Afgekeurde vergoedingen dienstreis

Gestart door A.J., 19/06/2012 | 22:30 uur

KapiteinRob

#20
Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 09:32 uur
Indien het een binnenslaper betreft  kan deze in de morgen inderdaad een lupa maken, of als hij/zij op een andere kazerne moet zijn er zorg voor dragen daar op tijd te zijn om mee te eten. Een binnenslaper krijgt inderdaad een vergoeding  :confused:, dus financieel kan dat nooit een probleem geven.

Betreft het een zgn. buitenslaper, dan mag ik aannemen dat deze sowieso iedere morgen thuis brood smeert en dit mee neemt naar de werkplek. Dus ook daarin zie ik geen probleem.

Je snapt het niet Marc; indien je op dienstreis bent en met etenstijd op een overheidslocatie, is de situatie precies hetzelfde als op je eigen plaatsing. Ben je tijdens een DR op een locatie waar geen overheidsrestaurant is, heb je recht op horecamaaltijd en kun je die forfetair declareren vermits je daadwerkelijk een horeca-maaltijd gebruikt! Je opmerkingen over LUPA's snijden regelgevingtechnisch geen hout. Dat je dat wilt doen en normaal vindt, is verder aan jou. Nergens in de regelgeving kan ik iets vinden over LUPA's in relatie tot dienstreizen. Ik daag je uit om dat wel te vinden!

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 09:32 uur
Betreft het een zgn. buitenslaper, dan mag ik aannemen dat deze sowieso iedere morgen thuis brood smeert en dit mee neemt naar de werkplek. Dus ook daarin zie ik geen probleem.

Zoals gezegd is e.e.a. gekoppeld aan de beschikbaarheid van een overheidsrestaurant op de plek waar je tijdens de maaltijd op je dienstreis bent. Niet aan wat jij normaal vindt.

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 09:32 uur
Vwb binnenslapers die een vergoeding krijgen, ook wanneer deze op oefening gaan, kan ik enkel, mijn mening, zeggen: KUL!   :mad:

Een binnenslaper op oefening wordt gekort op zijn/haar voedingsgeld. Misschien moet je jezelf eerst wat meer in de materie verdiepen voordat je zaken post die regelgevingtechnisch incorrect zijn.


A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 20/06/2012 | 16:11 uur

ik ben ervan overtuigd dat dit niet kan. Zou maar eens serieus een beklag overwegen....   ;)

Precies, dat lijkt mij ook. Nou gaat het in dit geval niet om mij maar om een club die druk is met opwerken voor de West en daardoor regelmatig op pad/ oefening zijn en hiermee geconfronteerd worden.

KapiteinRob

Citaat van: A.J. op 20/06/2012 | 16:04 uur
Club gaat op oefening, de reisdagen heen en terug gaan op dienstreis want goedkoper en scheelt oefenmandagen. De baas voorziet nergens in op die dagen en men komt ook niet in de buurt van een overheidslocatie waar gegeten kan worden, dus vult men dido met een lunch horeca in want extern gegeten. Wordt afgekeurd omdat punt 5 en je kon 's ochtends bij Paresteo een lupa maken op eigen kosten.

ik ben ervan overtuigd dat dit niet kan. Zou maar eens serieus een beklag overwegen....   ;)

Marc66

#17
Je gaat dagelijks op oefening?  :confused:

Is het al zo erg dat je met eigen vervoer op oefening moet? How about verzamelen en in colonne richting het oefengebied?

Het moet niet gekker worden dan je alleen naar bijv. de Duitse laagvlakte moet rijden om daar met je eigen eenheid te oefenen  :confused: :confused: :confused:

dudge

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 15:53 uur
Als het duidelijk is dat het een dienstreis betreft dan is een kwestie van invullen. Keurt je lijnmanager dit af, tja, dan houdt het op, of je gaat in beklag! Verder niet zeuren want, oh oh oh, je moet "verplicht" bij de Mac eten en, ooh jee, dat kost je een euro of vijf  :omg: en je krijgt het niet eens terug. Dat je oefentoelage krijgt ben je dan ineens vergeten zeker?  :confused: :confused: :confused:
Regelmatig bij de MAC eten is verschrikkelijk slecht. En ja, van een kpl salaris bijv is het al moeilijk genoeg rondkomen, nog ff 15 euro per dag aan eten zit er dan niet in. Als zo'n regeling bestaat moet je er ook gebruik van kunnen maken. Dus niks 'jammer dan'. Lijkt me een vreemd bedrijf waar jij werkt.

