Canadian Surface Combatant

Gestart door Zeewier, 06/02/2017 | 17:32 uur

Parera

#114
Citaat van: walter leever op 28/07/2018 | 10:13 uur
Alvaro is even oud als LCF(in de basis),dus ik geef ze eigenlijk evenveel kans(op dat vlak  :P ).Een voordeel voor de F100 zou kunnen zijn dat Australie deze ook heeft(Hobart)
Voordeel(als je het zo mag noemen)van de LCF is het radarsysteem,wat zoals gezegd,mede is ontwikkeld door Canada. :P (denk,maar dit is een "onderbuikgevoel",dat de Canucks niet voor Spy gaan)
Maar we zullen het zien. ;)

De "Cities" zijn precies het tegenovergestelde van wat er is geschreven in de eis,en daarbij schrikbarend duur"Given the price of T26 (far, far more than originally stated) savings from a cheaper to build & operate hull could well be worthwhile"het vervelende in dit geval is dat de Canadezen 1 klasse willen hebben,anders hadden ze dus LCF als luchtverdedigingsship kunnen kiezen en als ASW schip eventueel mee kunnen "hobbelen"met het vMFF(maar ook dit is tegen de eis in)

Het "five eyes artikel"is gelul want de US neemt de Type 26 niet eens mee in hun competitie,en dus wel de F-100  :P (weeral marketing priet praat),en gaat dus alleen over het combat system.
Je hebt gelijk, beide ontwerpen zijn al wat ouder. En nee ik verwacht ook niet dat ze voor de F100 serie gaan, het proposal voor Canada heeft dezelfde radar (CEAFAR2) als de Australische Hunter klasse. De schaal van de Type 26 kan zeker in het voordeel spelen bij de beslissing ook al gaat het in tegen elke eis van het project. Daar in tegen zal de hoge prijs ook een belangrijke rol spelen in de beslissing.

Wat ik zo zie lijkt het erop dat ze qua sensors redelijk meegaan met wat wij krijgen op de vMFF's (wat ik kan zien vanaf renders) dat gaat dan om APAR block II (mede door Canada ontwikkeld) en een (betere) versie van de SM400 radars die we zien op het JSS en de OPV's. Dit systeem word ook voorgedragen aan de MKS180 van Duitsland dus kan ook op een flinke schaal verkocht gaan worden als alles door gaat. Jammer dat de Canadezen niet meegaan in de BMD groep maar ze kunnen natuurlijk altijd aansluiten bij het vLCF project voor 4 Destroyers. :silent:

Citaat van: Thomasen op 28/07/2018 | 10:51 uur
Ik mag aannemen dat Canada een LCF 2.0 aangeboden krijgt. Dat betekent niet dat die van ons ook doorkunnen, er zal in ieder geval een flinke upgrade plaats moeten vinden.
In Den Helder ligt nu een Portugees M fregat, zij gaan er ook langer mee doorvaren dan wij. Kan wel, moet je wel flink upgraden.

Natuurlijk is er het een en ander aangepast aan het ontwerp om te voldoen aan de modernere en/of Canadese eisen. Het is niet zo dat ze het LCF 1 op 1 aankopen nee er zit buiten al genoeg verandering aan als je de renders bekijkt.




- Het nieuwe 127 mm kanon van Leonardo ipv de oude die wij gebruiken
- Een Marlin WS aan de SB zijde van de brug + Marlin WS aan BB zijde op de hangaar
- SEA RAM i.p.v. de goalkeepers
- Ander Sensor pakket zonder BMD capaciteiten maar een meer multi-purpose pakket

Verder zal er intern van alles veranderd zijn dat we nu niet kunnen zien.

walter leever

#113
Citaat van: Parera op 27/07/2018 | 19:34 uur
Ja ik verwacht niet dat de LCF het gaat worden al voldoet het wel aan de eis ''build & proven design'', het nadeel aan de LCF is dat het een wat ouder ontwerp is dat tegen de tijd dat het in dienst komt al 25-30 jaar oud is en bij ons zelfs al vervangen is /word. Het heeft in Nederland zelfs al tot vragen geleid of wij de LCF's wel moeten vervangen als Canada het ontwerp nog overweegt.
Type 26 is voor mij op dit moment de winnaar met 60% kans op de winst en het LCF misschien een 15 a 20% kans. Het voordeel is wel dat Canada mee heeft ontwikkeld aan de APAR block 2 via Thales Nederland dus dat zullen ze niet zomaar weg gooien.

