Kwestie Venezuela - Nederlandse Antillen

Gestart door KapiteinRob, 18/09/2005 | 09:11 uur

KapiteinRob

Citaat van: EaGletje op 08/03/2006 | 21:29 uur
Het zijn B61's vrijvallende atoombommen.

Het zijn volgens mij Amerikaanse atoombommen; die kunnen we niet even uit het rek halen en op Caracas droppen. Dat laatste moet je ook niet willen!

EaGletje

;) die wapens liggen inderdaad op volkel. Het zijn B61's vrijvallende atoombommen. 311 & 312 squadron F-16's zijn aangepast om ze te droppen. wapens zijn geen probleem, we hebben ronde de 200 Aim-9s en 200 Aim-120's, en Air  to ground wapens kunnen we zo bijbestelle, tijdens kosovo hebben we ook een snel 36 Maverick rakette bestelt en laten leveren

oud_zijde

het is alleen jammer dat de vliegvelden op de Antillen niet genoeg vliegtuigen kunnen huizen om een permanente aanwezigheid boven alledrie de eilanden (aruba, Bonaire, Curacao) te realiseren, laat staan een luchtoverwicht tijdens een evt invasie

het zijn geen strategische bommenwerpers, als er een grote vloot aankomt dan zijn de bommen op een gegeven moment op en zullen ze moeten landen. Die dingen worden dus gewoon op de grond in brand geschoten!

mjah wat ik zou doen is alle beschikbare manschappen een vuurwapen geven (incl. Antilliaanse militie) en terugtrekken naar 1 van de eilanden, en die tot de laatste kogel laten verdedigen ... dan moet de politiek wel reageren (escaleren) als ze s'middags wakker worden en de krant gaan lezen.
je zou op dat moment bv direct 1 mariniers bataljon in kunnen vliegen en een amphibische landingsgroep gereed maken om uit te varen.

of gewoon die kernbommen die volgens de peaceniks op Volkel liggen inpikken en bij Chavez in de achtertuin afleveren ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ros

#107
Citaat van: EaGletje op 08/03/2006 | 19:54 uur
als we daar F-16's ter plaatsen zouden krijgen maken de venezuelanen weinig kans... kun F-16's kunnen alleen Aim-9's inzetten.. (oude aim-9's) bereik eff 5km air to ground kunnen ze ongeleide bommen inzetten. Onze F-16's kunnen Gbu-10/12/24 inzetten, clusterwapens, mavericks, Agm-88 harm anti radar raketten... ongeleide wapens.. veel nieuwere Sidewinders, en amraam's Bereik 50-60km... ook zijn de radar, de stoorzender en de tegenmaatregels veel effectiever dan die van venuzela. Kdc-10's zijn dan aardig lastig neer te halen.. omdat ze op een afstand blijven en er altijd wel F-16's airborn zullen zijn, en voordat de F-16A's binnebereik kunne zijn... zijn onze F-16's er al een tijdje gearriveerd... ook heeft venuzela niet echt een sam bereiging voor onze F-16's. onze Partriot wel voor hun toestellen. we zouden een aantal Apache's meekunnen sturen met de Rotterdam, dan maken hun grondtroep weinig kans... het probleem is natuurlijk of ze mogen ingrijpen  :-\ onze regering kennende..

EaGletje,

Gaarne wat meer aandacht bij het opstellen van je postings. Hoofdletters, zinnen e.d. Voor de gemiddelde forummer, die niet zoveel kennis van vliegtuigen en aanverwante systemen heeft, is dit bijna niet te lezen.

Alvast dank,

Ros

EaGletje

als we daar F-16's ter plaatsen zouden krijgen maken de venezuelanen weinig kans... kun F-16's kunnen alleen Aim-9's inzetten.. (oude aim-9's) bereik eff 5km air to ground kunnen ze ongeleide bommen inzetten. Onze F-16's kunnen Gbu-10/12/24 inzetten, clusterwapens, mavericks, Agm-88 harm anti radar raketten... ongeleide wapens.. veel nieuwere Sidewinders, en amraam's Bereik 50-60km... ook zijn de radar, de stoorzender en de tegenmaatregels veel effectiever dan die van venuzela. Kdc-10's zijn dan aardig lastig neer te halen.. omdat ze op een afstand blijven en er altijd wel F-16's airborn zullen zijn, en voordat de F-16A's binnebereik kunne zijn... zijn onze F-16's er al een tijdje gearriveerd... ook heeft venuzela niet echt een sam bereiging voor onze F-16's. onze Partriot wel voor hun toestellen. we zouden een aantal Apache's meekunnen sturen met de Rotterdam, dan maken hun grondtroep weinig kans... het probleem is natuurlijk of ze mogen ingrijpen  :-\ onze regering kennende..

