Gewezen Nederlandse militair leidt jihadisten op

Gestart door SMI de Boer, 27/01/2014 | 07:07 uur

Ros

Citaat van: A.J. op 27/01/2014 | 12:36 uur
Ex militair is wel veel van het goede, betrokkene heeft de amo afgemaakt en is daarna vertrokken...

Wanneer ben je dan/pas militair ?. Na de AMO,functieopleiding, na X jaar ?. Betrokkene heeft de selectieprodure doorlopen en is aan de AMO begonnen. Volgens mij ben je dan in dienst van het rijk  als militair ?

Maar lekker belangrijk. Het ging mij over de uitspraak dat mensen die de Islam als geloof belijden niet welkom zouden noeten zijn binnen Defensie. En ik vraag mij nu ook af welke kennis en ervaring deze persoon in zijn korte defensie carriere heeft opgedaan om mensen op te kunnen leiden ?.  Volgens mij is het meer een geval van..."in het land der blinden".

A.J.

Ex militair is wel veel van het goede, betrokkene heeft de amo afgemaakt en is daarna vertrokken...

Ros

Nederlandse militairen hebben ook "politie functionarissen" getraind. Nu in dienst van een corrupte regering, straks handhavers en uitvoerders van de Sharia onder bewind van de Taliban..........ik zie het verschil niet echt  :neutral:  

Als je ergens de link kan leggen met de Islam komen al snel de vooroordelen om de hoek kijken  :hrmph:

dudge

Citaat van: Elzenga op 27/01/2014 | 11:29 uur
Het is maar de vraag of deze Yilmaz al islamist was toen hij nog in het Nederlandse leger diende. Ik denk het niet. Hij is vooral actief geworden daar wegens de wreedheden van het Assad regime en uitblijven van internationaal ingrijpen. Geen aanwijzingen dat hij iets heeft met het gedachtegoed van Al Qaeda.

Opletten nodig..dat wel.

Ik geloof niet dat de onontkenbare wreedheden van het regime echt onderdoen voor de wreedheden van de clubs waar hij voor/mee strijd.
Marteling, foltering, slopen van cultureel erfgoed, publieke executies, lijfstraffen, zowel het Regime als ISIS is er niet vies van.

Elzenga

Het is maar de vraag of deze Yilmaz al islamist was toen hij nog in het Nederlandse leger diende. Ik denk het niet. Hij is vooral actief geworden daar wegens de wreedheden van het Assad regime en uitblijven van internationaal ingrijpen. Geen aanwijzingen dat hij iets heeft met het gedachtegoed van Al Qaeda.

Opletten nodig..dat wel.

SMI de Boer


http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2014/01/nederlandse_militair_leidt_jih.html

In het topic over de Dienstplicht ging het er al over: je moet geen islamisten in het leger.

Aan de naam "yildiz" zie je al meteen dat het om een "nederlander" gaat.

Ook de NOS maakte melding in het nieuws van vanmorgen

RTL:   http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/nederlandse-oud-militair-traint-jihadstrijders-syrie

Voor het gebruik van hoofletters is zorgvuldig gekozen, heeft alles met achting te maken
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend