Internationale fighter ontwikkelingen

Gestart door Lex, 19/12/2015 | 16:32 uur

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 18/02/2019 | 18:43 uur
Fransen zullen voor elke Amerikaanse aankoop gaan liggen die wij gaan doen. Daar heeft nu vooral DU 'last' van omdat de 2 leidende staten in Europa eerst elkaar duidelijk willen maken dat ze er toch 'echt van zijn' in de EU.

Eenmaal Duitsland is geFransifeert en niet meer mokt, zijn wij aan de beurt. Elke Amerikaanse aankoop zal worden bestempelt als on-Europees en niet in lijn met de afspraken. Duurt even, rond 2030-2040, als de EU in deze vorm blijft bestaan, zal er weinig Amerikaans materieel meer te vinden zijn in de wensenlijstjes.

Ik heb geen moeite met een Europese vervanger van de F-35 of al bij de plannen die nu op stapel liggen voor vervanging maar het moet dan net zo goed zijn en ook voor dezelfde prijzen als het Amerikaanse aanbod. Natuurlijk moeten ook dezelfde deals mogelijk zijn waardoor onze industrie er van profiteert en niet alleen die van de grote landen.

Huzaar1

Fransen zullen voor elke Amerikaanse aankoop gaan liggen die wij gaan doen. Daar heeft nu vooral DU 'last' van omdat de 2 leidende staten in Europa eerst elkaar duidelijk willen maken dat ze er toch 'echt van zijn' in de EU.

Eenmaal Duitsland is geFransifeert en niet meer mokt, zijn wij aan de beurt. Elke Amerikaanse aankoop zal worden bestempelt als on-Europees en niet in lijn met de afspraken. Duurt even, rond 2030-2040, als de EU in deze vorm blijft bestaan, zal er weinig Amerikaans materieel meer te vinden zijn in de wensenlijstjes.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

#3194
Citaat van: Harald op 18/02/2019 | 15:45 uur
Zouden ze deze Growler nu ook nog aan onze Oosterburen aanbieden ?

Al hoewel, eigenlijk weten we dat er waarschijnlijk extra Eurofighters gekocht zullen worden en vol ingezet wordt op de DU/FR samenwerking.

Als het specifiek om vervanging van de Tornado ECR gaat, dan zou de Growler een interessante kandidaat zijn. Door de uitsluiting van de F-35 zie ik de Typhoon als enigste vervangingskandidaat van de Tornado IDS.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 18/02/2019 | 15:27 uur
Boeing Gets U.S. DoD Greenlight to Propose EA-18G Growler to Finland

https://www.navalnews.com/news/2019/02/boeing-gets-u-s-dod-greenlight-to-propose-ea-18g-growler-to-finland/

Zouden ze deze Growler nu ook nog aan onze Oosterburen aanbieden ?

Al hoewel, eigenlijk weten we dat er waarschijnlijk extra Eurofighters gekocht zullen worden en vol ingezet wordt op de DU/FR samenwerking. 

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Umbert

Citaat van: Lynxian op 18/02/2019 | 00:23 uur
Zoveel snap ik, maar waar ik wat meer op doelde: er wordt aangegeven in het artikel dat niet duidelijk is wat de rules of engagement waren. Ook wordt er niet gesproken wat de tegenstanders waren die de F-35 vliegers tegen zich hadden; waren dat andere vijandelijke 5e generatie kisten, alleen westerse kisten, was de gesimuleerde grondeenheid van bijvoorbeeld het kaliber S-400, etc.? Daarom kan ik de huidige K:D rato niet plaatsen en dus ook niet echt beoordelen of deze realistisch is of ook echt iets zegt over toekomstige praktijkprestaties.

Maakt volgens mij ook niet uit. die info hoeft ook niet iedereen te weten. De info zal alleen duidelijk zijn die bekend zijn met de "flag"oefeningen en weten hoe ze min of meer zijn opgebouwd.
Enigste wat ik hier zo uit lees is dat het vrij moeilijk is om de F35 te zien en te stoppen als hij zijn ding doet tijdens deze oefening. Wat ik dan wel weer mis was de Kill ratio van bijvoorbeeld de andere deelnemende vliegtuigen, wat dat zou enig inzicht in het geboden oefendoel kunnen geven, maar dat is al eerder aangegeven.


Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Lynxian

Citaat van: A.J. op 17/02/2019 | 20:13 uur
Zien zonder gezien worden.
Zoveel snap ik, maar waar ik wat meer op doelde: er wordt aangegeven in het artikel dat niet duidelijk is wat de rules of engagement waren. Ook wordt er niet gesproken wat de tegenstanders waren die de F-35 vliegers tegen zich hadden; waren dat andere vijandelijke 5e generatie kisten, alleen westerse kisten, was de gesimuleerde grondeenheid van bijvoorbeeld het kaliber S-400, etc.? Daarom kan ik de huidige K:D rato niet plaatsen en dus ook niet echt beoordelen of deze realistisch is of ook echt iets zegt over toekomstige praktijkprestaties.

A.J.

Citaat van: Poleme op 17/02/2019 | 20:25 uur
En vooral een superieure Observe - Orientate - Decide - Act (OODA) loop / cyclus.

De OODA loop is iets wat individuen/ organisaties toepassen. Als je zegt dat de vlieger de OODA loop gebruikt heb je gelijk maar het is niet op de capaciteiten van het toestel te plakken.

Poleme

En vooral een superieure Observe - Orientate - Decide - Act (OODA) loop / cyclus.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

A.J.

Citaat van: Lynxian op 17/02/2019 | 20:08 uur
Zijn er mensen met meer verstand van zaken op dit forum die hier hun licht over kunnen laten schijnen? Een 20-1 K:D rato klinkt zeer indrukwekkend.

Zien zonder gezien worden.

Lynxian

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 16/02/2019 | 23:14 uur
The First Reports Of How The F-35 Strutted Its Stuff In Dogfights Against Aggressors At Red Flag Are Starting To Emerge:

https://theaviationist.com/2019/02/16/the-first-reports-of-how-the-f-35-strutted-its-stuff-in-dogfights-against-aggressors-at-red-flag-are-starting-to-emerge/
Zijn er mensen met meer verstand van zaken op dit forum die hier hun licht over kunnen laten schijnen? Een 20-1 K:D rato klinkt zeer indrukwekkend.

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)


Parera

Citaat van: Ace1 op 16/02/2019 | 12:25 uur
Een kleine UAV kan ook opstijgen van een LHD.


Dat kan maar wat versta jij onder een kleine UAV?  De Amerikanen bekijken het wingmen concept ook al enige tijd en daar denken ze aan varianten van de Avenger, MQ-25 Stingray of X-47B.
Die toestellen krijg je niet van de grond zonder hulp van een catapult.  Nu heeft Lockheed ook ontwikkelingen op gebied van STOVL UAV / UCAV's maar dat zijn niet meer dan concepten.