KapiteinRob

Citaat van: maxhavelaar op 25/10/2005 | 10:37 uur
;)voor dat we echt afdrijven over de taliban

denk ik dat Nederland met haar onderzeeboten de olie export vanuit venezuela kan blokkeren

Nou, dan zijn we meteen weer terug in de discussie, want: zie jij de Nederlandse regering al opdracht geven om een torpedo op een tanker af te vuren? Zeker als die (en dat zijn volgens mij de meeste tankers) niet onder Venezuelaanse vlag varen.....

Trouwens, van die "(ruwe) olie-export" waar je het over hebt, zijn de raffinaderijen op Curacao en Aruba voor 100% afhankelijk. Dus een blokkade van tankers betekent meteen een stevig probleem op voornoemde eilanden!

Ros

Citaat van: maxhavelaar op 25/10/2005 | 10:37 uur
;)voor dat we echt afdrijven over de taliban

denk ik dat Nederland met haar onderzeeboten de olie export vanuit venezuela kan blokkeren

Hoe ?. Tanker kelderen................. :o

maxhavelaar

;)voor dat we echt afdrijven over de taliban

denk ik dat Nederland met haar onderzeeboten de olie export vanuit venezuela kan blokkeren

KapiteinRob

Citaat van: Kapitein Rob op 24/10/2005 | 05:22 uur
Er zal best zoiets als een middenweg zijn......

En hier hebben we de middenweg:

Citaat van: oud_zijde op 24/10/2005 | 11:44 uur
nee je moet een gat graven en de doden erin gooien, gat dicht gooien en markeren als zijnde vijandelijke strijders of wat dan ook en doorgeven aan het oppercommando voor evt repatriering/identificatie van de mannen na de oorlog

Zik

Citaat van: oud_zijde op 24/10/2005 | 17:23 uur
ik zie niet in hoe zo'n 'terrorist' die is doodgeschoten maar wel netjes is begraven zijn zin heeft gekregen  :2funny:

Volgensmij heb jij het verkeerde onderwerp verbonden met mijn uitspraak hehe.

oud_zijde

ik zie niet in hoe zo'n 'terrorist' die is doodgeschoten maar wel netjes is begraven zijn zin heeft gekregen  :2funny:
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Zik

Citaat van: Dennis123 op 24/10/2005 | 16:12 uur
Citaat van: Zik op 24/10/2005 | 13:51 uur
Citaat van: Dennis123 op 24/10/2005 | 00:00 uur
Citaat van: Sine Pari op 23/10/2005 | 22:18 uur
CitaatMaar ik geloof dat we afdwalen....  :-[
Mijn excusses voor het afdwalen, maar wou toch nog even reageren.
CitaatVijf Amerikaanse militairen staan om de brandende Taliban heen. Zij bespotten hun kameraden als 'laffe honden' die te bang zouden zijn de lijken op te halen. bron nu.nl

En dit zal de plechtige uitvaart procedure zijn geweest......................
Wie zegt dat het lijken verbranden van een paar camel-jockeys plechtig moet gebueren? Deze (camel-jockeys)hebben er zelf ook geen probleem bij om "onglovige" met name Amerikanen omtebrengen! Ik zelf zou deze vebranding ook gebruikt hebben als Psychologische oorlogsvoering. He, als ik ze daarmee uit hun hol kan lokken, who gives a shit. Als ik dan al zo een vies werk als lijken verbranden moet doen (wel eens een verbrand lijk geroken en gezien? niet echt lekker.), kan ik het net zo goed de tijd gebruiken om de tegenstander te demoraliseren en/of af te zijken. Maar ja het gaat het hier natuurlijk om vredeliefende Tango's en niet om een Amerikaanse soldaat, deze kan natuurlijk zonder pardon door de straten van Mogadishu gesleept worden, of om een paar medewerkers van Blackwater (waren ook Amerikanen) die verbrand en daarna geknuppelt, bepist en aan de brug opgehangen kunnen worden. Apocalypse Now; [Colonel Walter E. Kurtz]We train young men to drop fire on people. But their commanders won't allow them to write "fuck" on their airplanes because it's obscene![/Colonel Walter E. Kurtz]

Moet je dan kwaad met kwaad beantwoorden?

Maar wat denk je dat er dan gebeurt als je dat NIET doet?

Dan geef je daarmee tenminste geen voeding aan die terroristen voor hun propaganda. En schop je de andere moslimlanden(lees radicaliserende bevolking) niet tegen de benen.

Nee, maar dan geef je hun wel hun zin... en dat moet je niet doen. Je moet niet toe gaan geven aan terroristen, daar zal nog erger misbruik van gemaakt gaan worden..

