Het Klimaatakkoord

Gestart door Elzenga, 13/02/2011 | 21:55 uur

Oorlogsvis

En over dat eten ...mijn broer heeft een boerderij ..90 hectaren consumptie en poot aardappelen in de Wieringermeer
hij levert rechtstreeks aan de supermarkten bijvoorbeeld.
En ik zie toch echt Beemster kaas in de supermarkten liggen ...de Beemster dat is een polder hier tussen Purmerend
en Alkmaar.

En de Melk die jij drinkt komt toch echt van Nederlandse koeien hoor ...

Maar ok ...laat maar jij wil het niet gegrijpen Huzaar haha

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 09/08/2022 | 11:27 uur
Dat komt het niet. Dat is je reinste onzin! Meeste voedsel wat we op ons bord leggen in ons land komt hier niet vandaan. Het meeste wat hier wordt opgenracht wordt verkocht. Het overgrote merendeel.

Net zoals dat je stelt dat er een persoonsgebonden co2 budget komt.. dat is geen plan dat was een idee wat al aardig oud is van een hoogleraar.
Beleid komt van de overheid.
Dat komt van Barbara Baarsma ...CEO van de RABOBANK :
https://www.wyniasweek.nl/barbara-baarsmas-persoonsgebonden-co2-budget-kan-tot-oorlog-leiden/

De dag dat ze dat zei op de radio werd ze meteen door de NPO uitgenodigd ..Nieuwsuur vorige week ...en de kranten
schreven er over ...zo gaat het altijd in dit land, via de media worden er balletjes opgegooid en later gaat de
politiek ermee aan de slag, is je dat nooit opgevallen ?

41 kilo vlees mag een gezin dan eten volgens die Barbara ....een vreselijk idee maar vrees over een x aantal jaren
werkelijkheid hier in Nederland

Huzaar1

#735
Citaat van: Oorlogsvis op 09/08/2022 | 11:26 uur
Nu begin jij onzin uit te kramen Huzaar en dat weet je ...als je kaas, melk, vlees aardappelen, brocolli, tomaten
sla of gewoon brood eet ...het komt allemaal van onze Nederlandse boeren.
En afhankelijk worden van het buitenland voor onze voedsel voorziening dat zien we nu met de Oekraine....ze janken
allemaal dat al die miljoenen tonnen graan daar in Odessa liggen te wachten op transport (ok nu oplossing)
daarnaast hebben onze Nederlandse boeren omdat we de beste grond en kennis hebben in de wereld ...we zijn daar
namelijk CHAMPIONS LEAGUE ! ..ook een functie als voedsel voorziener voor de wereld om ons heen.

De natte droom van D66 om van Nederland een groot Singapore of Hong Kong te maken is het domste idee
wat ik ooit heb gehoord.

Dat komt het niet. Dat is je reinste onzin! Meeste voedsel wat we op ons bord leggen in ons land komt hier niet vandaan. Het meeste wat hier wordt opgenracht wordt verkocht. Het overgrote merendeel.

Net zoals dat je stelt dat er een persoonsgebonden co2 budget komt.. dat is geen plan dat was een idee wat al aardig oud is van een hoogleraar.
Beleid komt van de overheid.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Kaaskop2 op 09/08/2022 | 11:16 uur
En als Extinction Rebellion het hele land plat gooit, steun je dat ook? Zij zijn ook begaan met hun samenleving, hun kinderen en hun toekomst.

Ga gerust demonstreren of op een andere manier kenbaar maken dat je het niet eens bent met het beleid, maar wat clubs als FDF doen kan echt niet. Wat mij betreft worden ze hard aangepakt.

En nee, ik ben het ook niet altijd eens met het beleid van de staat. Maar je hebt je aan de wet te houden.

+1
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Huzaar1 op 09/08/2022 | 10:42 uur
Wat een gezever. Alsof nederlandse boeren ons voeden. De leugens en onzin hjer groeien met de dag.

