salaris korps mariniers

Gestart door revange, 27/07/2015 | 14:59 uur

revange

Citaat van: Mourning op 30/07/2015 | 13:10 uur
Ja, ik ben nu 39 dus dit is allemaal wel al een hele tijd geleden, maar ja... het knaagt inderdaad af en toe nog weleens, veel minder dan vroeger (logischerwijze), maar toch. Mijn ouders vonden het ook maar niets, maar hebben mijn keuze wel altijd gerespecteerd en verder altijd gesteund. Grappige is dat er nu 7 jaar terug een familieboom is opgesteld en het opvallend is hoe veel beroepsmilitairen er onder mijn voorouders zaten. Zal wel iets genetisch zijn...  :crazy:.

Ik wilde officier worden in luchtmobiel, dus begin je dan in Breda bij het KMA. Luchtmobiel was op dat moment nog een nieuwe eenheid, kun je nagaan over hoe lang geleden we het dan alweer hebben ;D ;D ;D.

Uiteindelijk kantoorpik geworden...lol als ik dat vantevoren had geweten...  :lol:

Haha het ligt erg dicht bij elkaar kantoorbaan en het leger,  luchtmobiele brigade leek mij ook mooi, heb getwijfeld wat ik wou gaan doen.

Maar dat je op defensieforum nog actief bent wilt wel wat zeggen natuurlijk.

Mourning

#51
Citaat van: revange op 30/07/2015 | 12:56 uur
Oei dat is flink balen die enkelblessure, ging jij ook voor korps mariners? en ben je tijdens de opleiding moeten stoppen?
ik wou vroeger al bij het leger toen ik jong was maar mijn ouders waren er flink op tegen, bang dat ik doodgeschoten werd of weet ik het allemaal.
ik ben nu 23 en elk jaar periodes gehad dat ik dacht dat ik het gewoon moest gaan doen, zat er altijd mee in me maag dat ik niet het leger in ging.

dus eindelijk nu de knoop doorgehakt en besloten het te gaan doen, weet ook zeker dat ik er geschikt voor ben, en kwa doorzettingsvermogen ligt het ook echt niet aan.

het enige voordeel is nu dat ik back-up met werk heb, als het leger op een of andere manier niks word kan ik altijd terug de metaal in.


Ja, ik ben nu 39 dus dit is allemaal wel al een hele tijd geleden, maar ja... het knaagt inderdaad af en toe nog weleens, veel minder dan vroeger (logischerwijze), maar toch. Mijn ouders vonden het ook maar niets, maar hebben mijn keuze wel altijd gerespecteerd en verder altijd gesteund. Grappige is dat er nu 7 jaar terug een familieboom is opgesteld en het opvallend is hoe veel beroepsmilitairen er onder mijn voorouders zaten. Zal wel iets genetisch zijn...  :crazy:.

Ik wilde officier worden in luchtmobiel, dus begin je dan in Breda bij de KMA. Luchtmobiel was op dat moment nog een nieuwe eenheid, kun je nagaan over hoe lang geleden we het dan alweer hebben ;D ;D ;D.

Uiteindelijk kantoorpik geworden...lol als ik dat vantevoren had geweten...  :lol:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

revange

Citaat van: Mourning op 30/07/2015 | 11:18 uur
Nou ja, je moet er rekening mee houden dat Defensie, en dus ook het personeel aldaar werkzaam, sedert 1990 non-stop in reorganisatie verkeerd waarbij er steeds hele happen uit het budget, materieel, personeelsbestand, reservecapaciteit, voorraden, trainingsuren, etc. zijn genomen en dat dus bij voortduring, terwijl vervolgens wel (ook structureel) steeds meer van het personeel is en wordt gevraagd en daar verslechterende arbeidsvoorwaarden tegenover worden gesteld. Dus ik kan me voorstellen dat het personeel, ondanks de echt enorme loyaliteit aan haar werkgever, waarschijnlijk behoorlijk cynisch is (en met rede gezien het verleden, sterker nog, ik als geinteresseerde burger ben dat ook, moet je voorstellen als je als buitenstaander dat al bent...).

Aan de andere kant het beroep is een roeping m.i.. Een waaraan ik ook graag had voldaan, maar door een zware enkelblessure opgelopen tijdens basketball, destijds definitief van heb moeten afzien. Geloof me, het knaagt nog steeds, dus als het je roeping is en je denkt dat je het kan en geschikt ben... volg je gevoel c.q. hart in deze.