A.J.

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 15:53 uur
Als het duidelijk is dat het een dienstreis betreft dan is een kwestie van invullen. Keurt je lijnmanager dit af, tja, dan houdt het op, of je gaat in beklag! Verder niet zeuren want, oh oh oh, je moet "verplicht" bij de Mac eten en, ooh jee, dat kost je een euro of vijf  :omg: en je krijgt het niet eens terug. Dat je oefentoelage krijgt ben je dan ineens vergeten zeker?  :confused: :confused: :confused:

Je kunt GEEN oefentoelage krijgen icm een dienstreis... Moet ik je dat ook nog uitleggen?

Ik zal het in Jip en Janneke taal proberen.

Club gaat op oefening, de reisdagen heen en terug gaan op dienstreis want goedkoper en scheelt oefenmandagen. De baas voorziet nergens in op die dagen en men komt ook niet in de buurt van een overheidslocatie waar gegeten kan worden, dus vult men dido met een lunch horeca in want extern gegeten. Wordt afgekeurd omdat punt 5 en je kon 's ochtends bij Paresteo een lupa maken op eigen kosten.

Als ik dat vertaal naar de marine. Schuit gaat 2 weken varen in de Middelandse Zee, de vaardagen heen en terug gaan op dienstreis en je mag zelf je eten aan boord betalen en je krijgt geen vergoeding. Ook geen vaartoelage. Misschien dat het nu wat duidelijker is.

Marc66

Als het duidelijk is dat het een dienstreis betreft dan is een kwestie van invullen. Keurt je lijnmanager dit af, tja, dan houdt het op, of je gaat in beklag! Verder niet zeuren want, oh oh oh, je moet "verplicht" bij de Mac eten en, ooh jee, dat kost je een euro of vijf  :omg: en je krijgt het niet eens terug. Dat je oefentoelage krijgt ben je dan ineens vergeten zeker?  :confused: :confused: :confused:

A.J.

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 12:50 uur

Kapitein Rob. De oefening begint om 1700h, je hebt dus de hele dag de tijd om eten te regelen en ik mag verwachten dat het plan om te gaan oefenen niet op komt als k.., toch?

Zoals al gezegd, beter lezen... De oefentoelage gaat in om 1700 de rest van de dag is men op pad (Dienstreis) om daar te komen...

A.J.

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 13:13 uur

Nogmaals, ik geloof nooit dat het houden van een oefening op komt als k.. Dus, de medewerker kan een plan trekken. Er is dan en dan een oefening gepland, die begint zo laat en duurt tot zo laat. Okay, gaan wij met meer dan 1 man? Okay, wie gaan er dan nog meer mee? Een keuken, een tent, auto's? Hoe zullen wij dat doen met eten of, maar nogmaals ik geloof niet dat er werkelijk 1-mans-oefeningen bestaan, hoe ga ik dat doen met eten? Kom op, een beetje zelf denken kan echt geen kwaad en het doet ook geen pijn  :crazy:

Je moet eens wat beter lezen. Jij komt nu weer met een zooi verzinsels en geklaag op de proppen die helemaal niets met mijn verhaal te maken hebben. Als je de diverse vergoedingen en arbeidsethos op jouw werkplek ter discussie wil stellen open je daar maar een ander topic voor.

Marc66

Guest1400, met je opmerking lijk je op een van die mensen die ineens niets meer weten  :crazy:

guest1400

Citaat van: Marc66 op 20/06/2012 | 13:13 uur
Wat bijzonder altijd maar weer dat er zo "goed" geklaagd kan worden als het om het krijgen van geld gaat.

Ik hoor weinig medewerkers klagen wanneer zij om vrijdagmiddag rond 1400-1500h naar huis gestuurd worden of naar huis gaan omdat zij vinden dat zij naar huis mogen gaan. Vaak zijn dit overigens de zgn. binnenslapers.

Daarnaast hoor ik weinig medewerkers klagen wanneer zij in de tijd van de baas mogen sporten of mogen mee doen aan een sportevent of even naar de garage mogen om de auto te halen of later in de morgen op kantoor mogen komen omdat zij ......(vul maar in).