Meeste van het voedsel wat wij eten komt niet uit nederland. En doorrr.
Nu begin jij onzin uit te kramen Huzaar en dat weet je ...als je kaas, melk, vlees aardappelen, brocolli, tomaten
sla of gewoon brood eet ...het komt allemaal van onze Nederlandse boeren.
En afhankelijk worden van het buitenland voor onze voedsel voorziening dat zien we nu met de Oekraine....ze janken
allemaal dat al die miljoenen tonnen graan daar in Odessa liggen te wachten op transport (ok nu oplossing)
daarnaast hebben onze Nederlandse boeren omdat we de beste grond en kennis hebben in de wereld ...we zijn daar
namelijk CHAMPIONS LEAGUE ! ..ook een functie als voedsel voorziener voor de wereld om ons heen.

De natte droom van D66 om van Nederland een groot Singapore of Hong Kong te maken is het domste idee
wat ik ooit heb gehoord.


Zander

Citaat van: Kaaskop2 op 09/08/2022 | 11:16 uur
En als Extinction Rebellion het hele land plat gooit, steun je dat ook? Zij zijn ook begaan met hun samenleving, hun kinderen en hun toekomst.

Ga gerust demonstreren of op een andere manier kenbaar maken dat je het niet eens bent met het beleid, maar wat clubs als FDF doen kan echt niet. Wat mij betreft worden ze hard aangepakt.

En nee, ik ben het ook niet altijd eens met het beleid van de staat. Maar je hebt je aan de wet te houden.
Vooral die laatste alinea. +1
People are sheep

Kaaskop2

Citaat van: Poleme op 09/08/2022 | 00:09 uur
Die omgekeerde vlag is een protest van mensen in het land. Die juist begaan zijn met hun samenleving, hun natie, hun staat, hun kinderen, hun toekomst.

We hebben ook dromers, nietsnutten, snurkers en idealisten die in hun ivoren toren volledig los gezongen zijn van de werkelijkheid.  Juist zij zetten deze natie, deze samenleving op zijn kop.

De afgelopen weken heb ik mij verbaasd over politie die in de media stoere praat ophangen.  "Wij gaan die boeren (hard) aanpakken."  Een zo een diender had blijkbaar iets teveel naar Steven Segal gekeken.  En schoot op dezelfde volkomen onprofessionele wijze op een kind in een tractor.  Terwijl ze het voor voetbal hooligans en echte misdadigers in hun broek doen.  Dan heb je geen voeling met de samenleving.  Want zulke uitlatingen en acties is olie op het vuur gooien.  Kijk dan ook niet raar op als de politie bij veel mensen hun laatste restje aanzien verliezen, als ze dat al hadden.

Jammer, want politie, justitie, militairen, boeren, vissers, zeelui, binnenvaart schippers, onderwijzers, medici, chauffeurs houden het land overeind, in leven, leefbaar en draaiende.  Maar AL deze beroepsgroepen zitten in onze samenleving en politiek juist zwaar in het verdomhoekje.

En als Extinction Rebellion het hele land plat gooit, steun je dat ook? Zij zijn ook begaan met hun samenleving, hun kinderen en hun toekomst.

Ga gerust demonstreren of op een andere manier kenbaar maken dat je het niet eens bent met het beleid, maar wat clubs als FDF doen kan echt niet. Wat mij betreft worden ze hard aangepakt.

En nee, ik ben het ook niet altijd eens met het beleid van de staat. Maar je hebt je aan de wet te houden.

Kaaskop2

Citaat van: Oorlogsvis op 08/08/2022 | 21:12 uur
Neem ook even mee de plannen die ze nu hebben >>>>>

- persoons gebonden CO2 Budget ...iemand met een benzine auto, die ook vlees eet kan dan bijvoorbeeld
geen vliegreis meer maken of moet CO2 rechten bijkopen (plan van de Rabobank en de politiek en media smult hiervan)

Wat een klinkklare onzin. Dat zijn geen plannen, dat is een idee van een omhooggevallen econoom.

Huzaar1

#729
Citaat van: artemivanov op 09/08/2022 | 10:42 uur
Even helemaal los van de inhoudelijke discussie omtrent stikstof, het meest 'interessant' aan deze hele situatie vind ik hoe de politiek omgaat met het probleem dat er nu duidelijk een groep in NL is die zegt; 'niet op deze manier'.

Vooralsnog zie ik vanuit de politiek geen daadkrachtig optreden; niet om pal voor hun eigen beleid te staan en niet om terug het poldermodel in te gaan. Het is van beide net niks op dit moment.

