Psychologische keuring en boete

Gestart door R0br4p, 05/04/2015 | 16:29 uur

dudge

Strafbare feiten zijn voor je veiligheidsonderzoek een probleem, maar een boete hier of daar heeft iedereen wel. Met wat jij schrijft zou ik me heen zorgen maken, als je maar kan uitleggen dat je het niet meer doet.

R0br4p

Hallo,

Heb al een groot aantal jaren een enorme ambitie om bij het KCT te gaan (als burger). Ben op dit moment bezig om mijn bachelor te halen, en het plan is om daarna dan bij het KCT te solliciteren.

Zit op het moment echter met een klein dillematje, ik vroeg mij namelijk af hoe het zit met de psychologische keuring en boetes die je in het verleden hebt gehad.

Ik heb zelf 2 jaar geleden een boete gekregen voor graffiti (domme fout, je bent jong en je wil soms wat). Boete van 140 euro betaald en verder geen gezeur mee gehad. Nu sprak ik echter laatst een vriend die bij de LMB zit en die zei me dat dat ik daar nog wel behoorlijk last van kon krijgen bij de psychologische keuring. Dat ik er dus bijvoorbeeld voor afgekeurd kon worden, je hebt namelijk een voorbeeldfunctie bij defensie en dus is dit gedrag niet gewenst (wel begrijpelijk).

Mijn vraag dus: is de kans groot dat ik afgewezen word, omdat ik in het verleden wel is een boete heb gehad? Heb geloof ik ook wel is een boete gehad voor geen licht op m'n fiets. Zou het verschrikkelijk vinden dat ik door een domme, kinderachtige fout uit m'n verleden gestraft zou worden. Al helemaal omdat dit totaal geen goede reflectie is van wie ik ben als hedendaags persoon.