Tot slot hoor ik weinig mensen klagen wanneer zij ipv een beloning/gratificatie een zgn. 13e maand krijgen.


13e maand, vrijmiddag om 14.00 naar huis en MOGEN sporten? klinkt goed, waar kan ik tekenen?

Tanker

Mogen sporten ? het is moeten sporten, niet dat dat erg is maar dat terzijde.
Een volledige 13e maand kennen ze bij defensie volgens mij ook nog steeds niet.......

Marc66

Wat bijzonder altijd maar weer dat er zo "goed" geklaagd kan worden als het om het krijgen van geld gaat.

Ik hoor weinig medewerkers klagen wanneer zij om vrijdagmiddag rond 1400-1500h naar huis gestuurd worden of naar huis gaan omdat zij vinden dat zij naar huis mogen gaan. Vaak zijn dit overigens de zgn. binnenslapers.

Daarnaast hoor ik weinig medewerkers klagen wanneer zij in de tijd van de baas mogen sporten of mogen mee doen aan een sportevent of even naar de garage mogen om de auto te halen of later in de morgen op kantoor mogen komen omdat zij ......(vul maar in).

Tot slot hoor ik weinig mensen klagen wanneer zij ipv een beloning/gratificatie een zgn. 13e maand krijgen.

Het bevreemdt mij keer op keer dat diezelfde medewerkers wel altijd precies de regelgeving kennen als het gaat om het krijgen van geld, maar bepaalde andere op de dienst betrekking hebbende zaken ineens niet (meer) weten  :hrmph:

Nogmaals, ik geloof nooit dat het houden van een oefening op komt als k.. Dus, de medewerker kan een plan trekken. Er is dan en dan een oefening gepland, die begint zo laat en duurt tot zo laat. Okay, gaan wij met meer dan 1 man? Okay, wie gaan er dan nog meer mee? Een keuken, een tent, auto's? Hoe zullen wij dat doen met eten of, maar nogmaals ik geloof niet dat er werkelijk 1-mans-oefeningen bestaan, hoe ga ik dat doen met eten? Kom op, een beetje zelf denken kan echt geen kwaad en het doet ook geen pijn  :crazy:

Nikehercules

Citaat van: A.J. op 20/06/2012 | 11:40 uur
Maar dat is verder de discussie ook niet, waar het mij om gaat is dat de regelgeving zo gebogen wordt om maar onder de vergoedingen waar men recht op heeft uit te komen. Of je het nou wel of niet eens bent met de geldende regelgeving boeit me in dit geval niet.

Zo heeft men bij ons het eindappel op zaterdag naar voren geschoven om zo onder de ZZF-toeslag uit te komen (om vervolgens toch pas vaak om 5 uur klaar te zijn.)
Waardoor er dus op jaarbasis meer opkomsten nodig zijn om aan het verplichte aantal uren O&T te komen, dit terwijl de ZZF dagen door ARA gewoon begroot schijnen te zijn.

Of een 50uurs oefening die volgens de appellijst tot 4 uur duurt terwijl het eindappel in werkelijkheid pas om 7 uur is.

Marc66

A.J dat van binnenslaper zijn is, zo verwacht ik meer een eigen keuze(?)

Bijzondere regelgeving. Maar, zo vraag ik mij af, wanneer de oefening om 1700h start is er toch wel eten? En is er ook, en dan ga ik er van uit dat de oefening langer duurt dan enkele uren, de volgende morgen ontbijt en een slaapplek en dus een mobiele keuken aanwezig of is het een eenmans-oefening?

Kapitein Rob. De oefening begint om 1700h, je hebt dus de hele dag de tijd om eten te regelen en ik mag verwachten dat het plan om te gaan oefenen niet op komt als k.., toch? Er zijn heel veel mensen die THUIS, maar ook op de kazerne, een broodje smeren voor tussen de middag. Er zijn zelfs mensen die in de avond alvast hun brood smeren voor de volgende dag, kunnen zij tenminste vijf minuten langer blijven slapen  :confused:

Ik begrijp het probleem niet, enkel dan dat ik mij kan voorstellen dat je even, zeg maar, anders moet om gaan met het verkrijgen van catering. Overigens geloof ik niet dat er eenmans-oefeningen gepland worden, toch?  :confused: