan de Fransen  
De situatie in Libië is nu een stuk slechter dan onder Ghadaffi....met dank aan de Fransen.    

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Oorlogsvis

Ik heb toch wel bewondering voor de Fransen die hun verantwoordelijkheid nemen,terwijl heel Europa alweer aan het toekijken was hoe moslim extremisten en Touareg (ex khadaffie sympathisanten) Mali willen veroveren. Vergeet niet dat de Fransen militaire interventie in Libie ook hebben doorgedrukt en het voortouw namen. Voor de rest natuurlijk zijn het geen sympathieke gasten die Franzozen maar ze doen het toch maar.

Lex

Extremisten bedreigen Fransen vanwege Mali

BAMAKO - Fransen worden bedreigd vanwege de Franse militaire interventie in Mali. Een lid van de extremistische strijdgroep Ansar Dine, Sanda Ould Boumanae zei zaterdag dreigend: ,,Er zijn consequenties, niet alleen voor Franse gijzelaars, maar ook voor Franse burgers waar ze zich ook in de islamitische wereld bevinden".

Ansar Dine is een van de extremistische bendes die het noordoosten van Mali in handen hebben gekregen. Er worden acht Fransen gegijzeld door de extremisten en smokkelaars die een puriteinse versie van de islam als rechtvaardiging voor hun terreur aanvoeren.

Anser Dine heeft de streek van Kidal, 1230 kilometer ten noordoosten van Bakamo, de hoofdstad van Mali, in zijn greep. Frankrijk bombardeerde extremisten in het ontoegankelijke noordoosten zaterdag voor de tweede achtereenvolgende dag.

Telegraaf,
za 12 jan 2013, 17:40

Elzenga

Opération Serval
......................
During the 12. January french ground troups are on the way to Bamako. They include elements ot the 21e régiment d'infanterie marine de Fréjus (21e RIMa)(21st Marine Infantry Regiment) and a peloton of légionnaires of the 1er Régiment Étranger de Cavalerie d'Orange (1st Foreign Cavalry Regiment) (1er REC) [10].

http://en.wikipedia.org/wiki/Op%C3%A9ration_Serval

en foto's.....
https://t.co/dC5r6REE

Lex


Lex

Op de website van het Franse Ministerie van Defensie, staat een artikel over de inzet van personeel & materieel. Het is wel in het Frans. Zie:
http://www.defense.gouv.fr/operations/actualites/mali-lancement-de-l-operation-serval