overstappen van functie

Gestart door jandodo, 11/04/2015 | 23:21 uur

Huzaar1

Doorstromen kun je nu met zelda helemaal vergeten en daarnaast krijgt iedereen hetzelfde brtaald. Na een dag in het leger ben je al niet meer jaloers op infamteristen em dank je door het mooie werk god op de blote knietjes dat je bij de artillerie zit.

Niet zeiken..gewoon gaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jandodo

Citaat van: Lex op 12/04/2015 | 17:19 uur
Dat men in A'dam vaag is, dat zegt iedereen. Maar ik betwijfel dat.
In de hectiek van de keuring is het vaak zo dat de keurling niet of selectief luistert. Want er wordt de keurling ook verteld dat, indien hij/zij het niet eens is met de uitslag, er de mogelijkheid bestaat om tegen de uitslag in beroep te gaan.
Dit staat trouwens ook in de brochure over de keuring.  ;)


was eerst helemaal afgekeurd terwijl ik tijdens mijn veldtest gewoon cluster 6 had gehaald .. toen tijdens mijn herkeuring (zelf aangevraagd) cluster 3 gekregen omdat ik soepele enkels had en vroeger een klapvoet dus durven ze NU nog niet het risico aan voor een gevechtsfunctie.

er is mij toen verteld door de arts als je echt wil neem je gewoon een cluster 3 functie aan en als het dan goed gaat geen blessures etc dan kom je hier terug mits er vacatures zijn voor infanterie en dan kijken we alsnog en als alles nog hetzelfde is krijg je cluster 4.

ook heb ik op dit forum gelezen dat het makkelijker is om intern door te stromen naar wat anders en dat een cluster hoger zelfs niks uit maakt.

Lex

Citaat van: jandodo op 12/04/2015 | 17:18 uur
hoezo zou ik weg blijven als ik een jaar blessure vrij ben dan durven ze me cluster 4 te geven.

mijn vraag is daarom kan je zomaar weg na je amo of functieopleiding.
Na je AMO of functie opleiding kan je niet zomaar weg, als je hiermee bedoelt dat je overweegt om ontslag te nemen.

Lex

Citaat van: jandodo op 11/04/2015 | 23:21 uur
beste medeforumleden.

ik ben net klaar met veva grop niveau 2 en heb me keuring traject helemaal doorlopen.
ik heb gesolliciteerd op soldaat luchtmobiel cluster 6 maar tijdens de keuring heb ik cluster 3 gekregen omdat ik soepele enkels heb en speling op me knie.
dus mij werd al gelijk verteld dat luchtmobiel het niet ging worden , ik had daar opzich wel vrede mee want mijn 2de keus was de pantserinfanterie cluster 4.
Nu hebben ze mij cluster 3 gegeven omdat ik in het verleden een blessure heb gehad (klapvoet) heb gehad.
mooi lullig want ik wil zo graag naar de infanterie , maargoed heb dan een functie aangenomen als stuksbedienaar bij de veldartillerie.

maar hier zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten maar ja ik moet toch wat he.
ze hebben mij verteld dat ik het volgend jaar nog een keer kan proberen en als ik dan kan aantonen dat ik geen blessures of klachten meer heb gehad dat ze mij de voordeel van de twijfel willen geven om alsnog dan naar de infanterie te gaan.

maar als ik de amo heb afgerond en mijn functie opleiding heb gedaan dan kan ik toch niet zomaar weg ? en wat als ik weer geen cluster 4 krijg.

ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen want in amsterdam doen ze allemaal maar een beetje vaag  :(

Dat men in A'dam vaag is, dat zegt iedereen. Maar ik betwijfel dat.
In de hectiek van de keuring is het vaak zo dat de keurling niet of selectief luistert. Want er wordt de keurling ook verteld dat, indien hij/zij het niet eens is met de uitslag, er de mogelijkheid bestaat om tegen de uitslag in beroep te gaan.
Dit staat trouwens ook in de brochure over de keuring.  ;)

jandodo

Citaat van: A.J. op 12/04/2015 | 16:05 uur
Hou de eer aan jezelf en blijf compleet weg. Misschien kan er dan iemand binnenboord gehouden worden die dat wel wil.

hoezo zou ik weg blijven als ik een jaar blessure vrij ben dan durven ze me cluster 4 te geven.

mijn vraag is daarom kan je zomaar weg na je amo of functieopleiding.

A.J.

Citaat
Nu hebben ze mij cluster 3 gegeven omdat ik in het verleden een blessure heb gehad (klapvoet) heb gehad.
mooi lullig want ik wil zo graag naar de infanterie , maargoed heb dan een functie aangenomen als stuksbedienaar bij de veldartillerie.

maar hier zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten maar ja ik moet toch wat he.

Hou de eer aan jezelf en blijf compleet weg. Misschien kan er dan iemand binnenboord gehouden worden die dat wel wil.

ZitStuk

Nee dan kun je niet zomaar weg. Zodra je op functie komt moet je in principe 24 maanden dienen op die functie voordat je naar een andere functie kunt. Dan zul je ook gekeurd moeten worden als je naar de inf zou willen
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

jandodo

beste medeforumleden.

ik ben net klaar met veva grop niveau 2 en heb me keuring traject helemaal doorlopen.
ik heb gesolliciteerd op soldaat luchtmobiel cluster 6 maar tijdens de keuring heb ik cluster 3 gekregen omdat ik soepele enkels heb en speling op me knie.
dus mij werd al gelijk verteld dat luchtmobiel het niet ging worden , ik had daar opzich wel vrede mee want mijn 2de keus was de pantserinfanterie cluster 4.
Nu hebben ze mij cluster 3 gegeven omdat ik in het verleden een blessure heb gehad (klapvoet) heb gehad.
mooi lullig want ik wil zo graag naar de infanterie , maargoed heb dan een functie aangenomen als stuksbedienaar bij de veldartillerie.

maar hier zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten maar ja ik moet toch wat he.
ze hebben mij verteld dat ik het volgend jaar nog een keer kan proberen en als ik dan kan aantonen dat ik geen blessures of klachten meer heb gehad dat ze mij de voordeel van de twijfel willen geven om alsnog dan naar de infanterie te gaan.

maar als ik de amo heb afgerond en mijn functie opleiding heb gedaan dan kan ik toch niet zomaar weg ? en wat als ik weer geen cluster 4 krijg.

ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen want in amsterdam doen ze allemaal maar een beetje vaag  :(