ODB ontvangt poederbrief

Gestart door Lex, 08/04/2010 | 12:04 uur

Lex

Poederbrief met dreiging aanslagen in postbus bij Bruna Bonte Julianadorp

JULIANADORP - 
Bruna Bonte in winkelcentrum Dorperweerth is donderdagmorgen een uur gesloten geweest, omdat in de zaak een poederbrief was aangetroffen. In de brief zou ook met aanslagen zijn gedreigd.

Volgens de eigenaar van de zaak werd de poederbrief gevonden toen een klant, de voorzitter van de Onafhankelijke Defensie Bond, zijn postbus leegde. Hij trof daarin een poederbrief en een dreigbrief aan. Eigenaar Mark Bonte had de zaak meteen na de vondst al gesloten. ,,Het was ongeveerd halftien. Er waren nog geen klanten binnen. Wel mijn vrouw en vier medewerksters.''

Agenten hebben de poederbrief meegenomen. Die wordt naar een laboratorium gestuurd, waar wordt uitgezocht of de brief een gevaarlijke substantie bevat. Nadat de politie haar onderzoek had afgerond ging de Bruna weer open.

Erik Jurriƫns, voorzitter van de ODB vraagt zich af waarom de brief aan het adres van zijn vakbond is gestuurd. ,,Er staan geen bedreigingen in aan mijn adres persoonlijk, ook niet aan het adres van onze vakbond. Met de politie heb ik afgesproken dat ik verder geen mededelingen over doe. Ik beschouw dit gewoon als een flauwe maar ernstige grap.''

NHD, Gepubliceerd op 08 april 2010, 11:14