Verhuizing Marinierskazerne

Gestart door Marskramer, 26/10/2011 | 20:25 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Verhuisdiscussie mariniers bereikt kookpunt

https://www.telegraaf.nl/t/1944523 via @telegraaf

Zander

Citaat van: Parera op 18/04/2018 | 12:03 uur
Kamer wil met mariniers praten over verhuizing kazerne
VLISSINGEN - De Tweede Kamer wil van de mariniers zelf horen hoe ze denken over verhuizing van de kazerne van Doorn naar Vlissingen.
De vaste commissie voor Defensie heeft staatssecretaris Barbara Visser gevraagd vijf mariniers aan te wijzen die willen deelnemen aan een gesprek over de verhuizing. Dat vindt plaats op donderdag 17 mei. Onder de mariniers is verzet tegen de verhuizing van de Van Braam Houckgeestkazerne van Doorn naar Vlissingen. Zij zouden het niet zien zitten om in Zeeland te gaan wonen, onder meer omdat het voor hun partners lastig is om werk te vinden. Defensie heeft momenteel te maken met een leegloop. Dat wordt geweten aan de komende verhuizing van de kazerne.

[Bron: PZC @ Artikel]
Praatjes vullen geen personeelsgaatjes.
Kom eerst maar een met een fatsoenlijke visie een passend budget en een goed CAO. Dan komt en blijft het personeel vanzelf.
People are sheep

Parera

Kamer wil met mariniers praten over verhuizing kazerne
VLISSINGEN - De Tweede Kamer wil van de mariniers zelf horen hoe ze denken over verhuizing van de kazerne van Doorn naar Vlissingen.
De vaste commissie voor Defensie heeft staatssecretaris Barbara Visser gevraagd vijf mariniers aan te wijzen die willen deelnemen aan een gesprek over de verhuizing. Dat vindt plaats op donderdag 17 mei. Onder de mariniers is verzet tegen de verhuizing van de Van Braam Houckgeestkazerne van Doorn naar Vlissingen. Zij zouden het niet zien zitten om in Zeeland te gaan wonen, onder meer omdat het voor hun partners lastig is om werk te vinden. Defensie heeft momenteel te maken met een leegloop. Dat wordt geweten aan de komende verhuizing van de kazerne.

[Bron: PZC @ Artikel]

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Oud-defensieminister Hillen over verhuizing mariniers: "Ophef verbaast me"

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1755109/

Parera

Citaat
Zoveel heeft Zeeland al besteed aan de marinierskazerne

VLISSINGEN - Sinds minister Hans Hillen zes jaar geleden besloot de mariniers van Doorn te verhuizen naar een nieuwe kazerne in Vlissingen hebben gemeente en provincie 13,8 miljoen euro gestoken in het project Michiel Adriaanszoon de Ruyter Kazerne.   

De kazerne komt komt op een 70 hectare groot terrein grenzend aan de Buitenhaven. Grond is gekocht, leidingen verlegd, gebouwen gesloopt en wegen worden aangepast. In de laatste voortgangsrapportage, die volgende maand op de agenda van Provinciale Staten staat, is te lezen dat van de beschikbare 18 miljoen euro (15 miljoen provincie, 3 miljoen gemeente Vlissingen) nog 4,2 miljoen over is.

-- De rest van het artikel zit achter de betaalmuur --

[Bron: PZC @ Artikel ]

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 13/04/2018 | 13:20 uur
Zoals ik al zei Huzaar 1 de gemeente Doorn zag de Marns jarenlang liever gaan dan blijven. Er is heel lang dwars gelegen voor wat voor uitbreiding dan ook. En ik bedoelde met het thuisfront aktiveren te zeggen dat ik begrijp dat het thuisfront van de getrouwde marinier niet staat te juichen om te verhuizen voor de baas en in het geweer komt. En laten we nou wel een beetje reeel zijn als je puur functioneel kijkt is als het een kaz wordt met alle faceliteiten voor de Mariniers Vlissingen een logischere plek dan Doorn. En inderdaad er waren geen havens in Irak Mali of Afghanistan waar je dus militairen nodig heb en niet in het bijzonder  mariniers toch. En begrijp mij niet verkeert ik vind het Kmarns een prachtige eenheid die we moeten koesteren maar dat vindt ik van onze krijgsmacht in zijn geheel en dan dienen we juist een aantal dingen te laten terugkeren dus ik zou zeggen marns naar Vlissingen en een nieuw Tbat met Leo 2A7V in Doorn plaatsen kijken hoe de gemeente dat vind. Iets met "Enemy at the gate"

Wat is er dan zo handig en logisch aan vlissingen. En voortaan is de raad dus gelijk de hele gemeente? Wat had je dan verwacht, dat alle partijen van defensie houden?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Master Mack op 13/04/2018 | 13:20 uur
Zoals ik al zei Huzaar 1 de gemeente Doorn zag de Marns jarenlang liever gaan dan blijven. Er is heel lang dwars gelegen voor wat voor uitbreiding dan ook. En ik bedoelde met het thuisfront aktiveren te zeggen dat ik begrijp dat het thuisfront van de getrouwde marinier niet staat te juichen om te verhuizen voor de baas en in het geweer komt. En laten we nou wel een beetje reeel zijn als je puur functioneel kijkt is als het een kaz wordt met alle faceliteiten voor de Mariniers Vlissingen een logischere plek dan Doorn. En inderdaad er waren geen havens in Irak Mali of Afghanistan waar je dus militairen nodig heb en niet in het bijzonder  mariniers toch. En begrijp mij niet verkeert ik vind het Kmarns een prachtige eenheid die we moeten koesteren maar dat vindt ik van onze krijgsmacht in zijn geheel en dan dienen we juist een aantal dingen te laten terugkeren dus ik zou zeggen marns naar Vlissingen en een nieuw Tbat met Leo 2A7V in Doorn plaatsen kijken hoe de gemeente dat vind. Iets met "Enemy at the gate"

Wat is er precies logischer aan Vlissingen dan Doorn? De zee? Dat argument is al een paar honderd keer gefileerd.

Parera

Citaat van: Master Mack op 13/04/2018 | 13:20 uur
Zoals ik al zei Huzaar 1 de gemeente Doorn zag de Marns jarenlang liever gaan dan blijven. Er is heel lang dwars gelegen voor wat voor uitbreiding dan ook. En ik bedoelde met het thuisfront aktiveren te zeggen dat ik begrijp dat het thuisfront van de getrouwde marinier niet staat te juichen om te verhuizen voor de baas en in het geweer komt. En laten we nou wel een beetje reeel zijn als je puur functioneel kijkt is als het een kaz wordt met alle faceliteiten voor de Mariniers Vlissingen een logischere plek dan Doorn. En inderdaad er waren geen havens in Irak Mali of Afghanistan waar je dus militairen nodig heb en niet in het bijzonder  mariniers toch. En begrijp mij niet verkeert ik vind het Kmarns een prachtige eenheid die we moeten koesteren maar dat vindt ik van onze krijgsmacht in zijn geheel en dan dienen we juist een aantal dingen te laten terugkeren dus ik zou zeggen marns naar Vlissingen en een nieuw Tbat met Leo 2A7V in Doorn plaatsen kijken hoe de gemeente dat vind. Iets met "Enemy at the gate"

De Gemeente ''Doorn'' (officieel Utrechtste Heuvelrug) wil het liefste niemand op het terrein want ze willen er van alles bouwen zoals betaalbare woningen, zorg-woningen, 2 scholen, sportvoorzieningen en andere maatschappelijke meuk. De plannen liggen al klaar het is enkel wachten tot de mariniers de deur achter zich dicht trekken dan kan de gemeente beginnen met het nieuwe project.

Master Mack

Zoals ik al zei Huzaar 1 de gemeente Doorn zag de Marns jarenlang liever gaan dan blijven. Er is heel lang dwars gelegen voor wat voor uitbreiding dan ook. En ik bedoelde met het thuisfront aktiveren te zeggen dat ik begrijp dat het thuisfront van de getrouwde marinier niet staat te juichen om te verhuizen voor de baas en in het geweer komt. En laten we nou wel een beetje reeel zijn als je puur functioneel kijkt is als het een kaz wordt met alle faceliteiten voor de Mariniers Vlissingen een logischere plek dan Doorn. En inderdaad er waren geen havens in Irak Mali of Afghanistan waar je dus militairen nodig heb en niet in het bijzonder  mariniers toch. En begrijp mij niet verkeert ik vind het Kmarns een prachtige eenheid die we moeten koesteren maar dat vindt ik van onze krijgsmacht in zijn geheel en dan dienen we juist een aantal dingen te laten terugkeren dus ik zou zeggen marns naar Vlissingen en een nieuw Tbat met Leo 2A7V in Doorn plaatsen kijken hoe de gemeente dat vind. Iets met "Enemy at the gate"

Umbert

Citaat van: Parera op 12/04/2018 | 13:41 uur
Lijkt me ook erg pijnlijk dat nu de politici in Doorn de mariniers niet eens meer willen.

Hier komt dus de ware reden boven en dat sommigen nu ze liever zien vertrekken is mij ook wel duidelijk, liever ze weg hebben  (de kazerne en mariniers), dan tegen hun vastgoed maatjes te moeten zeggen, "ons" project waar we binnen door lopen gaat niet door.