Alvaro is even oud als LCF(in de basis),dus ik geef ze eigenlijk evenveel kans(op dat vlak  :P ).Een voordeel voor de F100 zou kunnen zijn dat Australie deze ook heeft(Hobart)
Voordeel(als je het zo mag noemen)van de LCF is het radarsysteem,wat zoals gezegd,mede is ontwikkeld door Canada. :P (denk,maar dit is een "onderbuikgevoel",dat de Canucks niet voor Spy gaan)
Maar we zullen het zien. ;)

De "Cities" zijn precies het tegenovergestelde van wat er is geschreven in de eis,en daarbij schrikbarend duur"Given the price of T26 (far, far more than originally stated) savings from a cheaper to build & operate hull could well be worthwhile"het vervelende in dit geval is dat de Canadezen 1 klasse willen hebben,anders hadden ze dus LCF als luchtverdedigingsship kunnen kiezen en als ASW schip eventueel mee kunnen "hobbelen"met het vMFF(maar ook dit is tegen de eis in)

Het "five eyes artikel"is gelul want de US neemt de Type 26 niet eens mee in hun competitie,en dus wel de F-100  :P (weeral marketing priet praat),en gaat dus alleen over het combat system.

Parera

Citaat van: JdL op 27/07/2018 | 16:59 uur
Als onze LCF'en gekozen zouden worden zou dat geweldige erkenning zijn van NL Gouden Driehoek en een mooie samenwerkingspositie geven, verdienen we er ook nog beetje aan?(gezien Damen zelf niet de aanbieder is volgens het artikel)

Edit: ik zie dat Damen wel aanbied, alleen uiteraard via een samenwerking met een plaatselijke partner.

Maar m'n gevoel zegt dat de T26 enorm veel kans maakt hier.
Ja ik verwacht niet dat de LCF het gaat worden al voldoet het wel aan de eis ''build & proven design'', het nadeel aan de LCF is dat het een wat ouder ontwerp is dat tegen de tijd dat het in dienst komt al 25-30 jaar oud is en bij ons zelfs al vervangen is /word. Het heeft in Nederland zelfs al tot vragen geleid of wij de LCF's wel moeten vervangen als Canada het ontwerp nog overweegt.
Type 26 is voor mij op dit moment de winnaar met 60% kans op de winst en het LCF misschien een 15 a 20% kans. Het voordeel is wel dat Canada mee heeft ontwikkeld aan de APAR block 2 via Thales Nederland dus dat zullen ze niet zomaar weg gooien.

JdL

#111
Als onze LCF'en gekozen zouden worden zou dat geweldige erkenning zijn van NL Gouden Driehoek en een mooie samenwerkingspositie geven, verdienen we er ook nog beetje aan?(gezien Damen zelf niet de aanbieder is volgens het artikel)

Edit: ik zie dat Damen wel aanbied, alleen uiteraard via een samenwerking met een plaatselijke partner.

Maar m'n gevoel zegt dat de T26 enorm veel kans maakt hier.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Harald

A Five Eyes ship on the horizon?  (The Five Eyes community = Australia, Canada, New Zealand, UK, US. )

With final proposals submitted for the Canadian Surface Combatant (CSC) project, the Lockheed Martin-led Combat Ship Team is bullish about the prospects of another Type 26 win.

Specifically the company has highlighted that with three Commonwealth and Five Eye member nations potentially operating the same vessel could bring great benefits to Canada.

