The chosen Ones / De uitverkorenen

Gestart door dudge, 07/11/2012 | 10:38 uur

Cedo Nulli

Nou zeg dat wel. Stelletje Dushi's  :-*
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

5m@sh_1up


5m@sh_1up

Kerel...... Dat kun je toch niet vergelijken hahaha!


Maar goed, burgers krijgen natuurlijk geen militaire opleiding.
Wat is jouw binding met Defensie? En waarom maak je hier een punt van?

Admiral Halsey

Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 11:51 uur
Nare woorden.... Kwetsen.... Hahaha!

Dan heb je niets te zoeken in de militaire wereld Admiraal. Ik wil niet zeggen dat vloeken erbij moet ofzo, maar het gaat hier simpelweg om een hééééééél klein beetje mentale weerbaarheid, en als je daar al van over de jank gaat, stel ik voor dat je een baan gaat zoeken in het geitenwollensokkencircuit.

Geldt dit ook voor het burgerpersoneel dat binnen de defensie werkzaam is?

Met harde hand aanpakken moet ook wel binnen de krijgsmacht. Maar dat kan ook zonder gevloek en gescheld! Ik werkte eerder als WSW'er op een WSW-bedrijf (Sociale Werkvoorziening). Omdat daar veel sociaal-zwakkere mensen werken, is de werkleiding daar ook streng maar rechtvaardig en duidelijk. Lastige collega's worden daar door de werkleiding ook wel met harde hand aangepakt, maar daarbij ook zonder gevloek en gescheld.

5m@sh_1up

Nare woorden.... Kwetsen.... Hahaha!

Dan heb je niets te zoeken in de militaire wereld Admiraal. Ik wil niet zeggen dat vloeken erbij moet ofzo, maar het gaat hier simpelweg om een hééééééél klein beetje mentale weerbaarheid, en als je daar al van over de jank gaat, stel ik voor dat je een baan gaat zoeken in het geitenwollensokkencircuit.

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 09:04 uur
Dit zijn nare woorden waarmee je iemand kunt kwetsen en het is in feite iemand vernederen en pesten! Dit gedrag leidt er toe dat je onderdanen bang voor je worden en zich als slaafse hondjes gaan gedragen. Dit wil je toch niet? Op je werk en op school mag je toch ook niet schelden, vloeken en tieren? Streng zijn betekent niet dat je je onderdanen maar moet vernederen en uitschelden voor van alles en nog wat, maar dat je je onderdanen wel met respect behandelt. Wordt er bij het vlootpersoneel van de Koninklijke Marine ook zo gescholden op elkaar?

Mensen die na wat gescheld huilend in een hoekje gaan zitten zijn duidelijk niet geschikt... Defensie is bij inzet geen theekransje waar je onder het genot van een bakje thee even rustig met elkaar gaat filosoferen wat nou de beste vuurpositie is... Nee, dan word je met niet mis te verstane bewoordingen een kant op gedirigeerd die de leiding op dat moment voor je verzonnen heeft, voorwaarts mars en niet janken. Er staan dan simpelweg mensenlevens op het spel.

In de AMO hoort het er gewoon bij dat je je grenzen verlegd en ja daar heb je zo nu en dan een wat hardere hand bij nodig, op die momenten moet je gewoon een knop om kunnen zetten en gaan shell'en... (smoel houwe, en laten lullen).

Vroeger werd je nog opgevoed met:
Citaat
Schelden doet geen zeer, slaan zo veel te meer.


Als je eenmaal paraat zit en gevormd bent dan is het schelden ook een stuk minder, tenzij je weer iets verkloot. Dan krijg je ouderwets de wind van voren.

Cedo Nulli

Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 09:04 uur
Dit zijn nare woorden waarmee je iemand kunt kwetsen en het is in feite iemand vernederen en pesten! Dit gedrag leidt er toe dat je onderdanen bang voor je worden en zich als slaafse hondjes gaan gedragen. Dit wil je toch niet? Op je werk en op school mag je toch ook niet schelden, vloeken en tieren? Streng zijn betekent niet dat je je onderdanen maar moet vernederen en uitschelden voor van alles en nog wat, maar dat je je onderdanen wel met respect behandelt. Wordt er bij het vlootpersoneel van de Koninklijke Marine ook zo gescholden op elkaar?

