Benoemingen in de Defensietop

Gestart door Lex, 22/02/2012 | 10:21 uur

Marc66

Ik ben een militair die trots is om militair te mogen zijn.

onderofficier

Ik vroeg het aan jouw!

Maar ben je militair of burgerambtenaar?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc66

Misschien dat zij daarna weer burger wordt(?)  ;D

Ik zou zeggen, bel haar op, het nummer is vast niet moeilijk te vinden en vraag het haar ;D

onderofficier

Citaat van: Marc66 op 16/03/2012 | 22:13 uur
Omdat een ander het niet doet, betekent dat niet dat jijzelf (lees dit ruim, ik weet zo 1-2-3 niet een ander woord te gebruiken dan jij, waarvoor excuus) het moet laten.

Vasthouden aan de kortzichtigheid en maar (krampachtig) blijven vasthouden aan wat ooit normaal was, is niet meer. Het spijt mij dat ik veel forum-bezoekers teleur stel, maar ik voorzie dat met de benoeming een trend gezet is en wie weet, immers de Generaal doet het werk al vier jaar, een goede trend. Daarbij, blijkbaar zijn er volgens de commissie geen geschikte kolonels en, maar dat is vast geen verrassing, is het niet zo dat bij iedere reorganisatie de top groter wordt?  ;)

Deze "generaal" zit, volgens de regels,  nog 3 jaar op deze functie en dan moet ze wat anders.... wat?   Of mag zij op deze functie blijven zitten? Weer de regels voor betrokkene aanpassen?

Als je militair bent moet je ook om de 3 - 4 jaar van functie veranderen (of je moet een "oude garde" rij-instructeur zijn)  en verwacht je dit ook van anderen (anders kan je geen andere functie vinden)
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Marc66


A.J.

Citaat van: Marc66 op 16/03/2012 | 22:34 uur
Bravo, Kapitein Rob, ik dacht het, jij schrijft het. Heeft het werkelijk zo lang moeten duren voordat er ook maar een iemand binnen het forum de link kon leggen? Natuurlijk wil de minister een vrouwelijke Generaal, het liefst wil hij alleen maar vrouwelijke Generaals. Niet dat defensie daar beter door wordt (hoewel........ ;)), nee omdat er vrouwen zijn die maar blijven zeiken over het door hen verzonnen fictieve glazen plafond!

Die link was een tijdje geleden al gelegd...

Marc66

Bravo, Kapitein Rob, ik dacht het, jij schrijft het. Heeft het werkelijk zo lang moeten duren voordat er ook maar een iemand binnen het forum de link kon leggen? Natuurlijk wil de minister een vrouwelijke Generaal, het liefst wil hij alleen maar vrouwelijke Generaals. Niet dat defensie daar beter door wordt (hoewel........ ;)), nee omdat er vrouwen zijn die maar blijven zeiken over het door hen verzonnen fictieve glazen plafond!

KapiteinRob

En voor het gemak gaat Marc66 er ook nog even aan voorbij dat ze niet eens een initiele opleiding voltooid heeft terwijl ze wel die dikke ster op haar schouders heeft liggen.

Met een beetje goede wil kan ik me voorstellen dat je iemand van buiten laat instromen op hoog BURGER niveau, maar dat er in deze tijd van knelpunten een opperofficier wordt aangemaakt die n.a.w. aan geen enkele militaire eis voldoet is te zot voor woorden. En dan ook nog eens in de leeftijdcategorie waarvan er duizenden uit moeten.

Ga vooral eens een zoekslag maken op twitter en facebook, dan kom je de niet eens verrassende lijntjes wellicht ook tegen.

Niemand kan fatsoenlijk uitleggen waarom deze move nodig was en niemand zou het in NF-tijd normaal moeten vinden. Ik begin steeds meer te denken dat de Kmar ook zonodig een vrouwelijke opperofficier wilde hebben en er in de overste/kolonelsrang geen vrouw rondloopt. En dan lap je gewoon de regels bij defensie aan je laars.....

Marc66

Misschien moet je de Generaal bellen, wellicht wil ze je het uitleggen  ;D

A.J.

