Canadian Surface Combatant

Gestart door Zeewier, 06/02/2017 | 17:32 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 08/12/2017 | 09:35 uur
ik had al een paar keer me hard op afgevraagd waarom ze niet aanklopten voor het LCF fregat. Ik was niet de enige blijkbaar  8)

Het zou top zijn als ze voor de LCF look-a-like gaan. 1 ontwerp (de Fransoos) is voorlopig al afgevallen.

Kanttekening: het basis ontwerp is geen ASW schip, blijkbaar toch een aandachtspunt.

Huzaar1

ik had al een paar keer me hard op afgevraagd waarom ze niet aanklopten voor het LCF fregat. Ik was niet de enige blijkbaar  8)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1



"These highly advanced air-defence and command frigates are currently in service with the Royal Netherlands Navy. Our design uses a Canadian supply chain that will provide jobs etc etc.."
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 08/12/2017 | 08:01 uur
Stom dat ze niet voor Thales SMARTL radar kiezen. Ding is gewoon gegarandeerd beter.
Maar volgens mij is DAMEN hier heel heel heel blij mee. Ze noemen het zelfs de LCF  :heart:

Een AAW fregat is dan ook niet de doelstelling.

walter leever

Citaat van: Huzaar1 op 08/12/2017 | 08:01 uur
Wow, ze hebben gewoon de LCF gekopieerd!


"The Alion solution is based on the De Zeven Provinciën-class frigate , a proven NATO vessel, built by  Naval Shipbuilding, with more than 10 years of operational excellence. Damen's knowledge and design-for-production experience is made available to Canada through their key role as part of Alion's team."



ik zie wel geen Smart-L  :devil:

Huzaar1

#49
Wow, ze hebben gewoon de LCF gekopieerd!


"The Alion solution is based on the De Zeven Provinciën-class frigate , a proven NATO vessel, built by  Naval Shipbuilding, with more than 10 years of operational excellence. Damen's knowledge and design-for-production experience is made available to Canada through their key role as part of Alion's team."



Stom dat ze niet voor Thales SMARTL radar kiezen. Ding is gewoon gegarandeerd beter.
Maar volgens mij is DAMEN hier heel heel heel blij mee. Ze noemen het zelfs de LCF  :heart:
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

walter leever


Parera

Citaat van: ARM-WAP op 06/12/2017 | 11:58 uur
Of 'men' daar nu mee gediend is of niet... ze proberen het... en ik denk dat ze er hier en daar wel mee zullen wegkomen.

En ja, Naval Group heeft idd de dekking van de Franse overheid als ruggesteun. En niemand die daaraan wat lijkt te (kunnen/willen) doen.
Die overheidssteun heeft voor de klant ook wel een extraatje: wanneer je een bestelling plaatst is de kans dat de leverancier bankroet gaat miniem.
Anderzijds heeft de politiek ook in de pap te brokken: zie de Russische bestelling van twee Mistrals en waar deze uiteindelijk terechtgekomen zijn.

We moeten nu ook niet al te naief doen daarover: De Britten doen ook wel wat loopwerk voor hun defensieleveranciers (zoals BAe Systems) om hun waar te slijten aan de Golfstaten... En de Amerikanen doen net hetzelfde. We hebben het dan ng niet eens gehad over de Russen en Chinezen.

Landen moeten dan ook niet al te moraliserend doen want dan verkoop je niks. Kijk naar de Duitsers en hoe bedrijven als KMW telkenmale deals aan hun neus moeten laten voorbijgaan omdat de linkse overheidsfracties een veto tegen een exportlicentie uitspreken en diezelfde overheid nauwelijks bestellingen plaatst. Je moet zo maar proberen te overleven...
Ik zeg niet dat het verkeerd is maar ik weet niet of ze bijvoorbeeld bij de NL onderzeeboten dit ook willen gaan proberen? Dit zal immers een intl. aanbesteding gaan worden met minimaal 4 leveranciers.

