Recente berichten

#1
KM / Re: LPX
Last post by Harald - Vandaag om 13:42
Citaat van: Master Mack op Vandaag om 13:21Wanneer we iets soortgelijk als hieronder voor de brug hebben, met uitzondering van de lift. Deze dien je bij het NLD MRSS naast de brug te leggen. Om de heli's naar het achterdek en de drone's naar het voordek te kunnen dirigeren. Dan kan er in de opbouw een RAM op het dak een 76mm onder de brug op een bordes en een VLS in het dek. Een 40mm op een balkon voor en 1 achter met hier op het dak een tweede RAM en op een tweede bordes een tweede 76mm. Nog 2x 40mm aan de andere zijde voor en achter en top schip

Je bedoelt bijna een Iowa Battlecarrier volgens mij.  :P  ;)

https://www.usni.org/magazines/naval-history-magazine/2022/june/iowa-class-battlecarrier-design-never-took

http://www.modelshipgallery.com/gallery/misc/whatif/tinian-350-rw/tinian-01.jpg
https://gruntsandco.com/wp-content/uploads/2013/12/tinian-02.jpg
#2
Ja, om één of andere reden is het Britse acquisitieproces erg krom. Ik heb in een ver verleden ook wel eens gelezen dat het vervangen van een kapotte gloeilamp op een willekeurige basis gerust 100 pond kon kosten vanwege alle red tape. Terwijl de lamp in de winkel om de hoek dan één pond kostte.
#3
KM / Re: LPX
Last post by Master Mack - Vandaag om 13:21
Wanneer we iets soortgelijk als hieronder voor de brug hebben, met uitzondering van de lift. Deze dien je bij het NLD MRSS naast de brug te leggen. Om de heli's naar het achterdek en de drone's naar het voordek te kunnen dirigeren. Dan kan er in de opbouw een RAM op het dak een 76mm onder de brug op een bordes en een VLS in het dek. Een 40mm op een balkon voor en 1 achter met hier op het dak een tweede RAM en op een tweede bordes een tweede 76mm. Nog 2x 40mm aan de andere zijde voor en achter en top schip
#4
haha ja dat is ook een manier om het uit te leggen.

Een andere versie is: we waren als Britten weer een stelletje loempia's in de zoektocht naar een product en systeem. We zaten eerst in de Boxer groep, maar daar zijn we uitgestapt omdat we dachten dat het niks zou worden.

Toen bleek dat onze eigen voertuigen voor geen meter functioneerden doordat we als UK industrie geen fatsoenlijk gemechaniseerd voertuig op schaal, op tijd, volgens afgesproken voorwaarden konden produceren zijn we weer naar de boxer gaan kijken. Dat blijkt toch het beste wielvoertuig op de markt met mogelijkheden om te dienen in alle varianten die een infanterie bataljon nodig heeft.

De kosten namen hierdoor nog meer toe, want jezelf weer inkopen in een ontwerp en productie rechten is niet goedkoop, maar doordat we daar nu mee verder zijn gegaan is de Boxer als artillerie voertuig ook een heel stuk logischer, en kosten effectiever.

Dat we hiermee door eigen falen onze industriele capaciteiten vernaggelen, waar al niks meer van over was, is niet erg. KMW en rheinmetall nemen alle ondersteuning over, of leveren in subsituten van BAE systems. We zijn tenslotte ook al totaal afhankelijk geworden van de Duitsers inzale de Challanger '3'.

 :angel:
#5
Via Nicholas Drummond @nicholadrummond op X over aanschaf Boxer RCH155

I have been sent a huge number of messages asking questions about the Boxer RCH155. Thank you. To answer them, I thought I would do a thread that provides a description of the system.

The Boxer RCH155 leverages British and German investment in the revolutionary Boxer 8x8 platform. This is a highly modular vehicle concept with a standard drive module used across all versions and specialist mission modules that are configured around specific battlefield tasks, such as infantry carrier, command post, ambulance, and now an artillery platform.

At its core, the Boxer RCH155 reflects how lethal and transparent modern battlefields have become. Counter battery radars can detect artillery within 2 or 3 minutes of the first rounds being fired. Not only does this mean that artillery platforms need to keep moving to survive; they also need to move quickly to put distance between them and their last firing position.

Boxer RCH 155 will have much faster in-to-action and out-of-action times than the AS90 it will replace. It has a higher rate of fire and comparable off-road mobility. Versus Archer, RCH155 has better off-road mobility, greater protection, and carries more ammunition in its magazine. Generally, gun-on-a-truck (GOAT) options have less good cross-country mobility and are vulnerable to counter-battery fire. A single bullet hitting an exposed fuel tank can be enough for a mobility kill.