It seperates the boys from the men. Als je in een oorlogssituatie in handen van de vijand valt word je ook niet te woord gestaan met lieve woordjes. Sjonge jonge zeg... een beetje eelt op je ziel is toch het minste wat je moet hebben.
Аво́сь да как-нибу́дь до добра́ не доведу́т.
Draw not your bow till your arrow is fixed.

Zander

#31
Citaat van: Admiral Halsey op 29/11/2015 | 09:04 uur
Dit zijn nare woorden waarmee je iemand kunt kwetsen en het is in feite iemand vernederen en pesten! Dit gedrag leidt er toe dat je onderdanen bang voor je worden en zich als slaafse hondjes gaan gedragen. Dit wil je toch niet? Op je werk en op school mag je toch ook niet schelden, vloeken en tieren? Streng zijn betekent niet dat je je onderdanen maar moet vernederen en uitschelden voor van alles en nog wat, maar dat je je onderdanen wel met respect behandelt. Wordt er bij het vlootpersoneel van de Koninklijke Marine ook zo gescholden op elkaar?

Kwetsen?!
Als je niet tegen schelden kan en jij je direct op je zieltje getrapt voelt als iemand die jou niet eens kent eikel tegen je zegt, ben je wat mij betreft ongeschikt. Defensie zoekt mensen die hun mannetje staan, geen jongetjes en meisjes die huilie huilie gaan doen als er word geschreeuwd.
Zo scheid men het kaf van het koren.

Slaafse hondjes?
Je gaat werken bij een hiërarchische organisatie en je hebt maar te doen wat je opgedragen word. Als je dat niet zint, hoor je niet bij defensie thuis. Het zal effe lekker zijn dat je tegen de beslissingen van je commandant in gaat terwijl je onder vuur ligt.

Admiral Halsey ik weet niet welke vloot jij aanstuurt?
Maar met jou instelling steven je bij de eerste stressvolle situatie al snel af op muiterij!

People are sheep

Admiral Halsey

#30
Citaat van: 5m@sh_1up op 29/11/2015 | 01:12 uur
Boeiend. Wat maakt een scheldwoord nou uit. Als je je daarom al op je teentjes getrapt moet voelen......

Eikel. Klootzak. Ga je echt wakker liggen van die woorden? Serieus?

Dit zijn nare woorden waarmee je iemand kunt kwetsen en het is in feite iemand vernederen en pesten! Dit gedrag leidt er toe dat je onderdanen bang voor je worden en zich als slaafse hondjes gaan gedragen. Dit wil je toch niet? Op je werk en op school mag je toch ook niet schelden, vloeken en tieren? Streng zijn betekent niet dat je je onderdanen maar moet vernederen en uitschelden voor van alles en nog wat, maar dat je je onderdanen wel met respect behandelt. Wordt er bij het vlootpersoneel van de Koninklijke Marine ook zo gescholden op elkaar?

Poleme

Citaat van: Ros op 28/11/2015 | 23:54 uur
Iemand die staat te schreeuwen en te schelden doet dit uit een gebrek aan van alles en nog wat. Onder andere het onvermogen om respect van mensen te verdienen en dit dan af proberen te dwingen met schelden en schreeuwen. Ik heb het nooit geaccepteerd, zelfs niet na een rapport CC.  En nee, ik was zelfs geen lid van de VVDM  :cute-smile:

En ik heb het natuurlijk niet over functioneel stemverheffing om verstaanbaar te zijn op bijvoorbeeld afstand.
Gossie toch. 
Vroegah, moest ik aan het eind van een militaire opleiding een mars met bepakking maken van 96 kilometer, die maar liefst 20 uur in beslag nam.
Aan het eind van die lange rit dacht ik bij grap om achterwaarts te lopen en mijn maten te motiveren door te zingen: I am not working for Uncle Sam, hey hoo, it's not a miracle we made it enzovoorts.
We lopen de kazerne poort door en een overste begint te blaffen: VUILE EENDVOGEL, WAT DENK JIJ WEL NIET WAT JE AAN HET DOEN BENT, @#%$# ?
We worden door die 2 benige 'bulldog' als straf naar een muur gedirigeerd.  En voor straf moet de hele ploeg in kleermakers zit voor de muur gaan zitten. We mochten niet praten, alleen recht voor ons kijken en stil zijn.  Eentje ging toch rond om zich heen kijken.  VOOR JE KIJKEN EIKEL, en voor straf samen met die 'zanger' 25 keer opdrukken.
Kon je niet tegen het gescheld, gevloek en steken onder water, dan werd je naar huis gestuurd.
We hadden ook diverse overlevings oefeningen.  Waarbij o.a. gekeken werd of je martelingen kon weerstaan.  Of we werden in een extreme klimaat zone gedropt en dan moest je zien te overleven.  Fouten maken konden dan toch echt dodelijk uitpakken en dat gebeurde dan soms ook.