Oei dat is flink balen die enkelblessure, ging jij ook voor korps mariners? en ben je tijdens de opleiding moeten stoppen?
ik wou vroeger al bij het leger toen ik jong was maar mijn ouders waren er flink op tegen, bang dat ik doodgeschoten werd of weet ik het allemaal.
ik ben nu 23 en elk jaar periodes gehad dat ik dacht dat ik het gewoon moest gaan doen, zat er altijd mee in me maag dat ik niet het leger in ging.

dus eindelijk nu de knoop doorgehakt en besloten het te gaan doen, weet ook zeker dat ik er geschikt voor ben, en kwa doorzettingsvermogen ligt het ook echt niet aan.

het enige voordeel is nu dat ik back-up met werk heb, als het leger op een of andere manier niks word kan ik altijd terug de metaal in.


Mourning

Citaat van: revange op 29/07/2015 | 21:08 uur
Is dat sarcastisch? haha

Nou ja, je moet er rekening mee houden dat Defensie, en dus ook het personeel aldaar werkzaam, sedert 1990 non-stop in reorganisatie verkeerd waarbij er steeds hele happen uit het budget, materieel, personeelsbestand, reservecapaciteit, voorraden, trainingsuren, etc. zijn genomen en dat dus bij voortduring, terwijl vervolgens wel (ook structureel) steeds meer van het personeel is en wordt gevraagd en daar verslechterende arbeidsvoorwaarden tegenover worden gesteld. Dus ik kan me voorstellen dat het personeel, ondanks de echt enorme loyaliteit aan haar werkgever, waarschijnlijk behoorlijk cynisch is (en met rede gezien het verleden, sterker nog, ik als geinteresseerde burger ben dat ook, moet je voorstellen als je als buitenstaander dat al bent...).

Aan de andere kant het beroep is een roeping m.i.. Een waaraan ik ook graag had voldaan, maar door een zware enkelblessure opgelopen tijdens basketball, destijds definitief van heb moeten afzien. Geloof me, het knaagt nog steeds, dus als het je roeping is en je denkt dat je het kan en geschikt ben... volg je gevoel c.q. hart in deze.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: revange op 29/07/2015 | 21:08 uur
Is dat sarcastisch? haha

Niet echt, hetzelfde ongeveer als;

"Werken bij Defensie, je moet het maar kunnen durven"

revange

Citaat van: mikemans op 29/07/2015 | 19:50 uur
Lol alle platitudes in een posting. De minister is trots op je. Ik hoop dat iedereen je gelooft, gaan we misschien voor het eerst sinds twee decennia 100% vulling tegemoet. Hmm oh nee, want de minister heeft net nog in de kamer moeten toegeven dat ze geen budget genoeg heeft voor 100% vulling. De eerste prelude voor de nieuwe afslankingsoperatie. Op weg naar een krijgsmacht die past bij het budget. Zorug dat ju erbij komt......

Is dat sarcastisch? haha

mikemans

Citaat van: HAskHGP9 op 29/07/2015 | 15:34 uur
Het startsalaris is voor iemand tot 23 jaar anders lang niet slecht. En dat MARN1 geen baan voor het leven is, dat is al duidelijk als je er aan begint.

Eerst een diploma halen is dus verstandig (maar dat is het voor iedereen).

Ook de beloning voor andere rangen is gewoon goed te noemen. Iedereen die denkt dat hij/zij van een andere werkgever meer werkzekerheid, meer geld én ook nog meer waardering kan krijgen, daag ik uit om daar dan ook gebruik van te maken. Onzekerheid en reorganisaties heb je overal. Qua salaris is het gras aan de overkant altijd groener (borrelpraat dus), en slecht werkgeverschap beperkt zich niet tot defensie. Dat heb je overal wel eens.

In mijn ervaring zijn degenen die het hardste roepen dat ze het zo ontzettend slecht hebben, juist degenen die blijven zitten waar ze zitten.

Lol alle platitudes in een posting. De minister is trots op je. Ik hoop dat iedereen je gelooft, gaan we misschien voor het eerst sinds twee decennia 100% vulling tegemoet. Hmm oh nee, want de minister heeft net nog in de kamer moeten toegeven dat ze geen budget genoeg heeft voor 100% vulling. De eerste prelude voor de nieuwe afslankingsoperatie. Op weg naar een krijgsmacht die past bij het budget. Zorug dat ju erbij komt......

revange

Zou het natuurlijk niet alleen voor het geld doen, het spreekt me meer aan omdat ze geheime missies doen enzo.  Maar doorgroeien bij korps mariniers gaat toch ook gewoon als defensie je niet  buitenknikkerd.

dudge

Citaat van: revange op 29/07/2015 | 17:10 uur
Ik kan ook altijd nog gaan leren voor officier, als ik paar jaar marinier 1 ben.
Verdient NLMARSOF meer? En het KCT ook? Lijkt me ook mooier werk, kan die opleiding alleen niet volgen door mijn opleiding.  Kan wel doorstromen als militair, maar dan moet ik het eerst zijn.

