"Nieuwe Willems-Orde uitgereikt"

Gestart door andré herc, 07/06/2014 | 07:24 uur

nmgn

Citaat van: Kapitein Rob op 07/06/2014 | 10:58 uur
Let maar op; wedden dat-ie binnenkort weer in uniform rondloopt?

Werkt inmiddels alweer een tijdje bij defensie hoor. Dus die weddenschap hoef je niet af te sluiten

KapiteinRob

Ik heb de neiging hetgeen Ros hier post te onderschrijven. Maar wel met de kanttekening dat ik niets af wil doen aan hetgeen Tuinman blijkbaar heeft laten zien. Het is de PR die defensie hier weer eens ten volle wil gebruiken om wat zon over de organisatie te laten schijnen. Het had defensie gesierd (en de anonimiteit van Tuinman goed gedaan) als dit gewoon op bescheiden wijze zou geschieden. Dat je een MWO niet geheim kan houden lijkt me evident, maar dit circus optuigen terwijl er nog wel wat meer ligt waar defensie mee kan, nee zou moeten, "scoren". Iets met het personeel wat veelal haar stinkende best doet, rondlopend met mes in de rug.

Ros

#19
Jammer dat de waarde van een hoge onderscheiding als de MWO te grabbel word gegooid louter en alleen voor PR doeleinden. Het nieuwe boegbeeld van een armlastige organisatie. "Captain America".......maar dan met klompen aan. Een loonsverhoging voor alle militairen, compensatie van de WUL regeling was een betere PR stunt geweest. Immers hebben alle militairen hun stinkende best gedaan. Om een militair uit te zonderen en te onderscheiden voor zijn aandeel, wat hij zonder collega's echt niet voor elkaar had gekregen........

Hoop dat het prive leven van de majoor goed is gescreend.......anders krijgt hij ook nog eens de media over zich heen en gaat Defensie (weer) af als een gieter.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

za 07 jun 2014

'Nieuwe drager Militaire Willems-Orde' 

DEN HAAG - Het ministerie van Defensie wil dit najaar opnieuw een Militaire Willems-Orde uitreiken, de hoogste militaire onderscheiding in Nederland.
 
Het ministerie van Defensie stelt in een reactie: ,,We hebben kennis genomen van de publicatie, maar doen geen uitspraak over eventuele lopende procedures met betrekking tot toekenning van dapperheidsonderscheidingen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22714156/___Nieuwe_drager_Militaire_Willems-Orde___.html

Elzenga


KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 07/06/2014 | 10:59 uur
Door dezelfde media-bron wordt gesproken over groots gebeuren, publieke tribune e.d. Ik hoop dat jouw "versie" de werkelijke wordt..

Mijn opmerking was cynisch bedoeld.....

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 07/06/2014 | 10:58 uur
Let maar op; wedden dat-ie binnenkort weer in uniform rondloopt?
Nieuwe CDS? (als defensie ook een Commando Speciale Operaties opricht zoals ik voorstel is er wel een mooie functie voor hem ;))

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 07/06/2014 | 10:34 uur
Het schijnt heel bescheiden te blijven. De nu al niet meer anonieme betrokkene (media: majoor Gijs Tuinman, 34 jaar ) krijgt de onderscheiding in besloten kring uitgereikt door de koning, louter in bijzijn van de 1e en 2e kamer, wat hotemetoten en de NOS.... Volgende plaatsing planner in CAR?
Door dezelfde media-bron wordt gesproken over groots gebeuren, publieke tribune e.d. Ik hoop dat jouw "versie" de werkelijke wordt..

KapiteinRob

Citaat van: DvdW op 07/06/2014 | 10:50 uur
Ware het niet dat de beste man al een half jaar in de burgermaatschappij werkzaam is...  :angel:

Let maar op; wedden dat-ie binnenkort weer in uniform rondloopt?

A.J.

#12
Citaat van: DvdW op 07/06/2014 | 10:50 uur
Ware het niet dat de beste man al een half jaar in de burgermaatschappij werkzaam is...  :angel:

Ook zoiets ja... Welke nog actief dienende majoor zou het veld geruimd moeten hebben?

Citaat
Majoor Tuinman is eind vorig jaar na een kort dienstverband als consultant bij Deloitte nadrukkelijk gevraagd terug te keren naar Defensie, zodat hij het nieuwe boegbeeld van de krijgsmacht kan worden.


DvdW

#11
Citaat van: Kapitein Rob op 07/06/2014 | 10:34 uur
Het schijnt heel bescheiden te blijven. De nu al niet meer anonieme betrokkene (media: majoor Gijs Tuinman, 34 jaar ) krijgt de onderscheiding in besloten kring uitgereikt door de koning, louter in bijzijn van de 1e en 2e kamer, wat hotemetoten en de NOS.... Volgende plaatsing planner in CAR?
Ware het niet dat de beste man al een half jaar in de burgermaatschappij werkzaam is...  :angel:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

jurrien visser (JuVi op Twitter)


KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 07/06/2014 | 10:08 uur
Ik hoop dat men het bescheiden houdt (lees iets over groots gebeuren). Want dat past in de huidige tijdsgeest AfbraakDefensie WUL CAO

Het schijnt heel bescheiden te blijven. De nu al niet meer anonieme betrokkene (media: majoor Gijs Tuinman, 34 jaar ) krijgt de onderscheiding in besloten kring uitgereikt door de koning, louter in bijzijn van de 1e en 2e kamer, wat hotemetoten en de NOS.... Volgende plaatsing planner in CAR?

Elzenga

Marco Kroon's gedrag is van alle tijden...en hij is nu weer volop actief in Mali. Beeld Defensie "verbeter" je niet door dit soort lintjes..Dat vraagt een goede visie, leiderschap en voldoende financiële middelen voor een effectieve en evenwichtige Krijgsmacht. Ik hoop dat men het bescheiden houdt (lees iets over groots gebeuren). Want dat past in de huidige tijdsgeest AfbraakDefensie WUL CAO

A.J.

Citaat van: nmgn op 07/06/2014 | 09:16 uur
Dit is niet de uitleg van defensie. Maar 'volgens ingewijden', ja wie dat zijn dat weten wij ook niet. Defensie zelf is nog niet met een persbericht naar buiten gekomen, maar die lezing zal vast wat anders klinken. Ik ga ervan uit dat Tuinman hem anders ook had gekregen, zoals ze al zeggen die procedure duurt jaren. Denk ik....

Klopt, de procedure duurde in dit geval "bijna vijf jaar"... Terugrekenend is dat zo ongeveer het moment dat Kroon de MWO kreeg opgespeld/ in opspraak raakte.