Parera

#852
Citaat
Deel van politiek in Doorn ziet de mariniers liever vertrekken

DOORN - Raadsleden in Doorn reageren verbaasd en afwijzend op berichten dat de verhuizing van de mariniers naar Zeeland op losse schroeven zou staan. Er zijn namelijk al plannen in de maak om woningen te bouwen op het terrein van de kazerne in Doorn.

Dat meldt RTV Utrecht. De Telegraaf berichtte deze week dat het moderniseren van de kazerne in Doorn wel degelijk een optie zou zijn. Tegen RTV Utrecht melden diverse raadsleden van de gemeente Utrechtse Heuvelrug dat ze daar niet blij mee zijn. ,,We praten al vier jaar over de woningbouwplannen daar'', zegt Hans Waaldijk van de partij OPEN. Ook de VVD is verrast en D66 meldt tegen de omroep dat ze de mariniers liever ziet vertrekken nu er al woningbouw wordt gepland. De partij Burgervertegenwoordiging Heuvelrug ziet de mariniers echter liever in Doorn blijven.

[Bron: PZC @ Artikel ]

Lijkt me ook erg pijnlijk dat nu de politici in Doorn de mariniers niet eens meer willen.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 11/04/2018 | 23:00 uur


En door het (deels terecht) klagen ontstaat de kans dat de politiek denkt laten we het hele kleine korps dan maar helemaal opheffen. En daar spelen de mariniers dan een rol in door het klagen over de verhuizing.

Hoe de neuk trek je deze conclusie nou?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

#850
Citaat van: tentara71 op 11/04/2018 | 22:29 uur
Dat is de grootste BS die ik ooit gehoord heb. De Mariniers is helemaal niks gevraagd!
Hillen dacht wat leuks te dien voor Peijs en de OFFMarns lullen maar wat mee want carriëre.
Dat komt in het nieuws maar de schepeling is nooit wat gevraagd. En die stemt met zijn voeten.

Dat "vragen" heeft defensie wel afgeleerd... Ons is destijds (eind jaren 90) een hele enquete onder de neus geduwd mbt. de verhuizing van de lua van Ede/ Garderen naar de Peel... De uitkomst was ongeveer van het kaliber: "Goed idee, gaan we niet doen en ik ga zeker niet die kant op verhuizen" Lang verhaal kort, de enquete is onderin een bureau la verdwenen en we gingen toch. Oh ja, er zouden zes legeringsgebouwen bijgebouwd gaan worden maar het werden er vanwege de centen drie... Daar plukken we tot de dag van vandaag (pak hem beet 18 jaar na de beslissing) nog de vruchten van... :sick:

En wat ook heel gek is, vwb werving kunnen we geen hond krijgen in dit centraal in de Benelux gelegen oord... Heeeel raar...

Parera

Citaat van: tentara71 op 11/04/2018 | 22:29 uur
Dat is de grootste BS die ik ooit gehoord heb. De Mariniers is helemaal niks gevraagd!
Hillen dacht wat leuks te dien voor Peijs en de OFFMarns lullen maar wat mee want carriëre.
Dat komt in het nieuws maar de schepeling is nooit wat gevraagd. En die stemt met zijn voeten.

Ik heb het niet over de reden van de verhuizing maar door de leeg loop die deels veroorzaakt word door de aanstaande verhuizing maar nog veel meer door het beperkte toekomst perspectief binnen het korps en algemeen binnen defensie speelt een veel grotere rol bij het vertrek, al zal de verhuizing de druppel geweest zijn bij velen.

En door het (deels terecht) klagen ontstaat de kans dat de politiek denkt laten we het hele kleine korps dan maar helemaal opheffen. En daar spelen de mariniers dan een rol in door het klagen over de verhuizing. Ik begrijp goed dat ze niet willen, dat heb ik 2 jaar geleden ook al gehoord van verschillende mensen binnen het korps maar toch denk ik dat er te veel geklaagd en negatief gedaan word over de mogelijkheden die er zijn in Zeeland.

Als er een kazerne komt met voldoende middelen en die voldoet aan de eisen van het korps voor nu en de toekomst gaat het echt wel goed komen. En het verhuizen ik blijf erbij dat het op termijn wel goed komt zeker met de nieuwe generaties mariniers die nog moeten beginnen aan het deel ''gezin''. Dat het voor de huidige mariniers die al een bestaan hebben in Doorn erg lastig zal zijn begrijp ik ook. Maar ook de gemeente Doorn is groot aandeel houder in de verhuizing, als daar niet moeilijk gedaan was zou het idee van verhuizen nooit aan bod gekomen zijn. En dat het een tweetje tussen Hillen een Peijs niet helemaal netjes geweest is ben ik met je eens.

Daarom zou het terug draaien van het besluit ook zeker moeten kunnen maar er zal dan wel een oplossing moeten komen voor wat de MADR kazerne zou moeten worden.