Bij KCT wordt je Kpl, bovendien heb je een behoorlijk druk schema, dus veel toelagen.
Maar de meesten komen nooit bij die club, en wie dat voor het geld probeert gegarandeerd niet.

revange

Ik kan ook altijd nog gaan leren voor officier, als ik paar jaar marinier 1 ben.
Verdient NLMARSOF meer? En het KCT ook? Lijkt me ook mooier werk, kan die opleiding alleen niet volgen door mijn opleiding.  Kan wel doorstromen als militair, maar dan moet ik het eerst zijn.


Ros

Citaat van: HAskHGP9 op 29/07/2015 | 15:34 uur
Het startsalaris is voor iemand tot 23 jaar anders lang niet slecht. En dat MARN1 geen baan voor het leven is, dat is al duidelijk als je er aan begint.

Eerst een diploma halen is dus verstandig (maar dat is het voor iedereen).

Ook de beloning voor andere rangen is gewoon goed te noemen. Iedereen die denkt dat hij/zij van een andere werkgever meer werkzekerheid, meer geld én ook nog meer waardering kan krijgen, daag ik uit om daar dan ook gebruik van te maken. Onzekerheid en reorganisaties heb je overal. Qua salaris is het gras aan de overkant altijd groener (borrelpraat dus), en slecht werkgeverschap beperkt zich niet tot defensie. Dat heb je overal wel eens.

In mijn ervaring zijn degenen die het hardste roepen dat ze het zo ontzettend slecht hebben, juist degenen die blijven zitten waar ze zitten.

Dat zit wel goed.......een aai over de bol in plaats van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden.


dudge

Citaat van: HAskHGP9 op 29/07/2015 | 15:34 uur
Het startsalaris is voor iemand tot 23 jaar anders lang niet slecht. En dat MARN1 geen baan voor het leven is, dat is al duidelijk als je er aan begint.

Eerst een diploma halen is dus verstandig (maar dat is het voor iedereen).

Ook de beloning voor andere rangen is gewoon goed te noemen. Iedereen die denkt dat hij/zij van een andere werkgever meer werkzekerheid, meer geld én ook nog meer waardering kan krijgen, daag ik uit om daar dan ook gebruik van te maken. Onzekerheid en reorganisaties heb je overal. Qua salaris is het gras aan de overkant altijd groener (borrelpraat dus), en slecht werkgeverschap beperkt zich niet tot defensie. Dat heb je overal wel eens.

In mijn ervaring zijn degenen die het hardste roepen dat ze het zo ontzettend slecht hebben, juist degenen die blijven zitten waar ze zitten.

Je gaat naar defensie omdat je het mooi werk vind, en prima collega's zult hebben. Niet omdat het zo'n fijne werkgever is of zo'n goed salaris. Zeker met de toelagen kun je in je jonge jaren goed af zijn, maar all-in-all is het nmm gewoon zo dat voor velen er inderdaad betere arbeidsvoorwaarden te vinden zijn. Zeker voor lui op het niveau van officier of met een technische achtergrond.

Infanteristen die na hun diensttijd buschauffeur of glazenwasser worden zijn er ook zat, en die gaan er doorgaans niet op vooruit.

HAskHGP9

Citaat van: Ros op 29/07/2015 | 15:17 uur
Resumerend...........al even een van de slechtste werkgevers van Nederland.

Het startsalaris is voor iemand tot 23 jaar anders lang niet slecht. En dat MARN1 geen baan voor het leven is, dat is al duidelijk als je er aan begint.

Eerst een diploma halen is dus verstandig (maar dat is het voor iedereen).

Ook de beloning voor andere rangen is gewoon goed te noemen. Iedereen die denkt dat hij/zij van een andere werkgever meer werkzekerheid, meer geld én ook nog meer waardering kan krijgen, daag ik uit om daar dan ook gebruik van te maken. Onzekerheid en reorganisaties heb je overal. Qua salaris is het gras aan de overkant altijd groener (borrelpraat dus), en slecht werkgeverschap beperkt zich niet tot defensie. Dat heb je overal wel eens.

In mijn ervaring zijn degenen die het hardste roepen dat ze het zo ontzettend slecht hebben, juist degenen die blijven zitten waar ze zitten.

Ros

Resumerend...........al even een van de slechtste werkgevers van Nederland.

mikemans

Citaat van: revange op 29/07/2015 | 12:44 uur
Als er elk jaar mensen uit moeten waarom blijben er dan telkens opleidingen komen?
Zodat ze de oudere generatie eruit kunnen knikkeren omdat ze te duur zijn?
Ze hebben wel meer ervaring

er zijn telkens opleidingen omdat er meer mensen weg gaan dan dat er functies geschrapt worden. Komt onderandere door het lage salaris, het ontbrekende loopbaanperspectief, de voortdurende afbraak van de arbeidsvoorwaarden, de continue bezuinigingen en eeuwigdurende reorganisatie. Om nog maar te zwijgen  over de vileine hoon der samenleving en de leugens van mindef in de media over cao en waardering.