Engelse gesproken artikels

Gestart door Micheltje, 22/11/2015 | 01:46 uur

Mourning

Citaat van: Poleme op 23/11/2015 | 00:33 uur
Ik heb geen talenknobbel.  Maar door defensie werd ik toch gedwongen om heel goed Engels te beheersen.  Later kwam daar nog bij Duits en Italiaans bij.
Dan wordt je door de zaak gehuisvest in Hilton Rimini en zie je bordjes met "piano" daarop.  Laat ik nou wat met piano's hebben, ik speel er wel eens op en vroeger stak ik er ook wel eens eentje in de fik.  Dus verwijderde ik zo een bordje met een zakmes.  Maar het Italiaanse woord piano betekend gewoon verdieping.

:lol: :lol: :lol:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Poleme

Citaat van: Micheltje op 22/11/2015 | 01:46 uur
Ik vroeg me eigenlijk eens af waarom er zoveel engelse artikels te vinden zijn hier op het forum.

Dit is een Nederlandse forum volgens mij en dan zou je toch zeggen dat alles in het Nederlands zou zijn.

Kan iemand mij dit uitleggen?

bijvoorbaat dank
Ik heb geen talenknobbel.  Maar door defensie werd ik toch gedwongen om heel goed Engels te beheersen.  Later kwam daar nog bij Duits en Italiaans bij.
Dan wordt je door de zaak gehuisvest in Hilton Rimini en zie je bordjes met "piano" daarop.  Laat ik nou wat met piano's hebben, ik speel er wel eens op en vroeger stak ik er ook wel eens eentje in de fik.  Dus verwijderde ik zo een bordje met een zakmes.  Maar het Italiaanse woord piano betekend gewoon verdieping.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Lex

#13
Citaat van: Micheltje op 22/11/2015 | 01:46 uur
Ik vroeg me eigenlijk eens af waarom er zoveel engelse artikels te vinden zijn hier op het forum.
Dit is een Nederlandse forum volgens mij en dan zou je toch zeggen dat alles in het Nederlands zou zijn.
Kan iemand mij dit uitleggen?
bijvoorbaat dank
Ja het is een NL forum. Maar het feit waarom een veelvoud aan Engelse artikelen hier te vinden zijn is reeds door de leden beantwoord.
We heeben in het verleden hierover van gedachten gewisseld en waar we de grens moeten trekken.
Vandaar de artikelen in de Engelse taal wel gepost mogen worden, maar dat van artikelen in een andere taal we stellen dat men zich beperkt tot een link, of een vertaling naar de Nederalndse taal.

Lex,
Algeheel Beheerder

5m@sh_1up

Engels is een van de meest gesproken talen ter wereld. Mag toch wel verwachten dat je in Nederland die taal beheerst. Je zou maar alleen Nederlands beheersen... Lekker kansloos vooruitzicht heb je dan.

Micheltje

Citaat van: 5m@sh_1up op 22/11/2015 | 11:06 uur
Gewoon Engels leren. Verdomme zeg... Echt bizar dit....
Het gaat steeds meer achteruit.

Plus hoe weet jij dat ik geen Engels kan

Het was mij meer de vraag waarom
We leven toch in Nederland of leef jij elders?

Kaaskop2

Citaat van: Nikehercules op 22/11/2015 | 13:41 uur
Doe eens een beetje normaal joh... Dat we niet aan de wensen van Micheltje te gemoed kunnen komen is duidelijk, maar niet iedereen kan even onderlegd zijn in de Engelse taal. Dat is echt geen schande.

Laten we mensen niet gelijk afzeiken die met een oprechte vraag komen.

+1

Ook de opmerking "Het gaat steeds meer achteruit" kan ik niet plaatsen. Nederlanders spreken steeds beter Engels.

Nikehercules

Citaat van: 5m@sh_1up op 22/11/2015 | 11:06 uur
Gewoon Engels leren. Verdomme zeg... Echt bizar dit....
Het gaat steeds meer achteruit.

