Defense Security Cooperation Agency US possible sale approval

Gestart door Sparkplug, 14/05/2015 | 17:01 uur

Lynxian

Citaat van: Sparkplug op 21/07/2022 | 22:46 uur
UNITED ARAB EMIRATES – OCEANOGRAPHIC OBSERVATION EQUIPMENT SYSTEM

https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/united-arab-emirates-oceanographic-observation-equipment-system

THE NETHERLANDS – PATRIOT MIM-104E GUIDANCE ENHANCED MISSILE-TACTICAL (GEM-T) BALLISTIC MISSILES

https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/netherlands-patriot-mim-104e-guidance-enhanced-missile-tactical-gem-t

KUWAIT – ADVANCED WEAPONS IN SUPPORT OF EUROFIGHTER TYPHOON AIRCRAFT PROGRAM

https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/kuwait-advanced-weapons-support-eurofighter-typhoon-aircraft-program

AUSTRALIA – JOINT AIR-TO-SURFACE STANDOFF MISSILES - EXTENDED RANGE (JASSM ER)

https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/australia-joint-air-surface-standoff-missiles-extended-range-jassm-er
Ik lees 'm nu pas: 96 rakketten voor $1,2 miljard! Mooie aankoop, nuttige pijlen.

Sparkplug

GEM-T is als het goed is de geupgrade versie van PAC-2. In 2020 was al een aanvraag gedaan voor 34 stuks PAC-3 (MIM-104F)

https://www.dsca.mil/node/1383
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/07/2022 | 10:14 uur
Zou dit getal ook een indicatie kunnen zijn voor de gewenste SM-3 voor LCF/AWWF?

Nee, pac3 is luverdet. Sm-3 is Anti ICBM. Aantallen voor een landsysteem kun je niet plakken op een boot. Gaat ook over 2 verschillende zaken. Het is geen Thaad.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: artemivanov op 22/07/2022 | 09:05 uur
96  8)

Zou dit getal ook een indicatie kunnen zijn voor de gewenste SM-3 voor LCF/AWWF?





Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Master Mack

Polen vult gewoon het deel van haar NAVO frontlijn maximaal omdat het haar Vaderland is wat de eerste klap zal krijgen. En wij vullen ons deel minimaal allebei binnen de bandbreedte.

Huzaar1

Citaat van: Reinier op 20/07/2022 | 21:40 uur
En geen vertrouwen in de rest van Europa om hen te helpen. En geef ze eens ongelijk.

Ja, daar zit wel wat voeding denk ik ja.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Reinier

Citaat van: Huzaar1 op 20/07/2022 | 16:55 uur
Leuk dat Polen er 500 wil. Ik denk dat wij onze kaarten heel anders spreiden dan Polen. Wij hebben geen behoefte om ons heel eigen offensief jegens zeg; Rusland uit te kunnen voeren. Ik denk de Polen wel. Daarom kopen ze al deze aantallen. Is ook logisch want als het knokken wordt zal het bij hun losgaan.
En geen vertrouwen in de rest van Europa om hen te helpen. En geef ze eens ongelijk.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

Leuk dat Polen er 500 wil. Ik denk dat wij onze kaarten heel anders spreiden dan Polen. Wij hebben geen behoefte om ons heel eigen offensief jegens zeg; Rusland uit te kunnen voeren. Ik denk de Polen wel. Daarom kopen ze al deze aantallen. Is ook logisch want als het knokken wordt zal het bij hun losgaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Citaat van: Reinier op 20/07/2022 | 09:36 uur
Geen bron, maar dat kon je al afleiden aan de inleiding; "cynisch gedacht". Dat was een kleine hint.

Maar proof me wrong om het moment dat ze er zijn, en het zijn er inderdaad 12.
Oke, is 12 een belachelijk laag aantal dat de mogelijkheid bestaat dat maar liefst alle 12 'operationeel' worden, maar het zal mij niets verbazen als slechts een batterijtje van 6 stuks operationeel wordt, 3 in de VS blijven voor trainingsdoeleinden en 3 in de opslag gaan.
Mogelijkheid dan om iets bij te dragen aan de NAVO oostflank; 3 stuks voor 3 maanden?
Sinds wanneer staat onze artillerie in de VS? Trainingsdoeleinden doen we gewoon binnen Europa, dus alle MLRS die we krijgen staat lekker in Nederland en gaat met enige regelmaat op de trein op Grand Tour door Europa.

Huzaar1

Citaat van: Reinier op 20/07/2022 | 09:36 uur
Geen bron, maar dat kon je al afleiden aan de inleiding; "cynisch gedacht". Dat was een kleine hint.

Maar proof me wrong om het moment dat ze er zijn, en het zijn er inderdaad 12.
Oke, is 12 een belachelijk laag aantal dat de mogelijkheid bestaat dat maar liefst alle 12 'operationeel' worden, maar het zal mij niets verbazen als slechts een batterijtje van 6 stuks operationeel wordt, 3 in de VS blijven voor trainingsdoeleinden en 3 in de opslag gaan.
Mogelijkheid dan om iets bij te dragen aan de NAVO oostflank; 3 stuks voor 3 maanden?

12 stuks voor batterijen. Die nonsens over 3 stuks voor 3 maanden... tja.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"