LMB vacatures met HAVO

Gestart door HierisRobin, 17/09/2015 | 18:13 uur

HierisRobin

Hallo Grunt,

Bedankt voor je antwoordt, heb inderdaad contact opgenomen met iemand van werving en selectie en blijkbaar waren mijn gegevens kwijt geraakt. Er stond dus helemaal niet dat ik de kennismakingsdagen had afgerond. Je hoort na de kennismakingsdagen een mail te krijgen waarin je verder wordt geholpen in het sollicitatietraject, het klopte dus dat de vacature LMB niet tussen de andere vacatures stond. Inmiddels heb ik gesolliciteerd en wordt ik binnenkort uitgenodigd voor een psychologisch onderzoek.

Nogmaals bedankt voor je reactie!



Grunt

Hallo Robin,

Ik neem aan dat je al een voorlichting bij een UWV kantoor hebt gehad? Zo ja, dan is het vreemd dat men er daar niet verder op in is gegaan. Check de papieren van de voorlichting en kijk of je een telefoonnummer kunt vinden waar je dat kunt vragen. Formeel is het zo dat je met je HAVO diploma kunt toetreden tot de NLDA of de KMS (resp. officiers- en onderofficiers opleiding) waarna je vervolgens de VAKOL kunt gaan doen om je rode baret te halen. Je kunt uiteraard ook gewoon soldaat worden met een HAVO diploma en later alsnog de KMS of NLDA doen, al zou ik je dat niet aanraden.

succes!
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

HierisRobin

Beste allemaal,

Ongeveer een maand geleden heb ik de Kennismakingsdagen van de Luchtmobiele brigade gehaald en dus ben ik van plan te gaan solliciteren. Nou heb ik wel een probleempje, ik heb namelijk HAVO afgerond en kan nergens een vacature vinden op de defensie site waar staat dat je met HAVO de LMB in kan (ook niet bij gesloten vacatures). Ik heb hier al mails over gestuurd naar defensie zelf, maar die blijven onbeantwoord. Online heb ik wel blogs gelezen van mensen die de LMB opleiding gingen doen met HAVO, ik denk dat ik iets over het hoofd zie.

Als iemand hier meer over weet dan zou ik dat erg waarderen.