De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 08:00 uur

S1monlebon

Beste forumleden,

Na helaas afgewezen te zijn bij het eindadvies bij Officier vlieger (lang model) en toen ik bij het nader inzien nog steeds een negatief eindadvies kreeg was het even balen. Zeker als je alle keuringen haalt en er dan wordt gezegd dat in 95% van de gevallen de psycholoog die het nakijkt haar positieve advies overneemt.

Maargoed, ik heb even ervan gebaald en daarna maar gesolliciteerd op mijn tweede keus (die ik overigens ook superleuk vind en waar ik zeer gemotiveerd voor ben), officier bedrijfseconomie. Nu heb ik het interview met de psycholoog gister gehad waarbij er geen twijfels waren voor hem en het dus met vlag en wimpel gehaald heb, ook de capaciteitentest was ver bovengemiddeld gehaald dus dat zal ook geen twijfels geven in de rest van de sollicitatie.

Nu heb ik 8 maart mijn AAC gesprek en ik heb al wat dingen gelezen voor tips, etc... alleen misschien heeft een van jullie hier nog wat meer tips. Dat zou ik zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Met vriendelijke Groet,
Simon V.


Huzaar1

Citaat van: Maurits S. op 18/11/2020 | 12:58 uur
Hoi
Iedereen super bedankt in het bijzonder flyguy vandaag met vlag en wimpel door mijn AAC gekomen! Mochten er mensen zijn met vragen stuur maar een DM

Gefeliciteerd
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Maurits S.

Citaat van: Maurits S. op 13/11/2020 | 09:49 uur
Hoi

Ik ben een jonge van 17 in zijn laatste jaar vwo. Sinds september loopt mijn sollicitatie voor Officier Zeedienst KW (Krijgswetenschappen). Nou heb ik over een paar dagen mijn AAC gesprek en ik heb er toch wat zorgen voor. Zijn er mensen die mischien wat tips hebben voor dit gesprek of dingen die ik sowieso moet voorbereiden. Alle feedback is welkom ;D

Maurits

Hoi
Iedereen super bedankt in het bijzonder flyguy vandaag met vlag en wimpel door mijn AAC gekomen! Mochten er mensen zijn met vragen stuur maar een DM

Flyguy

Citaat van: Maurits S. op 13/11/2020 | 15:19 uur
Eventuele vragen die ik voor kan bereiden of mischien informatie wat je moet weten (waar naar gevraagd wordt) of mischien algemene tips :)

Ik stuur je een DM.

pz

Citaat van: Maurits S. op 13/11/2020 | 15:22 uur
Super goede tip had ik zelf nog niet aangedacht! Wat zijn goede zoektermen om op te zoeken?

Maurits ben zelf burger, heb op defensie gezocht en vond als eerste hit :

https://www.linkedin.com/in/bertzijtveld/

Hij is recruiter bij defensie, ff linken en de juiste vragen stellen.

Maurits S.

Citaat van: Huzaar1 op 13/11/2020 | 11:04 uur
Kijk op linkedin. Maak een profiel aan en lees je in. Zoeken levert genoeg op :)
Super goede tip had ik zelf nog niet aangedacht! Wat zijn goede zoektermen om op te zoeken?

Maurits S.

Citaat van: Flyguy op 13/11/2020 | 13:51 uur
Wat wil je weten

Eventuele vragen die ik voor kan bereiden of mischien informatie wat je moet weten (waar naar gevraagd wordt) of mischien algemene tips :)

Flyguy

Citaat van: Maurits S. op 13/11/2020 | 09:49 uur
Hoi

Ik ben een jonge van 17 in zijn laatste jaar vwo. Sinds september loopt mijn sollicitatie voor Officier Zeedienst KW (Krijgswetenschappen). Nou heb ik over een paar dagen mijn AAC gesprek en ik heb er toch wat zorgen voor. Zijn er mensen die mischien wat tips hebben voor dit gesprek of dingen die ik sowieso moet voorbereiden. Alle feedback is welkom ;D

Maurits

Wat wil je weten

Huzaar1

Citaat van: Maurits S. op 13/11/2020 | 09:49 uur
Hoi

Ik ben een jonge van 17 in zijn laatste jaar vwo. Sinds september loopt mijn sollicitatie voor Officier Zeedienst KW (Krijgswetenschappen). Nou heb ik over een paar dagen mijn AAC gesprek en ik heb er toch wat zorgen voor. Zijn er mensen die mischien wat tips hebben voor dit gesprek of dingen die ik sowieso moet voorbereiden. Alle feedback is welkom ;D

Maurits

Kijk op linkedin. Maak een profiel aan en lees je in. Zoeken levert genoeg op :)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Maurits S.

Hoi

Ik ben een jonge van 17 in zijn laatste jaar vwo. Sinds september loopt mijn sollicitatie voor Officier Zeedienst KW (Krijgswetenschappen). Nou heb ik over een paar dagen mijn AAC gesprek en ik heb er toch wat zorgen voor. Zijn er mensen die mischien wat tips hebben voor dit gesprek of dingen die ik sowieso moet voorbereiden. Alle feedback is welkom ;D

Maurits

dudge

Citaat van: Teunissen96 op 15/06/2015 | 23:16 uur
Hallo forum'ers,

Ik heb momenteel een sollicitatie bij de Landmacht lopen voor Officier Geneeskundige dienst. Ik ben al door m'n psychologische keuring en het AAC-gesprek heen. Nu heb ik over twee weken het Medisch Onderzoek. Ik ben hier best zenuwachtig voor, omdat dit de baan van mijn dromen is.