In het licht daarvan zijn de boerenprotesten zijn misschien wel het beste voor NL op dit moment. Het eist zoveel meer van de politiek, dan alleen maar beleid over de schutting gooien.
Als we zien hoe de politiek NL heeft geleid afgelopen decennia is het bijna logisch dat ze nu eens de deksel op de neus krijgen. (genoeg groepen/problemen in NL te benoemen welke voortkabbelen en waar geen daadkrachtig antwoord op komt.)

Qch de Nederlandse burger is weer eens boos, heeft een groepje verzameld vol mensen die overal wat van vinden en zich nu herkennen in het volgende geuzending; de omgekeerde vlag.

De helft weet het woord vlag nog niet te spellen, een kwart staat erbij omdat alles de schuld is van de Rabobank en de overige 25% is nog boos wegens corona EN 5g.

Neem dit totaal niet serieus. Ja er is gefaald bij daadkrachtig optreden, maar dat staat wederom helemaal los van deze reactie. De boeren doen dit omdat het niet-opgevoede proletariers zijn die nou eenmaal niet bekend staan om hun rationaliteit. Dit doen ze al en jaar en dag. Zo zijn ze. Niet luisteren naar mn onzinnige op emotie gebaseerde kut argument? Wat? Ik rij met mn trekker je huis binnen, of ik dump mest voor je deur.

Totaal niet van onder de indruk.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Poleme op 09/08/2022 | 00:09 uur
Die omgekeerde vlag is een protest van mensen in het land. Die juist begaan zijn met hun samenleving, hun natie, hun staat, hun kinderen, hun toekomst.

We hebben ook dromers, nietsnutten, snurkers en idealisten die in hun ivoren toren volledig los gezongen zijn van de werkelijkheid.  Juist zij zetten deze natie, deze samenleving op zijn kop.

De afgelopen weken heb ik mij verbaasd over politie die in de media stoere praat ophangen.  "Wij gaan die boeren (hard) aanpakken."  Een zo een diender had blijkbaar iets teveel naar Steven Segal gekeken.  En schoot op dezelfde volkomen onprofessionele wijze op een kind in een tractor.  Terwijl ze het voor voetbal hooligans en echte misdadigers in hun broek doen.  Dan heb je geen voeling met de samenleving.  Want zulke uitlatingen en acties is olie op het vuur gooien.  Kijk dan ook niet raar op als de politie bij veel mensen hun laatste restje aanzien verliezen, als ze dat al hadden.

Jammer, want politie, justitie, militairen, boeren, vissers, zeelui, binnenvaart schippers, onderwijzers, medici, chauffeurs houden het land overeind, in leven, leefbaar en draaiende.  Maar AL deze beroepsgroepen zitten in onze samenleving en politiek juist zwaar in het verdomhoekje.
Jij moet ook echt weer op je stoel gaan zitten met die boekwerken vol burgerlijke ongehoorzaamheid.

Je aan de regels houden, de boeren ook, mond houden en je stempas inleveren. Helemaal klaar met deze onzin.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

#727
Citaat van: Sandgroper op 09/08/2022 | 08:04 uur
Bijt nooit in de handen die jou voeden. Jij mag dan wel geen aandacht schenken aan die volgens jou zogenaamde boze burgers.  Maar zij hebben wel aandacht voor jou.   ;)

Wat een gezever. Alsof nederlandse boeren ons voeden. De leugens en onzin hjer groeien met de dag.

Meeste van het voedsel wat wij eten komt niet uit nederland. En doorrr.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

artemivanov

Even helemaal los van de inhoudelijke discussie omtrent stikstof, het meest 'interessant' aan deze hele situatie vind ik hoe de politiek omgaat met het probleem dat er nu duidelijk een groep in NL is die zegt; 'niet op deze manier'.

Vooralsnog zie ik vanuit de politiek geen daadkrachtig optreden; niet om pal voor hun eigen beleid te staan en niet om terug het poldermodel in te gaan. Het is van beide net niks op dit moment.

In het licht daarvan zijn de boerenprotesten zijn misschien wel het beste voor NL op dit moment. Het eist zoveel meer van de politiek, dan alleen maar beleid over de schutting gooien.
Als we zien hoe de politiek NL heeft geleid afgelopen decennia is het bijna logisch dat ze nu eens de deksel op de neus krijgen. (genoeg groepen/problemen in NL te benoemen welke voortkabbelen en waar geen daadkrachtig antwoord op komt.)

