Laatste veteraan WO I overleden

Gestart door Nikehercules, 05/05/2011 | 12:48 uur

onderofficier

Citaat van: Kapitein Rob op 05/05/2011 | 15:23 uur
Citaat van: onderofficier op 05/05/2011 | 15:19 uur
Dan ben ik dus geen veteraan  :'(       

Ik zou niet weten waarom je daar een traan over zou moeten laten.
als ik over na denk ik eigenlijk ook niet...........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 05/05/2011 | 15:19 uur
Dan ben ik dus geen veteraan  :'(       

Ik zou niet weten waarom je daar een traan over zou moeten laten.

onderofficier

Citaat van: SMI de Boer op 05/05/2011 | 15:15 uur
Citaat van: onderofficier op 05/05/2011 | 12:53 uur

dus ik ben straks ook geen veteraan? Omdat ik geen gevechtsfunctie heb gehad?

Kroeggevechten tellen mee

Dan ben ik dus geen veteraan  :'(           maar wat nog niet is gebeurd kan nog gebeuren  (kroeggevecht)
         
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 05/05/2011 | 12:53 uur

dus ik ben straks ook geen veteraan? Omdat ik geen gevechtsfunctie heb gehad?

Kroeggevechten tellen mee
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 05/05/2011 | 14:17 uur
Dat kan wel waar zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat zij erkend is als veteraan, formeel dus veteraan is, in leven is, en daarmee de enigste nog levende veteraan van W.O-I is.

Ontken ik dat dan??

Nikehercules

Citaat van: Kapitein Rob op 05/05/2011 | 14:12 uur
Helaas pindakaas: de definitie van "veteraan" wordt door diverse landen verschillend uitgelegd. Waarbij wij in Nederland n.m.m. een belachelijke definitie hebben..... En trouwens ook een sergeant niet altijd als zodanig beschouwd wordt.  >:(

Dat kan wel waar zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat zij erkend is als veteraan, formeel dus veteraan is, in leven is, en daarmee de enigste nog levende veteraan van W.O-I is.

KapiteinRob

Citaat van: Nikehercules op 05/05/2011 | 14:09 uur
Sgt = Sgt
Veteraan = Veteraan

Helaas pindakaas: de definitie van "veteraan" wordt door diverse landen verschillend uitgelegd. Waarbij wij in Nederland n.m.m. een belachelijke definitie hebben..... En trouwens ook een sergeant niet altijd als zodanig beschouwd wordt.  >:(

KapiteinRob

Citaat van: onderofficier op 05/05/2011 | 12:53 uur
dus ik ben straks ook geen veteraan? Omdat ik geen gevechtsfunctie heb gehad?

Zoals je weet is de Nederlandse definitie van veteraan een voormalig miltair die op uitzendingsmissie is geweest. Zelfs uw admeur zal na zijn ontslag de titel veteraan "mogen" voeren terwijl-ie geen "echte" gevechtsfuncties heeft bekleed......  ;)

Nikehercules

Citaat van: tijmstoe op 05/05/2011 | 14:06 uur
wel lezen he. er staat dat ze is ERKEND als veteraan
Dus? dan is ze formeel toch een veteraan.
Nu lijkt het wel op de discussie over de Sgt'en van de KL vs de Sgt'en van de KM.

Sgt = Sgt
Veteraan = Veteraan

tijmstoe


wel lezen he. er staat dat ze is ERKEND als veteraan


Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 05/05/2011 | 12:53 uur
dus ik ben straks ook geen veteraan? Omdat ik geen gevechtsfunctie heb gehad?

Tja koppen met ''Laatste veteraan WO-I overleden'' vinden ze natuurlijk helemaal het einde op zo'n redactie, maar als het op feitelijke onwaarheden berust had ik het toch achterwege gelaten.

onderofficier

Citaat van: Nikehercules op 05/05/2011 | 12:52 uur
Citaat van: NOS op 05/05/2011 | 12:48 uur
Laatste veteraan WO I overleden
Citaat van: NOS op 05/05/2011 | 12:48 uur
In Engeland woont nog een 110-jarige vrouw die is erkend als veteraan maar geen gevechtsfunctie had.

:hrmph:

dus ik ben straks ook geen veteraan? Omdat ik geen gevechtsfunctie heb gehad?
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Nikehercules

Citaat van: NOS op 05/05/2011 | 12:48 uur
Laatste veteraan WO I overleden
Citaat van: NOS op 05/05/2011 | 12:48 uur
In Engeland woont nog een 110-jarige vrouw die is erkend als veteraan maar geen gevechtsfunctie had.

:hrmph:

Nikehercules

Laatste veteraan WO I overleden

In een verzorgingshuis in Australiƫ is de laatste veteraan van de Eerste Wereldoorlog overleden. De Brit Claude Stanley Choules was 14 toen hij in 1915 bij de Britse marine ging.

Choules had gelogen over zijn leeftijd. Eigenlijk was hij nog te jong om in dienst te mogen.

Na de oorlog emigreerde hij naar Perth in Australiƫ, waar hij ook bij de marine werkte toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak.

'Gewoon ademhalen'
Choules bleef 41 jaar bij de marine. De oorlogsjaren waren volgens hem zwaar, maar soms ook saai. Nadat hij met pensioen was gegaan, wilde hij niets meer met het leger te maken hebben. Hoe ouder hij werd, hoe meer hij tegen de oorlog was. "Oorlog is verspilling van tijd, verspilling van energie", zei hij.

De oorlogsveteraan leefde een actief leven. Op zijn 80ste begon hij met een cursus creatief schrijven. Op zijn 100ste zwom en wandelde hij nog iedere dag. Hij ging pas op zijn 105de naar een bejaardentehuis.

Op de vraag hoe hij het zo lang volhield, antwoordde hij: "Gewoon blijven ademhalen".

Florence Green
Na de dood vorig jaar van de Amerikaanse veteraan Frank Buckles, werd Choules de laatste overlevende van de 70 miljoen militairen die wereldwijd zijn ingezet tijdens de Eerste Wereldoorlog.

In Engeland woont nog een 110-jarige vrouw die is erkend als veteraan maar geen gevechtsfunctie had. Florence Green werkte tijdens WO I op een Britse luchtmachtbasis, waar ze maaltijden serveerde aan officieren.

Bron: NOS