Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

Master Mack

Volgens mij is dit veranderd onder Balkenende 3. Dat het geld van verkocht materiaal nu gedeeltelijk of zelfs helemaal terugvloeid naar Defensie.

Zeewier

Citaat van: yelloow op 26/10/2013 | 12:22 uur
Geld van verkochte wapensystemen ziet Defensie nooit weer terug. Dat vloeit rechtstreeks naar Financien.
Klopt. En dat geeft ook een verkeerde impuls: maak het geld op wat je toekomt want anders ben je het kwijt. Het bevordert niet verantwoord beheer en spaarzaamheid. En dat werkt dan weer politici in de hand die telkens om openheid vragen en transparantie betrachten. Beloon juist transparantie. En het dempt het gevecht om geld tussen ministeries en politieke partijen met hun partijbelangen.

yelloow

Geld van verkochte wapensystemen ziet Defensie nooit weer terug. Dat vloeit rechtstreeks naar Financien.

Master Mack

Oke minder slecht nieuws 45 en Assen blijven behouden en minder mensen eruit. Maar er moet nog altijd 270 mil gevonden worden en waar gaan de klappen weer vallen bij de KL. 44 CV-90's in de verkoop en de 13 Brigade word een gemotorisseerde brigade. Oke tot zover weer shit maar misschien kunnen we voor het geld dat we vangen voor de 44 CV-90's die we bv aan Belgie kunnen verkopen ipv hun mislukte 90mm een 16 tal LEO-2s weer in de vaart brengen en deze onderbrengen bij OTC manouvre. Ik zeg doen en die 270 miljoen gewoon wat kantoren verhuren op het binnenhof. :devil:

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 22/10/2013 | 07:27 uur
Het is opvallend dat het altijd mensen zijn van andere opco's die dit roepen. Net als de pruttels worden tanks niet verschroot dat is simpelweg te duur. En aangezien overal in de wereld krijgsmachten juist weer tanks kopen sluiten wij in Europa maar vooral in de nl de ogen. Flash back. Mocht het inderdaad zo zijn dat de leo niet terug komt dan zou ik 24 schietbuizen demonteren en samen met 24 cv 90's naar de cv fabriek sturen en vragen of ze er voor een leuk prijsje cv 90-120 van kunnen maken. De uk deed dit in 1943 met hu  Churchill tanks in 3 maanden met het sherman  75mm kanon en dit was een succes. Dus het kan wel.


schietbuis? leo ?

Een schietbuis alleen is niet zo veel, je hebt het gehele kanon nodig. En dat past nooit in de cv90 toren. Never. Je hebt daarvoor een speciaal aangepast kanon nodig. Het is niet zo dat je een toren hebt en daar alles in kan proppen wat je wilt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Citaat van: jurrien visser op 22/10/2013 | 12:26 uur
De leo2 vervanging was toch oorspronkelijk gepland voor 2015? Aangezien dat nu niet gebeurd ken je het antwoord ook al...

Al zou een x aantal A7's een welkome aanvulling zijn op de "slagkracht" van de KL.

Waar is dan eigenlijk dat gereserveerde geld dan gebleven voor die vervanging ??

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 22/10/2013 | 12:17 uur
En gebruiken.......voor wat. Beetje op de hei mee rondtoeren en een keertje schieten in Duitsland. Daadwerkelijk op safari sturen gaan wij toch niet doen.

De leo2 vervanging was toch oorspronkelijk gepland voor 2015? Aangezien dat nu niet gebeurd ken je het antwoord ook al...

Al zou een x aantal A7's een welkome aanvulling zijn op de "slagkracht" van de KL.

Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 22/10/2013 | 11:27 uur
daarom...als je Leo's in de loods hebt staan ..waarom niet gewoon weer die Leo's eruit halen en gebruiken..

En gebruiken.......voor wat. Beetje op de hei mee rondtoeren en een keertje schieten in Duitsland. Daadwerkelijk op safari sturen gaan wij toch niet doen.