Zander

Citaat van: Poleme op 09/08/2022 | 10:26 uur
Tijdens demonstraties, ongeregeldheden en rellen vanwege covid-19 was deze stoere praat volledig afwezig.  Vele politie functionarissen lieten uiterst terecht alleen weten dat zij overvraagd waren / qua mankracht dit niet aankonden.

Nu horen we heel andere taal, dat de explosieve situatie juist erger maakt.
Dus nu moet politie zich maar inhouden en die boeren hufterigheid maar toelaten.
De politie is de baas op straat, niemand anders.

Dat er in bepaalde situaties niet voldoende mankracht is/was, heeft daar niets mee te maken.
Ook die Covid wappies kregen klapjes wanneer er niet werd geluisterd. Ook hier viel menig onwetende naïeveling over.

Dat je klappen krijgt of hard wordt aangepakt door de politie komt door het beleid van Den Haag. Niet omdat de politie dit graag wil.
Dat er door de politie soms excessief geweld gebruikt wordt, komt niet uit de lucht vallen. Vooral blijven pushen en niet realiseren dat politiemensen MENSEN zijn. Politiemensen kunnen meer psychische druk aan dan de gemiddelde Nederlander. Realiseer je wel dat deze druk er dagelijks is en dat de grens door wappies en boeren aardig tot het uiterste is opgerekt.

Ik schrik er niet van als er binnenkort een keer een boer of een wappie het loodje legt door het aanhoudend gebruik van geweld tegen de politie. Helaas wijst men de betrokken politiemensen dan weer aan als geweldslustige daders.
People are sheep

Poleme

Citaat van: Zander op 09/08/2022 | 08:31 uur
Is geen stoere praat. En jou uitspraken getuigen van 0,0 inzicht in wat de politie doet en denkt.
Precies dat is er mis met de samenleving. Gewoon wat roepen uit onderbuikgevoel zonder enig inzicht.
Een kind ja. En eerst de politie tot waanzin drijven. Daarna, wanneer het fout gaat heel hard roepen dat de politie het fout doet.

Deze zogenaamde protesten, moeten binnen de kaders van de wet worden uitgevoerd. Zo niet krijg je dit soort uitwassen waarbij er menselijke fouten worden gemaakt. En ja, dat kan uiteindelijk mensenlevens kosten. De schuldvraag? Ja, leg die maar neer bij de gene die moet handhaven in onmogelijke situaties.

Lijkt wel op werken in uitzendgebied.
Hier heb je je ROE zoek maar uit hoe je het doet als het uit de hand loopt.
Tijdens demonstraties, ongeregeldheden en rellen vanwege covid-19 was deze stoere praat volledig afwezig.  Vele politie functionarissen lieten uiterst terecht alleen weten dat zij overvraagd waren / qua mankracht dit niet aankonden.

Nu horen we heel andere taal, dat de explosieve situatie juist erger maakt.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Reinier

Citaat van: Poleme op 09/08/2022 | 00:09 uur
Die omgekeerde vlag is een protest van mensen in het land. Die juist begaan zijn met hun samenleving, hun natie, hun staat, hun kinderen, hun toekomst.

We hebben ook dromers, nietsnutten, snurkers en idealisten die in hun ivoren toren volledig los gezongen zijn van de werkelijkheid.  Juist zij zetten deze natie, deze samenleving op zijn kop.

De afgelopen weken heb ik mij verbaasd over politie die in de media stoere praat ophangen.  "Wij gaan die boeren (hard) aanpakken."  Een zo een diender had blijkbaar iets teveel naar Steven Segal gekeken.  En schoot op dezelfde volkomen onprofessionele wijze op een kind in een tractor.  Terwijl ze het voor voetbal hooligans en echte misdadigers in hun broek doen.  Dan heb je geen voeling met de samenleving.  Want zulke uitlatingen en acties is olie op het vuur gooien.  Kijk dan ook niet raar op als de politie bij veel mensen hun laatste restje aanzien verliezen, als ze dat al hadden.

Jammer, want politie, justitie, militairen, boeren, vissers, zeelui, binnenvaart schippers, onderwijzers, medici, chauffeurs houden het land overeind, in leven, leefbaar en draaiende.  Maar AL deze beroepsgroepen zitten in onze samenleving en politiek juist zwaar in het verdomhoekje.
+1