Daarmee kom ik bij mijn punt:
Ik ben een gezonde meid van 18 jaar, ik heb geen ziektes zoals diabetes, astma, hooikoorts of andere dingen. 1,68 lang en 68 kg zwaar.
Gehoor: ik ga regelmatig naar concerten, maar ik merk in het dagelijks leven niets verkeerds aan mijn gehoor.
Zicht: ik heb een bril (+1.00 aan beide kanten), maar die draag ik bijna nooit omdat ik alles vrijwel perfect zie, alleen soms krijg ik bijvermoeidheid tijdens het lezen of tv kijken hoofdpijn en dan zet ik hem op.
Tanden: nooit iets raars gehad behalve een gaatje, en tijdens de laatste controle van de tandarts (2 maanden geleden) was alles dik in orde.
Longen:  ik heb ong. een jaar geleden (toen ik niks aan sport of iets deed) een longfunctietest gedaan, en hierbij scoorde ik boven gemiddeld.
Lichaam: heel vroeger liep ik bij het ziekenhuis voor een lichte kromming in mijn ruggenwervel, maar naarmate ik verder groeide, groeide ik hier ook overheen. Tegenwoordig kraken/knakken mijn gewrichten soms bij het bewegen, maar hier bevind ik geen hinder van en dit doet ook geen pijn.
Sport: Ik ben vrij sterk voor een meisje (al zeg ik het zelf), ik kan mijzelf (bijvoorbeeld 15x opdrukken, 65kg squatten (10x)), en ik blijf maar sterker worden tijdens het trainen. Mijn conditie is iets minder goed, ik ren momenteel 5km in 37 minuten. Verder ben ik om te trainen voor de fit test, nu zo'n twee keer per week 45 minuten aan het spinnen.

Voor Officier Geneeskundige Dienst moet er bij het MO cluster 1 behaald worden (dit heb ik nagevraagd tijdens een open dag op de KMA)' mijn vraag luid dus nu als volgt:

Denken jullie dat ik een goede kans heb om door de keuring heen te komen?
Ik weet dat er misschien geen professional achter de pc zit, maar zouden jullie me misschien toch een indicatie kunnen geven? Zoals al eerder genoemd, dit is echt mijn droombaan en ik zou er kapot van zijn als ik niet door de medische keuring heen kwam.

Alvast heel erg bedankt!!

Je weet het pas als je er bent.
Zat lui die afgekeurd worden om redenen waar ze nog nooit van gehoord hebben, of uit 'voorzichtigheid'.
Maar cluster 1 stelt weinig voor, dus lijkt me niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.


Teunissen96

Hallo forum'ers,

Ik heb momenteel een sollicitatie bij de Landmacht lopen voor Officier Geneeskundige dienst. Ik ben al door m'n psychologische keuring en het AAC-gesprek heen. Nu heb ik over twee weken het Medisch Onderzoek. Ik ben hier best zenuwachtig voor, omdat dit de baan van mijn dromen is.

Daarmee kom ik bij mijn punt:
Ik ben een gezonde meid van 18 jaar, ik heb geen ziektes zoals diabetes, astma, hooikoorts of andere dingen. 1,68 lang en 68 kg zwaar.
Gehoor: ik ga regelmatig naar concerten, maar ik merk in het dagelijks leven niets verkeerds aan mijn gehoor.
Zicht: ik heb een bril (+1.00 aan beide kanten), maar die draag ik bijna nooit omdat ik alles vrijwel perfect zie, alleen soms krijg ik bijvermoeidheid tijdens het lezen of tv kijken hoofdpijn en dan zet ik hem op.
Tanden: nooit iets raars gehad behalve een gaatje, en tijdens de laatste controle van de tandarts (2 maanden geleden) was alles dik in orde.
Longen:  ik heb ong. een jaar geleden (toen ik niks aan sport of iets deed) een longfunctietest gedaan, en hierbij scoorde ik boven gemiddeld.
Lichaam: heel vroeger liep ik bij het ziekenhuis voor een lichte kromming in mijn ruggenwervel, maar naarmate ik verder groeide, groeide ik hier ook overheen. Tegenwoordig kraken/knakken mijn gewrichten soms bij het bewegen, maar hier bevind ik geen hinder van en dit doet ook geen pijn.
Sport: Ik ben vrij sterk voor een meisje (al zeg ik het zelf), ik kan mijzelf (bijvoorbeeld 15x opdrukken, 65kg squatten (10x)), en ik blijf maar sterker worden tijdens het trainen. Mijn conditie is iets minder goed, ik ren momenteel 5km in 37 minuten. Verder ben ik om te trainen voor de fit test, nu zo'n twee keer per week 45 minuten aan het spinnen.

Voor Officier Geneeskundige Dienst moet er bij het MO cluster 1 behaald worden (dit heb ik nagevraagd tijdens een open dag op de KMA)' mijn vraag luid dus nu als volgt:

Denken jullie dat ik een goede kans heb om door de keuring heen te komen?
Ik weet dat er misschien geen professional achter de pc zit, maar zouden jullie me misschien toch een indicatie kunnen geven? Zoals al eerder genoemd, dit is echt mijn droombaan en ik zou er kapot van zijn als ik niet door de medische keuring heen kwam.

Alvast heel erg bedankt!!

ddf

Ligt eraan voor welke variant je wil gaan.
Toevallig zit een vriend van mij in het traject voor lang model en daarvoor denk ik dat ik je een behoorlijk tegenvallend antwoord moet geven.
Er zijn voor augustus 8 plaatsen en 130 sollicitanten die in principe psychologisch en door het AAC 'geschikt' bevonden zijn, tot nu toe. Dan gaan ze dus echt alleen de allerbesten eruit halen.

simonv

Weet iemand hoeveel opleidingsplaatsen er voor officier infanterie zijn. En hoeveel sollicitanten hier op reageren?