Dutch_Forces: modemerk met militair tintje

Gestart door Elzenga, 20/01/2010 | 00:13 uur

Admiral Halsey

#30
Citaat van: Tanker op 01/07/2016 | 13:38 uur
Ik heb het idee dat het merk een stille dood gestorven is. Collectie was vrij beperkt en bijna nergens te koop!

En marineblauwe Boordtenue-achtige werkkleding koop je wel bij de bedrijfskledingwinkel op het industrieterrein om de hoek  8).

Tanker

Citaat van: Admiral Halsey op 30/06/2016 | 19:19 uur
Bestaat Dutch Forces nog wel en waar kan ik de actuele collectie vinden? Ik heb de indruk dat de site www.dutchforces.com niet meer bijgewerkt wordt.

Ik heb het idee dat het merk een stille dood gestorven is. Collectie was vrij beperkt en bijna nergens te koop!

Admiral Halsey

Bestaat Dutch Forces nog wel en waar kan ik de actuele collectie vinden? Ik heb de indruk dat de site www.dutchforces.com niet meer bijgewerkt wordt.

boekje_pienter

Citaat van: Bolo op 07/02/2010 | 12:49 uur
Ben zelf (nog) geen defensiemedewerker, maar ai....

mijn vrouw wist het nog het beste samen te vatten: "Als dit geen geintje is, is het verdomde triest.."

Correct, tevens juist!!!

Bolo

Ben zelf (nog) geen defensiemedewerker, maar ai....

mijn vrouw wist het nog het beste samen te vatten: "Als dit geen geintje is, is het verdomde triest.."
"The Spartans are the equal of any men when they fight as individuals; fighting together as a collective, they surpass all other men." Damaratus to Xerxes.

Elzenga

Citaat van: HermanB op 21/01/2010 | 08:30 uur
Wat een gezever hier weer. Soms nemen jullie jezelf toch iets te serieus.
ga jij dan voortaan op bezoek bij al die jongens en meiden die als nog halve tieners in deze hele sfeer van avontuur en cool en stoer de krijgsmacht zijn ingestroomd en nu met (zware) psychische of fysieke problemen thuis zitten omdat de realiteit in het oorlogsgebied toch wel iets anders bleek te zijn dan het avontuur dat was voorgeschoteld?....vast niet. Oorlog is geen spelletje zoals op de pc op playstation....en dus ga je daar wat mij betreft geen sfeer van een spannend cool avontuur omheen creëren zoals ze blijkbaar bij afdeling Voorlichting wel doen. Waarvan ik deze kledinglijn echt het nieuwe hoogtepunt vind.

KapiteinRob

Citaat van: HermanB op 21/01/2010 | 08:30 uur
Wat een gezever hier weer. Soms nemen jullie jezelf toch iets te serieus.

Je kan ook iets vinden van een organisatie als defensie die zich met commerciele activiteiten van derden inlaat. Of lees ik het verkeerd en betreft e.e.a. een vervroegde 1 april grap?

Ros

Tot en met het moment dat een of andere neus tijdens rellen of erger in beeld komt met deze plunje............................

Citaat
Ook zijn nummers, badges en defensieafkortingen te vinden op de kleding

Als ze er komen met 'gevechtsinsigne' koop ik er ook een  8)

HermanB

Wat een gezever hier weer. Soms nemen jullie jezelf toch iets te serieus.

Elzenga

#21
Ik snap het niet....hoe kun je nu op deze wijze reclame maken voor wat in feiten een zeer serieus en ernstig beroep is....waarin het soms gaat om leven en dood....men gelegitimeerd is mogelijk geweld te gebruiken waarbij anderen gedood of verwond worden. Grote ellende wordt meegemaakt of waargenomen...Dat afschilderen als een soort spannend avontuur vol aktie en spanning en als een soort mode trend en style icoon...voor mij totaal onbegrijpelijk...en zo misleidend ook. Dan maar een kleinere krijgsmacht...als een serieuze en eerlijke werving minder kandidaten oplevert. Maar dan wel mensen die bewust en betrokken voor dit serieuze vak kiezen. En aub...trek van mij part maar een paar miljoen uit om de idioten die dit soort dingen verzinnen vervroegd te laten afvloeien of eruit te schoppen. Die hebben te lang alleen op de veilige Veluwe heide gezeten ipv een conflictgebied ergens in de wereld.

Ik zag vannacht al een prachtige spotprent...helaas kan ik slecht tekenen..

vijandelijke soldaten die tegenover elkaar in loopgraven liggen en elkaar met verrekijkers begluren. Kapot geschoten huizen en wat lijken om hen heen...zegt er eentje tegen zijn maat naast hem..."he Jim, draagt die daar nu Gucci of Dutch Forces??!..."   

>:(

KapiteinRob

Ik schaam me als militair voor deze genante vertoning waar onze hoogste baas zich nu ook voor heeft laten lijmen.

SMI de Boer

eigenlijk staat defensie gewoon een commercieel bedrijf te promoten, ja, das makkelijke publiciteit
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Het was dus al eerder aangekondigd  :(

Het leger is in de mode
06.10.2009 13:35


Kledinglijn 'Dutch Forces Collection�

Een nieuwe kledinglijn die geheel is geïnspireerd op het leger is vandaag in Den Haag gepresenteerd. Commandant der Strijdkrachten Generaal Peter van Uhm heeft het eerste ontwerp in ontvangst genomen.

En nee, het is geen kleding voor militairen. Het is kleding voor iedereen! De lijn heet 'De Dutch Forces Collection' en is ontworpen door het modehuis Oger.

Het militaire uniform is een combinatie van een rijk verleden en hedendaagse beelden. Het modehuis maakt voor zijn nieuwe lijn gebruik van typische defensiekleuren als marineblauw, luchtmachtgrijs en de groene camouflagetinten van de landmacht. Ook zijn nummers, badges en defensieafkortingen te vinden op de kleding.

De collectie bestaat uit sport- en vrijetijdskleding, maar heeft ook een klassieke lijn. Vanaf volgend jaar zomer is de mannencollectie te koop in modewinkels en warenhuis. De dames moeten nog even wachten, want hun collectie komt pas later in de verkoop.

Volgens Van Uhm weerspiegelt de kleding de trots en traditie van de krijgsmacht. "Dat plaatst ons waar we zichtbaar willen zijn: midden in de samenleving." De Commandant der Strijdkrachten zei het zeer te waarderen dat Oger dit gevoel op stijlvolle wijze aan een breed publiek wil overbrengen.
http://www.uruzgan.fm/page/legergroene-berichten/150/325107

SMI de Boer

Citaat van: Ap op 20/01/2010 | 20:29 uur
Als prof weet je dan ook dat het dragen van burger en kleding van de baas eigenlijk verboden is.

de combi, ja. Maar wie houd me tegen om een arktis 1017 aan te trekken op een spijkerbroek met m'n meindls deronder?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ap

Als prof weet je dan ook dat het dragen van burger en kleding van de baas eigenlijk verboden is.
Luctor et Emergo