The Type 26 has already begun its build for the UK's Royal Navy and was recently selected as the vessel of choice for the Australian Navy's Sea 5000 project.

Gary Fudge, VP and general manager, Lockheed Martin Canada Rotary and Mission Systems, outlined to Shephard the positive impact of Canada selected the type alongside the UK and Australia.

These include economies of scale possible through overlapping build schedules; a live engineering team able to support modifications; the opportunity to participate in the Type 26 test and trials programme and use this experience and performance data to inform their programmes; and common equipment and technologies.

'On the military side there are benefits of allies operating compatible platforms, sharing military doctrine and strengthening the Five Eyes intelligence community...providing access to the most trusted and sensitive data and technology,' Fudge added.

The Five Eyes community comprises of Australia, Canada, New Zealand, the UK and the US.

Fudge also noted that there are advantages to having a clean sheet design compared with an older, in service design.

'With the rise in submarine capability in non-allied nations in the past 15 years, the RCN requires a solution that will be effective in anti-submarine warfare [ASW]. The T26 is designed with noise reduction features built in ensuring the ship is acoustically quiet for ASW missions.

'If a ship is not designed to be acoustically quiet, the design modifications required to reduce noise are usually very intrusive and high risk – the T26 design completely eliminates that risk,' he said.

He added that the selection of the Type 26 for Sea 5000 'recognises' the ship as having these features.

'Unlike other 10- to 15-year-old designs, [The type 26] minimises obsolescence risk as a bow-to-stern digitally designed warship,' he said.

However, some may argue that a proven design also has its benefits.

Spanish company Navantia has submitted a proposal based on the proven F-105 frigate design for the Spanish Navy.

In a statement released in 2017 the company noted that the F-105 'is far beyond the conceptual stage' of a slowly evolving design process.

'Selection of the Navantia solution will ensure Canada is not  burdened with unnecessary cost and risk concerns as CSC transitions from design, to production and ultimately, to a proven operational capability,' the company stated.

Meanwhile, Alion Science and Technology is also submitting a proven design based on the De Zeven Provinciën-class frigate, a NATO vessel, built by Damen Schelde Naval Shipbuilding. The frigate has been operational for more than ten years.

'Our bid focused on reducing development and design activities, which delivers a lower overall cost,' said Bruce Samuelsen, COO for Alion in a Devember 2017 press release. 'This is also significant from the standpoint of accelerating production.'

The Canadian Surface Combatant is the largest, most complex procurement undertaken by the Canadian government, and the ships being built will form the backbone of the Royal Canadian Navy.

Targeted completion for the procurement process is scheduled for 2018 and the start of ship construction is scheduled for the early 2020s. 

https://www.shephardmedia.com/news/imps-news/five-eyes-ship-horizon/

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 23/07/2018 | 18:33 uur
Dit kan Canada niet kiezen, het is tegen de hele wens in geschreven.
Klopt helemaal.
De wens was een bestaand, reeds varend,  van de plank ontwerp...
:hrmph: ... we zullen zien.  Mijn gevoel zegt dat dit ontwerp wel een hoge keuzekans heeft.

Citaat van: Huzaar1 op 23/07/2018 | 20:22 uur
Veel te duur, veel te experimenteel en de dwarse Canadezen gaan nu echt niet populair lopen doen met de Britten en Aussies.

Eigenlijk was ik ook verbaasd bij de keuze van de Aussies voor type 26.
Want volgens mij ging de aankoop ook boven het budget bedrag.
Canada zal er veel aandoen om eigen werkgelegenheid te creëren ook al kost het meer.
We wachten af ...

Huzaar1

Veel te duur, veel te experimenteel en de dwarse Canadezen gaan nu echt niet populair lopen doen met de Britten en Aussies.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 23/07/2018 | 18:33 uur
Dit kan Canada niet kiezen, het is tegen de hele wens in geschreven.
Alle opties zijn open, andere ontwerpen zijn al eerder afgevallen dan dit project dus ik sta niet raar te kijken als er gekozen word voor Type 26.