Citaat van: Marc66 op 16/03/2012 | 22:13 uur
Omdat een ander het niet doet, betekent dat niet dat jijzelf (lees dit ruim, ik weet zo 1-2-3 niet een ander woord te gebruiken dan jij, waarvoor excuus) het moet laten.

Vasthouden aan de kortzichtigheid en maar (krampachtig) blijven vasthouden aan wat ooit normaal was, is niet meer. Het spijt mij dat ik veel forum-bezoekers teleur stel, maar ik voorzie dat met de benoeming een trend gezet is en wie weet, immers de Generaal doet het werk al vier jaar, een goede trend. Daarbij, blijkbaar zijn er volgens de commissie geen geschikte kolonels en, maar dat is vast geen verrassing, is het niet zo dat bij iedere reorganisatie de top groter wordt?  ;)

Dus kon die stoel prima een burgerstoel blijven, het ging al vier jaar goed. Dus vanwaar deze verandering, waarmee direct militairen benadeeld worden.

Militairen die wel "moeten" voldoen aan allerlei eisen waar ik ook aan moet voldoen en een burger zeer zeker niet. Ik noem maar even wat dwarstraten, FIT, DCP, DF, operationele stoelen, opleidingsstoelen, staffuncties, HDV, MDV, KMA, uitzendervaring  etc. etc.

Marc66

Omdat een ander het niet doet, betekent dat niet dat jijzelf (lees dit ruim, ik weet zo 1-2-3 niet een ander woord te gebruiken dan jij, waarvoor excuus) het moet laten.

Vasthouden aan de kortzichtigheid en maar (krampachtig) blijven vasthouden aan wat ooit normaal was, is niet meer. Het spijt mij dat ik veel forum-bezoekers teleur stel, maar ik voorzie dat met de benoeming een trend gezet is en wie weet, immers de Generaal doet het werk al vier jaar, een goede trend. Daarbij, blijkbaar zijn er volgens de commissie geen geschikte kolonels en, maar dat is vast geen verrassing, is het niet zo dat bij iedere reorganisatie de top groter wordt?  ;)

onderofficier

#68
Citaat van: A.J. op 16/03/2012 | 21:27 uur
En andersom loopt het in no-time spaak...

Tja "wij" als defensie moeten maar open staan voor andere inzichten e.d.  (dat heb ik net gelezen  :devil:) maar blijkbaar zijn er dus organisaties die niet open staan voor inzichten e.d. van ex-militairen, ik ben benieuwd naar de mening hierover van het forumlid die van mening is dat onze organisatie hier wel voor open moet staan.........Marc66 kom er maar in.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: onderofficier op 16/03/2012 | 17:32 uur
Maar ik zit verder even te kijken op LinkedIn   en kom er nog "één" tegen die uit het "niets" een hoge functie heeft gekregen
Ook een vrouw:  http://nl.linkedin.com/pub/sandra-keijer/4/944/487?trk=pub-pbmap

Vanuit de politie Amsterdam naar Schiphol in 2009............. als overste.   

En andersom loopt het in no-time spaak...


onderofficier

Citaat van: A.J. op 16/03/2012 | 21:19 uur
Citaat van: Marc66 op 16/03/2012 | 20:51 uur
Hoewel dit way off topic is, toch een opmerking die volgens mij door iedereen altijd zo hard mogelijk uitgeschreeuwd, maar blijkbaar enkel voor hen geldt: dit is, vooralsnog, een vrij land waar de vrijheid van meningsuiting, ook al is het niet een mening die je deelt, een goed is!

Dus? Ik ben het niet met jou eens en nu?

Nu niets,  want om op zijn woorden terug te komen:  is het niet eens met  hem zijn  is een vrijheid van meningsuiting, lijkt me   :devil: 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

A.J.

Citaat van: Marc66 op 16/03/2012 | 20:51 uur
Hoewel dit way off topic is, toch een opmerking die volgens mij door iedereen altijd zo hard mogelijk uitgeschreeuwd, maar blijkbaar enkel voor hen geldt: dit is, vooralsnog, een vrij land waar de vrijheid van meningsuiting, ook al is het niet een mening die je deelt, een goed is!

Dus? Ik ben het niet met jou eens en nu? Ben je al gebanned? Zijn er al berichten van je verwijderd? Ben je al monddood gemaakt?