actief dienende militair (mogelijk) overgelopen naar IS

Gestart door Mourning, 03/09/2015 | 11:37 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Lynxian op 13/09/2015 | 21:00 uur
En wie denk je precies dat er snel en rigoreus gaat handelen? Het gaat niet vanuit de overheid komen en als burgers het doen dan overtreden ze de wet. Dus effectief gaan we gewoon ten onder, de vraag is hoe lang het duurt. (Lees: moet ik gaan sparen voor emigratie en naar welk land ga ik dan? Want vrijwel het hele Westen is goed bezig zichzelf te vernietigen.)

Australië, Nieuw Zeeland, Canada... zo maar een idee.... zuid Amerika heeft ook wel een aantal interessante landen.

Lynxian

Citaat van: Thomasen op 04/09/2015 | 16:33 uur
Ik geloof niet dat het al te laat is, maar als we niet snel en rigoreus handelen al het dat binnenkort wel zijn.
En wie denk je precies dat er snel en rigoreus gaat handelen? Het gaat niet vanuit de overheid komen en als burgers het doen dan overtreden ze de wet. Dus effectief gaan we gewoon ten onder, de vraag is hoe lang het duurt. (Lees: moet ik gaan sparen voor emigratie en naar welk land ga ik dan? Want vrijwel het hele Westen is goed bezig zichzelf te vernietigen.)

dudge

Citaat van: A.J. op 04/09/2015 | 20:35 uur
Tsja, jarenlang hebben we binnen defensie op onze tenen moeten lopen om vooral de minderheden niet tegen het hoofd te stoten... Want owee als je iets ging vinden van iemand die zoveel keer per dag naar het oosten lag of dat er alleen varkensvlees in de gamellen zat...

En nu moeten we er op gaan letten?

Niet te vegen commissie staal etc. En de prijsontwikkeling,gezamenlijk lunchen bij paresto is ook niet standaard.

Ton de Zwart

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/09/2015 | 19:19 uur
VN... EU.... Wat een gelul allemaal. Wij zijn Nederland. Waar is onze trots en onze soevereiniteit gebleven? Echt, om ons kapot te schamen.

Einde praten, einde polderen, einde Brussel of welk instituut dan ook. Wij zijn Nederland. En wij hebben als klein landje best heel wat in ons mars, en een rijke trotse geschiedenis.

Echter hebben we al decennialang een 'volksvertegenwoordiging' bestaande uit een stel lulletjes rozenwater. Nederland is ontdaan van haar trots, en haar burgers zijn belastingbetalende zombies geworden. Het is verschrikkelijk, frustrerend, maar het is helaas wel de realiteit. Geen enkele politicus gaat op tijd het roer keren, want ze zijn allemaal te laf en het volk is allang getemd.
Ja, helemaal waar. Maar wat is het alternatief? We hebben nu eenmaal een parlementaire democratie. Dat betekent dat je na de verkiezingen niets meer te vertellen hebt en de partijen de dienst uitmaken via de marionetten in de kamer en de bedriegers in de regering.
Eén keer per 4 jaar mag je een seconde democratisch handelen met het rode potlood.

Maar het alternatief is burgeroorlog of revolutie. Op geen van beiden zitten we te wachten. Een andere weg is er helaas niet.

A.J.

Tsja, jarenlang hebben we binnen defensie op onze tenen moeten lopen om vooral de minderheden niet tegen het hoofd te stoten... Want owee als je iets ging vinden van iemand die zoveel keer per dag naar het oosten lag of dat er alleen varkensvlees in de gamellen zat...

En nu moeten we er op gaan letten?

A.J.

'Militairen moeten meer op elkaar gaan letten'

Militairen moeten goed letten op gedragsverandering bij hun collega's. Dat zegt militair deskundige Peter Wijninga van het HCSS naar aanleiding van het overlopen van een 26-jarige luchtmachtsergeant naar de Islamitische Staat in Syrië.

De oud-luchtmachtkolonel vindt dat de screening bij Defensie goed genoeg is. Militairen worden voordat ze in dienst treden gescreend en daarnaast worden ze periodiek doorgelicht. Maar ook als een militair van functie wisselt of wordt bevorderd. Maar militairen moeten meer op elkaar gaan letten, vindt Wijninga.

"Militairen maar bijvoorbeeld ook moslimgeestelijken moeten meer bewust worden van het gedrag van collega's", zegt Wijninga in EenVandaag. "Trekken ze zich meer terug, voelen ze zich niet goed in hun vel of vertonen ze afwijkend gedrag? Dat zijn signalen waarop men meer alert moet zijn."

Of de 26-jarige sergeant een gevaar vormt - mocht hij overlopen naar IS - kan Wijninga niet inschatten. "Als hij al bij gevoelige onderdelen heeft gewerkt, is het nog maar de vraag of hij bij alle informatie kan. Bovendien neemt Defensie maatregelen om de toegang te vermijden."