Dennis123

Citaat van: Zik op 24/10/2005 | 13:51 uur
Citaat van: Dennis123 op 24/10/2005 | 00:00 uur
Citaat van: Sine Pari op 23/10/2005 | 22:18 uur
CitaatMaar ik geloof dat we afdwalen....  :-[
Mijn excusses voor het afdwalen, maar wou toch nog even reageren.
CitaatVijf Amerikaanse militairen staan om de brandende Taliban heen. Zij bespotten hun kameraden als 'laffe honden' die te bang zouden zijn de lijken op te halen. bron nu.nl

En dit zal de plechtige uitvaart procedure zijn geweest......................
Wie zegt dat het lijken verbranden van een paar camel-jockeys plechtig moet gebueren? Deze (camel-jockeys)hebben er zelf ook geen probleem bij om "onglovige" met name Amerikanen omtebrengen! Ik zelf zou deze vebranding ook gebruikt hebben als Psychologische oorlogsvoering. He, als ik ze daarmee uit hun hol kan lokken, who gives a shit. Als ik dan al zo een vies werk als lijken verbranden moet doen (wel eens een verbrand lijk geroken en gezien? niet echt lekker.), kan ik het net zo goed de tijd gebruiken om de tegenstander te demoraliseren en/of af te zijken. Maar ja het gaat het hier natuurlijk om vredeliefende Tango's en niet om een Amerikaanse soldaat, deze kan natuurlijk zonder pardon door de straten van Mogadishu gesleept worden, of om een paar medewerkers van Blackwater (waren ook Amerikanen) die verbrand en daarna geknuppelt, bepist en aan de brug opgehangen kunnen worden. Apocalypse Now; [Colonel Walter E. Kurtz]We train young men to drop fire on people. But their commanders won't allow them to write "fuck" on their airplanes because it's obscene![/Colonel Walter E. Kurtz]

Moet je dan kwaad met kwaad beantwoorden?

Maar wat denk je dat er dan gebeurt als je dat NIET doet?

Dan geef je daarmee tenminste geen voeding aan die terroristen voor hun propaganda. En schop je de andere moslimlanden(lees radicaliserende bevolking) niet tegen de benen.

Zik

Citaat van: Dennis123 op 24/10/2005 | 00:00 uur
Citaat van: Sine Pari op 23/10/2005 | 22:18 uur
CitaatMaar ik geloof dat we afdwalen....  :-[
Mijn excusses voor het afdwalen, maar wou toch nog even reageren.
CitaatVijf Amerikaanse militairen staan om de brandende Taliban heen. Zij bespotten hun kameraden als 'laffe honden' die te bang zouden zijn de lijken op te halen. bron nu.nl

En dit zal de plechtige uitvaart procedure zijn geweest......................
Wie zegt dat het lijken verbranden van een paar camel-jockeys plechtig moet gebueren? Deze (camel-jockeys)hebben er zelf ook geen probleem bij om "onglovige" met name Amerikanen omtebrengen! Ik zelf zou deze vebranding ook gebruikt hebben als Psychologische oorlogsvoering. He, als ik ze daarmee uit hun hol kan lokken, who gives a shit. Als ik dan al zo een vies werk als lijken verbranden moet doen (wel eens een verbrand lijk geroken en gezien? niet echt lekker.), kan ik het net zo goed de tijd gebruiken om de tegenstander te demoraliseren en/of af te zijken. Maar ja het gaat het hier natuurlijk om vredeliefende Tango's en niet om een Amerikaanse soldaat, deze kan natuurlijk zonder pardon door de straten van Mogadishu gesleept worden, of om een paar medewerkers van Blackwater (waren ook Amerikanen) die verbrand en daarna geknuppelt, bepist en aan de brug opgehangen kunnen worden. Apocalypse Now; [Colonel Walter E. Kurtz]We train young men to drop fire on people. But their commanders won't allow them to write "fuck" on their airplanes because it's obscene![/Colonel Walter E. Kurtz]

Moet je dan kwaad met kwaad beantwoorden?

Maar wat denk je dat er dan gebeurt als je dat NIET doet?

Ros

Citaat van: Kapitein Rob op 24/10/2005 | 05:22 uur
Citaat van: Dennis123 op 24/10/2005 | 00:00 uur
Moet je dan kwaad met kwaad beantwoorden?

het blijft tuig van de richel waar we het over hebben, toch?.

De Taliban zullen ook de andere kant zien als tuig van de richel. Een domme actie van de VS die op de TV komt versterkt dit alleen maar en versterkt zo ook de positie van de Taliban.

Maar.........wij hebben het over een mogelijke invasie vanuit Curacao.