Merkava 4 will be exported

Gestart door DvdW, 08/06/2014 | 11:49 uur

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 10/06/2014 | 23:13 uur
Juist de beste manier zo heb je tenminste geen verkoop praatjes van fabrikanten, de praktijk zal uitwijzen wat de beste tank is.

Natuurlijk....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 10/06/2014 | 23:06 uur
Ik stel voor om de Merkava 4 en de Leopard II A7+ als drones tegen elkaar in te zetten en dan van de winnaar 60 stuks te bestellen of te leasen.


Maar aangezien we het hier niet over NL hebben....

Ace1

Citaat van: Nikehercules op 10/06/2014 | 23:09 uur
Wat een enorm slechte manier om de meest geschikte kandidaat te bepalen.

Juist de beste manier zo heb je tenminste geen verkoop praatjes van fabrikanten, de praktijk zal uitwijzen wat de beste tank is.

Nikehercules

Citaat van: Ace1 op 10/06/2014 | 23:06 uur
Ik stel voor om de Merkava 4 en de Leopard II A7+ als drones tegen elkaar in te zetten en dan van de winnaar 60 stuks te bestellen of te leasen.


Wat een enorm slechte manier om de meest geschikte kandidaat te bepalen.

Ace1

Ik stel voor om de Merkava 4 en de Leopard II A7+ als drones tegen elkaar in te zetten en dan van de winnaar 60 stuks te bestellen of te leasen.

dudge

Citaat van: DvdW op 10/06/2014 | 22:31 uur
Daarnaast hebben zij sinds 2007 beschikking over de Olifant Mk.2. Deze zullen nu nog wel niet direct vervangen gaan worden...

Is ook nog wel wat over te zeggen, maar is voer voor een ander topic.

Een kandidaat zou Cyprus nog kunnen zijn. Lijkt me echter onwaarschijnlijk gezien hun grote aantal redelijk nieuwe T80's en gebrek aan financiële middelen.

DvdW

Citaat van: Thomasen op 10/06/2014 | 21:58 uur
Ik had er wel aan gedacht, maar de dagen dat zij warme banden hadden liggen al weer even achter ons inderdaad. Lijkt me geen waarschijnlijke kandidaat.
Daarnaast hebben zij sinds 2007 beschikking over de Olifant Mk.2. Deze zullen nu nog wel niet direct vervangen gaan worden...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

dudge

Citaat van: DvdW op 10/06/2014 | 21:52 uur
Niet gek, 1 vd voorwaarde is dat de klant een nauwe (militaire) band met Israël heeft. En dan valt Zuid-Afrika af.

Ik had er wel aan gedacht, maar de dagen dat zij warme banden hadden liggen al weer even achter ons inderdaad. Lijkt me geen waarschijnlijke kandidaat.

DvdW

Citaat van: Oorlogsvis op 10/06/2014 | 17:11 uur
Gek dat niemand trouwens aan Zuid-Afrika denkt...die willen ook graag hun Olifant vervangen
Niet gek, 1 vd voorwaarde is dat de klant een nauwe (militaire) band met Israël heeft. En dan valt Zuid-Afrika af.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Oorlogsvis

#25
Colombia zou kunnen ..ze waren jaren geleden ook al bezig met het kijken naar tanks..de banden met Israel zijn warm..hun persoonlijke handewapens zijn Galil's en Tavor's...ze hebben dus goeie banden met de Israeli's. De regio's die grenzen aan Venezuala zijn prima te gebruiken voor tank optreden hoor niet alles is bergachtig of jungle....de Llanos....is bijna vlak te noemen.

Gek dat niemand trouwens aan Zuid-Afrika denkt...die willen ook graag hun Olifant vervangen

dudge

Citaat van: Elzenga op 09/06/2014 | 22:02 uur
Georgie maybe....maar ook de aanschaf van een flinke partij Russische tanks en IFVs door Venezuela werd al bekritiseerd wegens ongunstige terrein en klimaat-omstandigheden daar. Het gaat hier dus veel meer om (machts)symboliek en daaraan gekoppelde wapenwedloop tussen beide landen. Daar gaat ook Colombia in mee. Krijgt daarbij veel support en wapens van Israël. Met waarschijnlijk groen licht vanuit Washington, Colombia's primaire bondgenoot.

Tanks zijn in bijna elk land wel nuttig. Vraag is alleen welke prioriteit het moet krijgen. En dat lijkt me in Colombia gewoonweg laag, maar niet uit te sluiten.

Elzenga

#23
Citaat van: DvdW op 09/06/2014 | 22:04 uur
belangrijke kanttekening hierbij is dat er in het artikel staat dat het hier gaat om een land dat een lange en goede relatie met Israël heeft op het gebied van veiligheid.....
Georgië en Colombia hebben dat beiden...
En ten aanzien van Colombia doet Israel dat met nog een reden...Iran..
http://en.wikipedia.org/wiki/Colombia%E2%80%93Israel_relations

DvdW

belangrijke kanttekening hierbij is dat er in het artikel staat dat het hier gaat om een land dat een lange en goede relatie met Israël heeft op het gebied van veiligheid.....
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Elzenga

Citaat van: Poleme op 09/06/2014 | 21:38 uur
.....

Terug naar de Merkava 4.  Gezien het berg landschap in Colombia.  Houdt ik het op een land op het Noordelijk halfrond, welke last heeft van een Beer die zijn territorium wil uitbreiden.  ;)
Georgie maybe....maar ook de aanschaf van een flinke partij Russische tanks en IFVs door Venezuela werd al bekritiseerd wegens ongunstige terrein en klimaat-omstandigheden daar. Het gaat hier dus veel meer om (machts)symboliek en daaraan gekoppelde wapenwedloop tussen beide landen. Daar gaat ook Colombia in mee. Krijgt daarbij veel support en wapens van Israël. Met waarschijnlijk groen licht vanuit Washington, Colombia's primaire bondgenoot.

dudge

#20
Citaat van: Poleme op 09/06/2014 | 21:38 uur
Venezuela had ooit een van de beste luchtmachten op het Westelijk halfrond.  Hugo Chavez komt aan de macht en sindsdien is dit krijgsmachtdeel flink in verval geraakt.  Ze kunnen nog zulke mooie Sukhoi jachtvliegtuigen hebben, het zijn hem die 2-voeters, die altijd nog de doorslag geven.  Hoe zal het bij de marine en landmacht zijn?  Daarnaast wordt Venezuela geteisterd door veel politiek geweld, welke sinds jaren niet zo ernstig is geweest, een inflatie van 56,2 % en een tekort aan voedsel.

Terug naar de Merkava 4.  Gezien het berg landschap in Colombia.  Houdt ik het op een land op het Noordelijk halfrond, welke last heeft van een Beer die zijn territorium wil uitbreiden.  ;)

Ik heb ook zitten denken aan alternatieven.
Genoemd is, via google translate, dat het gaat om een betrouwbare partner, waarbij de kans zee klein is dat technologie in vijandige handen valt.
Een Europees land zou kunnen, maar kans lijkt me groter dat die voor Leopard stocks gaan. Arabische landen zijn sowieso af te schrijven. Van Azie is de vraag, voor veel landen zal het te duur zijn, de rest heeft doorgaans al nieuwe stocks. Taiwan zal ze willen, maar wordt door Israel niet meer erkend.
India heeft een eigen MBT ontwikkeld. Filipijnen hebben het geld niet.

maw, het kan dus alle kanten nog op.