Een Vandaag (uitzending)

Enforcer

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 04/09/2015 | 19:57 uur
Onze Flyboys kunnen vast ook iets verzinnen.

Hoe dan ook, als het resultaat maar hetzelfde is. Zeker gezien het feit dat hij heel goed weet hoe IS met die Jordaanse piloot zijn omgegaan, en dan nog verraad plegen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Enforcer op 04/09/2015 | 19:55 uur
Wat mij betreft een team van het KCT er achter aan, zeker wanneer Rutte zelf vandaag zegt "Hij kan beter sterven".

Onze Flyboys kunnen vast ook iets verzinnen.

Enforcer

Wat mij betreft een team van het KCT er achter aan, zeker wanneer Rutte zelf vandaag zegt "Hij kan beter sterven".

5m@sh_1up

VN... EU.... Wat een gelul allemaal. Wij zijn Nederland. Waar is onze trots en onze soevereiniteit gebleven? Echt, om ons kapot te schamen.

Einde praten, einde polderen, einde Brussel of welk instituut dan ook. Wij zijn Nederland. En wij hebben als klein landje best heel wat in ons mars, en een rijke trotse geschiedenis.

Echter hebben we al decennialang een 'volksvertegenwoordiging' bestaande uit een stel lulletjes rozenwater. Nederland is ontdaan van haar trots, en haar burgers zijn belastingbetalende zombies geworden. Het is verschrikkelijk, frustrerend, maar het is helaas wel de realiteit. Geen enkele politicus gaat op tijd het roer keren, want ze zijn allemaal te laf en het volk is allang getemd.

dudge

Citaat van: johandeleeuw2002 op 04/09/2015 | 17:03 uur
als we als Europa eensgezind zouden zijn kan de VN ons niet veel maken
2 van de permanente leden van de V-raad zijn immers frankrijk en de UK

De VN is meer dan de V-Raad, die zich waarschijnlijk toch niet met dit onderwerp zou bemoeien.

JdL

Citaat van: Thomasen op 04/09/2015 | 17:00 uur
De macht van Brussel is m.i. juist instrumenteel in het oplossen van dit probleem.
Oost-Europa is er al uit, daar weten ze al dat al deze lui hier niet moeten.
Als West-Europa eens tot dezelfde conclusie komt kan er snel een hoop geregeld worden. Waar de VN Nederland makkelijk onder druk kan zetten is Brussel een heel stuk minder gevoelig voor druk uit New-York.
als we als Europa eensgezind zouden zijn kan de VN ons niet veel maken
2 van de permanente leden van de V-raad zijn immers frankrijk en de UK
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

dudge

Citaat van: Ros op 04/09/2015 | 16:44 uur
Snel handelen is bittere noodzaak, hoewel ik vrees dat de politiek het niet durft en niet te vergeten de macht van Brussel de invloed van de VN als wij wel maatregelen zouden nemen. 

De macht van Brussel is m.i. juist instrumenteel in het oplossen van dit probleem.
Oost-Europa is er al uit, daar weten ze al dat al deze lui hier niet moeten.
Als West-Europa eens tot dezelfde conclusie komt kan er snel een hoop geregeld worden. Waar de VN Nederland makkelijk onder druk kan zetten is Brussel een heel stuk minder gevoelig voor druk uit New-York.

Ros

Citaat van: Thomasen op 04/09/2015 | 16:33 uur
Ik geloof niet dat het al te laat is, maar als we niet snel en rigoreus handelen al het dat binnenkort wel zijn.

Snel handelen is bittere noodzaak, hoewel ik vrees dat de politiek het niet durft en niet te vergeten de macht van Brussel de invloed van de VN als wij wel maatregelen zouden nemen.


Ros

Citaat van: 5m@sh_1up op 04/09/2015 | 15:24 uur
Dit krijg je natuurlijk vanzelf als je decennia lang blijft importeren. En nu in de stroomversnelling met de enorme toestroom van vluchtelingen. ISIS overspoelt en infiltreert Europa, en de laffe leiders slapen rustig verder. Ondertussen geloof ik persoonlijk niet meer dat Europa nog gered kan worden.

Naast de al genoemde argumenten is dit ook een reden om voorzichtig te zijn en opvang mogelijk te maken maar onder voorwaarden. Gescheiden van de rest van de samenleving om mee te beginnen. Nederlandse militairen worden de poort uit geschopt als ze een relatie beginnen met iemand waarvan de achtergrond niet gecreend kan worden terwijl aan de andere kant vluchtelingen met wie weet welke achtergrond en connecties met ongewenste organisaties als Sinterklaas worden binnen gehaald en op de samenleving worden losgelaten.