Het is wel achterbaks om het te doen als er al een aanbesteding loopt en dan alsnog achter de rug van de aanbesteding om een bod uit te brengen aan de politiek.

ARM-WAP

Of 'men' daar nu mee gediend is of niet... ze proberen het... en ik denk dat ze er hier en daar wel mee zullen wegkomen.

En ja, Naval Group heeft idd de dekking van de Franse overheid als ruggesteun. En niemand die daaraan wat lijkt te (kunnen/willen) doen.
Die overheidssteun heeft voor de klant ook wel een extraatje: wanneer je een bestelling plaatst is de kans dat de leverancier bankroet gaat miniem.
Anderzijds heeft de politiek ook in de pap te brokken: zie de Russische bestelling van twee Mistrals en waar deze uiteindelijk terechtgekomen zijn.

We moeten nu ook niet al te naief doen daarover: De Britten doen ook wel wat loopwerk voor hun defensieleveranciers (zoals BAe Systems) om hun waar te slijten aan de Golfstaten... En de Amerikanen doen net hetzelfde. We hebben het dan ng niet eens gehad over de Russen en Chinezen.

Landen moeten dan ook niet al te moraliserend doen want dan verkoop je niks. Kijk naar de Duitsers en hoe bedrijven als KMW telkenmale deals aan hun neus moeten laten voorbijgaan omdat de linkse overheidsfracties een veto tegen een exportlicentie uitspreken en diezelfde overheid nauwelijks bestellingen plaatst. Je moet zo maar proberen te overleven...

Parera

Citaat van: Harald op 06/12/2017 | 11:32 uur
Idd, ook hier is dus de Franse manier !!  .. de aanbesteding omzeilen en rechtstreeks met de politiek praten.

Veel landen zullen niet gediend zijn van deze manier van ''zakendoen'' vooral omdat Naval Group een Frans staatsbedrijf, het is dus indirect de Franse overheid waar je een deal mee sluit.
De orders die ze binnen slepen zijn veelal klanten uit het midden-oosten daar is men wel gevoelig voor dit soort politiek.

Harald

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/12/2017 | 07:49 uur
Feds reject controversial French-Italian warship proposal

http://nationalpost.com/wcm/16549d85-1124-40e3-b5f6-e37f10231591 via @nationalpost

Idd, ook hier is dus de Franse manier !!  .. de aanbesteding omzeilen en rechtstreeks met de politiek praten. 

ARM-WAP

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/12/2017 | 07:49 uur
Feds reject controversial French-Italian warship proposal

http://nationalpost.com/wcm/16549d85-1124-40e3-b5f6-e37f10231591 via @nationalpost
Lijkt erop alsof de Fransen (en de Italianen) hun stunt in Belgie (pitchen van Dassaults Rafale) in Canada pogen te herhalen, ditmaal met de FREMMs.  :angel:

Naval Group en Fincantieri hebben echter goede redenen om het op een andere manier te proberen.

Interessant is ook de prijsperceptie: van $26 billion naar $56-60 billion voor hetzelfde aantal eenheden: 15.  :confused:
Bouwen op eigen werven lijkt me een dure business in Canada. Akkoord, veel van dat geld verdwijnt terug in de staatskas via belastingen (BTW, uitgaven van werfpersoneel) maar dit is toch wel een zeer geinflateerde prijs per unit. 'k Kan het best geloven dat de Fransen en Italianen zeker zijn van hun stuk vwb de prijs die zij bieden.
Enkele voorbeelden: €670m/unit(FY 2014)(France), €598m/unit(FY 2016)(Italy) en €470m/unit (Morocco)
Ik durf er dus vanuit gaan dat je er met een miljard per stuk komt.
Da's een 1/4 tot ruim onder 1/3 van die $56 billion voor 15.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Feds reject controversial French-Italian warship proposal

http://nationalpost.com/wcm/16549d85-1124-40e3-b5f6-e37f10231591 via @nationalpost