EOD'ers zwaargewond door explosief flitspaal

Gestart door Lex, 23/10/2011 | 09:47 uur

Enforcer

@SMI De Boer: ik doelde op een EOD'er in het algemeen ipv een specifiek persoon.

Zo te zien was het een explosieve plaat. Mijn eerste indruk is dat het niet amateuristisch in elkaar zat.

SMI de Boer

Citaat van: dudge op 23/10/2011 | 18:42 uur

Of het was een instabiel explosief, dat 'uit zichzelf' afging.

Die geef ik de meeste kans...

Heel stiekum gun ik de EODer ook nog een klein kansje op een foutje. Een amateur komt ten alle tijden met een prototype op de proppen en daar heb je toch wat inventiviteit voor nodig om foutloos te werk te gaan... het is heel simpel om een schakelingetje te ontwerpen die ongeacht je actie het explosief triggert
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ace1

zou het kunnen dat de snelweg schutter een nieuwe hobby heeft gevonden?

SMI de Boer

Citaat van: Lex op 23/10/2011 | 18:18 uur
Citaat van: SMI de Boer op 23/10/2011 | 18:15 uur
Je weet al helemaal niet welke EODer er interventie pleegt. Dan lijkt het me meer waarschijnlijk dat het ging om degene die de rolletjes komt wisselen.
Voor mij [en misschien ook voor anderen] praat je in raadselen. Kan je dit nader toelichten?
Als je al zo dom bent om een actie te ondernemen zoals deze (dus dat explosief plaatsen) en dat explosief richt je zo in dat het niet 5 minuten na je verdwijnen explodeert heb je je dus niet op die flitspaal gericht. Hoe langer het onbeheerd achterblijft, hoe meer kans dat het ontdekt wordt.
Het lijkt er dus op dat het -op afstand bediende?- explosief schade aan mensen aan moet richten. Het meest voor de hand liggend is dat je dat doet tegen degenen die de flitspaal van nieuwe films cq memory cards voorziet. Als ik in NL ben zie ik op maandag regelmatig dat VW-Busje rondrijden met de Hemandat die de Gatsometers onderhoudt. Ik ben vaak in Scheveningen resp Rijswijk.
Zie je dan op enig moment dat je plannetje ten onder gaat doordat de EOD er bij is geroepen, tsja, dan neem je die te grazen... anders heb je alles voor niks gedaan.

Het lijkt me dat de "springmeester" zicht op de site heeft gehad om het explosief te triggeren
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend


Lex

Citaat van: SMI de Boer op 23/10/2011 | 18:15 uur
Je weet al helemaal niet welke EODer er interventie pleegt. Dan lijkt het me meer waarschijnlijk dat het ging om degene die de rolletjes komt wisselen.
Voor mij [en misschien ook voor anderen] praat je in raadselen. Kan je dit nader toelichten?

Lex

'Vaker explosie in Voorschoten'

AMSTERDAM -  Het explosief dat werd gevonden aan een flitspaal bij Voorschoten, is daar mogelijk geplaatst door iemand die al vaker met explosieven in de weer is geweest in die gemeente.

Dat hebben buurtbewoners gezegd tegen Omroep West.

Een van de geïnterviewden heeft gezegd het verhaal ook aan de politie te zullen vertellen. Volgens deze bron heeft de man al vaker voor ontploffingen gezorgd in Voorschoten. Daar raakte zondagochtend een medewerker van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) ernstig gewond toen het explosief ontplofte dat aan de flitspaal zat.

Twee andere mensen raakten lichtgewond bij het incident.

Telegraaf,
zo 23 okt 2011, 18:10

SMI de Boer

Citaat van: Enforcer op 23/10/2011 | 17:22 uur
Ben benieuwd of het explosief alleen voor de flitspaal was, of dat een zieke geest de EOD'er op het oog had.

Kom op hey... Denk je nou echt dat iemand die een (amateuristische) vuurwerkbom maakt deze aan een flitspaal maakt om een EODer te grazen te nemen? Je weet al helemaal niet welke EODer er interventie pleegt. Dan lijkt het me meer waarschijnlijk dat het ging om degene die de rolletjes komt wisselen.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 23/10/2011 | 11:00 uur
Citaat van: andré herc op 23/10/2011 | 10:49 uur
Het wordt steeds gekker in Nederland

Is dat wel zo? Het opblazen of beschieten van flitspalen is van alle dag, echter zijn daar nu voor het eerst zwaargewonden bij gevallen.

Waarschijnlijk niet de bedoeling van de daders maar natuurlijk volledig verwijtbaar, een risico dat je bewust neemt.
Mogelijk wilde men zelf weg zijn voor de explosie plaats vond. Maar sporen doen deze lieden niet. Met ernstige gevolgen dit keer.

Enforcer

Ben benieuwd of het explosief alleen voor de flitspaal was, of dat een zieke geest de EOD'er op het oog had.

KapiteinRob

Ik heb zojuist, na een tweetal verzoeken van forumbeheer ontopic te blijven, alsnog een daarna geplaatste offtopic posting verwijderd. Dit topic gaat niet over het verkeershandhavingsbeleid en de onvrede erover in Nederland.

Rob
Forumbeheerder

KapiteinRob


Tanker

Er wordt veel te veel gecontroleerd in dit land, men wordt er schijtziek van.
Al die waardeloze boetes omdat men 10 km te hard rijdt.....

Men moet de echte hufters aanpakken en niet Jan Modaal die al moeite genoeg heeft om financieel zijn / haar hoofd boven water te houden.

Weg met die k*t palen......

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Laurens op 23/10/2011 | 14:53 uur
Ik ken de regels, ik maak de fout....maar het blijft de schuld van iemand anders. Je denkt toch niet serieus dat snelheidslimieten worden aangepast om extra bonnen te kunnen schrijven?

Ik geeft helemaal niemand de schuld anders dan de overtreder zelf.

Ze zullen er niet om worden aangepast maar het levert wel een gunstig bijeffect voor de staat der Nederlanden.

In gebieden waar regelgeving net is aangepast zie ik wel vaak overijverige dienders die maar al te graag hun bonnen quota willen opveizelen, als voorbeeld: de 80km per uur weg die net 60km per uur is geworden.

Of 100 meter na het 130 km traject een flits auto parkeren (als je bij einde 130 gewoon je gas los laat, dan rij je nog te snel)

Zelfde voorbeeld: vanaf een 80 km per uur weg naar binnen de bebouwdekom (50 km per uur) om vervolgens gelijk na het bord een aanhanger of een Kliko te installeren voorzien van radar- en foto apperatuur... heerlijke (?) boetes.. vrijwel iedereen gaat nog 20 tot 30 KM per uur te hard.

Het advies is dus: stap hard op je rem ongechat wie er bij jouw achterop knalt... dat is immers nooit jouw schuld.

Lex

Verzoeke on-topic te blijven.

Lex
algeheel beheerder