Doe eens een beetje normaal joh... Dat we niet aan de wensen van Micheltje te gemoed kunnen komen is duidelijk, maar niet iedereen kan even onderlegd zijn in de Engelse taal. Dat is echt geen schande.

Laten we mensen niet gelijk afzeiken die met een oprechte vraag komen.

Sparkplug

Citaat van: Zeewier op 22/11/2015 | 11:52 uur
Ik was vroeger erg slecht in Engels. Altijd maar zesjes op mijn rapport. Dat woordjes stampen en uitzonderingen leren heeft bij nooit gewerkt. Dat was voor de tijd van het internet (dus al heel lang geleden). Door uit interesse artikelen te lezen heb ik het mezelf aangeleerd. Inmiddels spreek en schrijf ik het foutloos. En grammaticaal correct. Er is geen betere motivator om iets als bijvoorbeeld de Engelse taal te leren dan puur interesse in een bepaald onderwerp. Frans of Spaans daarentegen... ik begin liever aan een beginnerscursus Russisch. Wat ik dus serieus overweeg sinds de annexatie van de Krim.
Dit had ik vroeger ook (vooral de grammaticale tijdsvormen). Echter toen ik begon met werken, had ik toch de juiste spreek en schrijfvaardigheid nodig om goed te kunnen communiceren met buitenlandse collegae en andere buitenlandse bedrijven. Ook hielpen mijn vele reizen naar Australië.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zeewier

Citaat van: Micheltje op 22/11/2015 | 01:46 uur
Ik vroeg me eigenlijk eens af waarom er zoveel engelse artikels te vinden zijn hier op het forum.

Dit is een Nederlandse forum volgens mij en dan zou je toch zeggen dat alles in het Nederlands zou zijn.

Kan iemand mij dit uitleggen?

bijvoorbaat dank
Ik was vroeger erg slecht in Engels. Altijd maar zesjes op mijn rapport. Dat woordjes stampen en uitzonderingen leren heeft bij nooit gewerkt. Dat was voor de tijd van het internet (dus al heel lang geleden). Door uit interesse artikelen te lezen heb ik het mezelf aangeleerd. Inmiddels spreek en schrijf ik het foutloos. En grammaticaal correct. Er is geen betere motivator om iets als bijvoorbeeld de Engelse taal te leren dan puur interesse in een bepaald onderwerp. Frans of Spaans daarentegen... ik begin liever aan een beginnerscursus Russisch. Wat ik dus serieus overweeg sinds de annexatie van de Krim.

5m@sh_1up

Gewoon Engels leren. Verdomme zeg... Echt bizar dit....
Het gaat steeds meer achteruit.

DvdW

Citaat van: Strata op 22/11/2015 | 02:20 uur
Wie moet dat gaan doen dan? Als dat voor elk artikel moet gebeuren ben je wel even bezig, heeft niemand tijd voor & zin in.

Volgens mij leert iedereen tegenwoordig Engels op school.
+1. Je mag er toch van uit gaan dat het Engels enigszins beheerst wordt. Als dat niet het geval is kun je jezelf er in verdiepen of Google translate gebruiken (al maakt dat het vak moeilijker dan makkelijker om te volgen ;-) )
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

StrataNL

Citaat van: Micheltje op 22/11/2015 | 02:18 uur
Nooit aangedacht dit te vertalen en dat te posten?

Wie moet dat gaan doen dan? Als dat voor elk artikel moet gebeuren ben je wel even bezig, heeft niemand tijd voor & zin in.

Volgens mij leert iedereen tegenwoordig Engels op school.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Micheltje

Nooit aangedacht dit te vertalen en dat te posten?

StrataNL

Omdat het meeste internationale defensienieuws in het Engels is geschreven....
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Micheltje

#1
Ik vroeg me eigenlijk eens af waarom er zoveel engelse artikels te vinden zijn hier op het forum.

Dit is een Nederlandse forum volgens mij en dan zou je toch zeggen dat alles in het Nederlands zou zijn.

Kan iemand mij dit uitleggen?

bijvoorbaat dank