Oorlogsvis

Citaat van: Elzenga op 22/10/2013 | 11:24 uur
Oh als er betaald wordt willen ze dat best doen...probleem is alleen dat het wel erg duur is...en je dan nog met een lichte tank zit die veel te kwetsbaar is voor het zwaardere werk.
daarom...als je Leo's in de loods hebt staan ..waarom niet gewoon weer die Leo's eruit halen en gebruiken..desnoods 16 stuks ombouwen tot A7's en de rest voor onderdelen / reserve gebruiken. ...zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
Als je een man wilt ga je toch ook geen piemel van een man afhalen en hem op een vrouw zetten ? :big-smile:

Elzenga

Citaat van: Master Mack op 22/10/2013 | 07:27 uur
Het is opvallend dat het altijd mensen zijn van andere opco's die dit roepen. Net als de pruttels worden tanks niet verschroot dat is simpelweg te duur. En aangezien overal in de wereld krijgsmachten juist weer tanks kopen sluiten wij in Europa maar vooral in de nl de ogen. Flash back. Mocht het inderdaad zo zijn dat de leo niet terug komt dan zou ik 24 schietbuizen demonteren en samen met 24 cv 90's naar de cv fabriek sturen en vragen of ze er voor een leuk prijsje cv 90-120 van kunnen maken. De uk deed dit in 1943 met hu  Churchill tanks in 3 maanden met het sherman  75mm kanon en dit was een succes. Dus het kan wel.
Oh als er betaald wordt willen ze dat best doen...probleem is alleen dat het wel erg duur is...en je dan nog met een lichte tank zit die veel te kwetsbaar is voor het zwaardere werk.

DvdW

Citaat van: Master Mack op 22/10/2013 | 07:27 uur
De uk deed dit in 1943 met hu  Churchill tanks in 3 maanden met het sherman  75mm kanon en dit was een succes. Dus het kan wel.
Alleen is dat 70 jaar geleden, en toen zat men middenin een oorlog. En in dat soort extreme situaties wordt zelfs het onmogelijke mogelijk gemaakt. Maar het zou een optie (één v/d slechtste in mijn optiek) zijn.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Master Mack

Het is opvallend dat het altijd mensen zijn van andere opco's die dit roepen. Net als de pruttels worden tanks niet verschroot dat is simpelweg te duur. En aangezien overal in de wereld krijgsmachten juist weer tanks kopen sluiten wij in Europa maar vooral in de nl de ogen. Flash back. Mocht het inderdaad zo zijn dat de leo niet terug komt dan zou ik 24 schietbuizen demonteren en samen met 24 cv 90's naar de cv fabriek sturen en vragen of ze er voor een leuk prijsje cv 90-120 van kunnen maken. De uk deed dit in 1943 met hu  Churchill tanks in 3 maanden met het sherman  75mm kanon en dit was een succes. Dus het kan wel.

Huzaar1

Citaat van: Flyguy op 15/10/2013 | 16:36 uur
Kans op terugkomst leopards, in welke vorm dan ook, is nu 0,0%. Het lijkt mij dat ze worden verschroot.
Waar is dit op gebaseerd?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy

Kans op terugkomst leopards, in welke vorm dan ook, is nu 0,0%. Het lijkt mij dat ze worden verschroot.

dudge

Citaat van: Mourning op 26/09/2013 | 21:04 uur
Vandaar dat ik ook schreef: "of in onvoldoende mate"   ;D

Ik beschouw 7, 62mm en de .50 overigens niet als zwaar materieel in dit verband.

Is het ook niet, mijn reactie was ook meer gericht op Oorlogsvis dan op jou. Ik ben er nog een paar vergeten ook trouwens, maar punt is er wel. Het is gewoon een groot gemis dat de kwantiteit flink op z'n donder heeft gehad, en dat de 120mm vlakbaan eruit is.  :'(