Opvolging Alkmaar klasse

Gestart door Harald, 30/10/2014 | 10:19 uur

Stoonbrace

We zouden ook gewoon beter FREMM met een BENE uitrusting kopen.

Flyguy

Citaat van: Huzaar1 op 17/12/2019 | 11:33 uur
Zou bizar zijn als straks de gehele vloot op apegapen ligt behalve die 6 verschrikkelijle franse apparaten. :cute-smile:

Dat is ook precies wat er gaat gebeuren.

Huzaar1

Zou bizar zijn als straks de gehele vloot op apegapen ligt behalve die 6 verschrikkelijle franse apparaten. :cute-smile:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Poleme

Citaat van: Parera op 17/12/2019 | 08:40 uur
Wat NG hier dus eigenlijk zegt is dat ze nu alleen nog maar het LARS aan het ontwikkelen zijn en dat het scheepsontwerp later komt (2020). Ik heb het idee dat de tijdslijn alweer wat verder opgeschoven is met de kiellegging niet later dan 23 Mei 2024. :hrmph:

Alles bij elkaar komt de eerste dus (volgens huidige planning) rond 2025 - 2026 in dienst als alles goed verloopt.
De Naval Group heeft eerst diverse Launch And Recovery Systems onderzocht.  Waaronder een slipway; diverse aangepaste (telescoop) kranen, davits en wat zij een "pivoting (= draaiende of roterende ) davit" noemen.  De "pivoting davit" kwam hier als beste LARS uit de bus.

Nu schijnt het dat Naval Group volgens eigen zeggen al flink wat reken, teken en test werk aan hun ontwerp verricht heeft.  De in jouw link getoonde watertank proeven gingen dan ook alleen maar om te kijken of de LARS ook goed werkt in ruwe zee.  En of de UAV's in deze omstandigheden ook nog goed in te zetten zijn.

Tot nu toe zou er ook helemaal geen sprake zijn van vertraging. 
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 17/12/2019 | 10:34 uur
Welnee, Nederland is aardig bewust want we doen dit nu eenmaal niet alleen en we leveren niet aan ons alleen. Dergelijke berichtgeving zonder de Belgen daarin mee te nemen zou voor Damen in een sessie 'gooijeeigenruitenin' aflopen.  Onzin stelling.

Het ging over de participatie, niet over de berichtgeving. Europese competitie (=afweging capaciteiten/prijs) met Belgische participatie in MCM-dossier. Nederlandse scheepsbouwer met Belgische participatie bij de fregatten. Klaar.

Huzaar1

#1811
Citaat van: Stoonbrace op 17/12/2019 | 09:03 uur
Het omgekeerde zal waar zijn voor de vervanging M-fregatten.

Welnee, Nederland is aardig bewust want we doen dit nu eenmaal niet alleen en we leveren niet aan ons alleen. Dergelijke berichtgeving zonder de Belgen daarin mee te nemen zou voor Damen in een sessie 'gooijeeigenruitenin' aflopen.  Onzin stelling.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 17/12/2019 | 09:21 uur
Dus je vreest voor vertragingen en je bent tegen een vaste deadline?

Ja en ik ben tegen een vaste deadline omdat je dan de kans hebt dat bepaalde dingen slecht of niet goed worden afgerond om de deadline te halen. Waardoor er op een later moment weer veel moet worden aangepast.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 17/12/2019 | 09:04 uur
Je hebt gelijk, die zin las ik verkeerd. Maar dan nog lijkt het langzaam, en ik ben niet zo'n fan van een 60 maanden na contract eis want dan bestaat de kans dat er dingen worden afgeraffeld om die 60 maanden te halen voor schip 1 en fouten later te herstellen.

Dus je vreest voor vertragingen en je bent tegen een vaste deadline?

Parera

#1808
Citaat van: Stoonbrace op 17/12/2019 | 08:59 uur
Delivery. Niet kiellegging.

Je hebt gelijk, die zin las ik verkeerd. Maar dan nog lijkt het langzaam, en ik ben niet zo'n fan van een 60 maanden na contract eis want dan bestaat de kans dat er dingen worden afgeraffeld om die 60 maanden te halen voor schip 1 en fouten later te herstellen.

Stoonbrace

Citaat van: Harald op 17/12/2019 | 08:49 uur
Wat mij mateloos stoort is dat er met geen woord wordt gesproken over eventuele participatie, benadering van Nederlandse bedrijven.
Ja, Marin, maar dat is ook alles
Alles is gericht op Belgie en ook alleen Belgie wordt genoemd in alles....  :hrmph:  :mad:

Het omgekeerde zal waar zijn voor de vervanging M-fregatten.

Stoonbrace

Citaat van: Parera op 17/12/2019 | 08:40 uur
Wat NG hier dus eigenlijk zegt is dat ze nu alleen nog maar het LARS aan het ontwikkelen zijn en dat het scheepsontwerp later komt (2020). Ik heb het idee dat de tijdslijn alweer wat verder opgeschoven is met de kiellegging niet later dan 23 Mei 2024. :hrmph:

Delivery. Niet kiellegging.

Harald

Citaat van: Parera op 17/12/2019 | 08:40 uur
Wat NG hier dus eigenlijk zegt is dat ze nu alleen nog maar het LARS aan het ontwikkelen zijn en dat het scheepsontwerp later komt (2020). Ik heb het idee dat de tijdslijn alweer wat verder opgeschoven is met de kiellegging niet later dan 23 Mei 2024. :hrmph:

Alles bij elkaar komt de eerste dus (volgens huidige planning) rond 2025 - 2026 in dienst als alles goed verloopt.

Het ontwerp wat nu getoond wordt lijk me vrij definitief ...

Having the MCM vessel design frozen and validated, Naval Group is now involved in the ship's engineering process.

"We reached the System Requirements Review milestone with the customer at the end of October, four months early compared to the date set in the contract. It was then a question of validating the interpretation of the 2200 technical requirements set out in the specifications ".


Harald

Citaat van: Stoonbrace op 17/12/2019 | 08:22 uur
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/12/naval-group-on-track-with-mcm-program-sets-foot-in-belgium/

Wat mij mateloos stoort is dat er met geen woord wordt gesproken over eventuele participatie, benadering van Nederlandse bedrijven.
Ja, Marin, maar dat is ook alles
Alles is gericht op Belgie en ook alleen Belgie wordt genoemd in alles....  :hrmph:  :mad:


For the industrialization part, remember that Naval Group has made a commitment to provide compensation by dealing with Belgian manufacturers for the supply of products or services. "We are currently starting consultations with the manufacturers concerned". The contribution of Belgian suppliers will begin to materialize in 2020 with the first purchase contracts, notably in the field of diesel engines


...

Naval Group's establishment on the Belgian territory will materialize in three different ways. First of all, there will be two collaborative R&D management cells with Belgian companies, start-ups and laboratories. The third location, which will ultimately be the largest, will be based on a new subsidiary created in Belgium at the end of 2019 and named Naval Group Belgium.

...

Depending on Naval Group's success in the mine-hunting market, the establishment of this new subsidiary could result in the creation of dozens of jobs in Belgium.

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 17/12/2019 | 08:22 uur
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/12/naval-group-on-track-with-mcm-program-sets-foot-in-belgium/

Wat NG hier dus eigenlijk zegt is dat ze nu alleen nog maar het LARS aan het ontwikkelen zijn en dat het scheepsontwerp later komt (2020). Ik heb het idee dat de tijdslijn alweer wat verder opgeschoven is met de kiellegging niet later dan 23 Mei 2024. :hrmph:

Alles bij elkaar komt de eerste dus (volgens huidige planning) rond 2025 - 2026 in dienst als alles goed verloopt.