De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 08:00 uur

onderofficier

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

NickSchouten

Citaat van: Marc66 op 14/06/2012 | 21:51 uur
Nick, ik wil je adviseren contact op te nemen met de banenwinkel of anders keuring en selectie in Amsterdam te bellen. Een derde optie is om contact op te nemen met de KMA en te vragen of de opleiding blijft bestaan.

Het zijn enkele goede opties, denk ik.

Succes.

Zeker weten! Een erg goede optie, had er nog even niet aan gedacht!
Harstikke bedankt hea.


Lex


Marc66

Nick, ik wil je adviseren contact op te nemen met de banenwinkel of anders keuring en selectie in Amsterdam te bellen. Een derde optie is om contact op te nemen met de KMA en te vragen of de opleiding blijft bestaan.

Het zijn enkele goede opties, denk ik.

Succes.

NickSchouten

Citaat van: Kapitein Rob op 14/06/2012 | 20:12 uur
Citaat van: NickSchouten op 14/06/2012 | 20:07 uur
Waarom is er een hoop gecleaned?

Je geeft zelf al een mogelijk antwoord: "gecleaned". Maar waar heb je het over?

Rob
Forumbeheerder

We hadden net een een discussie, en was mijn vraag verwijderd.. Terwijl het voor mij echt een belangrijke vraag was
Dan stel ik hem nogmaals = Ik wil over 2 jaar de KOO volgen maar ik begrijp van jullie dat de opleiding weggaat? Is dat definitief en is er ook enigzins bewijs van? Ja ik zie dat er nu geen vacatures voor zijn, maar misschien met de nieuwe lichting wel?


KapiteinRob

Citaat van: NickSchouten op 14/06/2012 | 20:07 uur
Waarom is er een hoop gecleaned?

Je geeft zelf al een mogelijk antwoord: "gecleaned". Maar waar heb je het over?

Rob
Forumbeheerder

NickSchouten


samthegreat4

Citaat van: Mell op 12/01/2012 | 09:12 uur
Of het technisch mogelijk is kan ik niet met zekerheid zeggen, misschien dat je met wiskunde c wel krijgswetenschappen kan doen. De vraag is echter of je dit wel wil; bij krijgswetenschappen en militaire bedrijfswetenschappen is statistiek HET struikelvak van de MW opleiding. Elk jaar worden er dan ook meerdere cadetten/adelborsten ontslagen omdat ze statistiek niet halen.
Statistiek zal voor een gemotiveerd VWO'er echt geen ene kont voor te stellen. Behalve als je echt heel slecht bent in alle maar dan ook alle wiskunde gerelateerde zaken. Het zijn echt allemaal domme trucjes die je gewoon een paar keer uitgevoerd moet hebben. Mijn statistiekvak op mijn WO opleiding (Biologie) heb ik met een 7.5 afgesloten.

Snom

Ik heb op 4 april mijn AAC gesprek en ik ben al enige tijd bezig geweest om me voor te bereiden d.m.v. veel te lezen op het internet. Nu heb al wel een globaal beeld van defensie en de verschillende krijgsmachtonderdelen. Daarnaast ben ik al wat gaan lezen over de KMA in breda en haar geschiedenis en probeer ik mijn motivatie om officier infanterie te worden ook al wat duidelijker te verwoorden. Nu las ik ook dat ik wellicht een casus voorgeschoteld krijg tijdens mijn AAC gesprek. Nu is mijn vraag: Hoe gaat deze casus eruit zien? Moet ik vertellen hoe ik tijdens een patrouille/contact zou reageren op bepaalde zaken en zal ik dan ook moeten kunnen redeneren van hoe ik de troepen aan zal sturen of is het een ander soort casus?

Daarnaast wil ik graag weten of jullie nog algemene tips hebben voor mijn gesprek. Dit is mijn eerste serieuze sollicitatie gesprek en ik wil dit natuurlijk zo goed mogelijk volbrengen.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Snom op 08/03/2012 | 23:23 uur
Ik heb een kleine week geleden het pak papier van defensie verstuurd (sollicitatieformulier, bankgegevens, diploma, veiligheidsonderzoek) om zo verder te komen in het sollicitatie-traject. Nu is er dus een week voorbij gegaan en ik heb nog geen bevestiging gekregen van dat het gecontroleerd of zelfs ontvangen is. Moet ik gewoon wat meer geduld hebben of is het tijd om er even achteraan te bellen?

Met vriendelijke groet.

Pro-activiteit is in geen enkele branche een teken van zwakte!

Snom

Ik heb een kleine week geleden het pak papier van defensie verstuurd (sollicitatieformulier, bankgegevens, diploma, veiligheidsonderzoek) om zo verder te komen in het sollicitatie-traject. Nu is er dus een week voorbij gegaan en ik heb nog geen bevestiging gekregen van dat het gecontroleerd of zelfs ontvangen is. Moet ik gewoon wat meer geduld hebben of is het tijd om er even achteraan te bellen?

Met vriendelijke groet.

jeroenalbers

Via via heb ik gehoord dat vanaf augustus waarschijnlijk de opleiding civiele techniek stopt en onder een andere studiecategorie gaat vallen, ook heb ik gehoord dat de genie cluster 4 i.p.v. 3 wordt en er ook aanpassingen komen qua salaris. Klopt mijn informatie?
mvg

Hans87

Citaat van: Mell op 12/01/2012 | 09:12 uur
De vraag is echter of je dit wel wil; bij krijgswetenschappen en militaire bedrijfswetenschappen is statistiek HET struikelvak van de MBW opleiding. Elk jaar worden er dan ook meerdere cadetten/adelborsten ontslagen omdat ze statistiek niet halen.

Ik kan je verzekeren, dat is niet alleen op de KMA het geval!  8)

Mell

Of het technisch mogelijk is kan ik niet met zekerheid zeggen, misschien dat je met wiskunde c wel krijgswetenschappen kan doen. De vraag is echter of je dit wel wil; bij krijgswetenschappen en militaire bedrijfswetenschappen is statistiek HET struikelvak van de MW opleiding. Elk jaar worden er dan ook meerdere cadetten/adelborsten ontslagen omdat ze statistiek niet halen.

Laurens

Citaat van: HenricoO op 03/01/2012 | 21:30 uur
hallo,

Is het uberhaubt wel mogelijk om de militair- wetenschappelijke opleiding te doen met vwo, wiskunde C? Ik zit nu in vwo 5 en heb veel interesse in de de officiersopleidingen aan de KMA, (Kon. landmacht). Maar ik vraag mij af of dit wel mogelijk is met wiskunde C, (de laagste wiskunde), sommigen zeggen dat wiskunde A of B is vereist. Weet iemand hier meer van?

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/c/13 ... iding.html

gr. Henrico Oudenes