The RCH155's L/52 calibre barrel is used widely across NATO and sets a benchmark standard for quality and accuracy. It is being used in Ukraine in PzH 2000 howitzers donated by Germany. Usually, the barrels are rated for 5,000 rounds, but some Ukrainian units have fired 20,000 rounds and are still going strong. The RCH 155 will be produced and supported in the United Kingdom with Rheinmetall establishing UK barrel manufacturing.

For some people, Boxer RCH155 was a controversial choice, because it takes automation to a new level. However, automation is essential for speed and speed is essential for survival. Fully automated gun turrets are already commonly used on naval warships. With the Boxer RCH155, it allows the crew to be housed in the hull of the vehicle affording them greater protection.

Boxer RCH155 has been donated to Ukraine by Germany and will arrive within months. It will allow a smaller force to achieve an effect that belies its smaller relative size. It will do the same for the British Army.

Precise UK numbers have not yet been determined, but it is likely that the UK will acquire sufficient to equip four artillery regiments each with 24 guns, plus a training battery with 8 guns. So a purchase of 96-104 guns seems likely.

Finally, over the last 30 years, Britain's land domain industrial capacity has been eroded by the Peace Dividend. Defence cooperation with Germany will now help to restore it. Both Rheinmetall and KNDS have invested heavily in restoring an industrial capacity to the United Kingdom. In time, this will lead to British IP and exports from this country elsewhere. KMW was originally a German company, but has now merged with Nexter of France to create KNDS, a truly European land domain powerhouse. WFEL in the UK is part of the group and as KNDS bids for other UK programmes, it will expand its footprint here so that British expertise contributes to the Group's wider capabilities.

(Please note that I am an advisor to KNDS Germany. Image (C) KNDS Germany)
#6
The RAF Typhoon Display Team Reveals New Livery For 2024 Display Season  (heel gaaaaf !!)

The new special colored aircraft is painted in a 1944 era 'Day Fighter' scheme that remembers a Hawker Typhoon of 257 Squadron, FM-G.
On Apr. 22, 2024, the Royal Air Force unveiled at RAF Coningsby the Typhoon FGR4 of the Typhoon Display Team, that will be flown by Flight Lieutenant Turnbull from 29 Squadron throughout the 2024 season. Nicknamed "Moggy", the display aircraft was given a special color scheme to commemorate the 80th Anniversary of D-Day.

The aircraft, ZJ913, showcases a paint scheme reminiscent of a 'Day Fighter' design from 1944, paying homage to a Hawker Typhoon from 257 Squadron, bearing the designation FM-G. On D-Day this aircraft was flown by Pilot Officer Denzel Jenkins.

https://theaviationist.com/2024/04/22/raf-typhoon-display-team-new-livery/

https://www.dailymotion.com/video/x8x9ngq




Extra foto's
https://www.fightercontrol.co.uk/forum/viewtopic.php?f=16&p=1585509
#7
Citaat van: Kornet43 op Vandaag om 11:29In tegenstelling tot Nederland, hebben ze tenminste een kanon op een Boxer, zij hebben geen kruideniers mentaliteit.Wij weten schijnbaar wel hoe het gebruikt moet worden, maar daar heb je niets aan als je niks hebt.

Ze kunnen er geen fluit mee. Verspilling van middelen.
#8
Citaat van: Zander op Vandaag om 11:36Wel roepen om bewustwording, maar zelf de handschoen oppakken en de industrie op volle toeren aanjagen is er niet bij.

Dat doen ze wel, reken nou niet alles af op wat de media je verteld.

Dit soort gesprekken gaan nooit op de voorgrond, dat is logisch.
#9
Citaat van: Kornet43 op Vandaag om 11:29In tegenstelling tot Nederland, hebben ze tenminste een kanon op een Boxer, zij hebben geen kruideniers mentaliteit.Wij weten schijnbaar wel hoe het gebruikt moet worden, maar daar heb je niets aan als je niks hebt.

Volgens mij was de Boxer nooit bedoeld om er met een kanon op te gaan racen door het veld. De primaire kerntaak binnen de NL strijdkrachten was een ondersteuningsvoertuig. Ambulance, Genie, Commandopost en een vracht module.

https://www.defensie.nl/onderwerpen/materieel/voertuigen/boxer#:~:text=Boxer%2Dambulance,-Bemanning%3A%2010%3B%201&text=De%20Boxer%2Dambulance%20is%20ingericht,liggende%20en%204%20zittende%20pati%C3%ABnten.
#10
Wel roepen om bewustwording, maar zelf de handschoen oppakken en de industrie op volle toeren aanjagen is er niet bij.