Ik ben tot op de dag van vandaag dankbaar dat ik een heel zware opleiding voor de kiezen kreeg.
Wat het zorgde er simpelweg voor dat ik de zwartste scenario's kon overleven.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

5m@sh_1up

Boeiend. Wat maakt een scheldwoord nou uit. Als je je daarom al op je teentjes getrapt moet voelen......

Eikel. Klootzak. Ga je echt wakker liggen van die woorden? Serieus? What the fuck boeit het?


Zie hier ge-etaleerd de rubberenstoeptegelmentaliteit.... Pfffffffff......

Ros

#27
Citaat van: 5m@sh_1up op 28/11/2015 | 23:31 uur
Als je niet eens tegen gescheld komt, heb je inderdaad gewoon helemaal niets bij defensie te zoeken. Jankerds.

Iemand die staat te schreeuwen en te schelden doet dit uit een gebrek aan van alles en nog wat. Onder andere het onvermogen om respect van mensen te verdienen en dit dan af proberen te dwingen met schelden en schreeuwen. Ik heb het nooit geaccepteerd, zelfs niet na een rapport CC.  En nee, ik was zelfs geen lid van de VVDM  :cute-smile:

En ik heb het natuurlijk niet over functioneel stemverheffing om verstaanbaar te zijn op bijvoorbeeld afstand.

5m@sh_1up

#26
Als je niet eens tegen gescheld kunt, heb je inderdaad gewoon helemaal niets bij defensie te zoeken. Jankerds.

Ros

Citaat van: Zander op 28/11/2015 | 23:05 uur
Ik ben zelf ook ooit begonnen bij defensie na het volgen van het oriëntatie jaar kl.

Je leert de basis van exercitie, zaken uit het Hamil ook de LO sport komt er bij kijken in de vorm van de klimtoren de hindernisbaan en MZV. Ik ben meerdere malen enkele dagen op bivak geweest, waarbij wij kennis maakten met HPG te velde, velddienst tekens het opzetten van boogtent/puptent/poncho en geïmproviseerd onderkomen.

Toen ik aan mijn AMO begon wist ik waar ik aan begon en mijn klasgenoten die uiteindelijk voor de burgerij kozen hebben dat kennelijk terecht gedaan.

Schelden hoort er een beetje bij, net zoals in de AMO is alles een act om je voor te bereiden op de parate dienst.
Kortom een prima voorbereiding/opvoeding.

+ 1.

Het schelden heb ik nooit begrepen en vond het, en vind het nog steeds  een teken van onmacht en gebrek aan natuurlijk overwicht  Ik heb het zelf als OO nooit gedaan. Er zijn andere omgangsvormen en technieken  om mensen gedoseerd onder druk te zetten en de eigen grenzen te leren kennen.

Zander

Ik ben zelf ook ooit begonnen bij defensie na het volgen van het oriëntatie jaar kl.

Je leert de basis van exercitie, zaken uit het Hamil ook de LO sport komt er bij kijken in de vorm van de klimtoren de hindernisbaan en MZV. Ik ben meerdere malen enkele dagen op bivak geweest, waarbij wij kennis maakten met HPG te velde, velddienst tekens het opzetten van boogtent/puptent/poncho en geïmproviseerd onderkomen.

Toen ik aan mijn AMO begon wist ik waar ik aan begon en mijn klasgenoten die uiteindelijk voor de burgerij kozen hebben dat kennelijk terecht gedaan.

Schelden hoort er een beetje bij, net zoals in de AMO is alles een act om je voor te bereiden op de parate dienst.
Kortom een prima voorbereiding/opvoeding.
People are sheep