Koers VS onder Trump

Gestart door Ace1, 28/01/2017 | 10:54 uur

Mourning

Citaat van: Huzaar1 op 02/01/2019 | 12:58 uur
De VS:Deals met china en saudi arabie gewonnen. Jarenlange banden van vertrouwen met zijn beste vrienden verloren. En ik weet niet of je ooit ruzie hebt gehad met vrienden.. maar dat ben je dan voor al-tijd-kwijt. Dat wordt nimmer meer hetzelfde.

Dat wordt overal maar even vergeten. Gaat ze ook pas opvallen als er weer iemand daar aan de knoppen draait en het land gaat besturen in alle dimensies ipv denkt aan het hoofd te staan van een bedrijf met  debts&assets.

Al de samenwerking die straks overblijft tussen Europa en de vs door het wegvallende vertrouwen als vriend ook hier wederzijdse spanningen opleveren. De dommen klappen nu.

+1
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

#375
De VS:Deals met china en saudi arabie gewonnen. Jarenlange banden van vertrouwen met zijn beste vrienden verloren. En ik weet niet of je ooit ruzie hebt gehad met vrienden.. maar dat ben je dan voor al-tijd-kwijt. Dat wordt nimmer meer hetzelfde.

Dat wordt overal maar even vergeten. Gaat ze ook pas opvallen als er weer iemand daar aan de knoppen draait en het land gaat besturen in alle dimensies ipv denkt aan het hoofd te staan van een bedrijf met  debts&assets.

Al de samenwerking die straks overblijft tussen Europa en de vs door het wegvallende vertrouwen als vriend zal ook hier wederzijdse spanningen opleveren. De dommen klappen nu.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

ARM-WAP

Ieder het zijne natuurlijk.
Maar om zo openlijk uit te komen als "Trump-fan"...

Ik mag die vent helemaal niet.
Hij is een ordinaire "bully" - bullebak... De manier waarop hij handelt en zijn bedrijf opgebouwd heeft is ronduit bedenkelijk. Ik kan dan ook maar niet begrijpen hoe hij daarmee wegkomt. Advocaten die mistgordijnen creeren en procedures laten aanslepen?
Nepotisme is hem ook niet vreemd...
En dan zal ik het al helemaal niet hebben over hoe hij beleid voert... Aan internationale politiek doe je niet via een Twitter account... Daarvoor beraadslaag je met je cabinet, met partner(landen) en natuurlijk ook met "de tegenstanders"... achter de coulissen... en maak je pas wat bekend wanneer de uiteindelijke beslissing/akkoord bekend is.
Hij schoffeert alles en iedereen. Dat dat bij "een bepaald deel van de samenleving" in goede aarde valt kan ik begrijpen maar is vooral een blijk van gebrek aan fatsoen. En, volgens mij, ook een gebrek aan intelligentie.
Zijn manier van doen jaagt vrienden de gordijnen in en "vijanden" lachen zich een deuk...

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 02/01/2019 | 11:38 uur
Ja maar goed....ik ben ook een Trump fan...heb zelfs twee t-shirts gekocht daar toen ik vorig jaar in Trump Tower was...haha

Als ik met dat Trump shirt door Amsterdam loop kijken mensen mij aan alsof ik met een shirt van Hitler rondloop...maar niemand
durft wat te zeggen...nu wil mijn vrouw dat ik dat ding niet meer draag...haha

(maar ben het natuurlijk niet met alles eens van hem)

Je mag echt vinden wat je wilt en dragen wat je wilt. Maar ik bedoel meer.. je vindt zijn onderhandelings tactieken goed want op de korte termijn lijkt het wat en het zorgt voor toffe krantenkoppen.

Blijkbaar zie je de schade niet.. en je bent niet de enige. Ik vind het heel bijzonder hoe dat werkt.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

#372
Citaat van: Huzaar1 op 02/01/2019 | 11:31 uur
Vreemde conclusies trek je oorlogsvis. Wonderbaarlijk. Maar each its own.
Ja maar goed....ik ben ook een Trump fan...heb zelfs twee t-shirts gekocht daar toen ik vorig jaar in Trump Tower was...haha

Als ik met dat Trump shirt door Amsterdam loop kijken mensen mij aan alsof ik met een shirt van Hitler rondloop...maar niemand
durft wat te zeggen...nu wil mijn vrouw dat ik dat ding niet meer draag...haha

(maar ben het natuurlijk niet met alles eens van hem)

Huzaar1

Vreemde conclusies trek je oorlogsvis. Wonderbaarlijk. Maar each its own.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Ros op 28/12/2018 | 22:31 uur
Weer een tastbaar bewijs van zijn gebrek aan kennis en politieke en diplomatieke vaardigheid. De VS kan niet zonder Europa en andersom ook niet.

Dat dreigen heeft ongeveer net zo veel invloed en impact als zijn Twitter gedrag. Vandaag linksom en morgen rechtsom. Vandaag scheld ik je de huid vol en morgen ben jij mijn vriend. Allemaal tekenen van onmacht en onkunde. Proberen je gebrek aan kennis te verbergen door hard te schreeuwen en dreigende taal uit te slaan. Ik denk dat de extra inzet op Defensie gebied van de Europese landen nu meer te maken heeft met de wantrouwen en ongeloofwaardigheid van de VS dan het geschreeuw van de VS president.
Als hij gezellig kopjes koffie met de Europese leiders had gedronken dan had er nooit verandering in gekomen want dan zouden ze blijven steunen op de Amerikaanse inbreng in
de Navo.Toch kan je niet zeggen dat Trump niet kan onderhandelen...hij doet het anders dan de gewone traditionele regerings leiders maar let op de komende weken China gaat op de knietjes
voor hem en hij krijgt zijn zin. Hij komt zeker niet ongeloofwaardig over...hij probeert wat te veranderen en dat is hij verplicht naar zijn eigen achterban die hij dingen heeft belooft..en daar
houdt hij zich aan. Anders dan onze Mark Rutte die meteen na de verkiezings overwinning zijn keutel altijd weer intrekt.

Huzaar1

Citaat van: DvdW op 28/12/2018 | 20:24 uur
Zie: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Posse_Comitatus_Act

Ik begrijp nog steeds niet wat er aan de hand is. Misschien even in de goede cotext zetten : ) ?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1


Ros

Citaat van: Oorlogsvis op 28/12/2018 | 19:57 uur
Dat klopt...maar Trump heeft hier echt werk van gemaakt en zelfs gedreigd Europa los te laten.........

Weer een tastbaar bewijs van zijn gebrek aan kennis en politieke en diplomatieke vaardigheid. De VS kan niet zonder Europa en andersom ook niet.

Dat dreigen heeft ongeveer net zo veel invloed en impact als zijn Twitter gedrag. Vandaag linksom en morgen rechtsom. Vandaag scheld ik je de huid vol en morgen ben jij mijn vriend. Allemaal tekenen van onmacht en onkunde. Proberen je gebrek aan kennis te verbergen door hard te schreeuwen en dreigende taal uit te slaan. Ik denk dat de extra inzet op Defensie gebied van de Europese landen nu meer te maken heeft met de wantrouwen en ongeloofwaardigheid van de VS dan het geschreeuw van de VS president.

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Oorlogsvis

Citaat van: Sparkplug op 27/12/2018 | 20:56 uur
Trump is niet de eerste. Obama en daarvoor George W. Bush klaagden er al over. Elke opvolger van Obama zou luid en duidelijk zeggen dat Europese NAVO leden te weinig in hun defensie investeren.
Dat klopt...maar Trump heeft hier echt werk van gemaakt en zelfs gedreigd Europa los te laten , hij heeft druk op de Europese leiders gezet om hun
defensie budget te verhogen enz enz ....ik weet dat jullie het liever niet willen horen of zien maar Trump heeft gezord dat de defensie uitgaven weer omhoog
gingen en niemand anders.

Huzaar1

Leg uit, volg het niet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.


MasterChief1971

Citaat van: colourmaster2010 op 28/12/2018 | 17:07 uur
Mattis was een obstakel voor Trump, hij had teveel invloed op het militaire apparaat.
De ware bedoeling openbaart zich nu namelijk het naar de hand zetten van Trump. Trump druk doende om verdere verdeeltheid te zaaien in het militaire apparaat wat hem voordelig uitkomt mocht het aankomen op een dreigende situatie binnen de landsgrenzen. Tevens wederom in het voordeel van Putin, verdeeltheid leid tot chaos in het VS leger waardoor besluitvorming onder druk komt te staan wat nadelig is voor de NATO . Wederom een slimme zet ....

posse comitatussss......
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh