Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

Ronald Elzenga

Citaat van: Lex op 02/07/2017 | 00:10 uur
Heren, uw discussie voegt voor zover ik nu moet lezen geen waarde toe aan hetgeen waar dit topic over gaat. De discussie lijkt wederom meer te gaan in de richting in het persoonlijke. Dit is niet in het belang van de Forum.
Dus: gaarne on-topic.

Lex
Algeheel beheerder

Met alle respect. Maar ik ben een bloedserieuze en inmiddels ook door een aantal direct betrokkenen bij dit project gewaardeerde polemoloog en analist. Anderen hier vinden mij niks. Prima! Maar ik weiger hier belachelijk gemaakt te worden als ook copycat gedrag te zien hier en elders. Als beheerders het dan bij een waarschuwing laten maar bewuste laatdunkende bijdragen gewoon laten staan zal ik mezelf moeten verdedigen. Negeren blijkt niet voldoende te werken. 

Ronald Elzenga

#3271
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 00:07 uur
Ik verwacht en denk....en eisen die JIJ voorbij hebt zien komen... de eisen zijn geclassificeerd en zullen zeker niet publiekelijk met jou gedeeld worden en al helemaal niet jou worden besproken.
De precieze eisen zijn nog wel geheim ja, maar de visie en ambitieniveau van Noorwegen en Duitsland niet. Voor mij is het dan 1+1=2...voor jou blijkbaar vaagheid troef.
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 00:07 uurVoor de laatste keer een 2000 tonnen ontbeerd het voortzettingsvemogen wat de KM nodig denkt te hebben, wie ben jij om onze marine kansarm te willen maken...
Wie ben jij om te bepalen wat de visie en ambitieniveau van Nederland wordt in de komende 4 jaar? En iedereen die daar niet mee eens is, ondanks hele zorgvuldige afwegingen, belachelijk te maken?
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 00:07 uurHeb je aandelen thyssenkrupp marine systems gekocht?
Ik niet, jij wel je belangen richting Damen en andere betrokken bedrijven en organisaties. Maakt de discussie in deze fase een stuk eerlijker als dat gewoon open en duidelijk is. Al is voor mij voldoende dat jij gewoon je eigen voorkeur en zienswijze in deze hebt. Die ik respecteer! Maar dat is 0,0 een rechtvaardiging vind ik om mijn zienswijze, ja zelfs mijn persoon belachelijk te maken. Mogelijk ook richting direct betrokkenen. Dus tja..dan spelen we het harder. Jouw keuze!

Ronald Elzenga

#3270
Citaat van: walter leever op 02/07/2017 | 00:05 uur
Lijkt me nogal logisch dat die NG(ik neem aan Next generation  ;) )meer zal kunnen als de huidige 212,anders hoef je er niet aan te beginnen,toch?

Maar dan blijft mijn vraag;"Vanwaar denk je dan dat die op gelijke hoogte zullen zijn(qua kunnen) als de Walrus?"  (zou ik graag willen weten,daarom dus)

En praten we dus over echte blauw water schuitjes?

Verder wou ik 't hierbij laten. :-*
Ik heb nergens en nooit beweer dat de 212NG op gelijke hoogte zal komen met de huidige Walrus in alle capaciteiten. Ik heb alleen gesteld dat hij het door StrataNL genoemde traject denk ik wel aankan en dat de capaciteiten heel geschikt zullen zijn voor Nederland..binnen de door mij gepropageerde visie en ambitieniveau (en dus defensiebudget)!

Daar kun je anders over denken, maar dan hoor ik graag jouw visie en ambitieniveau. Die van de Marine zijn bekend, die van Damen ook, die van Jurien is nog steeds erg vaag..maar ik neem even aan dat hij in deze de Marine-versie onderschrijft. Doe jij dat ook? Zo ja, dan is het verschil in voorkeur duidelijk, maar zegt dit bitter weinig over wie er gelijk heeft of niet in deze. Aangezien we de nieuwe visie en ambitieniveau van de komende regering nog niet weten. Daar zal alles vanaf hangen in deze.

Of de Marine moet zijn eigen voorkeur er net als de Luchtmacht deed bij de Apache en F-35 doorheen willen drukken...met allerlei informatie- en besluitvormings-trucjes en manipulaties en het zelf of door "fans" zwart maken van critici. Maar dat hoop ik nog steeds van niet. Ik dacht tot nu toe dat dit alleen een naar trekje van de Luchtmacht was. Laat dat aub zo blijven.

walter leever

#3269
Citaat van: Lex op 02/07/2017 | 00:10 uur
Heren, uw discussie voegt voor zover ik nu moet lezen geen waarde toe aan hetgeen waar dit topic over gaat. De discussie lijkt wederom meer te gaan in de richting in het persoonlijke. Dit is niet in het belang van de Forum.
Dus: gaarne on-topic.

Lex
Algeheel beheerder


Lex,je hebt helemaal gelijk,echter

Deze meneer loopt al ik weet niet hoelang te "melken" over het feit dat we,omwille van 't strategisch belang/samenwerking beter af zijn met Duits materiaal(op sub gebied),terwijl vele van ons hem er al ontelbare keren op hebben gewezen dat het materiaal wat deze meneer voorstaat,of aanbeveeld zo je wilt,niet geschikt is voor hetgeen onze OZD er mee wil kunnen.

Als 't echter zo zou zijn dat ik(en anderen),maar laat ik bij mezelf blijven,iets gemist heb(ben),qua capabillities,dan zou ik dat graag willen weten,vandaar mijn vraag. ;)

mvrgr,walter

ps,laat duidelijk zijn dat ik geen scheeps/sub ontwerper ben,maar dat ik een klein beetje kennis heb van 't geen onze OZD ermee wil kunnen.

Lex

Heren, uw discussie voegt voor zover ik nu moet lezen geen waarde toe aan hetgeen waar dit topic over gaat. De discussie lijkt wederom meer te gaan in de richting in het persoonlijke. Dit is niet in het belang van de Forum.
Dus: gaarne on-topic.

Lex
Algeheel beheerder


Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/07/2017 | 00:07 uur
Heb je aandelen thyssenkrupp marine systems gekocht?

Nee erger nog hij is agent van n thyssenkrupp marine systems.  :devil:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:52 uur
Er is over de Noors-Duitse 212NG specificaties nog niks openbaar bekend zover ik weet. Dus knap dat jij al wist dat hij het Walrus-traject niet zou aankunnen. Op basis van de eisen die ik in de loop der jaren voorbij heb zien komen verwacht ik dat de NG op dit terrein meer gaat kunnen dan de huidige Duitse en Italiaanse 212s. En denk ik dat traject dus wel zou aankunnen. Nog even zonder afweging of dat een harde voorwaarde cq eis is. Zonder heldere nieuwe visie en ambitieniveau van het nieuwe kabinet valt daar namelijk nog weinig over te zeggen. En hebben we het dus alleen over wensen...van de Marine..van jou..en van mij.

Ik verwacht en denk....en eisen die JIJ voorbij hebt zien komen... de eisen zijn geclassificeerd en zullen zeker niet publiekelijk met jou gedeeld worden en al helemaal niet jou worden besproken.

Voor de laatste keer een 2000 tonnen ontbeerd het voortzettingsvemogen wat de KM nodig denkt te hebben, wie ben jij om onze marine kansarm te willen maken...

Heb je aandelen thyssenkrupp marine systems gekocht?

walter leever

#3265
Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:52 uur
Er is over de exacte Noors-Duitse 212NG specificaties nog niks openbaar bekend zover ik weet. Dus knap dat jij al wist dat hij het Walrus-traject niet zou aankunnen. Op basis van de eisen die ik in de loop der jaren voorbij heb zien komen verwacht ik dat de NG op dit terrein meer gaat kunnen dan de huidige Duitse en Italiaanse 212s. En denk ik dat zij dat traject dus wel zou aankunnen. Nog even zonder afweging of dat een harde voorwaarde cq eis is of niet. Zonder heldere nieuwe visie en ambitieniveau van het nieuwe kabinet valt daar namelijk nog weinig over te zeggen. En hebben we het dus alleen over wensen...van de Marine..van Damen...van jou..en van mij.

Lijkt me nogal logisch dat die NG(ik neem aan Next generation  ;) )meer zal kunnen als de huidige 212,anders hoef je er niet aan te beginnen,toch?

Maar dan blijft mijn vraag;"Vanwaar denk je dan dat die op gelijke hoogte zullen zijn(qua kunnen) als de Walrus?"  (zou ik graag willen weten,daarom dus)

En praten we dus over echte blauw water schuitjes?

Verder wou ik 't hierbij laten. :-*

Ronald Elzenga

#3264
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/07/2017 | 23:46 uurIk heb nihil persoonlijke belangen en jij lijkt echt de weg kwijt, stop met kraaien van onzin en hou je bij zaken waar je wel kennis van hebt en benoem zeker geen feiten die fictie zullen zijn.

De Duitsers en de Noren zijn met hun onderzeeboten nauwelijks actief te nomen buiten hun comfort-zone, en blue water behoord voor hun subs nu eenmaal NIET tot die categorie.

Schoenmaker blijf bij je leest of ga anders terug naar de kinderdagopvang!
Dat zegt iemand die in beide zaken wel belangen heeft :-*. Je pogingen vind ik bij vlagen erg grappig, maar weinig steekhoudend en nogal op de man gespeeld. Een zwaktebod wat mij betreft. Je zakt flink door het ijs zo. Al was het maar omdat de betrokkenen mij een veel genuanceerder beeld schetsen dan jij hier doet. Waarin (ook) mijn voorkeur daar nog steeds heel duidelijk in beeld is en daar zelfs nog hard aan wordt gewerkt om die te realiseren. Dus tja..zou je bronnen nog maar eens checken Jurrien. Of verkondig je hier vooral je eigen voorkeur? Gezien je belangen lijkt mij dat van wel.

Ronald Elzenga

#3263
Citaat van: StrataNL op 01/07/2017 | 23:36 uur
Ik doel op de info wat we nu weten... met andere woorden; ik heb nog geen info gezien die het tegendeel bewijzen. Mocht je dat wel hebben hoor ik het graag  8)
Er is over de exacte Noors-Duitse 212NG specificaties nog niks openbaar bekend zover ik weet. Dus knap dat jij al wist dat hij het Walrus-traject niet zou aankunnen. Op basis van de eisen die ik in de loop der jaren voorbij heb zien komen verwacht ik dat de NG op dit terrein meer gaat kunnen dan de huidige Duitse en Italiaanse 212s. En denk ik dat zij dat traject dus wel zou aankunnen. Nog even zonder afweging of dat een harde voorwaarde cq eis is of niet. Zonder heldere nieuwe visie en ambitieniveau van het nieuwe kabinet valt daar namelijk nog weinig over te zeggen. En hebben we het dus alleen over wensen...van de Marine..van Damen...van jou..en van mij.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:34 uur
Nee hoor..dat zal gewoon een feit zijn, omdat ook de Noren en Duitsers op de Atlantische Oceaan zeer actief willen blijven..en niet alleen aan de randen daarvan. Maar goed, jij hebt belangen bij de alleingang, ik niet. Niet bij de alleingang, niet bij een keuze voor de Noors-Duitse alliantie, niet bij een keuze voor de Franse kandidaat..of keuze voor de Spaanse variant. Dus tja..

Ik heb nihil persoonlijke belangen en jij lijkt echt de weg kwijt, stop met kraaien van onzin en hou je bij zaken waar je wel kennis van hebt en benoem zeker geen feiten die fictie zullen zijn.

De Duitsers en de Noren zijn met hun onderzeeboten nauwelijks actief te nomen buiten hun comfort-zone, en blue water behoord voor hun subs nu eenmaal NIET tot die categorie.

Schoenmaker blijf bij je leest of ga anders terug naar de kinderdagopvang!

A.J.

#3261
Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:30 uur
Ben ik benieuwd naar die info. Ik heb die nog niet zien langskomen namelijk.

Kom zelf maar met de info dat het wel zo zou zijn. Of moeten je voor de zoveelste keer weer eens geloven op je blauwe ogen?

Of is het weer eens info van die "geheime" bronnen van je?

StrataNL

Citaat van: Ronald Elzenga op 01/07/2017 | 23:30 uur
Ben ik benieuwd naar die info. Ik heb die nog niet zien langskomen namelijk.
Ik doel op de info wat we nu weten... met andere woorden; ik heb nog geen info gezien die het tegendeel bewijzen. Mocht je dat wel hebben hoor ik het graag  8)
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ronald Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 01/07/2017 | 23:28 uur
Vooringenomen aanname die hoogst onwaarschijnlijk is.... ze je Duitse petje nu een af, je maakt je zelf volledig ongeloofwaardig.
Nee hoor..dat zal gewoon een feit zijn, omdat ook de Noren en Duitsers op de Atlantische Oceaan zeer actief willen blijven..en niet alleen aan de randen daarvan. Maar goed, jij hebt belangen bij de alleingang, ik niet. Niet bij de alleingang, niet bij een keuze voor de Noors-Duitse alliantie, niet bij een keuze voor de Franse kandidaat..of keuze voor de Spaanse variant. Dus tja..

Ronald Elzenga

Citaat van: StrataNL op 01/07/2017 | 23:22 uur
Volgens de info die nu bekend is die ook niet.
Ben ik benieuwd naar die info. Ik heb die nog niet zien langskomen namelijk.