Heeft een protestmanifestatie zin om het defensiebeleid te veranderen.

Gestart door valkyries, 02/09/2016 | 20:32 uur

Ros

Het zal inderdaad niet verkeerd zijn om vanuit het personeel duidelijk te maken dat de maat vol is en grenzen zijn overschreden. Deze actie(s) zullen in de eerste instantie gericht moeten worden aan het adres van de werkgever,Defensie en uiteindelijk de regering die eindverantwoordelijk is. Publieksacties zullen niet veel uithalen omdat de burgers andere prioriteiten hebben waar van zij vinden dat de regering/politiek zich mee bezig moet houden.

Ik heb het hier al  aantal keren laten horen dat men op moet komen voor het werk en daarmee de toekomst van de organisatie en personeel. De militair mag dit niet en zal dit ook niet doen. De enkeling die wellicht een poging wil wagen het zinkend schip te redden zal tegen de muur lopen en in de kortste keren over het hek vliegen. De militaire vakbonden komen niet voldoende op voor de rechten van het personeel en het voortbestaan van de organisatie. Uit deze hoek is dus geen initiatief en/of ondersteuning te verwachten.

Ik ben zelf actief in de medezeggenschap in het bedrijfsleven en aangesloten bij een vakbond die "hardere" acties zoals werkonderbrekingen en staken als allerlaatste redmiddel ziet om bedrijven te redden en het behoud van banen te realiseren. Deze 'fatsoenlijke' aanpak zou ook voor Defensie kunnen werken, dus zonder de situatie op scherp te stellen.

Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening.

valkyries

Velen zijn het er mee eens dat het beleid binnen defensie anders moet. Er heerst veel frustratie en zorgen bij defensiepersoneel. Zij voelen zich vaak in de steek gelaten en hebben weinig vertrouwen in de bestuurslagen. Dit is jammer want, we hebben het over personeel wat altijd gemotiveerd en met trots dienstbaar is geweest voor de defensie-organisatie.

Heeft het zin om een protestmanifestatie te organiseren om onze ongenoegen onder de aandacht te brengen en aan de samenleving kenbaar te maken dat wij er voor hun veiligheid zijn.