De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

januszz

veiligheidsonderzoek was bij mij al afgerond toen k medische keruing kreeg :S maar eh hoezo controle bij de huisarts?

Grunt

Citaat van: Nielsssss op 03/05/2006 | 17:57 uur
YAY! ik ben geslaagd voor de keuring!

Nu nog het veiligheidsonderzoek + een kleine controle bij mijn huisarts en dan is het allemaal rond.

Super! gefeliciteerd kerel! 8)
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Defensieforum

Citaat van: Nielsssss op 03/05/2006 | 17:57 uur
YAY! ik ben geslaagd voor de keuring!

Nu nog het veiligheidsonderzoek + een kleine controle bij mij huisarts en dan is het allemaal rond.

Gefeliciteerd!!!  Welkom bij Defensie zullen we maar zeggen dan he ;)

Nielsssss

#40
YAY! ik ben geslaagd voor de keuring!

Nu nog het veiligheidsonderzoek + een kleine controle bij mijn huisarts en dan is het allemaal rond.

Cobra4

Citaat van: Horus op 24/04/2006 | 13:25 uur
Cluster 4 is voor commando's, luchmobielen en mariniers. Hoort de GLR daartussen  :D

Dat zouden we wel willen!  ;)

GLR gaat volgens mij niet verder dan cluster 2.

Maar, ondanks dat ik het graag over de GLR heb, toch maar weer terug on-topic.

Keuring Natres dus.
Peloton 3 602 Sqn

Grunt

Citaat van: Horus op 24/04/2006 | 13:25 uur
Cluster 4 is voor commando's, luchmobielen en mariniers. Hoort de GLR daartussen  :D

Ik heb gehoord dat sollicitanten voor Mariniers en Commando's nog aanvullende tests/onderzoeken krijgen. Of klopt dit niet?
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Grunt

Citaat van: Nielsssss op 24/04/2006 | 21:14 uur
oké bedankt!

Ik fiets nu al 2 maanden 2x in de week minimaal 18 kilometer.

Ik heb ook 10 weken lang aan duurloop gedaan. Ik kon 50 minuten in 1 stuk door joggen. Totdat ik een blessure kreeg. Nu ben ik weer bezig met het langzaam opbouwen van het hardlopen. Zit momenteel op 20 minuten in 1 stuk door. Wat zn blessure wel niet met je doet  >:(

Maja opstaan, en weer doorgaan.

Ik ben van tevoren alleen maar gaan duurlopen, en ik kon toen maximaal 35 minuten hardlopen. Ik heb er wel cluster 4 door gehaald, dus als jij weer 50 minuten kunt duurlopen en regelmatig fietst dan denk ik dat het helemaal goed gaat komen, succes ;)
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Nielsssss

oké bedankt!

Ik fiets nu al 2 maanden 2x in de week minimaal 18 kilometer.

Ik heb ook 10 weken lang aan duurloop gedaan. Ik kon 50 minuten in 1 stuk door joggen. Totdat ik een blessure kreeg. Nu ben ik weer bezig met het langzaam opbouwen van het hardlopen. Zit momenteel op 20 minuten in 1 stuk door. Wat zn blessure wel niet met je doet  >:(

Maja opstaan, en weer doorgaan.

Kosjnikov

Ook een goed punt om op te letten is dat je zadel hoog genoeg staat. Als je op het zadel zit met je voet op de trapper moet je knie nog in een heel kleine hoek staan. Dit scheelt namelijk heel veel kracht en daardoor veel energie  ;)
'k denk dat ze je daar er wel bij helpen maar heb geen idee, maar let er zelf in ieder geval goed op. Een goede zit scheelt veel, merk ik zelf bij het racefietsen altijd.

Verder allemaal succes bij de keuringen!  :laugh:

Terry

Citaat van: Nielsssss op 24/04/2006 | 16:38 uur
ah oke... ik weeg 70 kilo en ben 185 cm lang.

Dus dat wordt een lange rit denk ik...

Kan je overigens ergens zien hoelang je op de fiets zit?

Hoe werkt het precies? Wordt de weerstand langzaam opgebouwt of veranderdt hij telkens van een hoge weerstand naar laag etc?

Nou je kan dus niet op de fiets zelf zien hoe lang je al bezig bent. Dat is dus wel een beetje lastig. Maar achter mij hing een klok, daar kon ik dus zien hoe lang ik ongeveer bezig was. Het werd me trouwens wel verteld toen ik 10 minuten gefietst had, dat was wel fijn.

Verder is de weerstand waarmee je begint dus afhankelijk van je lengte en gewicht, daarna wordt de weerstand elke minuut verhoogd. En dan moet je net zolang door fietsen tot dat je niet meer kan :)

Oja, je moet wel de hele tijd tussen de 70 en 80 omwentelingen per minuut fietsen. Je mag er 1 of 2 keer onder zitten, mocht het dan nog een 3de keer gebeuren dan moet je stoppen.

Ik raad je aan hier toch wel voor te gaan trainen. Ik heb die dag verschillende mensen gesproken die het dus niet gehaald hebben.

Succes ermee!

Nielsssss

#33
ah oke... ik weeg 70 kilo en ben 185 cm lang.

Dus dat wordt een lange rit denk ik...

Kan je overigens ergens zien hoelang je op de fiets zit?

Hoe werkt het precies? Wordt de weerstand langzaam opgebouwt of veranderdt hij telkens van een hoge weerstand naar laag etc?

januszz


Horus

Cluster 4 is voor commando's, luchmobielen en mariniers. Hoort de GLR daartussen  :D

Terry

Citaat van: Grunt op 24/04/2006 | 00:33 uur
Citaat van: Nielsssss op 23/04/2006 | 21:05 uur
ALs je op bij de keuring op de fiets moet hoelang moet je het dan eigenlijk minimaal volhouden om voldoende te scoren?
Ik had al gelezen in een ander topic dat als je 16 minuten aan het fietsen was, je cluster 4 scoorde.

Iemand enig idee?

Zorg gewoon dat je minimaal 13 minuten op de fiets blijft zitten, is volgens mij voldoende om voor de conditieproef cluster 4 te scoren

Dat is volgens mij helemaal afhankelijk van je lengte en gewicht. Ik had zelf 11 minuten gefietst en zat daarmee in cluster 4 (weeg zelf 95 kilo en ben 2 meter lang). Mijn begin weerstand was dus al hoger. Zodoende hoefde ik minder lang te fietsen om het aantal vereiste KW weg te zetten. Je kan het dus een beetje zo zien, hoe lichter je bent hoe langer je moet fietsen :)

Grunt

Citaat van: Nielsssss op 23/04/2006 | 21:05 uur
ALs je op bij de keuring op de fiets moet hoelang moet je het dan eigenlijk minimaal volhouden om voldoende te scoren?
Ik had al gelezen in een ander topic dat als je 16 minuten aan het fietsen was, je cluster 4 scoorde.

Iemand enig idee?

Zorg gewoon dat je minimaal 13 minuten op de fiets blijft zitten, is volgens mij voldoende om voor de conditieproef cluster 4 te scoren
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!