Huzaar1

Dit kan Canada niet kiezen, het is tegen de hele wens in geschreven.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#105
Citaat van: walter leever op 23/07/2018 | 15:44 uur
Ah,ok,Idd,heb het nog eens nagelezen,my bad. :big-smile:

No problemo! 8) Ik verwacht wel dat dit ontwerp een grote kans maakt zeker nu ook Australië die keuze gemaakt heeft.
Een nieuw ontwerp dat niet bewezen is maar door het grote aantal kan het een interessant ontwerp worden voor verschillende export markten de komende jaren.
Met 8 stuks voor het VK, 9 stuks voor Australie , mogelijk 15 stuks voor Canada en 2 stuks voor Nieuw-Zeeland zeker interessant als het totaal op +/- 35 schepen uit komt.

Ik verwacht dat Canada uit komt op 12 stuks uiteindelijk.

walter leever

Citaat van: Parera op 23/07/2018 | 15:41 uur
Staat het vast dat het Type 26 based word? Dat maak ik niet op uit het artikel volgens mij is het een final proposal voor het project van 1 van de aanbieders.

Ah,ok,Idd,heb het nog eens nagelezen,my bad. :big-smile:

Parera

Citaat van: walter leever op 23/07/2018 | 15:37 uur

Ze hebben dus gekozen voor een niet bestaand ontwerp,hoger risico,duurste ontwerp,alles wat ze zeiden dat ze niet gingen doen. :silent:

Wel het nieuwste ontwerp en ASW gespecialiseerd. :P

Maar door de hoge prijs zie ik het aantal(geloof 15)nog wel zakken,als ze pech hebben. :hrmph:

Staat het vast dat het Type 26 based word? Dat maak ik niet op uit het artikel volgens mij is het een final proposal voor het project van 1 van de aanbieders.

walter leever

Citaat van: Harald op 23/07/2018 | 08:55 uur
Canada's Combat Ship Team unveils comprehensive CSC solution  
( een afgeleide van de type 26, tja ... geen varend, bestaand type "van de plank", wel kan gezegd worden dat nu zowel de Britten als Australie nu voor het type 26 gaan, maar de uitvoeringen zijn allemaal anders) )

Canada's Combat Ship Team submitted its final proposal for the Canadian Surface Combatant (CSC) project to prime contractor Irving Shipbuilding in Halifax, after four years of investment developing a solution.

.../...

https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/july-2018-navy-naval-defense-news/6370-canada-s-combat-ship-team-unveils-comprehensive-csc-solution.html




Ze hebben dus gekozen voor een niet bestaand ontwerp,hoger risico,duurste ontwerp,alles wat ze zeiden dat ze niet gingen doen. :silent:

Wel het nieuwste ontwerp en ASW gespecialiseerd. :P

Maar door de hoge prijs zie ik het aantal(geloof 15)nog wel zakken,als ze pech hebben. :hrmph:

Harald

Canada's Combat Ship Team unveils comprehensive CSC solution  
( een afgeleide van de type 26, tja ... geen varend, bestaand type "van de plank", wel kan gezegd worden dat nu zowel de Britten als Australie nu voor het type 26 gaan, maar de uitvoeringen zijn allemaal anders) )

Canada's Combat Ship Team submitted its final proposal for the Canadian Surface Combatant (CSC) project to prime contractor Irving Shipbuilding in Halifax, after four years of investment developing a solution.

.../...

https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/july-2018-navy-naval-defense-news/6370-canada-s-combat-ship-team-unveils-comprehensive-csc-solution.html





StrataNL

Citaat van: Parera op 06/06/2018 | 23:41 uur
Het zal ongetwijfeld een EOV zijn maar het ziet er toch een stuk minder mooi en strak uit dan onze versie :silent:
Wat is er strak aan onze versie? Maar twee van de vier fregatten hebben een dedicated ECM systeem, voor de rest alleen maar R-ESM. De APECS is tijdens IP-M van de M-fregatten gesloopt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation