OPV: geschikt of ongeschikt

Gestart door KapiteinRob, 17/08/2009 | 19:20 uur

Lex

Citaat van: Elzenga op 30/10/2009 | 22:53 uur
....die dan wel binnen het gezamenlijk Belgisch Nederlands vlootverband beschikbaar blijven overigens...
Hoe moet ik dit lezen?

Elzenga

#189
Citaat van: Kapitein Rob op 30/10/2009 | 21:29 uur
Dan hebben we netto 2 M-fregatten verloren.... >:(
Ja, maar beter dan die 4 OPVs..die dan wel binnen het gezamenlijk Belgisch Nederlands vlootverband beschikbaar blijven overigens...maar goed..ik denk dat zelfs de Belgen de OPVs niet moeten...te licht bewapend vinden voor zelfs hun ambitieniveau...Maar ik denk dat er best kopers voor te vinden zijn...maar goed...voorlopig niks aan te doen..en moeten we ze "verdragen"...

IPA NG

Ik stelde voor de OPV's aan de Belgen aan te bieden na het lezen van de reacties van ARM-WAP.
Als ze een schip te kort komen...
Dan kunnen ze net zo goed al die schepen overnemen want waarom zou je een fregat willen als een OPV dezelfde taken kan uitvoeren tegen lagere kosten.

Onderliggend argument: OPV ongeschikt, van de hand doen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 22:42 uur
Maar laten we vooral niet offtopic gaan.
Ben je niet zelf schuld daaraan? ;)

IPA NG

Citaat van: Lex op 30/10/2009 | 22:33 uur
Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 22:24 uur
En die laatste is amper een marine natuurlijk, 2 fregatten...
Ik weet niet in hoeverre jij je verdiept hebt in de "ORBAT", maar zij hebben toch wel meer marine eenheden dan dat jij ze toeschrijft.
Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 22:24 uur
Even serieus, de OPV's passen perfect in de Belgische doctrine van peacekeeping en pacisfisme.
Waar haal je dat vandaan? Geef eens een link naar de doctrine.
Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 22:24 uur
Het zou een logische stap zijn na het afschaffen van tanks en het aankopen van een zieke hoeveelheid transportvliegtuigen ten koste van jagers.
Ja de Belgen hebben een transportvloot die idd groter is dan NL. Deze week is daar weer een vliegtuig aan toegevoegd, nadat deze op Schiphol is gespoten in de kleuren van de BE Airforce.

1. En mijnenvegers en een aantal ondersteunende schepen.

2. Dat neem ik waar gezien het beleid van de laatste jaren.
Bezuinigen op slagkracht en het steunen van een meer geintegreerde EU Defensie.

3. En wat is het nut ervan?
Spullen naar verwegistan brengen voor peacekeeping enzo.

Maar laten we vooral niet offtopic gaan.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Lex

Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 22:24 uur
En die laatste is amper een marine natuurlijk, 2 fregatten...
Ik weet niet in hoeverre jij je verdiept hebt in de "ORBAT", maar zij hebben toch wel meer marine eenheden dan dat jij ze toeschrijft.
Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 22:24 uur
Even serieus, de OPV's passen perfect in de Belgische doctrine van peacekeeping en pacisfisme.
Waar haal je dat vandaan? Geef eens een link naar de doctrine.
Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 22:24 uur
Het zou een logische stap zijn na het afschaffen van tanks en het aankopen van een zieke hoeveelheid transportvliegtuigen ten koste van jagers.
Ja de Belgen hebben een transportvloot die idd groter is dan NL. Deze week is daar weer een vliegtuig aan toegevoegd, nadat deze op Schiphol is gespoten in de kleuren van de BE Airforce.

Lex

Was reeds een tijdje geleden.
De mooie "kruiser".

IPA NG

Citaat van: Kapitein Rob op 30/10/2009 | 22:18 uur
Citaat van: hudinie op 30/10/2009 | 21:49 uur
Mooie deal,....weg die dingen en onze Fregatten terug waar ze horen..bij een echte Marine

Ik begrijp hieruit dat je de Chileense, Portugese en Belgische marine geen echte marines vindt?

Mischien gaat het over de historie?
En die laatste is amper een marine natuurlijk, 2 fregatten...

Even serieus, de OPV's passen perfect in de Belgische doctrine van peacekeeping en pacisfisme.
Het zou een logische stap zijn na het afschaffen van tanks en het aankopen van een zieke hoeveelheid transportvliegtuigen ten koste van jagers.
Met een beetje geluk hebben ze nog minder personeel nodig ook.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 30/10/2009 | 22:21 uur
Peru? 8)

Sinds wanneer hebben wj fregatten aan Peru verkocht?  :hrmph:

Lex


KapiteinRob

Citaat van: hudinie op 30/10/2009 | 21:49 uur
Mooie deal,....weg die dingen en onze Fregatten terug waar ze horen..bij een echte Marine

Ik begrijp hieruit dat je de Chileense, Portugese en Belgische marine geen echte marines vindt?

hudinie

Mooie deal,....weg die dingen en onze Fregatten terug waar ze horen..bij een echte Marine

IPA NG

#178
Citaat van: Kapitein Rob op 30/10/2009 | 21:29 uur
Citaat van: Elzenga op 30/10/2009 | 21:21 uur
Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 19:17 uur
Mischien willen de Belgen hem wel hebben?
Lekker goedkoop en een kleine bemanning.
zij 4 OPVs wij de 2 M-fregatten terug...VOOR!!

Dan hebben we netto 2 M-fregatten verloren.... >:(

4 fregatten en 4 defacto destroyers is toch een mooi aantal in de huidige situatie.

Is er toevalling een topic over de geplande modernisering van de laatste twee?
Ik kan het zo niet vinden.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 30/10/2009 | 21:21 uur
Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 19:17 uur
Mischien willen de Belgen hem wel hebben?
Lekker goedkoop en een kleine bemanning.
zij 4 OPVs wij de 2 M-fregatten terug...VOOR!!

Dan hebben we netto 2 M-fregatten verloren.... >:(

Elzenga

Citaat van: IPA op 30/10/2009 | 19:17 uur
Mischien willen de Belgen hem wel hebben?
Lekker goedkoop en een kleine bemanning.
zij 4 OPVs wij de 2 M-fregatten terug...VOOR!!